Jump to content
Johnny_V3

Газова уредба и температура на двигателя.

Recommended Posts

Здравейте, приятели! :)

Има два въпроса, несвързани един с друг.

 

Първо за температурата.

Прави ми впечатление, че понякога температурата се вдига много малко и си стои така (на 1/4). Т.е. вдига се малко стрелката и си остава така през целия път. Горе-долу на една четвърт от показанията на уреда.

Моето предположение е, че термостата се отваря доста рано и не позволява температурата да се качи (т.е. показанието да стигне до средата на уреда).

 

Второто ми питане е за газова уредба. Мисля, че е време да си сложа и аз.

Хондата ми е 128кс, автомат (1997г.)

Въпроса ми е, дали е удачно на този двигател да се монтира газова уредба?

И ако да, то бихте ли ми препоръчали къде мога да си сложа наистина хубава газова уредба в София?

 

Предварително благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимай къде точно е стрелката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IMG20220716123044.thumb.jpg.a4283bc560b122cacc19dae3fe1fbb11.jpg

Ето тук седи, но понякога е и малко по-надолу.

 

И още един въпрос имам.

Досега не съм видял лампата за гориво да ми светне. Проверих я - там си е, не е изгоряла.

Кога трябва да светне. В момента искам да я накарам да светне и съм на "Е" на показанието за нивото на бензина.

Как мога да я проверя дали тази система работи?

На контакт (преди да запаля) - не ми светка... Да я покарам ли още така или по-добре да заредя?

Просто искам да знам, дали ще светне някога! :)

 

Предварително благодаря!

 

Редактирано от Johnny_V3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурата не трябва да седи там при загрял двигател,нормално е над вълничките на иконката и не мърда.

За нов датчик  си.

Светва като е на Е за бензина,отиди на някой баир и а остави малко и пак запали трябва да пресветни.

Добре се гозифицира този двигател,важно  е газовото, къде е вързано охлаждането на изпарителя,трябва да е за парното.

Тук съм писъл за датчика и кой пасва точно ,сам може да го смениш.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора - ще сменям датчика.

Четох, че ще светне, когато в резервуара останат 8 литра.

Следващия път, когато излизам ще я кача на баир (предницата по-високо, предполагам) и ще видя, дали ще светне.

Ако и тогава не светне (защото сега е точно на "Е" - ще си заредя бензин и ще гледам да не стига до там.

По форумите много се оплакват, че не им светва лампичката за нивото на горивото.

 

Относно газовата - благодаря за съветите - ще ги последвам.

Оказа се, че всички били много натоварени сега и ще трябва да изчакам до средата на октомври.

Навсякъде е с предварително записване.

 

Някакъв съвет къде може да се сложи качествена (и качествено) газова уредба в София?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво Ленков 

Не бързай с слагането дори ако трябва да чакаш,регулирай клапаните   проверявай ги на 20-25 хил км след газта.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Johnny_V3 , не се вкарвай във филми.

За мен това е нормалното положение на стрелката.

Имал съм 12 броя Хонда, включая 2 бр CR-V 1 автоматик и 2бр чисто нови Сивик, и на всички стрелката е била точно там - върху долната вълничка. Там е и на дизеловия Акорд 7.

Сменил съм два термостата на различни Хонди, защото бяха постоянно отворени. Стрелката не се местеше по-нагоре от двете чертички в началото на скалата.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което наблюдавам аз, че стрелката е в това положение само, когато е по-топло. Лятото, ако ще и 40 градуса да е - там застава.

Зимата (или когато е по-студено) си седи, като по учебник, в средата, като покрива вълничките.

Досега никога не е минавала над средата.

Освен това и вентилатора се включва от време на време (усещам го, когато съм спрял на светофар).

Затова се зачудих дали е грешка в имерването или е някой датчик.

Не пречи да го сменя...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчици стареят и почват да са бавни или се бъгват,моя го смених пробвах други марки само на тази марка от поста  ми, показа вярно.

 

Котано загрее колата,стрелката не мърда повече,зиме ,лете ,пролет есен20220812_164921.thumb.jpg.b0bf9d6ef2d65af4e948c8130998135a.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и моята стои точно така. А понякога зацепва на 1/4 и не мърда от там (както е на снимката по-горе).

 

Относно лампичката за нивото на бензина - вчера я паркирах с носа нагоре. Поседя така час, но не светна.

Все още не съм заредил с гориво. Стрелката е под нулата, но все още е върху бялата отметка.

Скоро ще излезе от нея... :)

Четох как се проверява лампичката (под задната седалка се укъсява), но не ми се разглобява...

Днес ще взема малко бензин с мен и към бензиностанцията да заредя.

 

В друг форум четох, че тази лампичка май е си е масов проблем при CR-V-тата от нашата генерация, но това беше само мнение, непроверено...

Но доста хора пишат, че не знаят кога светка тази лампичка.

 

Би трябвало, като светне да останат 8 литра бензин в резервуара. Ама как да видя какво има в резервуара, като не е прозрачен?

Минал съм 610км от пълно зареждане. 400 от тях извънградско. 200 в града.

Започвам да се съмнявам, че имам още поне 8 литра бензин в резервуара...

Ще видим, дали ще светне днес...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тука е описан виновникът за несветването на лампата за резерва :

ЦЪК

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@aleksandur Много благодаря за отговора. Предполагам, че и при мен е това. Все пак автомобила е на 25 години...

Трябва да отделя някоя събота или неделя, за да се позанимавам с това.

Само да намеря време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи така...

След като лампичката не искаше да светне, а стрелката вече спадаше под последната бяла отметка на "Е"-то, реших да не рискувам повече и заредих резервоара до горе. Събра точно 55.44 литра. Предположително в резервоара съм имал около 5 литра бензин...

Което, според мен, означава, че лампичката така и нямаше да светне...

Ако намеря някоя свободна събота или неделя ще видя какво мога да направя.

Но засега ще я карам така...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като сложиш газта тази лампа няма много да те интересува,дори и да не свети.

Друго важно при теб е,маслото на автомата да е опреснено и на задния диференциал сменено, и на двете места с масло на Хонда.

Не по малко важно е промивка на спирачната система и нова течност там,както и смяна на  маслото на хидравликата.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA, Благодаря за съветите.

Когато взех автомобила съм сменил всичко. Маслото на автомата и задния диференциал с оригинални на Ходна.

Преди време ми беше пращал график на обслужването, който ще спазвам стриктно.

От тогава съм минал 16 000км (с една смяна на масло).

 

Имам и някакви грешки на ABS-a, но намерих една тема тук - сега ще я прочета, да видя как се чистят.

Иначе грешките ги записах, но са в автомобила - ще видя какви са кодовете и ще потърся нещо за тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

От тогава съм минал 16 000км (с една смяна на масло).

Това е много за едно масло не повече от 10 хил,с какво масло караш, не натиквай в тоя двигател 10w40.

ABS-a най вероятно е някой от датчиците, ако светва просто трябва да знаеш, кой сменяш с втора употреба.

Значи ти остава хидравлика и спирачна система,ако това всичко е и там да си ги сменил.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA Сигурно съм се изразил не много точно. Исках да кажа, че съм сменил маслото на 10 хил. и сега съм с новото масло на 6 хил.

След още 4 хил. ще го сменям и това.

За маслото съм се доверил на един приятел, който работи при вносителите на тези масла. Не знам, дали е уместно тук да споменавам марка - ако резрешите - ще споделя.

При следвашото обсужване ще опресня и хидравликата и спирачната система. Със сигурност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На спирачната система и хидравликата се сменя на цяло.Спирачната система те съветвам най- скоро,със сигурност там е много зле,и с всеки ден става по зле.

За хидравликата имаше и разфасовки по 0,330мл от ато 24,за опресняване,но никой не го прави ,дори в оторизирания сервиз на Хонда ми казаха че там не се бутало само при ремонт:worthy::slap:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA Това взех днес от първото магазинче за резервни части.

Мисля, че е това.

Надявам се, че не трябва да се пои нищо, че тук, в Бургас, нямам поялник. Кабела е на букса е, нали?

IMG20220815201544.jpg

Струваше ми 12лв.

Редактирано от Johnny_V3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Johnny_V3

Да кабела е на букса единична,почти не изтича антифриз при смяна.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 При мен тоя боклук несработи, при студен двигател отиде на средата. Не само, ами и резбата му не е правилната и повлече тая на главата. После много трудно монтирах оригиналния. Съвет от мен, сложи само буксата и го опри на главата, на студен двигател стрелката трябва да е долу. Ако отчита коректно, тогава наложи двата датчика и провери резбите, ако са еднакви, тогава навивай. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/14/2022 at 9:00 AM, CARPERA said:

След като сложиш газта тази лампа няма много да те интересува,дори и да не свети.

Друго важно при теб е,маслото на автомата да е опреснено и на задния диференциал сменено, и на двете места с масло на Хонда.

Не по малко важно е промивка на спирачната система и нова течност там,както и смяна на  маслото на хидравликата.

 

@CARPERA Вече съм на газ и аз. При Иво Ленков сложих газовата. След 2000км има изключителен разход - не знам как е в литри, защото на всяка газ-станция сипвам различно количество, но София-Бургас ми е 35лв.

Оказа се, че при нова газова уредба не е задължителна незабавната смяна на талона, а това може да се направи до 3 години след монтажа на газовата, което си е направо чудесно. Само й направих първичен технически преглед.

Благодаря на всички за съветите и напътствията.

Утре ще се опитам да сменя и датчика за температурата на таблото, че все не стигах до него. Ще споделя и резултатите.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...