Jump to content
Sign in to follow this  
blagoev.1990@abv.bg

Hrv 1.6 124 hp Long fuel trim +20 ???

Recommended Posts

Здравейте колеги и колежки, от известно време се боря с един проблем по бащината кола, а проблема е Long fuel trim +20 %. Накратко от както бащата си взе колата и му монтираха газ излиза постоянно грешка за бедна смес - p0171. Смених предната сонда защото ми се стори умряла, позакърпиха се уж нещата но за кратко време от 2-3-4 месеца. След което позаглеждах газовата система и се оказа Vega компютър с неподходящи газови дюзи - бавнички си бяха, намерих от познат Фобос комп с по мощен изпарител и баракуда дюзи, монтирах ги и настроих колата, но уви пак излизаше грешка за бедна смес, закарах колата в сервиз за газови (на всичките ми коли са монтирани газови в този сервиз, дори и на сегашния акорд 7 2.4) та в сервиза подмениха дюзите с нови и направи настройка, да ама пак излиза грешката, запретнах ръкави и направих настройка на газта по таблица, колата вървеше прилично и long fuel trim-a беше около + 4 %. Един ден трябваше да карам колата до някъде и тъй като месеци наред не е поглеждана колата реших да видя кво става с масло, антифриз, спирачна течност, моторното масло беше доста над максимума и миришеше на пресен бензин, погледнах в книжката дето съм записал кога е сменяно и се оказа че преди точно година на същата дата, смених маслото и кво да видя, близо литър над нормата, позамислих се че колата се кара предимно на къси разстояния, погледнах че long fuel trim-a е +20% на бензин, а с направените от мен настройки на газ е +4%. Почнах щателна проверка какво се случва с колата, газовата я елиминирах, имаше неотчетен въздух от едното маркуче на газовата дюза, подмених всичките, прегледах всички останали, като затапих вакуума за pcv клапана, проверка правех със живи данни на предната ламбда и пръскане навсякъде около и по смукателния колектор, дюзи, вакууми, премахнах проблема с неотчетения въздух, но резултат нямаше за fuel trim-a, прегледах реглаж на клапаните и беше наред, прегледах зацепването на ангренажа и беше наред, свалих бензиновите дюзи и ги пуснах на ултра звука като си взех модулче да ги разцъква и използвах разтвор за почистване на бенз дюзи на бардак, сложих нов ремонтен комплект на бензиновите дюзи който съдържа филтърчета и всичките уплътненията след което пак проверих за неотчетен въздух и беше наред, премерих налягането на бензина, 2.3 бара на празен ход с регулатор на горивото, 3.2 бара със запушена връщаща линия на бенз, прегледах резервоара и беше чист като момина сълза, погледнах все пак и цената на помпата и изглеждаше добре за годините си, сложих иридиеви свещи от моят акорд, сложих нова бобина, премерих компресията на мотора 12 бара на всички цилиндри, видях предварението на запалване на празен ход 10-11 градуса, толкова го дават по аутодатата, сложих работещ мап от друга кола въпреки че показва 27-28 колкото и трябва да е, взех нова ламбда сонда, след което сложих керемидена сонда от Сивик 1996 година 1.6 втек, резултат от всичко направено е че колата е просто по пъргава, заради свещи, елиминиран неотчетен въздух и някои други дреболии, НО грешката p0171 продължава да излиза на бензин, на газ е доста обогатена сместа и за това не излиза, ако е на автоматична настройка копира бензиновите времена и настройки и пак излиза грешката, загледах се че колата има EGT sensor, е това е пълна глупост нали се слага само на мощните коли !!!??? Не мога да намеря абсолютно никаква информация за EGT sensor, при замерване на съпротивление дава някакво огромно съпротивление на добре загрял мотор около 3 мегафона. Разкачих буксата на EGT сензора и покарах колата малко, грешка не излиза за сензора, и промяна във fuel trim-a няма, от опит знам че откача ли някой сензор по двигателя веднагически светва чека и ест се отразява в празния ход и вървежа, не съм гледал как е катализатора, но от опит знам как мирише добре работещ катализатор, а и колата нямаше да върви просто, имам съмнение за повреден кабел и на егт сензора и някъде да окъсява, за целта намерих схема и разпиновка на бензиновия компютър и ще го прозвъня, съмнявам се и в самият компютър. Да кажа следното, при каране на дълго на бензин ест, long fuel trim-a е в диапазон от +5 до +10 процента, кара ли се градско, просто да седи на празен ход short fuel trim-a скача колкото може на + и ест long fuel trim-a се натрупва и на +20 % компа казва че му е бедна сместа и не може да обогатява повече от това под формата на грешка p0171. Някой да даде малко акъл по въпроса, да каже как и кога компа следи EGT sensor и каквито и други идеи да му дойдат на акъла са добре дошли. Ето няколко снимки с един измислен hds . Все пак ще взема бензинов компютър със същия номер като този на колата в момента, проверих в сайта на japancars дават 3 номера на бензовия компютър, като в този сайт не се избира 1.6 105 коня или 1.6 втек 124 коня, а общо за двата мотора, така че не се знае кой от тези 3 номера се ползва за 1.6 втек 124 коня. Ето го номера на компа от колата 

IMG_20220605_174507.jpg

IMG_20220605_174013.jpg

Screenshot_2022-06-10-03-12-05-799_com.android.chrome.jpg

IMG_20220518_192137.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

За малко да забравя да спомена, че при свалени свещи и предна ламбда сонда, видимо са черни. Като цяло показанията на предната ламбда сонда са напълно нормални при работа на мотора на празен ход и на шофиране под товар. За това ми е крайно интересно как и какво прави този EGT sensor, мисля че бензиновия комп след EGT sensor само на празен ход за да държи катализатора в оптимална температура,а при товар (шофиране) бензиновия комп не следи EGT sensor защото тъй и така катализатора се грее от по високата темп на газовете при товар на мотора

 

 

IMG_20220214_182350.jpg

IMG_20220301_201550.jpg

Edited by blagoev.1990@abv.bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тъй като намерих компютър за 1.6 втек 124 коня, метнах го на колата и обучих двата ключа към имобилайзера, 2 дни каране и положението е същото като със стария компютър. Някой има ли на идея как работи ЕГТ сензора, в ръководството на Хонда Хрв има описание, но това не пиша кога се взима под внимание показанията на този сензор, няколко дни беше с разкачена букса ЕГТ сензора и никаква грешка не излезна за него 😱 Дайте малко акълец че вече се изчерпах напълно.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

EGT сензорът е термодвойка, която подава напрежение от порядъка до 60mV. Не може да съдиш за изправността му по съпротивление, а по напрежение. Но трябва да си сигурен, че няма нарушаване в опроводяването му до ECU -то.

Богата смес може да се получи още от:

1. Не добре уплътнени въздуховоди между въздушния филтър и дроселовата клапа.

2. Замърсен или неработещ температурен сензор на постъпващия въздух (след въздушния филтър).  https://honda-europe.epc-data.com/hr-v/2002_5mt/19385/electric/B__0100/?p=15&fromMap=1

3. Задръстен или неизправен MAP сензор.  https://honda-europe.epc-data.com/hr-v/2002_5mt/19385/engine/E__0101/?p=15&fromMap=1

4. Залепнал VTEC клапан или задръстена цедка.  https://honda-europe.epc-data.com/hr-v/2002_5mt/19385/engine/E__1001/?p=10&fromMap=1

5. Неизправен датчик за температурата на охлаждащата течност.

6. Неизправен О2 сензор (ламбда сонда). Или замърсена. Почисти я добре със спрей за EGR или за карбуратори. Гледам показанието й от 0,12V. Това моментна стойност ли е, или постоянно седи на 0,12V?

 

За друго не се сещам в момента...

 

HR-Vто 105 к.с. ли е, или 124 к.с., че не разбрах?

Edited by dandilov
  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Колегата dandilov както споменах проверил съм абсолютно всичко по смукателната част, сензора за темп на въздуха е проверен и отчита адекватно, мапа е проверен и все пак съм пробвал с друг от кола която няма проблема и ефект няма, е това за vtec клапана нямах и идея, ще го проверя,  темп сензор за охлаждащата течност е приятен също на живи данни и работи нормално, поне по показания на градуси, пробвал съм няколко ламбда сонда както също спомен, не е момента стойност, прави си добра синосуида, Хрв-то е 124 коня както също на няколко пъти споменах.

Edited by blagoev.1990@abv.bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Този двигател няма дебитомер и в известен смисъл го замества TPS-са, това е едно потенциометърче би могло да е от него. На дроселовата клапа има по ръба нещо което увеличава с малко диаметъра ако си го махнал като си я чистил може да е от него ако само на свободен ход дига трима.

Видях че си чистил Дюзите с "бардак" там май е по подходящо да разцъкат и продухат нещо друго :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Lelemale13 не съм махал стеснението, някой преди мен може да го е направил, не вярвам от това да вдига фуел трима на място, дюзите са пуснати във вана с бардала и са закачени на модул който ги разцъква, под наляга след това ги пробвах и струята беше добре поразпрашена :)

Дни наред карах с откачена букса на егт сензора и грешка няма, ще проверя инсталацията от егт сензора до компа, намерих разпиновка и ще падне мерене, съмнявам още за катализатора и за блокирал втек клапан.

Edited by blagoev.1990@abv.bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

За TPS ми беше предположението но може би и катализатора може да е причината. За дюзите се пошегувах за правописната ти грешка иначе почистването явно си го направил по най добрия начин.

За меренето на налягането на бензина както си го описал сигурен ли си че си го направил правилно, притеснението ми че си запушил връщащата линия. До колкото знам се мери като се сложи по линията не бензина между резервоара и накъде до към  рейката като се мери със и без вакуум на бензиновия регулатор. Може да си го мерил правилно но да не си описал добре как си го направил.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Показанията на празен ход на TPS са  минус 0.6 градуса, което ми е малко съмнителни, знам че трябва да е на точно 0, взех една визитка и подложих между реглажния болт и пластината показанията на TPS бяха плюс 0.9 градуса, но промяна в работата на колата няма, налягането съм го мерил между горивната рейка и резервоара, демек срязах подаващия маркуч у сложих тройни, иначе пробвах с и без вакуум на регулатора за връщане на бензин и опитах ест като запуших връщащата линия на бензина, в норми си е налягането на бензина. Сега прозвънях кабелите на Егт сензора от буксата на самият сензор до буксата на компа и всичко е наред. Вече имам съмнения в катализатора и във Втек клапана !?

Share this post


Link to post
Share on other sites

За TPS мисля че трябва да мериш колко волта излиза на средния пин. По принцип тоя двигател мисля че е от стария тип където трябва да го настроиш на 0.05V ако правилно си спомням. Почети в ръководството как се настройва.  Но тпс-а трябва да се завърти около оста си спрямо дроселовата клапа а не да имитираш че подаваш газ ако правилно съм разбрал.

За налягането на бензина явно си го мерил както трябва.

Като се замислих нещо не виждам как катализатора ще влияе на смета.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Така тъй и като спомена, че се съмняваш в измерването на налягането на бензина, 2.2 бара на празен ход, почти 3 бара на празен ход с премахнат и запушен вакуум на регулатора и 5 бара със запушена връщаща линия на бензина. Ето и снимка къде и как съм закачим манометъра, на маркуча точно преди бензиновата рейка. Относно ТПС съдейки по снимката дето направих регулирането става само чрез дросела, демек няма елипсовидни отвори за да се върти. Намерих инфо за това как се мери ТПС, 0.5 волта на затворен дросел, 4.8 волта на напълно отворен, е при мен показанията са 0.487 волта на затворен дросел и 4.45 волта на напълно отворен. А относно измерването на ТПС, измерих го точно на буксата на компа, така че мисля че е най точно. Премахнах вакуума на регулатора и го запуших ( налягането на бензина е около 3 бара така) покарах 2-3 км и гледам че шорт фуел трима седи на около 7-8-9 %, почвам да се чудя дали просто някой някога във времето не е сложил инжектори от 1.6 105 коня или от 1.5 или от 1.4 ако стават !? Относно катализатора, вече съм напълно сигурен че нелогичното понякога е логично, демек вече във всичко се съмнявам !!! И наистина почвам да се изчерпвам от към идеи, накрая ще почна наред всичко да сменям с ново ...

IMG_20220629_144139.jpg

IMG_20220629_144216.jpg

IMG_20220629_145006.jpg

IMG_20220629_144202.jpg

IMG_20220629_151907.jpg

IMG_20220629_153121.jpg

IMG_20220629_153306.jpg

Screenshot_2022-06-29-15-42-43-436_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg

Screenshot_2022-06-29-16-09-25-106_com.ovz.carscanner.jpg

Edited by blagoev.1990@abv.bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Явно TPSа е наред(доста се бях замислих дали 50 или 500mV и явно съм избрал грешното).

Предполагам че възможността да ти е затлачен резервоара  и пак да е задръстило дюзите  е малко вероятно но не заоравай че бензина доста често е пълен с какви ли не неща.

Ако EGT sensor мери температурта  преди катализатора които ако е задръстен може да има вероятност да е от него. По принцип катализаторите на дизелите можело да се чистят с някаква течност или с оксижен, но може би ако е с оксижен ще трябва да се разцепи за да се нагрее и изгорят наслагванията.

Когато си задръстих инжекторите на моето ХР–В като направих една глупост ми вадеше грешка за липсваща искра(и) освен за бедна смес и вървеше по зле.

Инжекторите трябва да имат някаква маркировка, номер но струва ли си труда тя си работи добре.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Значи резервоара съм го проверил и е чист като момина сълза, пък и показанията на налягането на горивото са в норми, в смисъл ако имаше задръстване на чорапа(който е филтър) на бензиновата помпа или слаба бензинова помпа или пък запушени бензинопроводи щеше да излезе слабо налягане на бензина, ще резба болтовете на катализатора и ще го видя в какво състояние е, ако е наред ще взема други бензинови дюзи. Иначе може да са си още задръстени инжекторите или да са по малки от по малък мотор, добра насока даваш към инжекторите и аз съм с е насочил към тях защото гледам на живи данни че времената на отваряне са по голямиот нормалното, иначе си мисля че има вариант със дефектен катализатор и понякакъв начин да се отразява на показанията на ламбда сондата и за това компа да налива повече от необходимото количество бензин съдейки по черните свещи и черната ламбда сонда.

Edited by blagoev.1990@abv.bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мисля че реших проблема, по този списък за грешка P0171 на ново реших да проверявам наред, почнах от хлабините на клапаните и кво да видя, смукателните трябва да са на 0.20 а 0.25 влизаше спокойно, да не кажа че  0.30 беше на косъм да влезе, изпускателните трябва да са на 0.25 а 0.30 влизаше спокойно, да не кажа че 0.35 на косъм влизаше. Та след като ги отрегулирах 0.20 на смукателните и 0.25 на изпускателни клапани, сега шорт фуел трима е около +7 +10% , Лонг фуел трима седи на около +4+6 %. Предстой най сетне да направя читави настройки и на газовата. Много ми е интересно как се получиха толкова голями хлабини в клапаните като само и единствено Аз подържа и ремонтирам колите в семейството 🥲 важното е че си намерих грешката и я отстраних. Поне научих някои неща, като това че за компа на хрв не иска пин код за имобилайзера, намерих цялостно упътване за ХРВ, измерване на сензорите и що ходя живи данни на ХДС.

 

Screenshot_2022-06-28-17-29-19-809_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg

Screenshot_2022-06-30-13-04-53-241_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Неочаквано решение, причините които знам за клапаните освен нагари са  настройвани на топъл двигател клапани. На са ли трака ли на студен двигател.

Сигурно знаеш че по вакуума  може да се съди как са регулирани клапаните.

На моята вакуума е 0,25-0.27 и като я взех бяха малко като твоите и трима ми е малко повечко и още са така, предполагам че са регулиране на топъл двигател.

Ще споделиш ли какъв софтуер и кабел си ползвал.

За газовата настрой я да върви като на бензин защото се отразява и на тръгването(подаваш газ и чакаш да се дигнат оборотите) при мен газаджията доста се беше окъкал. Ако се занимаваш сам да го правиш и не знаеш как пиши ще ти кажа на лични но трябва да имаш някакъв минимален опит.

Edited by lelemale13

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

На студено грам не са тракали, един приятел има Сивик със същия мотор и му потракват, забелязал че на хрв-то не тракат и няколко пъти ме е подписвал да не съм го натегнал, вчера му споменах че всички клапани бяха с по-голяма хлабина и направо се учуди кка не трака. Мапа на топъл мотор е 26-28 kpa което е в норми! Някаква конзолка от алито е взема моят приятел за никви пари и за сега обучава на Субару и на Хонда ключове, ако искаш да проверя какво точно е и да ти пусна линк от алито.

За газовата не те разбирам какво искаш да кажеш "За газовата настрой я да върви като на бензин" пускам автоматичната натсройка и така, иначе за да може да обогати повече от нормалното, защото на автоматична настройка копира времената на бензиновите и пак излизаше грешка за бедна смес, та я бях настрой по таблица и не биеше грешка за бедна смес, но беше доста мудна колата и в някои обороти присецваше.

Edited by blagoev.1990@abv.bg
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прати ми линка може да си го купя. по принцип ако дигнеш мапа това не обогатява, бензиновия компютър се адаптира и ако ти върви добре може да не пипаш нищо   Ако върви по зле на газ се базика мапа и то има смисъл там където бензиновия компютър не гледа ламда сондата  (при газ почти до край) . Горещо ти препоръчвам да пускаш първо автоматична настройка и после да пипаш мапа ако трябва, в понеделник ще ти напиша защо че на телефона ми е трудно

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди да пуснеш автоматична настройка е добре да ресетнеш мапа че може да е разбазикан.

Автоматичната настройка работи процентно и ако я настройваш ръчно трябва да го правиш процентно и то от един път че ако го правиш малко по малко закръглява и пак разбърква мапа. Например 100+90 %=190 а 130+90%=247 ако същото го направиш линейно 100+90=190 но тук вече 130+90=220  очевидно сместа ще беднее при високи натоварвания. Предполагам че втека на газ се усеща и идва рязко а не плавно(то па е един втек)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valio Blagoew ми е фейса, дай да продължиме комуникацията там ако искаш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не ползвам социалните мрежи отдавна го изтрих но имам viber

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

0885787476 ми е телефона ако искаш може да пишеме по Вайбър 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...