Jump to content
Sign in to follow this  
Plamen-CRV

Acura RDX – Втора генерация

Recommended Posts

Супер, да ти е честита! От Канада ли е или от Щатите?

 

Понеже подобни случаи зачестиха, направих и нов подраздел за Acura, където местя тази и подобни на нея теми.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здрасти, супер избор, честито. Музиката на двигателя ще те радва много, от опит знам, имах J35A6 от Пилот 1ген. :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

V6 където и да е бърботи чудесно.

Да ти е честита и само наслади в пътуванията да ти носи!

И цветът е много дълбок и благороден.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, Honda_Z написа:

Супер, да ти е честита! От Канада ли е или от Щатите?

Благодаря на всички!

От Канада е защото исках да е с нашите мерни единици. И другото е, че там са само 4х4 докато в щатите има и с предно предаване.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 6 часа, ceco_accord написа:

V6 където и да е бърботи чудесно.

Да ти е честита и само наслади в пътуванията да ти носи!

И цветът е много дълбок и благороден.

Цвета наистина е много хубав. Води се "Кона кафе". А за V6 и ти имаш заслуга, за автомата също. На мен ми е първа кола автоматик и още му свиквам. Добре, че има една кака под таблото и ми напомня да си махна левия крак от "ръчната" спирачка. :D

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тя тая е "кръчна" спирачка.

Да, напомня.

Ползвай я, иначе амортизираш скоротечно тампоните на мотора и кутията!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тук във форума съм чел, а и приятели с опит са ми казвали от D -> N -> паркинг спирачка (в случая крачна) - > P  и тогава гася.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз от скоро започнах да го правя това. 

 

Цецо до някъде се прав за v6. Моя обаче няма чак толкова добър звук. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 6 часа, ceco_accord написа:

V6 където и да е бърботи чудесно

 

И моят шестак (само че редови) често получава комплименти за звука.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 19 часа, Plamen-CRV написа:

Тук във форума съм чел, а и приятели с опит са ми казвали от D -> N -> паркинг спирачка (в случая крачна) - > P  и тогава гася.

Важното е да задействаш паркинг спирачката преди да отпуснеш педала на крачната.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за допълнението. Точно така правя и аз. 

За сега карам на икономайзер за да следя при какво положение на педала за газста му идва апетита. Разход 13,5/100 само градско. За сравнение ЦРВ-то гори 15/100 пропан бутан.

Возията е малко по-твърда в сравнение със ЦРВ-то, което може да се дължи на гумите. В момента е с 235/55/17, оригиналните са 235/60/18.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера ходих на събор в едно село. Понеже все още се опазнаваме с ламята Спаска, занулих трип В за да видя какъв разход ще даде извън града. Срдна скорост не знам как да я видя, но поддържах скорост 90-100 през повечето време и спазвах няколко ограничения "60". Голям кеф е след ограничението да чуеш музиката на V6-така.

Та разхода (не знам колко е реален по борд компютър за 50 км) е...

20221030_153252.thumb.jpg.9b4ff60b2e20a0dce4eb9862f8ef2dfc.jpg

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кротка ти е 6-главата ламя с 6 скорости - отличен разход!

Аз под 8,4/100 не съм виждал, ама за 1000 км. :)

Ако я "кроткам", може и да спадне, ама не съм хипер майлър. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Този разход може да се дължи на VCM системата. Като не се настъпва, работи на 3 цилиндъра. 

Все пак ще се газифицира след нова година.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

VCM-а помага при лежерно круизване, но някои го деактивират с 1 "джаджа".

Нали ще има газ - ще се возиш на 10лв/100км, ако не махнат 25-те стинки.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Знам за въпросната джаджа. Мисля да си поръчам. Ама всичко по ред. Тия дни се рових из дисплея на таблото и намерих "Maintenance Minder" менюто.

image.thumb.png.7c327913735448418d90eed13a8c3d9b.png

B123 означава да се сменят всички флуиди. Маслото 0w20 и ATF DW-1 ги набавих от общите поръчки преди няколко месеца. Съчетах поръчката за да си сложа и форумни рамки за номерата. Другите течности (HGO i DPS-F) и филтъра за скоростната кутия  ще ги купя от https://honda-solaray.bg/.

 

Maintenance program_RDX_2014.ru.en.pdf

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера смених маслото и след ресет остана кода B12. Явно тези кодове се чистят само с HDS.

Минах профилактика на спирачките, че имаше едно тресене при спиране. Усещаше се над 100 км. Дисковете не бяха износени и само ги шлайфаха. Накладките бяха OEM и доста износени та ги смених. 

image.thumb.png.439b489772d257880eaed3b69f940860.png

Такива имаше в местните складове за части.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хей и аз съм от България! Пиши, за да пробваме с HDS, когато мога.

 

Сериозно сега, ако си от София, ще ударя едно рамо. Макар моите напомнянки да се чистят успешно от менюто и да не съм сигурен, че HDS е решението на казуса.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, Plamen-CRV написа:

Вчера смених маслото и след ресет остана кода B12. Явно тези кодове се чистят само с HDS.

Минах профилактика на спирачките, че имаше едно тресене при спиране. Усещаше се над 100 км. Дисковете не бяха износени и само ги шлайфаха. Накладките бяха OEM и доста износени та ги смених. 

image.thumb.png.439b489772d257880eaed3b69f940860.png

Такива имаше в местните складове за части.

Мм + на TRW е, че са меки. Минуса е, че цапат супер много. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

По-добре меки, нищо че цапат! И аз съм с TRW отзад.

Миенето на джантите е по-евтино от смяна на бързо износващи се дискове.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Предпочитам да цапат отколкото да свирят като товарен влак

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Хей и аз съм от България! Пиши, за да пробваме с HDS, когато мога.
 
Сериозно сега, ако си от София, ще ударя едно рамо. Макар моите напомнянки да се чистят успешно от менюто и да не съм сигурен, че HDS е решението на казуса.
Благодаря за предложението, не съм от София.
Скоро ще ходя при Бранко и там ще се обслужи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На 28.01 минах да го видя. Сигурно твоят ЖИП му беше "изпълнил" гаража?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моя е бил. На 1-ви имаше път към Шумен и ми го докара. А аз на 2-ри готествах до Златни пясъци и обратно.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Голямо бре - едвам го обикаляхме. Бях там няколко часа. :)

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е като MDX. RDX е голям колкото CR-V ама върви повече :plane:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

CRdX-v :)

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пламене, аз си пукам със всесезонни на 20-ките поне докато си заминат. Дори днес се качвах в снега на Плана и се държаха супер. От Цецо съм взел 18-ки за зимни, но още не съм стигнал до тях.

Дай по-натам инфо как се държи колата на газ.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес инсталирах S-VCM контролер. Гадното тресене от дисбаланса на двигателя е вече в историята.

@meneldor, давам инфо за газовото с уточнението, че твоя и моя двигатели са различни. Моя е J35Z2 и не е с директна инжекция.

На газ колата си върви без никакви пробллеми. Разлика във вървенето не усещам. Чек не ми е светвал. За разхода - в подписа ми. 

Това е от последното ми пътуване:

По бордкомютър

image.png.70e1e16964bdf4037149fbc15fe039db.png

Средна скорост

image.thumb.png.526a76dd552093d9ee58402f057553a6.png

Реално на същата колонка при 12 бара 

image.thumb.png.d64a4725e0997319f6eee43f101fa275.png

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как е возията на това животно? Би ли направил някакво сравнение с друг сув като МЛ, Тауарег?

Относно разхода, повече от добър предвид масата, формата и мощността на автомобила.

Share this post


Link to post
Share on other sites

По-меко вози от Х3. МЛ и Таурега май са в категорията на MDX-а. В момента съм с гуми 235/65/17 и е логично да вози една идея по-меко. Като сложа летните с оригиналния размер ще има промяна във возията.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
преди 49 минути, Plamen-CRV написа:

 В една тема @ceco_accord беше споделил, че на някои модели джанти спиците опирали в спирачните апарати и поради тази причина предпочетох да поръчам нови от местен търговец.

Мда. Майката му е монтаж в преден калник на джантата и ако не опират - плащаш и караш.

Автомата е умен - знае че си под наклон и ползва ДВГ за моторна спирачка и на ниски предавки, а в баир не се пъне да минава на горна предавка.  За 30 месеца съм ползвал "перцата" зад волана дузина пъти - ей тъй - щот ги има. :)

Edited by ceco_accord
  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

С първите по-топли дни установих, че климатика не охлажда много хубаво. Закарах колата да проверят фреона и да го допълнят. 

Не бях проверявал филтъра на купето (зимата в студа не ми се пипаше). Та намерих онлайн каталог на Hengst където има опция да се избере Acura RDX. Оказа се, че филтъра на купе (80292-SDA-407) е като на повечето модели Хонда. 

ACURA (MDX (YD_)) 06/13

ACURA (RDX) 01/12 - 05/18

HONDA (ACCORD IX Stufenheck (CR)) 09/12

HONDA (ACCORD VII (CL, CN)) 01/03 - 10/12

HONDA (ACCORD VII Tourer (CM, CN)) 04/03 - 05/08

HONDA (ACCORD VIII (CU)) 04/08

HONDA (ACCORD VIII Kombi (CW)) 07/08

HONDA (CIVIC IX (FK)) 02/12

HONDA (CIVIC VIII Stufenheck (FD, FA)) 09/05

HONDA (CR-V III (RE_)) 06/06

HONDA (CR-V IV (RM_)) 01/12

HONDA (LEGEND IV (KB_)) 10/04

HONDA (PILOT) 09/08

 

Ето линк към каталога https://www.hengst.com/en/online-catalog/search-results/?searchType=car&catalog=eu&vehicletype=pkw&manufacturer=2229&modelseries=3704&model=3.5+AWD

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Снимай го да видим в какво състояние е бил, ако имаш възможност изсмучи хубаво мястото в което седи филтъра. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Филтъра се сменя много по-лесно от ЦРВ-то. На ЦРВ-то се разкачаха страничните ограничители на джабката зада падне до пода, На Акурата достъпа е през самта джабка. Махат се едно рафтче (там стоят книжките за еклоатация), след това един капак в дъното на и после още един на самия филтър. Филтъра е е един елемент за разлика от ЦРВ-то.

Извадих стария филтър:

20230512_182205.thumb.jpg.8fd6e63084f9f32d985c4b71e48060ef.jpg

 

Сравнение на стария и новия:

20230512_172224.thumb.jpg.4e30dcca1701a2be01de8d430e014491.jpg

 

Това е парт номера на новия (от магазина казаха че им излизал за Сивик 8 и 9) Цената му е 12, 30 лв.

20230512_172442.thumb.jpg.558d70d768a7df80c3a046b6ae99d243.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Японецът не импровизира много в хАмериканските модели.

На Ледженда пак такъв изглежда и пак така за секунди се сменя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На акорд 8 е по същия начин, дори и филтъра е същия  .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...