Jump to content
Sign in to follow this  
h5rov

Чистачките не чистят

Recommended Posts

Здравейте.

 

Имам много досаден проблем с чистачките.

Преди 3г някъде си купих за пръв път комплект чистачки BOSCH AeroTwin AR 653 S, 650мм + 400мм. Нямах проблем с тях, но започнаха да мажат и реших да ги сменя.

Взех пак същите, но по средата на шофьорското място при връщане на чистачката оставаха едно неизчистено петно. Търпях ги сигурно година и реших да взема нови, пак същите с доброто впечатление от първия комплект. За мой ужас отново същия проблем, но още по-голямо петно, върнах ги и ми ги смениха с други, видях го с очите си. Същото положение.

Приложил съм клип. Някой имал ли е такъв проблеми и някакви съвети за отстраняването ми или да избирам друга марка и модел?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм ползвал Бош, но си взех оригинални на Хонда от  COX и мажат точно на същото място, много бързо се втвърдиха и въобще не си заслужават.

Сега съм с MITUTOYO(доста евтини) и вършат по добра работа.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има чистачки, които и нови чистят зле. Аз ползвам Alca и Heyner и съм много доволен за пари/качество. За Митутойо съм чел във форума и за цена от едноцифрена сума за комплект звучат като да си заслужават да се пробват, ако така и така ще експериментираш с нов комплект.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз имам същия проблем. Каквито и чистачки да сложа, остава това петно. Някакви идеи как да се справим? Мисля си за една тъпотия да огъна леко рамото на чистачката посока прозореца с цел по-голям натиск, но не ми се вижда правилно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бях гледал по руските форуми, че на този Акорд е слабо място това. Омеква пружината на рамото. Оправя се след смяна на рамото.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

А превантивно – не си дръжте вдигнати чистачките зимата. Също, купувайте чистачки с някаква аеродинамика, за да ги притиска въздушната струя. За класическите раменни чистачки на акорд 7 префейс това е особено важно. Ако нямат спойлерче, изобщо не чистят добре при магистрална скорост. Поне при мен.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 19 минути, dakatash написа:

Аз имам същия проблем. Каквито и чистачки да сложа, остава това петно. Някакви идеи как да се справим? Мисля си за една тъпотия да огъна леко рамото на чистачката посока прозореца с цел по-голям натиск, но не ми се вижда правилно.

Пробвах с леко огъване и в двете посоки, никаква разлика.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз имах абсолютно същия проблем на Акорд 7 с чистачки тип банан. Също бяха бош аеротуин, също 2 поредни комплекта с идентичен дразнещ проблем.

Махнах ги и сложих "обикновени" (не-тип-"банан") чистачки и с тях няма драми. 

Сега си взех митотойо, още не съм ги сложил на акорда, но ги сложих на джаза и там правят същото петно ... :D

Edited by chavdu
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обикновено купувам от eBay някакви, не робувам/не знам марки и винаги е ОК... (на десния волан голямата е отдясно)

Не знаех, че Mitutoyo правят и чистачки... :) Японска фирма, позната ми е с прецизни измерителни инструменти..., например, дигиталните шублери са едни от  мерцедеса на шублерите...

На видеото се вижда, че мястото на което не чисти добре, е там до където стига другата чистачка..., сигурно има някакво обяснение, щом и други го споменават... 

Edited by JapCar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вземи си Alca от някоя бензиностанция на Петрол. Вече 1 година съм с тях и нямам никакви проблеми. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз имам същия проблем. Шофьорската по средата пропуска при връщане надолу иначе нагоре е добре, а пътническата и в двете посоки перфектна. 

 

Bosch Aero Eco 650mm + 380mm на 2 месеца.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имам точно същия проблем с чисто нови хибридни Denso.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Civic, но същото положение с всякакви чистачки.
Взех си друго рамо и почнах да огъвам и намествам едното. С малко налучкване (огъване, усукване) постигнах ставащ резултат. Общо взето гледах перото да е почти перпендикулярно на стъклото (с лек превес в едната посока, така, че ако маже да не е като се връща) и натиска му в средата да изглежда равномерен.... Като на средната част на чистачката.

Sent from my LE2123 using Tapatalk

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 25 минути, july`s написа:

Civic, но същото положение с всякакви чистачки.
 

Явно е индивидуално... Точно със Сивик 7 съм, с едни евтини Mitutoyo. Взех ги за по 3-4лв за брой. Вече 5-та година чистят идеално. Като чета тук, страх ме е да ги сменя хахах...

Edited by ruil4o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@h5rov

Провери  когото отиват нагоре перото на чистачката  чисти от едната страна,в горно положени при връщяне се обръща от другата.

Провери да не чисити,маже само с едната страна.

Mitutoyo и аз съм с тях като не ми харесат как чистят 10 лв и нови ,микля че с тези които  са в момента карам 3 год,може и повече да са.

Това петно прави ли го когато вали тоест не праскаш течнос,много долу ми се струва че пръскат пръскалките.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 9 часа, ruil4o написа:

Явно е индивидуално... Точно със Сивик 7 съм, с едни евтини Mitutoyo. Взех ги за по 3-4лв за брой. Вече 5-та година чистят идеално. Като чета тук, страх ме е да ги сменя хахах...

Аз като чета тук, стигам до извода, че не е проблемът в чистачките, а в рамото.

Така че сменяй спокойно, явно рамото ти е читаво :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, пръскалките от видеото поливат ниско и при висока скорост съвсем ще са ниски, но това се регулира.

Перата се обръщат преди всеки ход нагоре или надолу, иначе тракат по стъклото, но тук случаят не е такъв, а и това се оправя с усукване края на рамото.

В случая е добре да се провери и самата метална шина в перото - да не би да е крива. Самият каучук явно е годен, защото не маже, а просто в този сектор не опира в стъклото. То също не винаги е идеално сферично, но ако с други пера не е имало такъв ефект, значи конкретното си е добре.

И аз карах с "Митака и Тоя" (и бяха ОК), ама за сегашната ми кола няма такива.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 15 часа, july`s написа:

Civic, но същото положение с всякакви чистачки.
Взех си друго рамо и почнах да огъвам и намествам едното. С малко налучкване (огъване, усукване) постигнах ставащ резултат. Общо взето гледах перото да е почти перпендикулярно на стъклото (с лек превес в едната посока, така, че ако маже да не е като се връща) и натиска му в средата да изглежда равномерен.... Като на средната част на чистачката.

Sent from my LE2123 using Tapatalk
 

Колега ако правилно те разбирам, манипулацията, която си направил е само усукване на рамото. По посока на часовника или обратно? Как идва ъгъла при връщане на чистачката? Огъва ли самото рамо за по-голям натиск към стъклото или само го усуква за да се промени 'ъгъла на атака на перото'?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) всичко описано, че и повече:) (затова първо взех рамо и тогава почнах).
Огънах го леко, заради натиска.
Усукването при мен беше по часовниковата (гледаното от върха на рамото към основата). Идеята за него ми беше спокойно да си сменя ъгъла, според посоката и да не е баш полегнало (за да си и ами натиск)
Допълнително го *врътнах" леко . Да не е съвсем успоредно на ръба на стъклото (долно положение), ами под малък ъгъл. За да му е по-лесно да си обърне наклона, когато сменя посоката (иначе имаше прикриване).

Сега като се замисля да си бях взел ново рамо... Покрай тези процедури се сдобих с ключ (не пасна този за гумите, а тези, които имах бяха огромни и не исках да ги размахвам покрай стъклото), скъпи комплекти чистачки (не се оказаха престижни за съжаление при мен) (кажи речи един резервоар по днешни цени без отстъпка), ама поне се позанимавах:)
Най-доволен съм от хибридните чистачки (Хайнер, или нещо подобно).
Извън градско, яко не вали не се справят никои при мен. Подскачат и прескачат, слаб им е натиска явно

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз го имах абсолютно същия проблем. Пробвал съм какви ли не модели банани и винаги точно на това място пропускат.

РЕШЕНИЕТО: Шарнирни чистачки бош (мисля че ECO се води серията). Чистят повече от перфектно и не пропускат никъде.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Просто информативно относно обикновените чистачки (с шарнири / ферми / класически / не-бананни и нехибридни :D ).

 

Аз си взех такива на Денсо от Аутодок за тест, защото бяха със спойлерче. Тъй като имах вече такива на Алка, от които бях доволен, имах възможност за сравнение.

 

Алката имаха графитено покритие на гумата и материалът изглеждаше доста по-добре. За сметка на това нямат спойлер за натиск и промяна на въздушната струя (която води и концентрира водната струя при по-високи скорости), а и ставите на конструкцията не се движеха толкова свободно като на Денсото. Та направих това, което така или иначе се препоръчва при оригиналните чистачки – смених само гуменото перо (може би и металните летвички, не помня) от Алката на Денсото. Процедурата е много лесна, напълно съвместими са. Предполагам е така и с други марки. От спойлерчето има огромна полза на магистрала.

 

Като свърши живота на Алка перата, ще пробвам перата на Денсо и ако не забравя, ще допълня тук.

Edited by Pavel_Pavlov
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз ползвам тези - RAPTOR HYBRID. При мен проблема беше от пасажерската страна - при връщане оставаше едно петно.

Не се изчисти на 100% проблема но доста се подобри положението в сравнение с другите чистачки които бях пробвал. Явно проблема ще е в рамената.

Share this post


Link to post
Share on other sites

От пасажерската страна масово е защото хората вземат 400мм чистачка, като правилният размер е 375 или 380мм.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pavel_Pavlov пробвал съм с 375, 380, 400 мм. Все тая :) Сега съм с 375 или 380. 400 мм. в долна крайна позиция се качва на уплътнението на стъклото :)

Edited by Г.Писаров

Share this post


Link to post
Share on other sites

375мм са супер, това е решението на проблема

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги вземайте обикновенни чистачки а не тип банан,явно пружината е слаба и не ги притиска достатъчно.Имах същия проблем с 'бананите'

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Потвърждавам, че проблема се оправи с обикновени чистачки (не тип банан) на BOSCH. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...