Jump to content
PiToMeN

Старт/Стоп проблем при Сивик X

Recommended Posts

Здравейте,

 

Имам един дразнещ проблем със старт/стоп системата на колата. Проблемът се изразява в това, че системата не сработва, или го прави рядко на уж "случанен" принцип. Много хора не я искат и за това директно я изключват, кой всеки път ръчно, кой с модификация на бутона от АлиЕкспрес. Аз се зачекнах, че ще работи и реших, че ще направя всичко по силите си да го оправя това.

Малко предистория.

След запалване на автомобила, първата индикация при спиране някъде е, че колата не е загряла и за това не се гаси. След като загрее, особено в тези жеги, вади знака, че не се гаси заради климатика. Когато и това отшуми, просто светва, че акумулаторът не е зареден.

Да де, ама акумулаторът го заредих, закарах го и на преглед, оказа се нормално за годините си износен и за капак го смених с Yuasa AGM YBX9096, който е 70Ah вместо оригиналните 60Ah. И пак същото.

Най-интересното е, че след като запаля, ако реша ръчно да загася колата дори и след 50 метра и пак я запаля, вече имам старт стоп. Перфектно работещ, докато не оставя колата пак някъде за по-дълго време(да се разбира над 15 минути).

 

След като изчетох тези теми:

1. https://www.civinfo.com/threads/auto-idle-stop-1-5-manual.373777/

2. https://www.civinfo.com/threads/survey-auto-stop-start-problem.414742/

 

Стигнах до извода, че при много хора проблемът се оправя със софтуерен ъпдейт. При една малка част въобще няма проблем, а на много хора не им дреме - спират го и без това. Но феноменът със загасването и повторно палене го описват и там, както и някои дори махат за малко буксата, която излиза от минусовата клема на акумулатора(една тънка черна жица), която отговаря за управлението на старт-стоп системата. 

 

Обадих се в Бултрако да ги разпитвам дали са чували нещо - не са. Разбира се ме поканиха за диагностика. Обясних им всичко, което съм направил, обясниха ми, че нашите коли не били направени за AGM акумулатори, трябвало да остана с EFB. Направих се, че не съм го чул това, но другото, което не мога да потвърдя или отрека - че трябвало да се "регистрира" новата батерия в системата. Доста си блъсках главата и чичо гугъл се оказа безсилен да потвърди каквото и да е за регистрация на акумулатор в софтуера на автомобила. Ако някой знае нещо, ще съм благодарен да сподели.

 

И така до миналата седмица, когато случайно ми хрумна да пробвам нещо - качих се в колата, въпреки жегата първо си сложих колана и чак тогава запалих. И в над 90% от случаите като правя това, старт-стопът ми работи. Сякаш ако запаля преди да си сложа колана, остава някаква малоумна грешка в системата, която след това предизвиква аномалията. И това би обяснило защо след като я загася за малко някъде, после работи - защото вече съм със сложен колан.

 

Интересно ми е някой друг освен мен забелязал ли е проблемът, пука ли му за него и дали е намерил решение по нормален начин?

В Бултрако така и не отидох. Реших, че не ми се слушат лекции за AGM акумулаторите.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятността някой друг да е забелязал този проблем е мнооооооого малка. Както сам каза, повечето хора изключват системата. Аз също съм от тях. Първо, защото ме дразни. Второ, защото с очите си видях да сменяват стартер и маховик на кола на 40К мили. Зъбите и на двете бяха тотална щета. Верно, не беше Хонда, а и може да е било от некачествен материал.

 

Като чета написаното от теб (не съм отварял линковете), това с колана има логика. Напълно възможно е компа да записва временна грешка, ако запалиш преди да си сложиш колана, която грешка да обърква работата на системата. Ако действително е така, нямам обяснение, защо, ама знаеш ли ги японците ...

 

Има логика и в другите неща.

Ако работи климатик системата не сработва, защото ако сработи, тя гаси само двг, колата остава на контакт и климатикът продължа да работи. Всъщност компресорът не върти но вентилаторът продължава да духа и да харчи ток.

При слаб акомулатор е същото.

При незагряла кола нямам обяснение.

 

п.п. Никъде не споменаваш, ама предполагам знаеш, че системата сработва само след развиване на определена скорост. Значи, ако след тръгване не вдигнеш повече от (не помня точно, но при мен май беше ) 5 мили/час, на следващото спиране системата не сработва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логика има докато е студена и докато климатикът е на макс. Съгласен. Като цяло логиката на работа е доста различна от други марки, които съм виждал.

1. Трябва да е загряла.

2. Трябва да е охладила/затоплила купето.

3. Трябва да е в абсолютен покой.

4. Трябва да си с колан.

5. Трябва да разпознава акумулатора като здрав.

6. Еко бутонът няма отношение.

 

Това последното въобще не знам как го прави при положение, че през деня без включени фарове, зарежда на 12,2~12,4V, само с включени фарове вдига алтернатора на 14,4V.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имах този проблем 2019г. Закарах я в Бултрако, казаха, че е заминал акумулатора и сложиха нов по гаранция. Оттогава нямам проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...