Jump to content
Sign in to follow this  
Ivanov Pl

Ръчна спирачка регулиране /натягане/

Recommended Posts

Здравейте!

Колата е Акорд 97 седан /европейска сглобка/, F20Z1.

Въпросът ми е дали някой знае от къде се регулира нивото на което "лови" ръчната, тъй като при мен е почти в най-горно положение. Под него все едно я няма.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не познавам детайлно модела, но ако не получиш по-коректен атговор, ето моят:

Принципното устройство на механизма е аналогично на доста коли, та ...

Обратният край на лоста (който влиза под пластмасата) дърпа 2 жила (за задните ляво и дясно колело) хванати с резби и гайки за самият лост. Там е мястото за реглаж. Въпросът е дали имаш достъп из под колата, или трябва да свалиш въпросната пластмаса. А има вероятност да има и капачка на нея, но това е рядкост. Огледай се.

Като намериш зоната за реглаж - ако има мегдан - натягаш, докато почне леко да хваща на 3-ти или 4- ти зъб.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема едва ли ще се реши от там.Най-вероятно ти е блокирал механизма ,който доближава максимално близо феродото до диска или барабана-зависи каква е системата,.От там имаш дълъг ход на ;ръчната; и късно и неравномерно задействане на задни спирачки.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И това е възможно - да са изгнили от ръжда тресчотките, както и да са блокирали жилата в броните си, но все от някъде трябва да се почне.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, mx rider написа:

... зависи каква е системата ...

Системата е като на повечето Хонди - ръчната спирачка натиска буталото на сп.апарат на крачната.

 

Преди 1 час, mx rider написа:

... механизма ,който доближава максимално близо феродото до диска ...

се казва "саморегулиращ механизъм на ръчната спирачка".

Или механизъмът е блокирал, както каза @mx rider , или не е спазена процедурата по първоначално регулиране на този механизъм.

 

Първоначално регулиране се прави винаги след смяна на задни накладки и(или) дискове, или смяна(ремонт) на заден сп.апарат. Ако не се направи, колата може да остане без ръчна, или крачна, или и двете на задните колела.

 

Лоста на ръчната в купето е последна грижа. От гайката на лоста НЕ СЕ регулира силата на задържане на ръчната спирачка. От там се регулира хода на самия лост, след като ръчната вече работи перфектно.

 

 

Иии, тетака ...

Съвети и процедури, след като разберем от @Ivanov Pl , дали ръчната му е изчезнала след интервенции по задните спирачки, или прост е изчезнала с времето.

Edited by Krasi-mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, преди по-малко от година са сменени задните накладки и впоследствие се появи пробелма. При смяната на накладките не е правено каквото и да е по хода на ръчната спирачка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пост #59 от тази тема:

 

Прегледай цялата тема, много е стара и не помня, какво друго сме коментирали в нея. Ако не стане ясно, ще обяснявам по-късно. На работа съм и в момента нямам време.

Edited by Krasi-mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

След днешното посещение при майстор добра и не толкова добра новина.

1. След раздвижване на ляв заден спирачен апарат ръчната "дойде".

2. Лошото е,че не се знае колко ще изкара и ще се наложи да търся друг. Разбрах че нов няма, така че ще бъде от морга или от колега. Ако някой има читав или знае от къде да намеря работещ ще съм благодарен.

Колата е EU/UK Акорд 97 2,0 бензин, 96кв/130к.с.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...