Jump to content
Sign in to follow this  
TCKOLEV

2.4 Type-S , Алтернатор, System Check на таблото

Recommended Posts

Здравейте,

Пак съм аз. Нов за групата, 3 години го карам Самурая без особени проблеми. След като получих от момчетата във форума изчерпателни отговори, смених маслото с 5w-30. Наблюдавам го дали ще си отиде. До момента са изминати 1500 км.

Проблемът сега е идентичен с този , Светна ми лампата за акумулатора - Accord 7ма ген. (2003-2007) - Hondabg.com Форуми ( https://forums.hondabg.com/topic/108575-светна-ми-лампата-за-акумулатора/?tab=comments#comment-1057535510 )
- през деня светна лампата на акумулатора и в купето започна да се чува натоварващ звук. Прибрах я в гаража.

- мирише на бакилит след като двигателя загрее и се отвори капакът.

- замерих напрежението на акумулатора , 12.3V загасен двигател , 13V запален двигател, 12.8V с вкл. фарове, 11.9V и с вкл. климатик. Като подадеш газ добавя 0.3V

 

1) В Юбико сменяха лагера на ролкота на алтернатора преди 2000 км (виеше), сменяха и ремъка.

2) Има DLR модул, инсталиран вътре в купето, от Авител. В момента, в който светна лампата на акумулатора автоматичните светлини не светнаха. Не се и включват повече. Възможно е да изгорял. 

Въпроси,


- Може ли и какво може да е прецакал DLR модула ? Може ли да е причинил някакво прегаряне в алтернатора ? До колкото знам старият черпече ток директно от алтернатора (така бях купил колата, но изгоря - модула). Новият не знам как е свързан, но ето че не работи. Да се направя ли на разсеян и да ида ли до Авител, за да им кажа да си проверят DLR модула, защото не свети. Алтернатора макар и да не подава много, добавя 0.3V, та да ида на акумулатор до там. Какво ще ме посъветвате ?

 

- В препратката от 2018г. и вътрешната за нея (не исках да събуждам мъртвите теми), момчетата обсъждат "изгорял диод/ диодна плочка" и "четки". От приложената схема, бихте ли ми казали кои номера са те? В посоченият по-долу руски сайт, възможно ли е да си поръчам алтернативните на оригиналния детайл - напр. четки ?

 

четки - № 3 от схемата , в руския сайт посочени алтернативи за 31105-RAA-A01 HONDA Holder assy., brush
например тези, понеже по схемата ми изглеждат идентични - BH-ND12 MOBILETRON Holder, carbon brushes

 

а диодна плочка - ?

 

Screenshot 2022-06-19 at 11.15.50 PM.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Най- добре тези, които са монтирали модула да го откачат след като не работи и тогава да се мерят напреженията, може генератора да не се е прецакал още и щом мирише, вероятно модула товари...

Имам волтметърче включено в запалката и постоянно ми показва. На празен ход си зависи от състоянието на акумулатора и 12.3 е нормално. В движение показва 14.2 и при включване на консуматори, се влияе слабо. 

Има някаква система, която изключва зареждането за малко, когато зареди напълно и става около 13.2. Ако включа консуматор, започва да зарежда и веднага става 14.2. 

Тези описания са без фарове, в Англия не са задължителни дневните светлини..., но вечер на фарове мисля, че си държи 14.2 .

Не си спомням какво става при включване на климатика, но генератора би трябвало да има достатъчно запас за едновременна работа на фарове, климатик и подгрев на задно стъкло, които са големите консуматори...

 

Edited by JapCar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Здравей. DRL-а най-вероятно не ти работи защото включва по праг на напрежение 13,2 V а ти си споменал, че измерваш 13v, което е малко за работещ двигател. Според мен проблема ти е в алтернатора. Или го сваляш и носиш за рециклиране или направо в  ел. сервиз, те знаят какво да го правят.

Edited by Ivan_Ch
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

14.4-14.2 трабва до зарежда алтернатора,под товар 13.6-13,8.

На 13 и под не работи алтернатора коректно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,
 

Днес успях да посетя меката за ремонти на алтернатори и стартери, бул. "Сливница". Боби на ул. "Панагюрище" в рамките на час и половина отстрани повредата - диоден блок. Като го гледах в ръцете си, така и не ми стана ясно от четежа, който пуснах, кой точно елемент е. DLR-ът не беше изгорял, дали беше причинил прегарянето на диодния блок, остава в тъмнина отговорът.

 

На запален мотор изкарва 13.8V . С подмяната на повредения елемент отпадна и още нещо, което наблюдавах и се чудех дали не е нещо по мотора - поклащането на колага когато отнемах педала на газта в движение.


Благодаря още веднъж на всички ви за отговорите и съветите!

 



 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Диодният  блок е монтиран в задния капак и на така наречения чертеж не е представен отделно. Едва ли DLR-ът е причината за повредата. Аз смених диоден блок, без да имам DLR.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Здравейте :)Да ползвам темата на колегата и да попитам дали да ходя да проверяват и моя алтернатор. Колата я имам от година и нещо. Не съм имал грижи с акумулатора. Макар, че още като я купих в сервиза където ми обслужват колата ми казаха, че няма да изкара още много. Зимата на 3 - 4 дена трябва да покарам колата, че стои навън и при първо палене започва да върти слабо стартера. Не съм пробвал след колко дни без да я карам няма да запали. Преди няколко дни излязох с колата по работа. Паркирах и чаках жената максимум 20 мин. да си свърши работата. Бях оставил музиката да свири и телефона ми се зареждаше. Идва жената, въртя - пресветва таблото и нищо - без да върти. Направих няколко опита - нищо не се получи. Дадоха ми ток и от раз запали. Без да чакам да позареди акумулатора и т.н. После имах още няколко спирания из града и всичко беше наред - но не бях в колата да слушам музика :) Като се прибрах свалих акумулатора и го закачих да се зарежда - зарядното показа, че има нужда от зареждане. Имам в колата включено зарядно за телефон, което отчита и волтажа - като запаля колата зарежда на 14 - 14,3. По някое време спада под 13. До сега лампата на акумулатора не ми е светвала. Мислех, че е нормално да са такива показанията понеже бях чел, че колата е "умна" и зарежда само когато има нужда. Не съм си правил експерименти да включа по големи консуматори какви ще са показанията. Но тук като прочетох коментарите, вече не знам дали е нормално :) Та да ходя ли да го гледат алтернатора? Или проблема, който ми направи може да е от стартера? Колата е фейс, 2,4 АТ, комби. Ако това е от значение :)

Edited by Г.Писаров

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Първо виж как зарежда алтернатора без консуматори и с такива,проверка с мултицет.Мисля че си за нов акумулатор.

Edited by CARPERA
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Г.Писаров колега миналото лято паля и карам колата 10 км градско, спирам, гася двигателя но музиката и аварииките светят, качвам се след 10 мин и както при теб се осветка таблото, изгасих всички консуматори и едва завъртя стартера. Отскочих до магазин за акумулатори да ми проверят акумулатора за прекъснала клетка на товарна вилка и да имаше прекъснала клетка, последва нов акумулатор и всичко е ток ;) По отношение на умната система на зареждане, дневните са ми на 30 % дългите с модул и музиката, волтажа в системата е около 12 волта, пусна ли къси фарове веднага скача на 14 волта, така че най-вероятно системата при твоята кола си бачка нормално.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Вчера направих няколко проби но не с мултицет, че нямам и не съм търсил познат да замери. Гледах пак на зарядното за телефона. И аз съм с модул за дневни светлини на дългите. Но май съм на 20 %. Паля - зарежда 14 - 14,3. Карам малко и пада на 12,5 - 12,6. Пускам климатика и веднага вдига на 14,3. Спирам го - карам и след време пада пак на 12,6. Забелязах също, че даже и след пускането на мигач започва да зарежда на 14,3. Явно проблема ще се окаже акумулатора. Но ще трябва да замеря с мултицет и после да ми проверят и акумулатора :)

Edited by Г.Писаров
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ще цитирам себе си от тази тема, щот ма мързи да пиша в тоя задух:D

 

Quote

Относно напреженията - системата е направена така, че да ограничава подаването на ток от генератора , когато няма голяма консумация.

Quote

При мен беше обратното - генератора пускаше твърде много ток и светваха VSA с удивителна, ама и лампата на акумулатора. Смених си регулатора и всичко е наред вече. Може да пробваш, като откачиш кабела (бял със зелено) на ELD-то от буксата на генератора. Нищо не рискуваш, генератора ще работи като на всяка друга кола. Моя си го оставих така, защото ме дразнеше.

 

По принцип, не е зле да се ревизира изцяло алтернатора. Четки, диодна плочка, регулатор - има голям шанс, за толкова години нещо от тези да дава дефект.

Тук има бързо инфо (на Английски) за ELD-то. При теб, най-вероятно, акумулатора е за смяна.

 

Edited by I_Yordanov
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Г.Писаров said:

Паля - зарежда 14 - 14,3. Карам малко и пада на 12,5 - 12,6. Пускам климатика и веднага вдига на 14,3. Спирам го - карам и след време пада пак на 12,6. 

Когато няма консуматори, динамото не зарежда, затова пада на 12,5 колкото е заряда на акумулатора. Аз от незнание и от подвеждане от майстора рециклирах динамото без да има нужда. 
Ако сменяш акумулатора можеш да сложиш малко по-голям, аз съм с YUASA 50Ah YBX5053  (160 лева е в момента), една идея по-голям и се побира на същото място. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като тръгна да сменям ще гледам да сложа възможно най - големия акумулатор, който се събира. Не знам дали ще имам много опции. Не съм гледал на други акорди как е но моя акумулатор е целия в една пластмасова "клетка" от две части. Нямам планка, която да го държи. Може би ако махна "клетката" и намеря планка, ще се събере и по - голям размер 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...