Plamen-CRV 482 #1 Posted October 26, 2022 Здравейте, след доста чудене и гледане за следваща кола се сдобих с Acura RDX 2014 г. Всичко започна с гледане на ЦРВ 3, ЦРВ 4 като задължително условие беше да е с автоматична скоростна кутия и тя да не е CVT. Един ден попаднах на сравнение на Honda CR-V 4 и Acura RDX и … след няколко месеца вече е факт. Малко данни за модела. Двигател V6 , 273 к.с./6200 оборота, 340Nm/5000 оборота. Кода му е J35Z2 и не е с директно впръскване. Скоростната кутия е автоматична с 6 степени, има и ръчен режим 5 скорости. 10 Share this post Link to post Share on other sites
Honda_Z 1405 #2 Posted October 26, 2022 Супер, да ти е честита! От Канада ли е или от Щатите? Понеже подобни случаи зачестиха, направих и нов подраздел за Acura, където местя тази и подобни на нея теми. 1 Share this post Link to post Share on other sites
galin_k 121 #3 Posted October 26, 2022 Здрасти, супер избор, честито. Музиката на двигателя ще те радва много, от опит знам, имах J35A6 от Пилот 1ген. 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 4803 #4 Posted October 26, 2022 V6 където и да е бърботи чудесно. Да ти е честита и само наслади в пътуванията да ти носи! И цветът е много дълбок и благороден. Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 482 #5 Posted October 26, 2022 Преди 3 часа, Honda_Z написа: Супер, да ти е честита! От Канада ли е или от Щатите? Благодаря на всички! От Канада е защото исках да е с нашите мерни единици. И другото е, че там са само 4х4 докато в щатите има и с предно предаване. Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 482 #6 Posted October 26, 2022 Преди 6 часа, ceco_accord написа: V6 където и да е бърботи чудесно. Да ти е честита и само наслади в пътуванията да ти носи! И цветът е много дълбок и благороден. Цвета наистина е много хубав. Води се "Кона кафе". А за V6 и ти имаш заслуга, за автомата също. На мен ми е първа кола автоматик и още му свиквам. Добре, че има една кака под таблото и ми напомня да си махна левия крак от "ръчната" спирачка. 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 4803 #7 Posted October 26, 2022 Тя тая е "кръчна" спирачка. Да, напомня. Ползвай я, иначе амортизираш скоротечно тампоните на мотора и кутията! 1 Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 482 #8 Posted October 26, 2022 Тук във форума съм чел, а и приятели с опит са ми казвали от D -> N -> паркинг спирачка (в случая крачна) - > P и тогава гася. 2 Share this post Link to post Share on other sites
Drone 780 #9 Posted October 26, 2022 И аз от скоро започнах да го правя това. Цецо до някъде се прав за v6. Моя обаче няма чак толкова добър звук. Share this post Link to post Share on other sites
note 371 #10 Posted October 26, 2022 Преди 6 часа, ceco_accord написа: V6 където и да е бърботи чудесно И моят шестак (само че редови) често получава комплименти за звука. 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 4803 #11 Posted October 27, 2022 Преди 19 часа, Plamen-CRV написа: Тук във форума съм чел, а и приятели с опит са ми казвали от D -> N -> паркинг спирачка (в случая крачна) - > P и тогава гася. Важното е да задействаш паркинг спирачката преди да отпуснеш педала на крачната. 3 Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 482 #12 Posted October 27, 2022 Благодаря за допълнението. Точно така правя и аз. За сега карам на икономайзер за да следя при какво положение на педала за газста му идва апетита. Разход 13,5/100 само градско. За сравнение ЦРВ-то гори 15/100 пропан бутан. Возията е малко по-твърда в сравнение със ЦРВ-то, което може да се дължи на гумите. В момента е с 235/55/17, оригиналните са 235/60/18. Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 482 #13 Posted October 31, 2022 Вчера ходих на събор в едно село. Понеже все още се опазнаваме с ламята Спаска, занулих трип В за да видя какъв разход ще даде извън града. Срдна скорост не знам как да я видя, но поддържах скорост 90-100 през повечето време и спазвах няколко ограничения "60". Голям кеф е след ограничението да чуеш музиката на V6-така. Та разхода (не знам колко е реален по борд компютър за 50 км) е... 2 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 4803 #14 Posted October 31, 2022 Кротка ти е 6-главата ламя с 6 скорости - отличен разход! Аз под 8,4/100 не съм виждал, ама за 1000 км. Ако я "кроткам", може и да спадне, ама не съм хипер майлър. Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 482 #15 Posted October 31, 2022 Този разход може да се дължи на VCM системата. Като не се настъпва, работи на 3 цилиндъра. Все пак ще се газифицира след нова година. 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 4803 #16 Posted October 31, 2022 VCM-а помага при лежерно круизване, но някои го деактивират с 1 "джаджа". Нали ще има газ - ще се возиш на 10лв/100км, ако не махнат 25-те стинки. Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 482 #17 Posted October 31, 2022 Знам за въпросната джаджа. Мисля да си поръчам. Ама всичко по ред. Тия дни се рових из дисплея на таблото и намерих "Maintenance Minder" менюто. B123 означава да се сменят всички флуиди. Маслото 0w20 и ATF DW-1 ги набавих от общите поръчки преди няколко месеца. Съчетах поръчката за да си сложа и форумни рамки за номерата. Другите течности (HGO i DPS-F) и филтъра за скоростната кутия ще ги купя от https://honda-solaray.bg/. Maintenance program_RDX_2014.ru.en.pdf 4 Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 482 #18 Posted December 22, 2022 Вчера смених маслото и след ресет остана кода B12. Явно тези кодове се чистят само с HDS. Минах профилактика на спирачките, че имаше едно тресене при спиране. Усещаше се над 100 км. Дисковете не бяха износени и само ги шлайфаха. Накладките бяха OEM и доста износени та ги смених. Такива имаше в местните складове за части. Share this post Link to post Share on other sites
Honda_Z 1405 #19 Posted December 22, 2022 Хей и аз съм от България! Пиши, за да пробваме с HDS, когато мога. Сериозно сега, ако си от София, ще ударя едно рамо. Макар моите напомнянки да се чистят успешно от менюто и да не съм сигурен, че HDS е решението на казуса. Share this post Link to post Share on other sites
Drone 780 #20 Posted December 22, 2022 Преди 4 часа, Plamen-CRV написа: Вчера смених маслото и след ресет остана кода B12. Явно тези кодове се чистят само с HDS. Минах профилактика на спирачките, че имаше едно тресене при спиране. Усещаше се над 100 км. Дисковете не бяха износени и само ги шлайфаха. Накладките бяха OEM и доста износени та ги смених. Такива имаше в местните складове за части. Мм + на TRW е, че са меки. Минуса е, че цапат супер много. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 4803 #21 Posted December 22, 2022 По-добре меки, нищо че цапат! И аз съм с TRW отзад. Миенето на джантите е по-евтино от смяна на бързо износващи се дискове. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 482 #22 Posted December 22, 2022 Предпочитам да цапат отколкото да свирят като товарен влак 1 Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 482 #23 Posted December 22, 2022 Хей и аз съм от България! Пиши, за да пробваме с HDS, когато мога. Сериозно сега, ако си от София, ще ударя едно рамо. Макар моите напомнянки да се чистят успешно от менюто и да не съм сигурен, че HDS е решението на казуса.Благодаря за предложението, не съм от София. Скоро ще ходя при Бранко и там ще се обслужи. Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 482 #24 Posted February 6 Здравейте, не съм писал скоро в темата. След неуспешно намиране на алуминиеви джанти за зимен сет, сложих нови гуми на стоманените 17"-ки. Избрах среден клас с идеята да ги сменя по-нататък с 18" какъвто е заводския размер. Гумите Debica Frigo SUV 2 / 235/65R17 108H XL купих преди коледното пътуване. Първото ми впечатление беше че са абсолютно дърво. Абе сякаш не бяха направени от каучук, а от пластмаса. Явно са имали някакъв консервиращ слой защото след 1000 км. вече не ги усещах така. Другото нещо е така дългоочакваното газифициране. След кратко проучване и разпитване (основно на бъзик) на местни газаджии за евентуално газифициране на Хонда с 6 цилиндъра получавах доста забавни отговори. Аз за мен си знаех кой ще газифицира най-качествено и компетентно V6 на хонда. В средата на ноември миналата година се обадих на @Markony да попитам за кога ще има възможност да му я закарам. Погледна си графика и ме пита 23 януари добре ли е. Чака се. При всеки който си разбира от работата се чака. Съгласих се естествено и започнаха въпросите. Уточнихме подробностите, гарнитури, големина на бутилката. Доде деня и му я закарах и като ни тръгна една приказка.... Бранко е невероятен Човек с главно "Ч". Който го познава ще каже същото. Даде ми ключа за синьото HR-V и си тръгнах. Никога до сега не се бях чувствал толкова спокоен когато съм си оставял колите по разни сервизи. Усещах, че колата ми е в сигурни ръце. На следващия ден започна да ми праща снимки какво е свършено по колата. Освен за газифициране исках да погледне и обслужи скоростна кутия, раздатка и заден диференциал защото ми излизаше код B123 както писах по-рано. Освен това регулира клапаните и почисти дросела. Като познавач на Хонда, заподозря че колата не е минала обслужването където се сменя и ангренажен ремък, водна помпа и други. Явно и зад океана има мърлячи които не спазват сервизните интервали. Направих запитване до дилъра в Канада да разбера дали е правено обслужване и те казаха, че в тяхната система не излиза да е правено такова. Та сега ще го правя тук и бих искал пак да е при Бранко. След малко повече от седмица си взех колата. Не беше същата кола. Имах чувството, че са добавени още конски сили. При подаване на газ е много по-чувствителна и реагира мигновенно. А за монтажа, ако кажа, че е перфектен ще е малко. Ако не бях вдигал предния капак преди, нямаше да разбера, че има газова уредба. Газовата уредба е Romano с тороидална бутилка с вместимост 55 л. 5 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 4803 #25 Posted February 6 На 28.01 минах да го видя. Сигурно твоят ЖИП му беше "изпълнил" гаража? Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 482 #26 Posted February 6 Моя е бил. На 1-ви имаше път към Шумен и ми го докара. А аз на 2-ри готествах до Златни пясъци и обратно. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 4803 #27 Posted February 6 Off Topic Голямо бре - едвам го обикаляхме. Бях там няколко часа. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 482 #28 Posted February 6 Не е като MDX. RDX е голям колкото CR-V ама върви повече Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 4803 #29 Posted February 6 Off Topic CRdX-v 1 Share this post Link to post Share on other sites
meneldor 119 #30 Posted February 12 Пламене, аз си пукам със всесезонни на 20-ките поне докато си заминат. Дори днес се качвах в снега на Плана и се държаха супер. От Цецо съм взел 18-ки за зимни, но още не съм стигнал до тях. Дай по-натам инфо как се държи колата на газ. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 482 #31 Posted March 4 Днес инсталирах S-VCM контролер. Гадното тресене от дисбаланса на двигателя е вече в историята. @meneldor, давам инфо за газовото с уточнението, че твоя и моя двигатели са различни. Моя е J35Z2 и не е с директна инжекция. На газ колата си върви без никакви пробллеми. Разлика във вървенето не усещам. Чек не ми е светвал. За разхода - в подписа ми. Това е от последното ми пътуване: По бордкомютър Средна скорост Реално на същата колонка при 12 бара 2 Share this post Link to post Share on other sites
Bekario 29 #32 Posted March 5 Как е возията на това животно? Би ли направил някакво сравнение с друг сув като МЛ, Тауарег? Относно разхода, повече от добър предвид масата, формата и мощността на автомобила. Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 482 #33 Posted March 5 По-меко вози от Х3. МЛ и Таурега май са в категорията на MDX-а. В момента съм с гуми 235/65/17 и е логично да вози една идея по-меко. Като сложа летните с оригиналния размер ще има промяна във возията. Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 482 #34 Posted March 24 Здравейте, продължавам с впечатленията. Направих една екскурзия покрай Троян, Тетевен и Карлуково (пещера Проходна). Акурата сякаш е правена за стръмни планински проходи с остри завои. Автомата си реагираше адеквано и при изкачванията и при спусканията. Преди да тръгна си мислех, че при спусканията ще се налага да превключвам на ръчен режим S. Разхода ме изненада много приятно. Особено към вкъщи. Реално на колонка 9,4/100 (водя си дневник на зарежданията и е споделен в подписа ми) И сагата с летните гуми приключи. Трябваше да си купя джанти 18" за летен комплект. След дълго следене на обяви за употребявани джанти, реших да заложа на нови. В една тема @ceco_accord беше споделил, че на някои модели джанти спиците опирали в спирачните апарати и поради тази причина предпочетох да поръчам нови от местен търговец. Днес ми се обадиха, че джантите са тук. Гумите също бяха дошли та отидох да преобуя акурата. Бях поръчал нови сензори но нещо не се получиха нещата с копирането и прехвърлихме сензорите от зимния комплект, а на есен ще му мисля. Джанти Alutec ADX2 18" 7,5 J ET 40 Гуми Continental UltraContact 235/60/18 103V DOT 0723 6 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 4803 #35 Posted March 24 (edited) преди 49 минути, Plamen-CRV написа: В една тема @ceco_accord беше споделил, че на някои модели джанти спиците опирали в спирачните апарати и поради тази причина предпочетох да поръчам нови от местен търговец. Мда. Майката му е монтаж в преден калник на джантата и ако не опират - плащаш и караш. Автомата е умен - знае че си под наклон и ползва ДВГ за моторна спирачка и на ниски предавки, а в баир не се пъне да минава на горна предавка. За 30 месеца съм ползвал "перцата" зад волана дузина пъти - ей тъй - щот ги има. Edited March 24 by ceco_accord 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 482 #36 Posted May 11 С първите по-топли дни установих, че климатика не охлажда много хубаво. Закарах колата да проверят фреона и да го допълнят. Не бях проверявал филтъра на купето (зимата в студа не ми се пипаше). Та намерих онлайн каталог на Hengst където има опция да се избере Acura RDX. Оказа се, че филтъра на купе (80292-SDA-407) е като на повечето модели Хонда. ACURA (MDX (YD_)) 06/13 ACURA (RDX) 01/12 - 05/18 HONDA (ACCORD IX Stufenheck (CR)) 09/12 HONDA (ACCORD VII (CL, CN)) 01/03 - 10/12 HONDA (ACCORD VII Tourer (CM, CN)) 04/03 - 05/08 HONDA (ACCORD VIII (CU)) 04/08 HONDA (ACCORD VIII Kombi (CW)) 07/08 HONDA (CIVIC IX (FK)) 02/12 HONDA (CIVIC VIII Stufenheck (FD, FA)) 09/05 HONDA (CR-V III (RE_)) 06/06 HONDA (CR-V IV (RM_)) 01/12 HONDA (LEGEND IV (KB_)) 10/04 HONDA (PILOT) 09/08 Ето линк към каталога https://www.hengst.com/en/online-catalog/search-results/?searchType=car&catalog=eu&vehicletype=pkw&manufacturer=2229&modelseries=3704&model=3.5+AWD 2 Share this post Link to post Share on other sites
Drone 780 #37 Posted May 11 Снимай го да видим в какво състояние е бил, ако имаш възможност изсмучи хубаво мястото в което седи филтъра. Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 482 #38 Posted May 13 Филтъра се сменя много по-лесно от ЦРВ-то. На ЦРВ-то се разкачаха страничните ограничители на джабката зада падне до пода, На Акурата достъпа е през самта джабка. Махат се едно рафтче (там стоят книжките за еклоатация), след това един капак в дъното на и после още един на самия филтър. Филтъра е е един елемент за разлика от ЦРВ-то. Извадих стария филтър: Сравнение на стария и новия: Това е парт номера на новия (от магазина казаха че им излизал за Сивик 8 и 9) Цената му е 12, 30 лв. 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 4803 #39 Posted May 13 Японецът не импровизира много в хАмериканските модели. На Ледженда пак такъв изглежда и пак така за секунди се сменя. Share this post Link to post Share on other sites
simo vtecman 118 #40 Posted May 13 На акорд 8 е по същия начин, дори и филтъра е същия . 1 Share this post Link to post Share on other sites