Jump to content
Ivanov Pl

Ръчна спирачка регулиране /натягане/

Recommended Posts

Здравейте!

Колата е Акорд 97 седан /европейска сглобка/, F20Z1.

Въпросът ми е дали някой знае от къде се регулира нивото на което "лови" ръчната, тъй като при мен е почти в най-горно положение. Под него все едно я няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не познавам детайлно модела, но ако не получиш по-коректен атговор, ето моят:

Принципното устройство на механизма е аналогично на доста коли, та ...

Обратният край на лоста (който влиза под пластмасата) дърпа 2 жила (за задните ляво и дясно колело) хванати с резби и гайки за самият лост. Там е мястото за реглаж. Въпросът е дали имаш достъп из под колата, или трябва да свалиш въпросната пластмаса. А има вероятност да има и капачка на нея, но това е рядкост. Огледай се.

Като намериш зоната за реглаж - ако има мегдан - натягаш, докато почне леко да хваща на 3-ти или 4- ти зъб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема едва ли ще се реши от там.Най-вероятно ти е блокирал механизма ,който доближава максимално близо феродото до диска или барабана-зависи каква е системата,.От там имаш дълъг ход на ;ръчната; и късно и неравномерно задействане на задни спирачки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е възможно - да са изгнили от ръжда тресчотките, както и да са блокирали жилата в броните си, но все от някъде трябва да се почне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, mx rider написа:

... зависи каква е системата ...

Системата е като на повечето Хонди - ръчната спирачка натиска буталото на сп.апарат на крачната.

 

Преди 1 час, mx rider написа:

... механизма ,който доближава максимално близо феродото до диска ...

се казва "саморегулиращ механизъм на ръчната спирачка".

Или механизъмът е блокирал, както каза @mx rider , или не е спазена процедурата по първоначално регулиране на този механизъм.

 

Първоначално регулиране се прави винаги след смяна на задни накладки и(или) дискове, или смяна(ремонт) на заден сп.апарат. Ако не се направи, колата може да остане без ръчна, или крачна, или и двете на задните колела.

 

Лоста на ръчната в купето е последна грижа. От гайката на лоста НЕ СЕ регулира силата на задържане на ръчната спирачка. От там се регулира хода на самия лост, след като ръчната вече работи перфектно.

 

 

Иии, тетака ...

Съвети и процедури, след като разберем от @Ivanov Pl , дали ръчната му е изчезнала след интервенции по задните спирачки, или прост е изчезнала с времето.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, преди по-малко от година са сменени задните накладки и впоследствие се появи пробелма. При смяната на накладките не е правено каквото и да е по хода на ръчната спирачка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пост #59 от тази тема:

 

Прегледай цялата тема, много е стара и не помня, какво друго сме коментирали в нея. Ако не стане ясно, ще обяснявам по-късно. На работа съм и в момента нямам време.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След днешното посещение при майстор добра и не толкова добра новина.

1. След раздвижване на ляв заден спирачен апарат ръчната "дойде".

2. Лошото е,че не се знае колко ще изкара и ще се наложи да търся друг. Разбрах че нов няма, така че ще бъде от морга или от колега. Ако някой има читав или знае от къде да намеря работещ ще съм благодарен.

Колата е EU/UK Акорд 97 2,0 бензин, 96кв/130к.с.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 9/6/2022 at 6:17 PM, ceco_accord said:

А има вероятност да има и капачка на нея, но това е рядкост.

6-та генерация купето е с капачка вътре в средната конзола, а на европейката се сваля конзолата, не е трудно. При мен беше клеясал механизма, малко WD-40, после нова грес и стана бомба. Предполагам на 5та ген е подобно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За регулирането на жилото се вади само задния пепелник и с дълга вложка 12 се регулира,но чак след като са спазени процедурите по ресетването на задните апарати,прави се при всяка смяна на задни накладки.

Редактирано от росенKN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...