Jump to content
Sign in to follow this  
brani8282

Горене на масло

Recommended Posts

Здравейте! След като смених маслото на Хондата ми започна да го гори много по-сериозно от преди,нещо от порядъка на 1л. на 800км.
Миналото масло беше Liqui Molly 10W40 полусинтетика с MoS2 добавка,сега използвам Mobil 1 10W40 полусинтетика.
Въпросът ми е колата за гумички,сегменти и т.н. ли е,или може наистина да съм попаднал на масло боклук?
Колата е Хонда сивик 6-та ген хеч D14A3 двигател(302хил. км. ако това има значение)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може да си попаднал на менте.

Но с този разход си за основен ремонт на двигателя.

Пробвай първо с смяната на марката.

Предното колко го гореше,и на колко хил км го сменяш.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Предното съм го карал 1000 и нещо километра,защото купих колата и му оставаха към 1000км. до смяна,сменя се маслото на 8000-8500км иначе,а като разход бях долял към 200-300мл. има-няма за тези 1к. км,също преди не мисля,че пушеше,защото започна да мирише на масло и да пуши след като го смених.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не че 200мл / 1000 км е ОК, но е приемливо (ако маслото е евтино), спрямо ремонт на мотора, така че първо намери читав майстор, който да даде точна диагноза, макар че щом вече има осезаем дим и мирис на масло ...

Не е рядкост новозакупена кола да си увеличи консумацията след първа смяна, защото не се знае преди това дали не са слагани някакви присадки. Някои масла имат по-силни миещи свойства и ги отмиват. Да се огледа и за прясно възникнали течове по мотора и семерингите на коляновия вал.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Течове по мотора няма,поне видими,главата и блока са чисти,няма течове от гарнитурите никакви

Share this post


Link to post
Share on other sites

И знаете ли ориентировъчно колко би излязъл един такъв основен ремонт?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Основен говорим абсолютно всичко,или само гарнитурите,гумички на клапани и сегменти?

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз имах притеснения че същият Сивик ми гори масло и като питах 1 доверен спец, каза 1500 с труда.

Не го питах за детайлна разбивка, но само гумичките на клапаните са 14,70лв х 16 бр.

Намери читав майстор за диагноза и последващ ремонт - ако е наложителен.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Питай сега за цената че всичко доста скочи през последния месец и продължава да скача.

Половин решение е смяна на гумички  на клапаните и ревизия на главата,но ще има подабрение на разхода.

Зависи какво ще правиш с колата ще караш до като се разпадне или още 3 до 5 год.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ясно,благодаря много за информацията! Относно гумичките на клапаните и аз го мислех за най-оптимален вариант,ако намали разхода на масло прилично,защото не разполагам с много финанси в момента :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Гумичките на клапаните най-добре оригинални,ако са заместител на Виктор Рейнц.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Темата е дъвкана постоянно.и на всеки хондажия е ясно ,че само с гумички няма да стане.сигменти.лагери.гумички.клапани.плюс другите работи.масла.ремъци.антифриз.водна помпа.гарнитури.и това ако цилиндрите са окей и валовете също

  • Like 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 21 часа, brani8282 написа:

Liqui Molly 10W40 полусинтетика с MoS2

Пробвай със старото масло!

Основният ремонт е почти колкото да купиш друг проверен  двигател!

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съгласен съм с горното мнение, основен ремонт даже не знам дали си заслужава, предвид че нямаш гаранция, а и ще излезе доста скъпо. Доколкото се може и въобще ако има такъв, проверен двигател за мен е по-добрият вариант- единствено ще трябва да се презавери в КАТ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, galin_k написа:

Съгласен съм с горното мнение, основен ремонт даже не знам дали си заслужава, предвид че нямаш гаранция, а и ще излезе доста скъпо. Доколкото се може и въобще ако има такъв, проверен двигател за мен е по-добрият вариант- единствено ще трябва да се презавери в КАТ.

Благодаря,но ако търся двигател ще трябва да е с документи,нали? Не знам как стоят нещата със смяна на двигател-какви процедури се правят по-точно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, с документи, преди няколко години сменях на Хрв-то с пробит талон от колата донор и ми искаха фактура. Двигателят трябва да е от същият модел най-добре. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, galin_k написа:

Да, с документи, преди няколко години сменях на Хрв-то с пробит талон от колата донор и ми искаха фактура. Двигателят трябва да е от същият модел най-добре. 

 

Да,мерси. За това което каза за основния ремонт,че няма гаранция-дали наистина е така смисъл имаш предвид,че ще започне да харчи масло пак след известни километри ли?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вероятно има предвид че няма по-добро от неотварян мотор - докато е в добро състояние 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 17 минути, ceco_accord написа:

Вероятно има предвид че няма по-добро от неотварян мотор - докато е в добро състояние 

Ясно,ами и аз попринцип така мисля,не очаквах толкова рязко да увеличи харча на масло,аз колата я имам от няма и 1 год. :/ 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Започне ли да се сляга в една Хонда мазут като 10w40 нещата нуизбежно отиват ня твоето положение.

10w40 след 4-5хил км каране вече имаш в двигателя нещо което не е масло а мазут който цапа  и задръства двигателя.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 9 минути, CARPERA написа:

Започне ли да се сляга в една Хонда мазут като 10w40 нещата нуизбежно отиват ня твоето положение.

10w40 след 4-5хил км каране вече имаш в двигателя нещо което не е масло а мазут който цапа  и задръства двигателя.

Значи в случая трябва да се кара с 5W40? Аз от някои хора бях чувал,че като е на много километри мотора е хубаво да се мине на 10W40,защото е по-гъсто спрямо 5W40 и пази повече, като са поизносени сегменти и т.н.

Share this post


Link to post
Share on other sites

До колкото разбрах досега си сменял маслото 2 пъти, така ли е? Изчакай преди да вземаш решение за двигателя, пробвай с 5-30, може да вземеш от общите някакво, все ще е ок. Наблюдавай и ще прецениш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Маслото съм го сменял само един път,преди 4хил. км. вече,но то започна да го харчи директно след смяната,а не след като вече съм навъртял много километри. Иначе да,разбира се,че ще пробвам първо със смяна на маслото само.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен с Харвито след 4000км започваше да го пипа, но 1лт на 800км е много. Покарай още. Има ли газ иначе?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 9 часа, galin_k написа:

Съгласен съм с горното мнение, основен ремонт даже не знам дали си заслужава, предвид че нямаш гаранция, а и ще излезе доста скъпо. Доколкото се може и въобще ако има такъв, проверен двигател за мен е по-добрият вариант- единствено ще трябва да се презавери в КАТ.

Закупуване на втора ръка "проверен двигател" е абсолютно тото! Няма как да е проверен, докато сам не се убедиш колко е читав, но тогава може да е вече късно.

Основен ремонт при доказан майстор е най-голямата гаранция!

 

Преди 1 час, brani8282 написа:

Аз от някои хора бях чувал,че като е на много километри мотора е хубаво да се мине на 10W40,защото е по-гъсто спрямо 5W40 и пази повече, като са поизносени сегменти и т.н.

10W-40 и 5W-40 са еднакво "гъсти"! И в двата случая имат еднакъв, или сходен, работен вискозитет! Другото са приказки от "седянката"... :D

Разликата между двете е в по-добрите базови масла, по-висока термостабилност, по-голям работен ресурс, по-съвременният пакет противоизносни присадки и по-добрите нискотемпературни х-ки в полза на 5W-40! Ти си избери кое да използваш... ;)

 

@brani8282 Мобилът от къде го купи? Ако е от тук в БГ, много възможно е да си купил менте, нямащо нищо общо с Мобил!

Смени го със сигурно масло от общите поръчки на форума ( https://forums.hondabg.com/topic/118444-обща-поръчка-на-масла-от-ato24de-до-12-ти-октомври/ )

Например това:  https://www.ato24.de/en/aveno-fs-5w-40-motor-oil.html

Хем е евтино, хем е прилично качество, хем ще видиш как е горенето с него.

Ако пак не е О.К. - тогава ремонт. Я гумички, я сегменти. и т.н... каквото трябва.

Между другото, твърде възможно е да си я купил с някой уплътнител, нахакан в маслото, за да не гори толкова много. Но това не помага на двигателя, а само замаскира нуждата от ремонт.

Ако допуските на износване, на цилиндрите, позволяват ремонт, тоя двигател може да изкара още поне 200 000км. след ремонта!

Edited by dandilov
  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 32 минути, dandilov написа:

Закупуване на втора ръка "проверен двигател" е абсолютно тото! Няма как да е проверен, докато сам не се убедиш колко е читав, но тогава може да е вече късно.

Основен ремонт при доказан майстор е най-голямата гаранция!

 

10W-40 и 5W-40 са еднакво "гъсти"! И в двата случая имат еднакъв, или сходен, работен вискозитет! Другото са приказки от "седянката"... :D

Разликата между двете е в по-добрите базови масла, по-висока термостабилност, по-голям работен ресурс, по-съвременният пакет противоизносни присадки и по-добрите нискотемпературни х-ки в полза на 5W-40! Ти си избери кое да използваш... ;)

 

@brani8282 Мобилът от къде го купи? Ако е от тук в БГ, много възможно е да си купил менте, нямащо нищо общо с Мобил!

Смени го със сигурно масло от общите поръчки на форума ( https://forums.hondabg.com/topic/118444-обща-поръчка-на-масла-от-ato24de-до-12-ти-октомври/ )

Например това:  https://www.ato24.de/en/aveno-fs-5w-40-motor-oil.html

Хем е евтино, хем е прилично качество, хем ще видиш как е горенето с него.

Ако пак не е О.К. - тогава ремонт. Я гумички, я сегменти. и т.н... каквото трябва.

Между другото, твърде възможно е да си я купил с някой уплътнител, нахакан в маслото, за да не гори толкова много. Но това не помага на двигателя, а само замаскира нуждата от ремонт.

Ако допуските на износване, на цилиндрите, позволяват ремонт, тоя двигател може да изкара още поне 200 000км. след ремонта!

Благодаря много за отзива,колега,ще опитам 5W40,относно Мобила майстора си го купи и го сложи,той ги взима с отстъпка,сега съм купил 2 нови бутилки Мобил от maxcar.bg,не са отваряни и тепърва ще видя от тях дали има разлика въпреки,че би трябвало да си е същото масло. Относно уплътнители и такива,тази кола я купих от близък,той е много точен и беше много добре поддържана и никога не е използвал такива добавки. Само в началото ми спомена,че харчи 100-200мл. на 1к. км.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ceco_accord, само да вметна, 200ml на 1000км дава прелюда който само аз му направих над 80 000 :D Сега е при близък и е на около 250 000км и пак си харчи толкова масло. Не пуши, върви идеално ( f20a4 ). За пробва само М10Д не съм му наливал. То не беше 5/30, 5/40, 5/50, 10/60 от Agip до Honda, Castrol, Motul стандартен и метални кутии, Aral, BP, Torco 10/40 full synt, 5/40, Redline. Все си беше толко харча с каквото и да го карах. Само с 10/60 беше по-малък ама е гъсто. Според мен колегата е за основен ремонт, няма значение какво е маслото в този случай.

Edited by Mkilla
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

А дано ама надали .За основен ремонт си .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

А колегата ме е преварил и писал преди мене -но това си е истината .Преди ремонта всички се самонавиваме за ментета масла и тем подобни -но след ремонта каквото и масло да слошиш не го пипа .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 14 часа, borko 30 написа:

А колегата ме е преварил и писал преди мене -но това си е истината .Преди ремонта всички се самонавиваме за ментета масла и тем подобни -но след ремонта каквото и масло да слошиш не го пипа .

 

Aз съм съгласен за маслото че не е от значение, ако двигателят е за ремонт, но че след това няма да го пипа, не е толкова сигурно...има си майстори, но трябва да знаеш къде да отидеш, иначе няма гаранция, че ще е всичко изрядно.

За какви пари говорим, читав ремонт със смяна на сегменти и всичко останало по реда, на Д14? Ако се прави както трябва и части, ще надхърли цената на колата. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако ще правиш ремонт,само при майстор който се занимава с хонди.щото в форума има доста след ремонт и пак гори масло или тече от гарнитурата на главата,или загрява.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Отвори ли се мотора ,никога не се знае колко голям ще е филма и парите ,откажеш ли се след отварянето ако работата стане дебела ,майстора ще си иска парите така или иначе за свършената работа ,моя ме предупреди предварително за тая подробност .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...