Krasi-mir 1571 #41 Posted September 23, 2022 Преди 8 часа, misho написа: това са просто едни варели с двигател, които са неизбежна необходимост в ежедневието ни и има по-важни от тях приоритети в живота ни. Абсолютно съгласен. Изключая двете чисто нови 9-ки Сивик всички останали коли в семейството са ни стрували не повече от 2(две) месечни заплати. Откакто имам личен автомобил, от 1993-а, сме прекарали над 20 автомобила. Отивам, гледам - "Става, за тия пари, колкото изкара". Карали сме ги от 3 месеца до 3г. Никога не съм купувал кола с нагласата, че ще я карам доживот, или пък ще я продам на печалба. Настоящето ми CR-V, обаче, излезе здраво куче, другият месец ще станат 8г., откакто сме заедно. Давам толкова, колкото да не умре, на принципа - "Нещо, което работи, не се пипа". 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
Honda_Z 1510 #42 Posted September 23, 2022 Преди 12 часа, misho написа: това са просто едни варели с двигател То и тялото на човек е кожен варел със сърце, който му е необходим по принуда. Дай и за него да не се грижим сега, понеже така или иначе е с предизвестен край. Да не говорим, че го доверява на колата си, и ето връзка между двете. Нормално е в Хонда форума темата на разговор да е такава. Който не го кефи, има фейсбук, сватбата и бг-мама, където обсъждат къде по-важните неща в живота. 8 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
misho 50 #43 Posted September 24, 2022 На 23.09.2022 г. at 13:03, Honda_Z написа: То и тялото на човек е кожен варел със сърце, който му е необходим по принуда. Дай и за него да не се грижим сега, понеже така или иначе е с предизвестен край. Да не говорим, че го доверява на колата си, и ето връзка между двете. Нормално е в Хонда форума темата на разговор да е такава. Който не го кефи, има фейсбук, сватбата и бг-мама, където обсъждат къде по-важните неща в живота. Малко извън темата, но не бих се съгласил със сравненеито, но пък уважам всяко мнение. Явно криво е разбрано моето мнение, но пък и не всеки е длъжен да го разбира. Благодаря за препоръките къде и какво да чета, Ако форума не ме кефеше, въобще нямаше да се сещам за него. факт е, че все още подържам някакъв интерес. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6086 #44 Posted September 24, 2022 Аз пък избирам колите си от сърце, но се грижа за тях почтенно. Каквото и да им се случи под моя опека, си е моя отговорност и себеуважение. Не псувам предният им стопанин, или да му мисли следващият. 3 1 Share this post Link to post Share on other sites
note 404 #45 Posted September 24, 2022 На 23.09.2022 г. at 0:44, misho написа: от Бултрако и я обслужвам там, защото в годините се наиграх с разбирачи на Хонда. Единственото предимство на БТ е, че разполагат със софтуер. За съжаление претенциите, цените и името им на официален вносител и сервиз не са подплатени с достатъчно високо качество на услугата. За обслужване са ОК, но има ли проблем, по-добре човек да си намери друг доверен сервиз, особено ако е по-взискателен. Това е моето лично мнение. Иначе съм съгласен, че прекалено много се дъвче темата за маслата. Но...много хора влизаме във форума да се разтоварим от ежедневния стрес като пофилософстваме на любимата тема - автомобили. Не сме се вманиачили толкова. Просто, както каза @ceco_accord , форумът има и социална функция. 2 Share this post Link to post Share on other sites
pet71 123 #46 Posted September 24, 2022 Има и хора ,който се отнасят с колите си не само като купчина ламарина . И дори да не са от Марката, се допитваме с Гурота от форума за тема масла. Мисля,че това е голям плюс на форума. Който има интерес и нужда може да получи компетентна и точна информация за това. Извинявам се за офтопика. Приятна вечер! Share this post Link to post Share on other sites
galin_k 174 #47 Posted September 24, 2022 Равносметката за темата накрая каква ще е? Фейсът бензин е по-уязвим при не късна смяна с грешното масло?! Тъй като няма как да знаем дали сврвизната история е истинска или пренаписана , какво да гледат купувачите освен черен мазен ауспух, което да им насочи вниманието? Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2853 #48 Posted September 24, 2022 (edited) Равносметката е, че R20A3 в периода 2011-2013г., е трябвало да се карат с нисковискозитетни масла 0W-20, които да се сменят на по 150 - 200 моточаса или 6 - 8 хил. км.! Ако едно от тези условия не е било спазено, "щастливият" нов собственик на втора употреба, трябва да прави основен ремонт на двигателя! ... ако допуските на износване на цилиндрите изобщо го позволяват...!!! П.П. А за всички други, на които им е сменяно маслото (дистрибуторски) на по 15-20 хил. км. (бензин), също няма друг изход... Тоест, 99% всеки нов внос. Edited September 24, 2022 by dandilov 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 1029 #49 Posted September 24, 2022 (edited) Едва ли от два отворени двигателя с този проблем можем да заключим, че 99% от автопарка с тези параметри е за основен ремонт? Малко преувеличено ми звучи. Очевидно има някакъв риск, но кой ли ще попадне на обслужвана кола на <10 хил км с 0-20 масло… Edited September 24, 2022 by Pavel_Pavlov 2 Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2853 #50 Posted September 24, 2022 (edited) Казвам само, че за автопарка, нов внос, като цяло проблемът е 99% сменяно масло на по 15-20 хил. км. (при бензин). Следва "тотал щета"! Независимо от вискозитета. А конкретно за R20A3 от периода 2011-2013г., освен традиционната дистрибуторска смяна ( 15 - 20 хил. км. - при бензин), е ползвано масло с по-висок вискозитет от 0W-20, което води до затруднена циркулация на маслото през маслосъбирателните сегменти и дренажните отвори на буталата. В последствие води, неминуемо и до запечени сeгменти, и всички последващи беди. Това е и основното послание на самата тази тема! Ето, че не са само два отворени двигателя. Колегата zag80 е дал препратка и към други потърпевши: https://forums.hondabg.com/topic/118306-пазете-се-от-фейслифтовите-акорди-r20a3/?do=findComment&comment=1057623384 Edited September 24, 2022 by dandilov 1 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
galin_k 174 #51 Posted September 25, 2022 Добре, а бултрако сменя ли с 0-20В фейса? Би трябвало да знаят за този проблем, не получават ли периодично инструкции от Хонда К. и възможни последствия при грешен вискозитет? Мисълта ми е, купуваш от дилъра, гаранционно ти го сменят и после си плащаш основен ремонт? Доста интересно... 1 Share this post Link to post Share on other sites
dimkaraganchev 60 #52 Posted September 25, 2022 Карерата може да се хили колкото си иска. Ама това не променя фактите... Share this post Link to post Share on other sites
Markony 2246 #53 Posted September 26, 2022 На 23.09.2022 г. at 0:44, misho написа: Поредната безмислена тема за масла, масла...и пак масла. Що не го прекъстите тоя форум на "Масленият форум" Явно съм голям късметлия и се чудя как пък за над 20 години само с Хонда, един двигател не ми гръмна и не отварях за основен ремонт. Въпрос на поддръжка е всичко. Аз също си карам Accord Tourer, 2015/R20A3 с 5W/40 от Бултрако и я обслужвам там, защото в годините се наиграх с разбирачи на Хонда. От както го купих (почти нов) го обслужвам макс. на 1 год. (км винаги са ми под 10к) и нямам проблеми. Сега с нетърпение чакам поне 20 човека, които ще ми обяснят как ще си прецакам колата. Със здраве и да не забравяме, че това са просто едни варели с двигател, които са неизбежна необходимост в ежедневието ни и има по-важни от тях приоритети в живота ни. Какво казваш с тоя пост? Имам пари и си купих кола от магазина? После съм технически неграмотен и я обслужвам в Бултрако...Да си жив и здрав и да си я караш със здраве! Твоя двигател не влиза в селекцията.Аз съм технически грамотен и знам какво се случва вътре...в двигателя.Знам всяко едно болтче за какво служи. И да виновно е маслото и експеримента на някой доставчик на части към Хонда. Открили са го и са го оправили след 2-3 години.Факт е че тънките масла са много малко разпостранени и не се ползват от незнание или нарочно ,като в твоя случай. Просто не им пука за твоя автомобил. Освен това имат неграмотна политика,неграмотно управление и неграмотни механици. За ценовата политика няма да говоря..Благодарение на скромната ни тема за масла ми звънят от Мазда, Нисан, Лексус форумите за съвет как да си решат техните си проблеми.Там явно си нямат мислещи и рабиращи хора.. 10 3 1 Share this post Link to post Share on other sites
Markony 2246 #54 Posted September 26, 2022 На 24.08.2022 г. at 15:15, zag80 написа: Ето нещо по темата. https://www.drive2.ru/l/584229077905343752/ Благодаря за линка.Направих снимки ,но не ми остана време да ги обработя и кача.За съжаление не е сниман най-големия гад ,който стои зад масления сегмент. Една шибана пружина ,за която се наложи да си сложа очилата.Просто толкова ситна ,че не се виждаше стъпката 4 Share this post Link to post Share on other sites
misho 50 #55 Posted September 28, 2022 (edited) На 26.09.2022 г. at 8:57, Markony написа: Какво казваш с тоя пост? Имам пари и си купих кола от магазина? После съм технически неграмотен и я обслужвам в Бултрако...Да си жив и здрав и да си я караш със здраве! Твоя двигател не влиза в селекцията.Аз съм технически грамотен и знам какво се случва вътре...в двигателя.Знам всяко едно болтче за какво служи. И да виновно е маслото и експеримента на някой доставчик на части към Хонда. Открили са го и са го оправили след 2-3 години.Факт е че тънките масла са много малко разпостранени и не се ползват от незнание или нарочно ,като в твоя случай. Просто не им пука за твоя автомобил. Освен това имат неграмотна политика,неграмотно управление и неграмотни механици. За ценовата политика няма да говоря..Благодарение на скромната ни тема за масла ми звънят от Мазда, Нисан, Лексус форумите за съвет как да си решат техните си проблеми.Там явно си нямат мислещи и рабиращи хора.. А ти какво казваш с поста си? Пазете се от фейслифтовите, а след това ме информираш, че моят двигател не попадал в проблемните? Понеже съм неграмотен, моля за инфо какъв е моят Акорд? Вярно избрах го само защото ми хареса цвета и после тук във форума ми казаха, че бил Accord Tourer 2015г. с двигател R20A3. Тук не се ли визира този двигател и проблемите с него? Едно разбрах, тук във форума има много по-добри специалисти от създателите на дадена марка , двигател, технология и т.н. Да сте живи и здрави, всеки сам избира от къде да си купи автомобил и дали да спазва гаранционните политики и последващи препоръки на производителя или да твори в стил "направи си сам". П.С. За пореден път се убеждавам, че тук виреят само нечии мнения и различните не се приемат. Филма е един и същ, просто режисьорите и актьорите са различни. Edited September 28, 2022 by misho 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6086 #56 Posted September 28, 2022 Мнения всякакви и всяко е добре дошло (особено ако е полезно), а смятам темата за такава. Както казваше Шиндлер - "Един живот да спасим (от R20A3 в периода 2011-2013) - спасили сме един цял свят"! Тук си отдавна - хвърляй по 1 око, сегиз-тогиз изскача нещо интересно. 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
Honda_Z 1510 #57 Posted September 28, 2022 Преди 1 час, misho написа: просто режисьорите и актьорите са различни. Някои тука сме се учили, как не се режисира от теб и времената, когато изгонихте най-много хора, които до ден днешен не щат да чуят за форума. Ако пък трябва да претеглям чие мнение да не приема (защото нали само "нечии" се приемат), единият е отворил стотици двигатели, другият си е избрал колата по цвета. Дори и да не е разбрал каква кола точно имаш, има нюанс някакъв. 3 2 3 Share this post Link to post Share on other sites
jijane 448 #58 Posted September 29, 2022 (edited) Защо ми скрихте поста, след като въпросът е съвсем резонен? Ето задавам го пак - защо няма подобна тема за К24 във всичките му разновидности? Edited September 29, 2022 by jijane Share this post Link to post Share on other sites
galin_k 174 #59 Posted September 29, 2022 Наскоро имаше няколко поста, не отделна тема точно за К24Z3 -8ма. Share this post Link to post Share on other sites
misho 50 #60 Posted September 29, 2022 (edited) Преди 4 часа, jijane написа: Защо ми скрихте поста, след като въпросът е съвсем резонен? Ето задавам го пак - защо няма подобна тема за К24 във всичките му разновидности? К24 e дъвкан и вече не е актуална тема. Сега е ред да се таргетират R20A3 Edited September 29, 2022 by misho Share this post Link to post Share on other sites
Венелин 0 #61 Posted February 19, 2023 На 23.08.2022 г. at 18:50, note написа: Все повече се убеждавам, че проблемът с харча на масло при R сериите се дължи на неправилното масло от дилъра, а именно 5W-40. Някой може ли да потвърди дали и в Западна Европа оторизираните сервизи имат същата политика - да бухат хидрокрек 5W-40 от варела и да лъжат хората, че се сменя на 15-20 хил. км? За пробега е ясно, внасят се "милионници" с пълна сервизна история, без точка ръжда, никога не излизали от гаража. в Германия бухат яко 5W-30 на всичко къде мърда Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2853 #62 Posted February 19, 2023 Откога? Щото до скоро само 5W-40 бухаха като в БТ. Share this post Link to post Share on other sites
pashkulov 0 #63 Posted October 22 Привет на всички! Изглежда съм се наиграл с такъв Акорд. Интересно ми е дали някой е сменял буталата с такива от преди фейса?! Share this post Link to post Share on other sites
simo vtecman 158 #64 Posted October 22 Здравей колега. Аз в момента правя ремонт, но все още не съм стигнал до напълно разглабяне на двигателя. Ремонтен комплект ми излиза в Amayama: 06131RNA305 Share this post Link to post Share on other sites
simo vtecman 158 #65 Posted October 25 Мотора вече е разглобен. 1 2 Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 1252 #66 Posted October 26 Симе какво ще сменяш, буталата със сегментите или само сегменти? Газ имаш ли, че това черното май е от нея? Ще развиеш темата което е супер. Share this post Link to post Share on other sites
simo vtecman 158 #67 Posted October 26 Ще сменям бутала и сегменти. Газ нямам. 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6086 #68 Posted October 26 На 29.09.2022 г. at 17:25, jijane написа: Защо ... - защо няма подобна тема за К24 във всичките му разновидности? Защото там маслообиращите сегменти са от "старата школа", както и леглата им в буталата. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Jivetz 15 #69 Posted November 4 до тук,кое е ясно че мотора на акорд 2012-2013 бензина го има тоя проблем.Civic 9, с двигател R18 от 2013-2014 също?А тези мотори r20a6 или r20a9 тези години? Share this post Link to post Share on other sites
simo vtecman 158 #70 Posted November 4 Те, май го нямат този проблем, а само R20A3. Share this post Link to post Share on other sites
niko75 66 #71 Posted November 11 Симо в Сеговиа ли ти прават ремонта? Share this post Link to post Share on other sites
simo vtecman 158 #72 Posted November 12 Да, аз си го правя. Share this post Link to post Share on other sites
niko75 66 #73 Posted November 12 Еми ще пишеш как е станал ремонта Share this post Link to post Share on other sites
simo vtecman 158 #74 Posted November 13 Да, задължително. Share this post Link to post Share on other sites
pashkulov 0 #75 Posted November 29 На 13.11.2024 г. at 8:55, simo vtecman написа: Да, задължително. Привет, колега. До къде стигна с ремонта?! Аз още не съм стигнал до там, но ми е интересно какъв подход си избрал с буталата. В някои руски форуми сменят буталата с такива от преди фейса. Според мен не е лошо решение да сменят само сегментите и да се кара 0w20 с подходящи спецификации. Нека който има впечатления и наблюдение да сподели какви опитности е придобил!! Share this post Link to post Share on other sites
simo vtecman 158 #76 Posted November 29 Все още чакам частите, които си поръчах от Amayama. Всичко е разглобено и подготвено, когато пристигнат частите, се захващам незабавно. До буталата, на мен ми излезна тази референция: 06131rna305, като ремонтен комплект (бутало,сегменти, бутален болт и зегерка). Може да поръчаш от пре, както и от последните години accord :2014-2015. Там проблема също е решен с разход на масло. Може и сегменти само да смениш, но поради цената, която ми дадоха японците, въобще не се замислих. 1 Share this post Link to post Share on other sites
pashkulov 0 #77 Posted November 30 За 2014-2015 не бях се замислил. Благодаря!!! Вероятно ще имам още въпроси...:) Share this post Link to post Share on other sites
simo vtecman 158 #78 Posted December 2 Здравейте, пристигна ми единият пакет от amayama с ремонтният комплект бутала ,но все още чакам другият, за да мога да го събирам. 1 2 Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 1252 #79 Posted December 2 Снимай старото и новото да видим разликата, също и сегментите. 1 Share this post Link to post Share on other sites
simo vtecman 158 #80 Posted December 5 И обещаните снимки: Сегментите са от модела 2009-2011,предполагам, че и буталата. 1 Share this post Link to post Share on other sites