Jump to content
Suexilin

Подходящ сервиз- свален катализатор колата загрява

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте, търся подходящ сервиз (в София и околности) за моя Jazz (CVT, 2005).

 

Зимата карах на кратки разстояния, през април на по-дълъг път колата взе да загрява ужасно - при педала на газта е толкова горещо, че ако се подава кожа под крачола я нажежава.

Отделно нямаше много мощност колата.


Отидох в един сервиз за ауспуси и гърнета в Перник, където моментално диагностицираха проблем с катализатора, свалиха го, дадоха ми 300 лв и ме изпратиха по-живо по-здраво.

 

Без катализатор ( с някаква втулка там) колата движи по-живо, но проблема с нажежаването на централната колона и при педалите остава. Обикновено след час каране, и ако вдигна 80 и нагоре е ад. На магистрала с 50-60 не е много забавно. 
 

Търся сервиз където мога да я откарам и да видят какво става, защо нагрява и как да се оправи. Помощ!

Редактирано от Suexilin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурни ли сте, че не е нещо от парното проблема с топлината в краката?

 

 

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко за катализатора. Не е бил в него проблемът, а са те преметнали. Дали са ти 300 лв. за нещо, което струва 1200. Катализаторът, ако не е стопен и разрушен, си е в пълна кондиция. Само му трябва почистване! Освен това, той е и най-големият заглушител в изпускателната система. Нищо друго не може да го замени. А като добавим и еко-нормите...

Аз бих ги съдил до дупка! Мародери! Ей на такива трябва трябва да им бъдат садрани зад..ците!

На Honda Jazz 2005г. изпускателните колектори са зад двигателя, точно пред и под централната конзола. Ако им е махнат топлинният щит (една ламарина между тях и купето), ще грее доста. Не се сещам охлеждането на скоростната кутия (при автомата) къде минава...

Другото е възможен проблем с парното, както е казал колегата kvd74.

И трето, почисти EGR пътищата и EGR клапана. Когато EGR не работи, тогава двигателят работи на по-висока температура на горене в цилиндрите, респективно и на изгорелите газове. В допълнение с липсващ щит на изпускателните клектори, ще ти грее в краката....

Просто размишлявам...:)

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov

Много благодаря за дадените идеи!

Да, това с катализатора определено беше издевателство и измама. 

Предстои ми годишния  технически преглед, ще видя какво ще правя. 

Относно EGR и топлинния щит, къде бих могла да я откарам?

Юбико? Бултрако?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, то това CVT, и с 50 да караш и с 80 да караш, оборотите на колата трябва да са едни и същи, ако не подаваш газ за ускорение или нагорнище. Т.е. двигателят надали грее повече при 80, отколкото при 50. Да не говорим, че при 80 се обдухва по-добре дори. Но това, което става е, че въздушната струя в парното, ако е отворен притока на въздух отвън става по-силна.

 

Тъпо предложение, но защо не пробваш да затвориш парното да върти въздуха вътре и да видиш, дали пак "грее" все така повече с увеличаване на скоростта?

 

Юбико и Бултрако са твърде праволинейни сервизи за такива специфични проблеми. Честно казано, не знам кого бих препоръчал, но не мисля, че и те са хората.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не смея да препоръчам сервиз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно сервиз за специфични проблеми като този и аз нямам препоръка. Но ако съвсем нямаш идея, бих препоръчал все пак – звънни и питай по телефона за проблема. Ще добиеш представа какво мислят как и дали биха действали:

– ж.к. Дружба, Сашо, тел +359899930080

– ж.к. Дружба, Боби (HPP сервиз), тел +359888725721

 

Spoiler

 

22 hours ago, dandilov said:

Освен това, той е и най-големият заглушител в изпускателната система. Нищо друго не може да го замени…

Трябва да не се съглася с това. Поне не непременно. Карал съм Акорда малко с резонатор вместо катализатор и разликата в шума беше едва доловима. За сравнение разликата от крайното гърне е огромна.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хвани някой мъж-приятел ,да те заведе при доверени хора .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
15 hours ago, Pavel_Pavlov said:

Относно сервиз за специфични проблеми като този и аз нямам препоръка. Но ако съвсем нямаш идея, бих препоръчал все пак – звънни и питай по телефона за проблема. Ще добиеш представа какво мислят как и дали биха действали:

– ж.к. Дружба, Сашо, тел +359899930080

– ж.к. Дружба, Боби (HPP сервиз), тел +359888725721

 

  Reveal hidden contents

 

Трябва да не се съглася с това. Поне не непременно. Карал съм Акорда малко с резонатор вместо катализатор и разликата в шума беше едва доловима. За сравнение разликата от крайното гърне е огромна.

 

Благодаря,  ще звънна!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
12 hours ago, borko 30 said:

Хвани някой мъж-приятел ,да те заведе при доверени хора .

😅😅 Аз всъщност това правя, питам приятели (виртуални Хонда приятели) за доверени сервизи 😄

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е в HPP гараж от събота, човека ме изслуша, предположи проблем 'задно гърне' на първо място, и поиска да я оставя там за няколко дни за да провери какво става. Сега чакам обаждане. 

 

Относно доверен мъж приятел - който едновременно с това да разбира от коли и да има свой доверен механик- който от своя страна да не е претрупан с работа и да разбира от Хонди, такава комбинация в окръжението ми няма. 

 

Има един сервиз, където си водя колата успешно, но те не разбират от гърнета и ми предложиха да търся друго място за такъв проблем. 

А сервиза за гърнета, който намерих (препоръчан от познат) с удоволствие и завидна скорост демонтира катализатора ми и моментално ме обяви за готова, плати ми 300лв и ме изпрати да си ходя :D 

 

И така стигнах до форумите, където засега получавам повече информация, за което благодаря :) 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, жалко е че си изпаднала в подобна ситуация, както и че решаващите я са измекяри, или сексисти, но и по форумите не всичко е цветя и рози!

Тук имахме чудесни спецове - механици, но с времето им стана трудно да опровергават мнения на клавиатурни спецове, та напуснаха.

Но, в общи линии пишат хора сблъсквали се с конкретни проблеми и намерили адекватни решения, така че - четеш и отсяваш, за което обаче все пак са необходими поне теоретични познания, но човек не може да разбира от всичко, та се учи в движение.

Дано този път улучат, но "задното гърне" не се намира в зоната на педалите.

Дори моторът да прегрява (което ще се види по приборите и на мирис в купето), това няма да води до нагряване на пода или тунела. По тях жегата идва от пробив в изпускателната система (насочен директно към ламарините), но тя при движение се разсейва от потока въздух минаващ под колата и обезателно се чува че има засилено "бръмчене", или "съскане". За да е жега в купето вероятна причина може да е и климатичната система. Пробвала ли си да насочиш потока от нея само в краката (при вкл. климатик да изстудява) и да усетиш жега ли духа, или хладно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
49 minutes ago, ceco_accord said:

 

Дано този път улучат, но "задното гърне" не се намира в зоната на педалите.

Дори моторът да прегрява (което ще се види по приборите и на мирис в купето), това няма да води до нагряване на пода или тунела. По тях жегата идва от пробив в изпускателната система (насочен директно към ламарините), но тя при движение се разсейва от потока въздух минаващ под колата и обезателно се чува че има засилено "бръмчене", или "съскане". За да е жега в купето вероятна причина може да е и климатичната система. Пробвала ли си да насочиш потока от нея само в краката (при вкл. климатик да изстудява) и да усетиш жега ли духа, или хладно?

 

Карах без климатик/парно, и нямаше никакви звуци- бръмчене съскане и прочие. Нагрява само в зоната на педала на газта, където ако се пресегна и пипна с ръка има отвор на пластмаса/каквото там/ и е много нагорещено. Нагорещено до степен със сандали да боли. 

Относно задното гърне, само споделям хипотезата на човека от сервиза. Надявам се да успее да открие какво е. Неприятното е, че нагорещяването се случва след около час шофиране, и ако съм на магистрала/междуградски път и поддържам над 80км. Трудно е да демонстрирам проблема, спряла в сервиз  .:ermm:  
 Иначе мотора работи добре, check engine не свети, висока температура не свети. Климатик/парно не съм пускала

Редактирано от Suexilin
word
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи не е от задното гърне.

Горещият въздух от отвора в пластмасата ли идва (вдясно от педала за газта), или от зоната над педалите?

Да огледат в зоната пред и над педалите за необичаен отвор, през който прониква горещината от моторния отсек.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 minutes ago, ceco_accord said:

Значи не е от задното гърне.

Горещият въздух от отвора в пластмасата ли идва (вдясно от педала за газта), или от зоната над педалите?

Да огледат в зоната пред и над педалите за необичаен отвор, през който прониква горещината от моторния отсек.

 Да, идва вдясно от педала на газта. Т.е там има отвор който не трябва да е там?  

Дано погледне. Чудя се да изчакам ли един два дни или да звънна и цитирам форумите? :ermm::D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Насока е също проверката дали и в краката на предният пасажер има същата горещина, както и дали тя е от поток на въздуха, или просто е висока температурата в краката на предните 2 места.

Тази "пластмаса с отвор" е клапата на духалката за краката и я има и от страната на пасажера.

Нека проверят и как работи климатика.

Ако последно си ползвала парното зиме, с насочен само в зоната на краката поток, той все още е активен. Дори нищо да не е включено от системата, въздушният поток при движение на колата влиза и в купето, и минава от там, а преди това се сгрява от големият кръг на охладителната система на двигателя.

Някой майстори (100 % от тях) не обичат съвети от форуми. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
10 minutes ago, ceco_accord said:

Насока е също проверката дали и в краката на предният пасажер има същата горещина, както и дали тя е от поток на въздуха, или просто е висока температурата в краката на предните 2 места.

Тази "пластмаса с отвор" е клапата на духалката за краката и я има и от страната на пасажера.

Нека проверят и как работи климатика.

Ако последно си ползвала парното зиме, с насочен само в зоната на краката поток, той все още е активен. Дори нищо да не е включено от системата, въздушният поток при движение на колата влиза и в купето, и минава от там, а преди това се сгрява от големият кръг на охладителната система на двигателя.

Някой майстори (100 % от тях) не обичат съвети от форуми. :)

 

Много интересно обяснение, сега започва да се връзва повече. Мисля, че последно ползвах парното зиме, но не съм сигурна дали е духало в краката, но е възможно.

Да, предния пасажер усеща същата горещина в краката, субективно мисля че при мен е по-горещо, но той не носи сандали и шорти, :D определено при него се усеща. 

Ще спомена възможността при разговор възможно най-леко, ако ли пък не, когато си взема колата ще пробвам да пусна парното и да му сменя настройките.

Благодаря за анализа!

Редактирано от Suexilin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, ако се окажа прав, този житейски урок ще ти струва 1 липсващ катализатор и спечелени 300 лева.

Важното е да гледаме позитивно на живота и да черпим от мъдростта на предците ни.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще струва също и каквото ще поиска HPP гараж, най-вероятно,

плюс цена за алтернативен катализатор.... Но общо казано, ще мина много по-тънко от колкото си представях ужасена :D

Само да се оправи по някакъв начин....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А защо не питаш "онея симпатяги" дето ти взеха катализатора, дали "не биха били така добри" да си ти го монтират обратно?

Кажи им че "едни други хора с куфарчета" се интересуват от постъпката им и финалният изход на ситуацията.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те го свалиха на 18 април, след това пътувахме и стояхме в Румъния за месец. Вече върнахме, но се притеснявам че за това време катализатора ми е заминал. 

Обаче имам ГТ преглед сега след 20 юни, и ми бяха казали ако не го мина да им се обадя и да ми сложат временно друг прикачен катализатор, който после да си вземат. Неприятна история. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За катализатор "под наем" сефте чувам, но в бизнеса няма празно пространство, а този бизнес е голям.

Това е като да си продадеш къщата и да останеш да живееш там под наем. Има всякакви възможности.

А преглед може и да минеш. Чудеса стават не само по Коледа.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Беше парното.

Чувствам се леко глупаво, и същевременно много облекчена от тази новина :D научих нещо ново за парното и особеностите на автомобила. Човека от HPP гараж беше много внимателен, обясни ми също какво е прегледал и как е изключил другите теории за повреда. Сменихме настройката на парното и откъде да духа, и вече няма проблем с нагряване при краката. 

Предстои ми купуване на алтернативен катализатор, за да поправя и този проблем.

Благодаря много за съветите!

Редактирано от Suexilin
  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

  

On 6/2/2022 at 1:28 PM, Suexilin said:


Отидох в един сервиз за ауспуси и гърнета в Перник, където моментално диагностицираха проблем с катализатора, свалиха го, дадоха ми 300 лв и ме изпратиха по-живо по-здраво.

 

 

може ли да напишеш кой е сервиза в Перник, просто да им направим реклама и катализатора да им излезе през г**а?

Редактирано от electric28
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами добре. Сервиз за ауспуси и гърнета Банев, на кръглото при Кауфланд в квартала. Бяха учтиви, но настоятелни.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Suexilin, радвам се, че сте свършили работа и ти се е разминало леко след първоначалното прецакване от мошениците. Правилно е да се споделят имената на тези сервизи. Даже, ако имаш време и желание, може да направиш една тема в раздела за некоректни сервизи.

 

@ceco_accord, за жалост за такива услуги се заговори още в дните след обявяването на затягане на контрола. И доколкото ми е известно не са никак малко местата, които го предлагат.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек не може да знае всичко, но тези които злоупотребяват с това умишлено и извличат изгода - огън да ги гори и бел ден да не видат!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
18 hours ago, Suexilin said:

Ами добре. Сервиз за ауспуси и гърнета Банев, на кръглото при Кауфланд в квартала. Бяха учтиви, но настоятелни.

нека гугъл покаже темата всеки път когато някой ги потърси. Заради проблем с парното, махат катализатора

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да поясня в случай че някой не е схванал "картинката".

Проблем с парното няма. То така си работи на всяка кола, ако е оставено на режим топлина от зимата и не е пускан климатроника на охлаждане.

Това тяхното е умишлено "пързаляне", освен ако не го знаят, ама тогава - лелемалещозасервиз са???

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Според мен това е първо лъжа с цел кражба на  част която работи,за да спечелят пари.

Наистина е редно да се знае тези крадци от кой сервиз са.

Смятайте пък какво правят като отиде колата за обслужване .

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...