Jump to content
TCKOLEV

2.4 Type-S , Алтернатор, System Check на таблото

Recommended Posts

Здравейте,

Пак съм аз. Нов за групата, 3 години го карам Самурая без особени проблеми. След като получих от момчетата във форума изчерпателни отговори, смених маслото с 5w-30. Наблюдавам го дали ще си отиде. До момента са изминати 1500 км.

Проблемът сега е идентичен с този , Светна ми лампата за акумулатора - Accord 7ма ген. (2003-2007) - Hondabg.com Форуми ( https://forums.hondabg.com/topic/108575-светна-ми-лампата-за-акумулатора/?tab=comments#comment-1057535510 )
- през деня светна лампата на акумулатора и в купето започна да се чува натоварващ звук. Прибрах я в гаража.

- мирише на бакилит след като двигателя загрее и се отвори капакът.

- замерих напрежението на акумулатора , 12.3V загасен двигател , 13V запален двигател, 12.8V с вкл. фарове, 11.9V и с вкл. климатик. Като подадеш газ добавя 0.3V

 

1) В Юбико сменяха лагера на ролкота на алтернатора преди 2000 км (виеше), сменяха и ремъка.

2) Има DLR модул, инсталиран вътре в купето, от Авител. В момента, в който светна лампата на акумулатора автоматичните светлини не светнаха. Не се и включват повече. Възможно е да изгорял. 

Въпроси,


- Може ли и какво може да е прецакал DLR модула ? Може ли да е причинил някакво прегаряне в алтернатора ? До колкото знам старият черпече ток директно от алтернатора (така бях купил колата, но изгоря - модула). Новият не знам как е свързан, но ето че не работи. Да се направя ли на разсеян и да ида ли до Авител, за да им кажа да си проверят DLR модула, защото не свети. Алтернатора макар и да не подава много, добавя 0.3V, та да ида на акумулатор до там. Какво ще ме посъветвате ?

 

- В препратката от 2018г. и вътрешната за нея (не исках да събуждам мъртвите теми), момчетата обсъждат "изгорял диод/ диодна плочка" и "четки". От приложената схема, бихте ли ми казали кои номера са те? В посоченият по-долу руски сайт, възможно ли е да си поръчам алтернативните на оригиналния детайл - напр. четки ?

 

четки - № 3 от схемата , в руския сайт посочени алтернативи за 31105-RAA-A01 HONDA Holder assy., brush
например тези, понеже по схемата ми изглеждат идентични - BH-ND12 MOBILETRON Holder, carbon brushes

 

а диодна плочка - ?

 

Screenshot 2022-06-19 at 11.15.50 PM.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Най- добре тези, които са монтирали модула да го откачат след като не работи и тогава да се мерят напреженията, може генератора да не се е прецакал още и щом мирише, вероятно модула товари...

Имам волтметърче включено в запалката и постоянно ми показва. На празен ход си зависи от състоянието на акумулатора и 12.3 е нормално. В движение показва 14.2 и при включване на консуматори, се влияе слабо. 

Има някаква система, която изключва зареждането за малко, когато зареди напълно и става около 13.2. Ако включа консуматор, започва да зарежда и веднага става 14.2. 

Тези описания са без фарове, в Англия не са задължителни дневните светлини..., но вечер на фарове мисля, че си държи 14.2 .

Не си спомням какво става при включване на климатика, но генератора би трябвало да има достатъчно запас за едновременна работа на фарове, климатик и подгрев на задно стъкло, които са големите консуматори...

 

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей. DRL-а най-вероятно не ти работи защото включва по праг на напрежение 13,2 V а ти си споменал, че измерваш 13v, което е малко за работещ двигател. Според мен проблема ти е в алтернатора. Или го сваляш и носиш за рециклиране или направо в  ел. сервиз, те знаят какво да го правят.

Редактирано от Ivan_Ch
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14.4-14.2 трабва до зарежда алтернатора,под товар 13.6-13,8.

На 13 и под не работи алтернатора коректно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,
 

Днес успях да посетя меката за ремонти на алтернатори и стартери, бул. "Сливница". Боби на ул. "Панагюрище" в рамките на час и половина отстрани повредата - диоден блок. Като го гледах в ръцете си, така и не ми стана ясно от четежа, който пуснах, кой точно елемент е. DLR-ът не беше изгорял, дали беше причинил прегарянето на диодния блок, остава в тъмнина отговорът.

 

На запален мотор изкарва 13.8V . С подмяната на повредения елемент отпадна и още нещо, което наблюдавах и се чудех дали не е нещо по мотора - поклащането на колага когато отнемах педала на газта в движение.


Благодаря още веднъж на всички ви за отговорите и съветите!

 



 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диодният  блок е монтиран в задния капак и на така наречения чертеж не е представен отделно. Едва ли DLR-ът е причината за повредата. Аз смених диоден блок, без да имам DLR.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте :)Да ползвам темата на колегата и да попитам дали да ходя да проверяват и моя алтернатор. Колата я имам от година и нещо. Не съм имал грижи с акумулатора. Макар, че още като я купих в сервиза където ми обслужват колата ми казаха, че няма да изкара още много. Зимата на 3 - 4 дена трябва да покарам колата, че стои навън и при първо палене започва да върти слабо стартера. Не съм пробвал след колко дни без да я карам няма да запали. Преди няколко дни излязох с колата по работа. Паркирах и чаках жената максимум 20 мин. да си свърши работата. Бях оставил музиката да свири и телефона ми се зареждаше. Идва жената, въртя - пресветва таблото и нищо - без да върти. Направих няколко опита - нищо не се получи. Дадоха ми ток и от раз запали. Без да чакам да позареди акумулатора и т.н. После имах още няколко спирания из града и всичко беше наред - но не бях в колата да слушам музика :) Като се прибрах свалих акумулатора и го закачих да се зарежда - зарядното показа, че има нужда от зареждане. Имам в колата включено зарядно за телефон, което отчита и волтажа - като запаля колата зарежда на 14 - 14,3. По някое време спада под 13. До сега лампата на акумулатора не ми е светвала. Мислех, че е нормално да са такива показанията понеже бях чел, че колата е "умна" и зарежда само когато има нужда. Не съм си правил експерименти да включа по големи консуматори какви ще са показанията. Но тук като прочетох коментарите, вече не знам дали е нормално :) Та да ходя ли да го гледат алтернатора? Или проблема, който ми направи може да е от стартера? Колата е фейс, 2,4 АТ, комби. Ако това е от значение :)

Редактирано от Г.Писаров

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Първо виж как зарежда алтернатора без консуматори и с такива,проверка с мултицет.Мисля че си за нов акумулатор.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Г.Писаров колега миналото лято паля и карам колата 10 км градско, спирам, гася двигателя но музиката и аварииките светят, качвам се след 10 мин и както при теб се осветка таблото, изгасих всички консуматори и едва завъртя стартера. Отскочих до магазин за акумулатори да ми проверят акумулатора за прекъснала клетка на товарна вилка и да имаше прекъснала клетка, последва нов акумулатор и всичко е ток ;) По отношение на умната система на зареждане, дневните са ми на 30 % дългите с модул и музиката, волтажа в системата е около 12 волта, пусна ли къси фарове веднага скача на 14 волта, така че най-вероятно системата при твоята кола си бачка нормално.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Вчера направих няколко проби но не с мултицет, че нямам и не съм търсил познат да замери. Гледах пак на зарядното за телефона. И аз съм с модул за дневни светлини на дългите. Но май съм на 20 %. Паля - зарежда 14 - 14,3. Карам малко и пада на 12,5 - 12,6. Пускам климатика и веднага вдига на 14,3. Спирам го - карам и след време пада пак на 12,6. Забелязах също, че даже и след пускането на мигач започва да зарежда на 14,3. Явно проблема ще се окаже акумулатора. Но ще трябва да замеря с мултицет и после да ми проверят и акумулатора :)

Редактирано от Г.Писаров
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ще цитирам себе си от тази тема, щот ма мързи да пиша в тоя задух:D

 

Quote

Относно напреженията - системата е направена така, че да ограничава подаването на ток от генератора , когато няма голяма консумация.

Quote

При мен беше обратното - генератора пускаше твърде много ток и светваха VSA с удивителна, ама и лампата на акумулатора. Смених си регулатора и всичко е наред вече. Може да пробваш, като откачиш кабела (бял със зелено) на ELD-то от буксата на генератора. Нищо не рискуваш, генератора ще работи като на всяка друга кола. Моя си го оставих така, защото ме дразнеше.

 

По принцип, не е зле да се ревизира изцяло алтернатора. Четки, диодна плочка, регулатор - има голям шанс, за толкова години нещо от тези да дава дефект.

Тук има бързо инфо (на Английски) за ELD-то. При теб, най-вероятно, акумулатора е за смяна.

 

Редактирано от I_Yordanov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
19 hours ago, Г.Писаров said:

Паля - зарежда 14 - 14,3. Карам малко и пада на 12,5 - 12,6. Пускам климатика и веднага вдига на 14,3. Спирам го - карам и след време пада пак на 12,6. 

Когато няма консуматори, динамото не зарежда, затова пада на 12,5 колкото е заряда на акумулатора. Аз от незнание и от подвеждане от майстора рециклирах динамото без да има нужда. 
Ако сменяш акумулатора можеш да сложиш малко по-голям, аз съм с YUASA 50Ah YBX5053  (160 лева е в момента), една идея по-голям и се побира на същото място. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като тръгна да сменям ще гледам да сложа възможно най - големия акумулатор, който се събира. Не знам дали ще имам много опции. Не съм гледал на други акорди как е но моя акумулатор е целия в една пластмасова "клетка" от две части. Нямам планка, която да го държи. Може би ако махна "клетката" и намеря планка, ще се събере и по - голям размер 🤔

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...