Jump to content
khaccbg

Препоръчайте летни гуми

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте колеги,

 

Може ли да ме ориентирате какави летни гуми да си взема?  Акорда който купих tourer (комби) 2.0 бензин дойде само със зимни 225/50 R17.  Но не ги разбирам честно казано и искам да взема нещо което е стандартно за модела (както се препоръчва от Хонда) -- не ме интересува визия или нещо такова.

 

И малко по-конкретно да попитам:

1. Мога ли да ползвам същите джанти (прикачена снимката към поста) или ми препоръчвате да взема и джанти?

2. Какъв размер гуми да взема?  Пак 225/50 R17 или други?

3. Коя марка - искам да не правя компромис и да е среден до висок клас.  Също не знам дали трябва да мисля за колко са безшумни.

4. От къде препоръчвате да ги взема?  Диана чувам от приятели като опция.

 

Обаждах се в Хонда и казаха че от скоро продават и гуми и имат GoodYear Efficient Grip за 372.60 лв бройката. Човека на телефона беше доста зле и каза че не знае какво се пероръчва за моя модел :).

 

Благодаря предварително за съветите!

PXL_20220708_071941512.jpg

Редактирано от khaccbg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

372 лв.  е неоправдано скъпо за този размер.

Обади се на някой онлайн магазин за гуми и им дай модела на колата, да ти препоръчат хубава гума в диапазона 200-250 лв./брой. Почти всички онлайн магазини доставят гуми с пресен DOT и дават гаранция.

Аз лично препоръчвам BGGumi, имат и физически магазин и сервиз за монтаж/баланс на Симеоновско.

Мисля, че размерът ти е ОК - 225/50 R17.

Като марки съм доволен от Continental Premium Contact, Vredestein Ultrac Satin и Fulda. Чел съм добри неща и за Uniroyal и Hankook.

Гледай етикет за спиране на мокро "А". Ако искаш да са тихи - шум не повече от 70 dB, но това е второстепенен критерий.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Зимните ти гуми изглеждат добри.

Можеш да си ги запазиш на тези джанти и да си намериш още един сет джанти, на който да обуеш новите летни гуми.

В перспектива се изплаща от 2-те сезонни преобувания и балансиране всяка година. Комплект читави Хондови 17-ки джанти може да се намери за 400 - 500 лв.

За 3 години си ги избил и пести време + неволни грешки.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Hankook ventus prime  3 е добра опция,аз монтирах само Bridgestone Turanza ER300 от както имам колата и миналата година сложих този Hankook и за момента добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Брагодаря за насоките.  А да попитам също 16-ки не са ли добре също?  Знам че 16 цола возят по комфортно, а 17 малко по-твърдо (но по-стабилно).

Редактирано от khaccbg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз за лятна гума препоръчвам Uniroyal Rainsport 5 (продукт на Continental). Много добра гума както на сухо, така и на мокро. Даже мога да кажа, че на мокро е с много добро сцепление. А относно размера на джантите с 16 возията е комфортна, а със 17 вече се постига добър визуален ефект и друсането е малко повече. Колкото повече се вдига цолажа на джантата и гумата се влошава комфорта , но визията се подобрява.

 

Моят рамер е 225/45/17 и си подрусва, но съм и със спортно окачване.

9AACC5B2-4D25-4D1D-9E5C-962FA66EEF46.jpeg

E21085D8-95FA-461D-B72C-22B50948E14F.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. 

Преди 2 часа, khaccbg написа:

Брагодаря за насоките.  А да попитам също 16-ки не са ли добре също?  Знам че 16 цола возят по комфортно, а 17 малко по-твърдо (но по-стабилно).

Здравей колега.

Аз когато купих колата я взех с 17летни и 16 зимни, размера ти за 17 си е супер и те съветвам да продължиш с него. Виждам, че си с комби което е чудесно защото в гнездото за резервната гума стават и 16 и 17ки така ще си с една резерва за двата комплекта. Между 16 и 17 возията се усеща слабо но ако минеш на 18ки и нисък профил там ядовете са повече. Относно марка за гуми там ще говори портфейла ти иначе нямаше да питаш, да не ме разбереш погрешно и да се обидиш но така явно стоят нещата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво пише на вратата.  Ако следвам това, то тогава трябва да са 18-ки?

PXL_20220708_161014016_1.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Я махни горната лепенка и снимай пак. 

 

 

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да спомена и че твърдото возене зависи не само от високия цолаж, а и от излишно високата товароносимост на гумите.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/continental/premiumcontact-22550-p-199417.html

 

Горещо препоръчвам тези гуми,от този е магазин.Задължително искай с пресен дот.Карам този модел на комби още от Премиум контакт 4,после 5 и сега 6.Спират уникално,на дъжд за много стабилни.Возията е супер.Тихи са/Акордите -не са:D/.За джанти може и да изчакаш един сезон.Няма смисъл да бързаш и да вземеш нещо не много добро ако прибързаш.А за размера -по добре 17 за лятото ,по стабилни за по високата скорост,зимата може и 16.

Редактирано от bob
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 18 часа, khaccbg написа:

Знам че 16 цола возят по комфортно, а 17 малко по-твърдо (но по-стабилно).

Прочети тази тема:

Иначе да, задължително

Преди 15 часа, Митко Йотов написа:

махни горната лепенка и снимай пак

 

п.п. Има калкулатори за гуми, има и калкулатори за изчисляване на налягане според размера на гумата.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, bob said:

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/continental/premiumcontact-22550-p-199417.html

 

Горещо препоръчвам тези гуми,от този е магазин.Задължително искай с пресен дот.Карам този модел на комби още от Премиум контакт 4,после 5 и сега 6.Спират уникално,на дъжд за много стабилни.Возията е супер.Тихи са/Акордите -не са:D/.За джанти може и да изчакаш един сезон.Няма смисъл да бързаш и да вземеш нещо не много добро ако прибързаш.А за размера -по добре 17 за лятото ,по стабилни за по високата скорост,зимата може и 16.

 

Мерси за линка.  Тези които казваш са C реитинг за икономия и 72db за шум.  Аз мислех някои които са точно според ръководството и икономия B, шум 70 db: https://www.bggumi.com/eshop/productinfo/1/3007012526937856/

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно че никои не е фен на 16-ките, а те се водят стандартни в ръководството:

Гуми.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз съм фен на най-малките възможни джанти за Акорд, който се кара в България. 

Ако комфорта ти е приоритет, сложи 205 60 16, но виж дали Акорда ти може да поеме 16" джанти.

Не си казал какъв ти е Акордът.

2.0 и някои от дизелите им се събират апаратите в 16" джанти, 2.4 минимум 17".

Редактирано от chavdu
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 7/8/2022 at 5:22 PM, Митко Йотов said:

Я махни горната лепенка и снимай пак. 

 

 

 

Браво колега - не видях че има втора лепенка отгоре.  Ето какво пише на оргиналната лепенка.  Според нея би трябвало да ползвам 16-ки с товарен индекс 92.

Tires.jpg

Редактирано от khaccbg
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Колега аз карам същото като теб и знам какво има там на вратата нО те съветвам да продължиш със 17ки и имам причина да го правя. Смених моите 16 зимни със 17 ки и сега и двата комплекта са ми с еднакъв размер, сега ще сменя и резервната и нея със 17ка имам и джантата само гума ми остава да и сложа но нямам никакво свободно време да я мисля и нея сега. Смених 16ските защото започна едно леко търкане в преден ляв апарат и както и да ги въртях джантите не бяха те причина., между 16ката джанта и преден апарат разстоянието е точно един лист хартия това е твърде недостатъчно както за апарата с накладките така и за дисковете да се охлаждат да не говорим, че при една по голяма дупка ако леко кривнеш джантата и си "Tutto è finito" не можеш да се прибереш (а стават такива работи).  Но ти си знаеш, радвам се, че четеш упътването то много помага.

Иначе  горната лепенка явно е сложена от предният собственик с цел да заблуди застрахователите или пътните полицаи на Запад, защото при едно ПТП и ще трябва да плаща а може и колата да конфискуват.

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, bob написа:

Горещо препоръчвам тези гуми

Точно ти ми трябваш колега:)!Я кажи как стои въпроса с износването ,на конкретния модел?Знам ,че е субективно и е пряко свързано със стила на шофиране,но все пак имаш някакви наблюдения?В този модел ме привличат,хубавите крайни блокове на протектора,а шума е като минус.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Второ лято карам Пр.контакт 6.Добре се държат.няма значимо износване.Предишните обаче Пр контакт 5 се изтъркаха за една година....,а първите Пр контакт 2/не 4 както съм писал по горе/издържаха мнооооого,толкова че съм пропуснал 3 и 4:rolleyes:. Сегашните 6 са XL ги карам на Волво ХЦ 70 3.0 т6 300к.с. и съм много доволен.Обезшумяването на Хонда е слабо място по принцип.За износоустойчивостта мисля че всички производители ги правят по износо НЕ устойчви последните години .Но няма пълно щастие.Ако е много икономична,няма да спира както трябва.Мисля че Мишелин са по износоустойчиви,но аз не бих взел.Най важното за една гума според мен е устойчивостта ,спирането в сухо и мокро време.Веднъж да ти се наложи -ще свършат работа.Единственото което отделя колата/колкото и скъпа и  екстри да има/ от асфалта са гумите.Тук компромис не е добре да се прави.Ако се кара бавно и се цели само икономия и нисък шум има и други предложения.в АДАС 2022 е на първо място Пр контакт 6.Дано да съм бил полезен.Поздрави.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 7/9/2022 at 7:07 PM, Митко Йотов said:

 

съветвам да продължиш със 17ки и имам причина да го правя. Смених моите 16 зимни със 17 ки и сега и двата комплекта са ми с еднакъв размер...

Смених 16ските защото започна едно леко търкане в преден ляв апарат и както и да ги въртях джантите не бяха те причина., между 16ката джанта и преден апарат разстоянието е точно един лист хартия това е твърде недостатъчно както за апарата с накладките така и за дисковете да се охлаждат да не говорим, че при една по голяма дупка ако леко кривнеш джантата и си "Tutto è finito"

 

 

Тоест въпреки че някои са на мнение 16-ки за зимата и 17-ки за лятото, твоят съвет е че практически 17-ки и за двата сезона е по-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не, не казвам това. 16 ки за Зима е добре защото гумата има по висок профил (60) и обира вибрирането когато пътят е на бабунчета от леда а при 17ката е 50,  просто има риск джантата 16ка да опре в апарата при една лека кривина да не говорим, че ако са алуминиеви вътрешен баланс не можеш да сложиш трябва да си търсиш железни пък и тасове и те така. А ако комплекта ти е еднакъв имаш избор каквото и да се случи с някоя от осемте джанти.

Иначе 16ката е по добре за зимната и гумата е с по ниска цена от 17ката има и колега който си продава 16ките и са хубави което е рядкост та ако искаш можеш да му се обадиш пък и цената е екстра.

 

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз пък от 2011 година карам лятото със седемнайски а зимата с шестнайски и до сега не съм имал никакви проблеми. Колата е от подписа ми, тоест предните дискове са възможно най големите за модела. На всичкото отгоре нямам и резервна гума (оригинално). Ако не съм прав, нека някой да ме поправи, няма да се сърдя. Охлаждането на спирачния апарат няма да го коментирам, просто звучи несериозно. А относно това да изкривиш джантата до степен да опира в апарата, тогава мисля, че това ще е най-малкия проблем за колата. А пък и винаги на пътя можеш да размениш предна със задна гума.

На алуминиевите джанти може да се сложи вътрешен баланс, моите са точно така и не опират в апаратите.

Стоманени джанти 16-ки не могат да се монтират на предните колела, опират в апартите.

Според мен най-оптималния вариант за този автомобил е: Лятото - 17-ки, Зимата - 16-ки (единствено с алуминиеви джанти).

Редактирано от DAN_DAN
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И не бъркат в джоба :thumbs1:!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Железните стават, четири години ги търкалях. Колегата пита за 2.0.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Митко Йотов написа:

Железните стават, четири години ги търкалях. Колегата пита за 2.0.

Сега стана ясно защо е имало леко търкане в спирачния апарат. При алуминиевите джанти (16") има достатъчно разстояние до апарата дори и при моделите с най-големите дискове. А при 2.0 би трябвало да може да се монтират и стоманени джанти, виждал съм такива.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз карам 17" летни и 16" зимни(алуминиеви джанти) и нямам никакви проблеми.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...