Jump to content
radkohondar

Жълт сигнал на светофара

Recommended Posts

Колеги, имам следното питане.

Понеже шофирам от около

година и шофирам и в София (от провинцията съм), последните няколко дни ми се случи 2 пъти малко преди кръстовището, 2-3 метра да светне жълто , но аз за да не ме нацелят отзад минах. Знам, че не е правилно, но пък и нали ако се създава опаснотст за птп трябва да преминеш. Случва ли ви се и глобяват ли за нещо такова?

Share this post


Link to post
Share on other sites

За глобата - зависи дали на светофара има камера и дали на червено си бил още в кръстовището.

Един съвет - като неопитен водач не си позволявай да шофираш по този начин. Освен, че е неправилно, е и много опасно. Трябва да съобразяваш скоростта си със светофарите, така че да не се налага рязко спиране при смяна на светлинната сигнализация. Движи се в лентата на по-бавните, където е възможно. Ако някой се залепи отзад, пропусни го да мине.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Понякога човек няма избор, особено на непознати кръстовища без цифрово отброяване на сигналаако светлините са правилно синхронизирани, жълтото за перпендикулярните светва с червеното на твоята ленна и време има, но не бива да се осланяш на това.

А и избягването на инцидент е по-важно от глобата.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, radkohondar написа:

малко преди кръстовището, 2-3 метра да светне жълто , но аз за да не ме нацелят отзад минах.

Точно така се прави но съобразено с пълната преценка на моментната ситуация и околно движещите се!Както сам си казал най вече ,че може да ти съберат задницата с рязко спиране,а със скоростта си,си потлъгал задния,че ще преминеш.За това всичко е много индивидуално за всяка ситуация,но със спазване на закона!

За глоби не се кахъри,ще имаш...!То все от някой храст изкача по един,който прави кариера в КАТ:D!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не знам дали в София още глобяват за минаване на жълто, но точно това ми каза 1 столичанин минавайки през Монтана и жена му държеше да се впише в протокола от птп.

Рязко спря пред мен на зелено, защото до жълтото оставаха 5 сек. според брояча, а се движехме с около 40 той, а аз го застигах, в опит да мина с него. Е, "не мина номера" и при дистанция от около 3 м. се мушнах под него с тогавашният си Акорд 6, но ми е за урок и най-внимавам на зелено и жълто. 

Не е ли страхотно как милиарди водачи по планетата спазват 3-те цвята, без значение от възраст, пол, раса и културно етническа принадлежност. Ако има ясен за всички жители на планетата език, това е светофарът, а дори не знам кой го е измислил, но хвалА му, че е въдворил ред - почти на 100%. :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Минаването на жълто в Англия е национален спорт. Ако на ден не минеш на жълто, поне на 5 светофара, значи не си карàл. Често се случва в момента, в който съм под светофара да светне червено и поне една кола зад мен минава, т.е. той вече е на откровено червено.

Както споменаха по-горе, всичко зависи от скоростта на потока.

Share this post


Link to post
Share on other sites

То там е въпроса, че със сигурност след като ще шофирам всеки ден в София, все някъде пак ще се случи същата ситуация, просто след това леко се панирам, че е възможно да ме глобят, а рено понякога нямаме избор и минаваме просто няма как да спрем на секундата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пази си тенекиите и най-вече хората, другото е ...

Ще свикнеш с времето и ще караш "на автопилот", без да помниш как си стигнал от А до Б. :)

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, radkohondar написа:

леко се панирам, че е възможно да ме глобят

Няма чак толкова много камери за червен светофар в София. Основно са в центъра. Как да ги познаеш - тези камери са големи и стоят на изнесени "рамена" на няколко метра преди  кръстовището, така че да могат да снимат светофара и преминаващите коли.

Най-лесно е да ползваш приложението Waze, сигнализира за всичко (за камерите показва и там, където няма, но по-добре така), а освен това указва правилната лента и правилната скорост.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това за лентите е удобно. Но за скоростта – не разчитай много на него. Обикновено е вярно, но не винаги. И грешката също може да е в различна посока – да показва по-високо или по-ниско ограничение.

 

Колкото до глобяване за преминаване на жълто, нито съм чувал, нито вярвам, че го правят. В София (предполагам и не само) е масово да се минава на жълто. Нерядко, както Краси каза, коли навлизат в кръстовището и след червен сигнал. Виждал съм случаи дори и след 2–3 секунди червен сигнал.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Малко не е по темата , ама се сетих за един стар виц:

Кара си батка курвета,а до него седнала.....ва,

Като наближи кръстовище и е червено и минава с пълна газ, а като наближи и е зелено, се оглежда и намаля.

Питала го веднъж мацката що минава на червено с газ,  и той: Щото съм тарикат!

А защо намаляш на зеленото?

Ами Щото не съм само аз тарикат!

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз така си дефинирам правата на път, регулиран от светофар:

Преди всеки един светофар има знак за определено ограничение на скоростта. 

Ако скоростта е ограничена на 50км/ч, то следва, че ако караш с 50 и си на по-малко то 15м. от стоп линията и светне жълто, то имаш право да преминеш, поради простата причина, че безопасният спирачен път е над 15м, да не говорим, че може и 25м да мине в съда, ако бъдеш глобен.

За щастие, светлинните уредби са така синхронизирани, че червеният и жълтият сигнал на другото движение, имат известен толеранс, който позволява безопасно изтегляне, ако червеният те хване на линията, а пернишки голф 1.9 помпа дюза с газ и чип тунинг, чака жълтото отдесно. 

Edited by Rakeem
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spoiler
Spoiler

 

 

Когато става въпрос за 20-25м. Е ясно колега.

но когато светне жтото 2-3 метра пред стоп линията и с ограничението да си, няма кяк да спреш преди нея със сигурност. За такава ситуация говоря аз, че като се случи по-добрия вариант не е ле

да се премине или

де да знам, аз шофирам отскоро за това питам зе вашите мнения.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разбира се, ще преминеш, ако се движиш с 40–50 и на такова разстояние от светофара светне жълто. То и по-далеч да си, в някои ситуации дори да може да спреш рязко, освен дискомфорта на пътниците и багажа, може да създадеш опасности, които не си преценил :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Трупай опит. На "твой гръб" е най-важно, защото имаш лични впечатления на "цялата картинка".

На жълто се спира само ако можеш преди линията и това не стресира околните. Тоест ако скоростта и разстоянието осигуряват нормално спиране, и дано предният и този зад тебе разчетат правилно намеренията ти.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 12.09.2022 г. at 2:13, ceco_accord написа:

Не знам дали в София още глобяват за минаване на жълто, но точно това ми каза 1 столичанин минавайки през Монтана и жена му държеше да се впише в протокола от птп.

Рязко спря пред мен на зелено, защото до жълтото оставаха 5 сек. според брояча, а се движехме с около 40 той, а аз го застигах, в опит да мина с него. Е, "не мина номера" и при дистанция от около 3 м. се мушнах под него с тогавашният си Акорд 6, но ми е за урок и най-внимавам на зелено и жълто. 

Не е ли страхотно как милиарди водачи по планетата спазват 3-те цвята, без значение от възраст, пол, раса и културно етническа принадлежност. Ако има ясен за всички жители на планетата език, това е светофарът, а дори не знам кой го е измислил, но хвалА му, че е въдворил ред - почти на 100%. :)

Този пред теб е виновен на 100 процента. Не може да ти свети зелено и да спираш. На мен една такава овца ми направи същия номер в час пик, когато всеки бърза. Добре че я усетих на време по неадекватното поведение... Да не говорим пък за тея дето чакат тъмно зелено за да тръгнат...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Той предния, че неадекватно се е държал, факт. Но ако го наденеш отзад, пред закона си виновника.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Неспазване на дистанция + движение със скорост несъобразена с пътната обстановка!

Па после "обяснявай че нямаш сестра", а аз имам - и в прекия и в преносния смисъл.

Но за закона става дума чак като стане белята. Преди това, всеки се движи по усмотрение.

Не знам дали съм споменавал, но в Шанхай почти всички коли тръгват едновременно от светофара! 1 да се забави, става "мамата си джаса".

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен много държат на правилото "Три секунди дистанция", независимо с каква скорост се движиш. Знам го от инструктора, защото по принуда се явих на тест за категория "В" в Англия.

При потегляне от светофар повечето шофьори го спазват, тръгват на третата секунда след този отпред.

Другото правило, което държат да се спазва - на светофар спираш така, че да виждаш гумите на този пред теб. Това е така, за да можеш да го заобиколиш, ако аварира, или да имате време за реакция, ако случайно ръгне задна.

Между другото, вземането на книжка в Англия некак не е лесно. Имаш да спазваш една камара правила, които след това никой не ги спазва. Мои приятели, българи, такива като мен, с дългогодишен стаж зад волана се проваляха по няколко пъти на теста. Изкарват листовките и директно отиват на кормуване, без учебни часове с инструктор. Това ме накара да се замисля, и реших да изкарам няколко часа с инструктор. Той ме научи, какво да правя, за да взема книжка от първия път. Показа ми и всички любими капани на изпитващите в целия град.

 

edit:

Кормуването е като игра на шах. Не предугаждаш ли няколко хода напред си обречен.

Кормуването, обаче, е по-трудно. Освен напред, трябва да предугаждаш и назад. Много често е по-важно, какво се случва отзад, а не отпред.

Edited by Krasi-mir
  • Like 1
  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

А и в шаха имаш 1 противник, а на платното и до него са цяла армия. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Карам с видеорегистратор. Колкото и странно да ви прозвучи - не винаги задният е виновен, ако може да го докаже. Видеозаписът не минава в съда, но като покажеш на чичо полицай как са ти набили спирачките отпред, той пише акта на предния - без значение на зелен светофар, или просто ти е агресирал, че си го напсувал преди това. Имам личен опит и лекенцето беше като насрано после.

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-лесния начин да разбереш кога ще светне жълто е като гледаш пешеходните светофари,ако сеетне червено на тях, святка и жълтото след 1-2 секунди. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

А кога си пешеходец, гледаш тоя на колите ... като им светне жълтото, може да тръгнеш още преди да ти е светнало зеленото...

  • Haha 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това определено не е добра препоръка. Има шофьори всякакви.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 16.09.2022 г. at 16:53, PiToMeN написа:

Карам с видеорегистратор. Колкото и странно да ви прозвучи - не винаги задният е виновен, ако може да го докаже. Видеозаписът не минава в съда, но като покажеш на чичо полицай как са ти набили спирачките отпред, той пише акта на предния - без значение на зелен светофар, или просто ти е агресирал, че си го напсувал преди това. Имам личен опит и лекенцето беше като насрано после.

И според закона пак ти си виновен. Ако предния обжалва в съда директно му отменят въпросното наказание, понеже си длужен да поддържаш такава дистанция и скорост, така че ако предния спре аварийно да имаш време за реакция. Сега ако на клипчето се вижда ясно че ти прави разни номерца няколко пъти и ти си реагирал адекватно-т.е. успял си да спреш/намалиш, тогава вече има място за дискусия.

Та мисълта ми е не разчитайте толкова много на тези видеорегистратори, ами си спазвайте дистанция.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 17 часа, 5 GTT написа:

А кога си пешеходец, гледаш тоя на колите ... като им светне жълтото, може да тръгнеш още преди да ти е светнало зеленото...

 

Надявам се това да е някакъв странен майтап. При нас редовно се случва някой да мине на червен светофар, понякога и добре засилен.

И пеша, и с колата все си изчаквам.

А 1-во РПУ е на 100 метра ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 21 часа, 5 GTT написа:

А кога си пешеходец, гледаш тоя на колите ... като им светне жълтото, може да тръгнеш още преди да ти е светнало зеленото...

 

Сещам се за няколко светофара в София, на които пешеходците го правят този номер. Също така се сещам за няколко светофара, на които завиващите наляво тръгват преди зеленото, за да изпреварят насрещно потеглящите.

Така че коментарът ми към колегата-млад шофьор не беше случаен.

Освен това практиката, която наблюдавам в столицата, е да се минава на жълто не при оставащи два метра до светофара, а при десет-двадесет. И то със скорост 20 км/ч над позволеното. Самият факт, че се пита за глоби, предполага излизането от светофара на червено.

Половината шофьори в "голямото село" сме изнервени, бързащи и разсеяни, другата половина неориентирани и мудни, някои направо неадекватни, други нагли до безобразие. Не знам дали ще се оправим някога - броя и себе си.

 

Edited by note
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нее практиката е влачат се до последно, светва жълто и минават на червено :lol: 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Теорията на правилника и закона, и отвъд тях практиката и адаптацията в реалното движение понякога се разминават и то доста.

Понякога си мисля че ако сега трябва да вземам книжка, може и да ме скъсат. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 14 часа, note написа:

 

Сещам се за няколко светофара в София, на които пешеходците го правят този номер. Също така се сещам за няколко светофара, на които завиващите наляво тръгват преди зеленото, за да изпреварят насрещно потеглящите.

Така че коментарът ми към колегата-млад шофьор не беше случаен.

Освен това практиката, която наблюдавам в столицата, е да се минава на жълто не при оставащи два метра до светофара, а при десет-двадесет. И то със скорост 20 км/ч над позволеното. Самият факт, че се пита за глоби, предполага излизането от светофара на червено.

Половината шофьори в "голямото село" сме изнервени, бързащи и разсеяни, другата половина неориентирани и мудни, някои направо неадекватни, други нагли до безобразие. Не знам дали ще се оправим някога - броя и себе си.

 

То затова важи правилото: Шофирането е просто нещо, но не е за прости хора!

Edited by birev

Share this post


Link to post
Share on other sites

едни от най неприятните ситуации могат да станат на широките булеварди, където колите са наспирали около пешеходната и може да не забележиш изкачащ пешеходец. И също когато чакаш светофара за десен завой и в същото време той пусне пешеходците да пресичат

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 21 часа, dindin написа:

 

Надявам се това да е някакъв странен майтап. При нас редовно се случва някой да мине на червен светофар, понякога и добре засилен.

И пеша, и с колата все си изчаквам.

А 1-во РПУ е на 100 метра ...

Да! Но то не е същото, когато го пишеш от колкото когато го изкажеш. Понякога оставаш неразбран :rolleyes: Не че неможе да се приложи в някой случаи.

Edited by 5 GTT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 17 часа, note написа:

... се сещам за няколко светофара, на които завиващите наляво тръгват преди зеленото, за да изпреварят насрещно потеглящите. ...

 

Такова потегляне в някои случаи е наложително. Ако не свиеш преди насрещните, докато ги изчакаш, включая и джигитите, минаващи на почти червено, увисваш.

Но, не може да се прилага на всяко едно кръстовище и трябва да си първа кола. Трябва да познаваш кръстовището, най-вече режима на работа на светофарите му.

При мен се получава на тесни квартални улици. На тях стоп линията е изнесена много назад, за да се осигури място за завиване на градските автобуси. Това ми осигурява време да сритам газта и да завия преди насрещните.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 21 минути, Krasi-mir написа:

Но, не може да се прилага на всяко едно кръстовище и трябва да си първа кола.

Трябва да познаваш кръстовището, най-вече режима на работа на светофарите му.

И да няма пешеходци, пресичащи успоредно на насрещните коли, защото обичайно се втурват заедно с тях, а да ги чакаш там и да запушиш трафика е :bash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Цецо, аз съм леко облагодетелстван.

Всички пешеходни светофари, както и на всички кръстовища със светофари за колите пешеходеца си има бутон. Натиска си бутончето, целият трафик спира и пешеходецът си пресича, ако иска, и по диагонал.

Пешеходци и коли по едно и също време на платното нема у Англия.

Edited by Krasi-mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно преди 20 минути имах една ситуация много забавна. Светофар за ляв завой с 2 секции, завиват си колите, ние чакаме. Светва червено те продължават да влизат в кръстовището, ама нямаше къде да отидат :lol: 

 

Забава по софийските улици :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...