Jump to content
Sign in to follow this  
alexandrinjo

Съвети обслужване 6та година

Recommended Posts

Здравейте,

 

Този месец ми изтича 6-тата година от закупуването на нов Акорд 8 ген/2.0 бензин/156к.с./ръчни скорости, за който първите 5 гаранционни години имах безплатно годишно обслужване в Бултрако "според предписанията на Хонда". Съответно оттам ми изпратиха оферта и за предстоящото обслужване, която не ми хареса особено :) До момента съм изминал 88,000км и според Бултрако на 120,000 или 6 години (което настъпи първо), трябва задължително да се направи:

 

1. Регулиране на клапани + гарнитура.

2. Смяна свещи.

3. Смяна масло скорости.

4. Смяна спирачна течност.

5. Смяна горивен филтър.

6. Стандартното годишно смяна с оригинално масло Хонда (като според книжката всички 5 години са ми слагали 5w40), маслен, въздушен и поленов филтър.

 

Та въпросите са ми 2:

 

- за точки от 1 до 5 - мога ли тези дейности да ги отложа примерно за догодина, когато горе-долу бих достигнал 100,000км? Ако не - кое ще препоръчате да направя сега?

- за точка 6 - прочетох инструкциите в главната тема, както и някой коментари защо сервизите нямат интерес да слагат правилното масло - много полезна информация!  Ако съм разбрал таблицата моето масло трябва да е 0W20 или 5W20 - кое бихте препоръчали за моя случай? И съответно как и къде бих могъл да закупя такова масло и дали някой може да препоръча сервиз в София, на който може да се доверя за тази и за бъдещи процедури...явно с Бултрако приключваме :)

 

Предварително благодаря и се извинявам ако вече са покрити тези въпроси в по-стари теми.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Със сигурност е за смяна спирачна тачнасти и тази  на съединителя,снимай двете с отворени капачки,да видим положението вътре.

Голямото е за спирачките малкота за съединителя,DOT4и в двете спирачна течност,сменя се на.3 год

Ето как трябва да са ако е сменена течноста вътре е бистра като олио.

628266003_viber__2021-06-12_07-54-01.jpg.fc9a706cc1c72869d9a21cc73100ef6912121.jpg.af4be8d7a06fdfbef263d58bd2a96976.thumb.jpg.6debb6fd72df2142481a184a7da13dde.jpg

В общите поръчки за масла от ато24 тук в форума можеш да вземеш хубаво и оригинално масло .

 

https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-0w-30-1-l.html

 

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-0w-30-a5-b5-1-l.html

 

https://www.ato24.de/en/ravenol-ssv-sae-0w-30.html

Edited by CARPERA
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, CARPERA написа:

Със сигурност е за смяна спирачна тачнасти и тази  на съединителя,снимай двете с отворени капачки,да видим положението вътре.

Голямото е за спирачките малкота за съединителя,DOT4и в двете спирачна течност,сменя се на.3 год

Ето как трябва да са ако е сменена течноста вътре е бистра като олио.

628266003_viber__2021-06-12_07-54-01.jpg.fc9a706cc1c72869d9a21cc73100ef6912121.jpg.af4be8d7a06fdfbef263d58bd2a96976.thumb.jpg.6debb6fd72df2142481a184a7da13dde.jpg

В общите поръчки за масла от ато24 тук в форума можеш да вземеш хубаво и оригинално масло .

 

https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-0w-30-1-l.html

 

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-0w-30-a5-b5-1-l.html

 

https://www.ato24.de/en/ravenol-ssv-sae-0w-30.html

Ето снимки, в малкото като че ли е леко по-тъмна. 
Бултрако са написали на третата година, че са сменили спирачна течност.

Ако закупя масла през форума - пак на темата със сервиз - кой евентуално работи с продукти на клиента?

90D94A81-6BC6-4F24-BC10-AD1037324C0B.jpeg

F4063EFB-12BF-486C-BCBE-F7640355B46D.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

В малкото е много зле за съединителя ,за смяна ,както и в голямото,ако там е така кафяво в спирачните апаратите ще е черно.

Не варвам да е сменяна с източване през всеки спирачен апарат.

Масло двигател могат да ти сменят в всеки сервиз с твое масло.

Edited by CARPERA
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, чудно ми е, колко си плащал месечно за лизинга, та сега се скъпиш за това обслужване?

Тази кола с правилните грижи ще те изкара преспокойно 10-15г без драми. Няма автомобил, който само да караш и да е ок.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей!Колата ти е почти нова спрямо пробега който си написал.Където и да ги смениш,ако ползваш качествени консумативи цената ще е висока,затова те съветвам да смениш всичко в Бултрако,защото на тези километри тази кола има висока продажна цена и тази цена ще се запази такава ако имаш сервизна история в Бултрако.След една смяна в някой друг сервиз ще спестиш малко пари,но ще загубиш много при евентуална продажба на колата която вече няма да има история,няма как да докажеш километри и т.н.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съгласен съм, че може да отложиш 1 и 2.

Не съм съгласен, че трябва задължително да продължиш в Бултрако. Всеки нормален сервиз ще ти попълни сервизната книжка и ще ти издаде документ с извършените дейности и пробег. Пробегът се фиксира също на техническите прегледи, от които аз лично си пазя талоните, в застраховките и т.н.

В БТ са ОК, но те гледат малко като касичка и не е като да не претупват нещата. Не се доверявам много и на диагностичните им умения. Ако си перфекционист това е леко дразнещо.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Anton_a82 said:

Здравей!Колата ти е почти нова спрямо пробега който си написал.Където и да ги смениш,ако ползваш качествени консумативи цената ще е висока,затова те съветвам да смениш всичко в Бултрако,защото на тези километри тази кола има висока продажна цена и тази цена ще се запази такава ако имаш сервизна история в Бултрако.След една смяна в някой друг сервиз ще спестиш малко пари,но ще загубиш много при евентуална продажба на колата която вече няма да има история,няма как да докажеш километри и т.н.

До сега както виждаме  е поддържана в Бултрако,тоест пълна икономия от вложени средства в това време.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да си броим парите един на друг е лоша идея. Колегата е прав за това, че Бултрако си е история която има своята стойност и в един момент може да се осребри. Също така съм съгласен, че не всичко е възможно да се впише в историята на една кола, пример давам с едни свещи закупени от Бултрако но съм си ги сменил сам същото е и със спирачната течност и други дреболии като масла, филтри....  просто няма как но важното е основните неща ако има финансова възможност и време колегата да мине от там.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моята кола я купих със сервизна история от Бултрако. Пишеше, че въздушния филтър беше сменен преди 10к км. Еми хора тоя филтър не беше сменям поме 40к. Мога да пратя и снимки. Представям си как са сменяли масло, какво такова са слагали и т.н. Аз лично си пиша всичко което съм сменил и то си е лично за мен.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 13 минути, cool24 написа:

Аз лично си пиша всичко което съм сменил и то си е лично за мен.

Това е по-добрата сервизна история.Аз също имам лична такава.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...