Jump to content
h5rov

Чистачките не чистят

Recommended Posts

Здравейте.

 

Имам много досаден проблем с чистачките.

Преди 3г някъде си купих за пръв път комплект чистачки BOSCH AeroTwin AR 653 S, 650мм + 400мм. Нямах проблем с тях, но започнаха да мажат и реших да ги сменя.

Взех пак същите, но по средата на шофьорското място при връщане на чистачката оставаха едно неизчистено петно. Търпях ги сигурно година и реших да взема нови, пак същите с доброто впечатление от първия комплект. За мой ужас отново същия проблем, но още по-голямо петно, върнах ги и ми ги смениха с други, видях го с очите си. Същото положение.

Приложил съм клип. Някой имал ли е такъв проблеми и някакви съвети за отстраняването ми или да избирам друга марка и модел?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм ползвал Бош, но си взех оригинални на Хонда от  COX и мажат точно на същото място, много бързо се втвърдиха и въобще не си заслужават.

Сега съм с MITUTOYO(доста евтини) и вършат по добра работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има чистачки, които и нови чистят зле. Аз ползвам Alca и Heyner и съм много доволен за пари/качество. За Митутойо съм чел във форума и за цена от едноцифрена сума за комплект звучат като да си заслужават да се пробват, ако така и така ще експериментираш с нов комплект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същия проблем. Каквито и чистачки да сложа, остава това петно. Някакви идеи как да се справим? Мисля си за една тъпотия да огъна леко рамото на чистачката посока прозореца с цел по-голям натиск, но не ми се вижда правилно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях гледал по руските форуми, че на този Акорд е слабо място това. Омеква пружината на рамото. Оправя се след смяна на рамото.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А превантивно – не си дръжте вдигнати чистачките зимата. Също, купувайте чистачки с някаква аеродинамика, за да ги притиска въздушната струя. За класическите раменни чистачки на акорд 7 префейс това е особено важно. Ако нямат спойлерче, изобщо не чистят добре при магистрална скорост. Поне при мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, dakatash написа:

Аз имам същия проблем. Каквито и чистачки да сложа, остава това петно. Някакви идеи как да се справим? Мисля си за една тъпотия да огъна леко рамото на чистачката посока прозореца с цел по-голям натиск, но не ми се вижда правилно.

Пробвах с леко огъване и в двете посоки, никаква разлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз имах абсолютно същия проблем на Акорд 7 с чистачки тип банан. Също бяха бош аеротуин, също 2 поредни комплекта с идентичен дразнещ проблем.

Махнах ги и сложих "обикновени" (не-тип-"банан") чистачки и с тях няма драми. 

Сега си взех митотойо, още не съм ги сложил на акорда, но ги сложих на джаза и там правят същото петно ... :D

Редактирано от chavdu
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Обикновено купувам от eBay някакви, не робувам/не знам марки и винаги е ОК... (на десния волан голямата е отдясно)

Не знаех, че Mitutoyo правят и чистачки... :) Японска фирма, позната ми е с прецизни измерителни инструменти..., например, дигиталните шублери са едни от  мерцедеса на шублерите...

На видеото се вижда, че мястото на което не чисти добре, е там до където стига другата чистачка..., сигурно има някакво обяснение, щом и други го споменават... 

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си Alca от някоя бензиностанция на Петрол. Вече 1 година съм с тях и нямам никакви проблеми. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същия проблем. Шофьорската по средата пропуска при връщане надолу иначе нагоре е добре, а пътническата и в двете посоки перфектна. 

 

Bosch Aero Eco 650mm + 380mm на 2 месеца.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам точно същия проблем с чисто нови хибридни Denso.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Civic, но същото положение с всякакви чистачки.
Взех си друго рамо и почнах да огъвам и намествам едното. С малко налучкване (огъване, усукване) постигнах ставащ резултат. Общо взето гледах перото да е почти перпендикулярно на стъклото (с лек превес в едната посока, така, че ако маже да не е като се връща) и натиска му в средата да изглежда равномерен.... Като на средната част на чистачката.

Sent from my LE2123 using Tapatalk

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 25 минути, july`s написа:

Civic, но същото положение с всякакви чистачки.
 

Явно е индивидуално... Точно със Сивик 7 съм, с едни евтини Mitutoyo. Взех ги за по 3-4лв за брой. Вече 5-та година чистят идеално. Като чета тук, страх ме е да ги сменя хахах...

Редактирано от ruil4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@h5rov

Провери  когото отиват нагоре перото на чистачката  чисти от едната страна,в горно положени при връщяне се обръща от другата.

Провери да не чисити,маже само с едната страна.

Mitutoyo и аз съм с тях като не ми харесат как чистят 10 лв и нови ,микля че с тези които  са в момента карам 3 год,може и повече да са.

Това петно прави ли го когато вали тоест не праскаш течнос,много долу ми се струва че пръскат пръскалките.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, ruil4o написа:

Явно е индивидуално... Точно със Сивик 7 съм, с едни евтини Mitutoyo. Взех ги за по 3-4лв за брой. Вече 5-та година чистят идеално. Като чета тук, страх ме е да ги сменя хахах...

Аз като чета тук, стигам до извода, че не е проблемът в чистачките, а в рамото.

Така че сменяй спокойно, явно рамото ти е читаво :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, пръскалките от видеото поливат ниско и при висока скорост съвсем ще са ниски, но това се регулира.

Перата се обръщат преди всеки ход нагоре или надолу, иначе тракат по стъклото, но тук случаят не е такъв, а и това се оправя с усукване края на рамото.

В случая е добре да се провери и самата метална шина в перото - да не би да е крива. Самият каучук явно е годен, защото не маже, а просто в този сектор не опира в стъклото. То също не винаги е идеално сферично, но ако с други пера не е имало такъв ефект, значи конкретното си е добре.

И аз карах с "Митака и Тоя" (и бяха ОК), ама за сегашната ми кола няма такива.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, july`s написа:

Civic, но същото положение с всякакви чистачки.
Взех си друго рамо и почнах да огъвам и намествам едното. С малко налучкване (огъване, усукване) постигнах ставащ резултат. Общо взето гледах перото да е почти перпендикулярно на стъклото (с лек превес в едната посока, така, че ако маже да не е като се връща) и натиска му в средата да изглежда равномерен.... Като на средната част на чистачката.

Sent from my LE2123 using Tapatalk
 

Колега ако правилно те разбирам, манипулацията, която си направил е само усукване на рамото. По посока на часовника или обратно? Как идва ъгъла при връщане на чистачката? Огъва ли самото рамо за по-голям натиск към стъклото или само го усуква за да се промени 'ъгъла на атака на перото'?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) всичко описано, че и повече:) (затова първо взех рамо и тогава почнах).
Огънах го леко, заради натиска.
Усукването при мен беше по часовниковата (гледаното от върха на рамото към основата). Идеята за него ми беше спокойно да си сменя ъгъла, според посоката и да не е баш полегнало (за да си и ами натиск)
Допълнително го *врътнах" леко . Да не е съвсем успоредно на ръба на стъклото (долно положение), ами под малък ъгъл. За да му е по-лесно да си обърне наклона, когато сменя посоката (иначе имаше прикриване).

Сега като се замисля да си бях взел ново рамо... Покрай тези процедури се сдобих с ключ (не пасна този за гумите, а тези, които имах бяха огромни и не исках да ги размахвам покрай стъклото), скъпи комплекти чистачки (не се оказаха престижни за съжаление при мен) (кажи речи един резервоар по днешни цени без отстъпка), ама поне се позанимавах:)
Най-доволен съм от хибридните чистачки (Хайнер, или нещо подобно).
Извън градско, яко не вали не се справят никои при мен. Подскачат и прескачат, слаб им е натиска явно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имах абсолютно същия проблем. Пробвал съм какви ли не модели банани и винаги точно на това място пропускат.

РЕШЕНИЕТО: Шарнирни чистачки бош (мисля че ECO се води серията). Чистят повече от перфектно и не пропускат никъде.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Просто информативно относно обикновените чистачки (с шарнири / ферми / класически / не-бананни и нехибридни :D ).

 

Аз си взех такива на Денсо от Аутодок за тест, защото бяха със спойлерче. Тъй като имах вече такива на Алка, от които бях доволен, имах възможност за сравнение.

 

Алката имаха графитено покритие на гумата и материалът изглеждаше доста по-добре. За сметка на това нямат спойлер за натиск и промяна на въздушната струя (която води и концентрира водната струя при по-високи скорости), а и ставите на конструкцията не се движеха толкова свободно като на Денсото. Та направих това, което така или иначе се препоръчва при оригиналните чистачки – смених само гуменото перо (може би и металните летвички, не помня) от Алката на Денсото. Процедурата е много лесна, напълно съвместими са. Предполагам е така и с други марки. От спойлерчето има огромна полза на магистрала.

 

Като свърши живота на Алка перата, ще пробвам перата на Денсо и ако не забравя, ще допълня тук.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам тези - RAPTOR HYBRID. При мен проблема беше от пасажерската страна - при връщане оставаше едно петно.

Не се изчисти на 100% проблема но доста се подобри положението в сравнение с другите чистачки които бях пробвал. Явно проблема ще е в рамената.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От пасажерската страна масово е защото хората вземат 400мм чистачка, като правилният размер е 375 или 380мм.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Pavel_Pavlov пробвал съм с 375, 380, 400 мм. Все тая :) Сега съм с 375 или 380. 400 мм. в долна крайна позиция се качва на уплътнението на стъклото :)

Редактирано от Г.Писаров

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

375мм са супер, това е решението на проблема

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги вземайте обикновенни чистачки а не тип банан,явно пружината е слаба и не ги притиска достатъчно.Имах същия проблем с 'бананите'

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам, че проблема се оправи с обикновени чистачки (не тип банан) на BOSCH. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...