Jump to content
D3athRow

Accord 8 2.4 Първоначално обслужване

Recommended Posts

Здравейте,

От една седмица имам осмата генерация на акорд във варианта 2.4 201 автоматик и мисля да обслужа:

1. Автоматичната кутия - масло и филтър. Доколкото разбрах се прави на всеки 60 000 км.

2. Реглаж на клапани - ако се кара на бензин на 100 000 км( за газ разбрсх значително по -често - към 30 000. Подобно на акорд 7.

3. Масло и филтри на двг - 5w40 на всеки  максимум 15 000.

 

дали има нещо друго, което е добре да се обслужи , колата е 2010 година на 180  000 км? Също така ми прави впечатление, че за около 500 км дава среден разход от 11 л, което е при 50:50 магистрала и градско в софия. Струва ми се относително добре, но все пак да питам - това ли е нормалното за тази кола?

 

 За да не съм само голословен , качвам и някоя снимка на колата, тъй като истински фен на хонда ме радва адски много :)

 

благодаря за отговорите!

Off Topic
Off Topic

 

 

 

A9BD8CC5-2944-441B-903B-3AAC15349968.jpeg

ED6F1068-E44F-4D41-A3C5-D92EB11DC0E0.jpeg

A46C718B-629A-41E8-BFD8-D63A0B9F7A5F.jpeg

EB6E430C-A639-4B1B-A4D9-02109D90A66F.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да точно така са точките с леки промени.

1.Маслото  и външния филтър на кутията да са оригинали,маслото Honda ATF- има на много добра цена в общите поръчки,според това какво масло изтече от автомата може да е нужно второ опресняване.

masla-cvetove-avtomatici-1024x525.thumb.png.2288f2fc4549254fdc73590c4f38ec4d.png

2Да това е течно така.

3. 5w40  не е твоето масло сложи за начало 5 на30 виж дали ще харчи масло и си карай колата с 0w30,не повече от 10 хил км,също от общите поръчки тук в форума.Не подценявай и масления филтър добри филтри са MANN ,Purflux те останаха да са немски и френски,другите почнаха да са  от Китай

Смени спирачната течност която е Дот 4 чрез източване от всеки апарат,увери се че го правят точно така.

Хубаво е да се прегледат спирачните апарати,ако са за смяна накладките,обслужи апарата ,има ремонтни  комплект за смяна на водачи и маншони.

Сменят се задължително греста  и старите маншони а водачите ако е нужно.

Задължително проверка на свещи и смяна,ако не знаеш на колко хил. км са.

Почистване на ЕГР и неговите пътища задължително че там е голяма мизерия.

п.п писал си в друга тема че има газов инжекцион,значи приоритет са ти клапаните и тяхното регулиране.

Обслужи и газовата смяна на двата филтъра и преглед настройки.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

благодаря много за изчерпателния отговор!

всъщност другата ми кола е акорд 7 и тя е с газов инжекцион.

За егр ме изненада много не знаех, че има. Иначе от хонда дават за бг масло на двг 5w40 - или може би не е било точно инфото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Заповядай това е твоето ръководство има доста инфо,и точна информация.

https://omanual.ru/Honda/Accord/8/043.HTML

За маслото има доста теми,и е писано,5w 40 не е маслото за твоя двигател,ако слушаш тези дето си чел след някоя година ще ти кажат и 10w40 да набуташ.

п.п извинение за обърканите акорди в темите

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оки! Благодаря ти за съдействието!

поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет правя малко уточнение, тъй като виждам масло 0w30... HONDA 0W30 DIESEL ENGINE OIL е напълно синтетично горивоспестяващо моторно масло, разработено специално за изискванията на ДИЗЕЛОВИТЕ двигатели на HONDA. Става въпрос за 2.4 Бензинов мотор... не трябва ли да е 0w20  :)

product_1021.jpg

honda-0w20-synthetic.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0w20е за доста запазен и стегнат мотор,  според мен 0 на 30 ще е супер и тук е на хубави цени

https://www.ato24.de/en/car/engineoil/honda.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах... как масло предназначено за ДИЗЕЛОВ двигател/0w30/ може да се сложи на БЕНЗИНОВ? :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питах в хонда, 5в40 го дават за този двг в БГ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно от него имат най-много на склад .:blink:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, D3athRow said:

Питах в хонда, 5в40 го дават за този двг в БГ.

От Хонда може още доста глупости да ти наговорят,за тах важно е да си клиент-спонсор.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Аз искам да споделя моя опит с маслото. Купих си Хондата 2.4 2010 година от първи собственик от Германия и от Хонда Германия ми смениха маслото с Castrol 5w30, но го гореше като луда. 

 

По съвета на един от т.н. Хондаджии, които има и там, почнах да слагам Motul 5w40 и се родих.  От както е излязла от завода маслото е сменяно на около 20000км, според официялна документация на Хонда. От смяна до смяна доливам 2л на 20000км. 

Аз също вече я карам 5та година с по 20/25000км на година. Продължавам да си сменям през около 17/20000км и нямам никакви проблеми. 

 

Естествено ако човек кара често над 4/4500 оборота във vtec режима, тогава колата си гори масло по дефиниция. Така пише в книжката и така й прави колата. 

 

Всеки си преценява сам, според неговия начин на каране и пробег на колата лични наблюдения. 

FA40B9D8-A84A-4F8D-8688-FB730E674409.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тези 20хил между смени свалял ли си капака на клапаните ,да видиш как се отразява това на двигателя.

Този Мотул след 11 хил едва ли вече е масло с всичките му свойства.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам намерение да влизам в идеологически спорове. Не съм завършил ДВГ, така че не знам. Следвам препоръките на производителя и смятам, че японците знаят най-добре. Щом са казали 20000, значи 20000. 

Колата я взех на 115000 и сега е на 240000. Освен за реглаж на клапаните не е имало нужда да се сваля капака за друго. Всичко си е тип топ там. 

 

Както писах, всеки си преценя сам. 

  • Хаха 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Quote

Щом са казали 20000, значи 20000. 

Може ли да покажеш това къде са го казала.

В моето ръководство пише смяна на масло на двигателя на 12 хил км или всяка година,така са го написали японците.

99991641_.thumb.png.e7e74600e2797ff425523bf72333251a.png

Не смятам тук че сме се събрали за идеологични спорове, според мен сме тук за да подобрим  и опознаем Хондите си.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В сервизната книжка за Хонда Акорд 8 интервалите за смяна на масло са на 20К км. или 1 година.

От друга страна пък в ръководството пише на 10К км. или 1 година, но това за автомобили без сервизна книжка, т.е. ако имаш книжка и там пише друго - гледаш него. Малко е тъпо според мен, но явно така оставят вратичка на местните дилъри да си преценяват и маркетингово да си играят с клиентите. Реално тях ги интересува колата да "доживее" края на гаранцията и ако звучи добре "смяна на масло на 20К" за клиента - няма проблем. Сигурен съм, че и на 30К да го сменяш - пак ще си изкара 100К км колата. На клиентите пък не им пука много много, а искат да им излиза по-евтино. Едва ли човек, който дава 60К за нова кола, планира да я кара 15 години до 500К км, че да мисли как щяло да се отрази на клапаните по-рядката смяна на маслото.

Само за протокола - аз сменям м/у 10-11К, но понеже така съм решил - не мисля да убеждавам никого. Ако колегата "satacc" не планира да има тази кола цял живот (не че аз планирам :) ), за какво му е да набутва пари за смяна на масло на 10К? Абсолютно излишно е. А дали е полезно за автомобила - това ще го мисли колегата, който ще си го купи от него :)

 

grafik.JPG

Редактирано от MilenG
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

#satacc

То и в Германия така аргументират немците- VW пише, да караме с long live 30 000 км, и само в оторизираните сервизи, когато светне лампата за смяна на маслото... 😂😱🙈😏 Що мотори се смениха тук от 2006 насам... 🙈😉🤑🤑🤑🤑🤑🤑

PS. Аз също не съм завършил ДВГ, ама.... 👨‍🏫🤷‍♂️🧐🤓

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сервизната книжка на автомобила е по преценка на сервиза,  той преценя интервала за смяна на маслоно, никой няма да ти го смени на 10-12 хил и да се набута с пари.

Точно това исках да разбера от колегата @satacc дали се е подвел по това от данните на сервизната книжка.

Ясно е че гаранционо подържаниге коли и техните интервала на смана ,нямат нищо общо с това което са написали японците производителя на колата.

Оторизирания сервиж цели единствено минимум разходи в  гаранциония срок.

Затова ти набутват 5w40 маслото от варела и карай 20-30хил км,чудя се как не слагат 10w40 за по-евтино.

Там не ги интересува твоя двигател и какво препоръчва завода производител.

Това да не се набуташ  с повече пари при по-късата смяна може да се избегне ,има много хубави масла бюджетни тук от общите поръчки в форума които позволяват това.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, на мен също ми е ясно, че по-честа смяна е по-добре за двигателя. 

Просто съм купил колата, за да я карам, а не да ми седи в бокса. :)

От тази гледна точка, се придържам към максималния интервал. 

 

Да, имах предвид инфото от сервизната книжка и грешно се изразих, като го приравних с информация от производителя. Откровено казано, такова ми беше впечатлението. 

 

Иначе относно VW и LongLife, аз не мога да кажа лошо. Предната ми беше А4 B7 и я карах от 100 до 350000км без да имам каквито и да било проблеми при смяна през 25000км. 

 

Километрите на моята са доказано реални, не я карам при високи обороти и смятам, че мога да си позволя по-дълъг интервал.

За по-спортните шофьори нещата сигурно изглеждат по друг начин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, че не запазих едно японско ръководство от Honda - Japan (директно от производителя)... А там пишеше нещо такова: " При нормална експлоатация - смяна на 3000 мили. При тежки условия - смяна на 2000 мили. За ОЕМ маслата на Хонда става въпрос.

Разбира се, едно здраво, съвременно, синтетично масло по АСЕА А3, запазва свойствата си до към 7 - 10 хил. км. максимум!

А по API SP, ILSAC GF-6A - до към 6 - 7 хил. км.

Видно и от многобройните тестове и лабораторни анализи.

Но всичко над това е един чисто търговски похват и няма нищо общо с правилното обслужване и експлоатация на двигателя!

... И чистотата под капака на клапаните не е толкова голям проблем. Най-големият проблем са отлаганията в двигателя и конкректно закоксуването на буталните сегменти, от където следват куп други проблеми за двигателя и като капак - горене на масло.

Всеки сам може да си направи изводите...

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100 пъти е ставало на въпрос че смяна на масло на определен пробег е "мижи да те лажем". Важни са мото часовете и режимът на мотора.

Отдавна карам автоматици и простата ми сметка показва:

Аутобанна средна скорост 120 км за 1час е 2500 об/мин х 60 мин прави 150000 оборота за минати 120 км.

Градска средна скорост 30 км за 1 час е средно 3000 об/мин х 60 мин прави 180000 оборота за минати 30 км.

При предимно градски пробег в режим тръгни / спри, моторът прави около 720000 оборота за минати 120 км,

ДВГ-то си не напъвам (освен за кеф), за което го черпя сегиз-тогиз със свежа порцийка масло, хем го опреснявам. :)

85% от пробега ми е извънградски и моторът си е в кондиция - на едва 341000 км.

Еее, кое не е ясно и защо си хабим клавиатурите пишейки кой на колко км сменя маслото си, без да смята мото часове и режим на експлоатация?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не смятаме  в моточасове защото сме свикнали някой друг да го прави това.

В  колите ни това е километража няма моточасовник,и както го потвърждаваш това не е точно.

Ръковадствата няма интервали за смяна  по моточасове,може би за това е написан къс интервал в км,да е разбираем за този който ползва автомобила.

За да се застраховам поради факта че карам градско аз сменям на къси интервали по изминати километри.

Смятам че интервала от 20 хил км ако е само извънграда пак е  прекалено дълаг,ако имаш и градско е вреден за твоя двигател особено с 5w40.

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

O.K. Цецо е прав. Най-коректно е да се сменя по моточасове! Но и Владо е прав, че не всеки има моточасовник на борда!

Относно моточасовете, ще добавя:

АСЕА А3: 200 - 250 м.ч. (в зависимост от експлоатацията и средната скорост).

API SP, ILSAC GF-6A: 150 - 175 м.ч. (в зависимост от експлоатацията и средната скорост).

Това е за гориво - бензин!

При LPG е друго, а при дизел - съвсем трето...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам коя Хонда има мото часовник, но повечето имат трип А и Б. Вторият може да се нулира със смяната на маслото и винаги ще показва пробег след наливането + средни скорост и консумация, а от тях лесно се смятат мото часове и използвано гориво. И ще е по-адекватно от пробег по километри, но е факт че и това е приблизително, така че - кой когато се сети, с каквото намери, па колкото изкара. :)

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

10 000 км. и сменяш масло. Дали ще смениш на 8-9 или на 11-12 хил. - няма да умре колата. Какво ги мислите толкова? Станали вече по 15-годишни дараци, те ми се чудят, кога да им сменят маслата.. 

Редактирано от Ceco85
  • Хаха 4
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко извън темата, ако плюваме по Бултрако, че пишат на 20К смяна на масло, какво да кажем за този Опел Инсигния, 2017, 2.0 Дизел.

Снимката е от сервизната книжка. После били калпави гадните опели и на 150-200К трошили двигатели и незнам какво още...

opel.JPG

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си ги плюят в Опел форума.

Това доказва колко е здрав Хонда двигателя, дори при такова обслужване ако може да се каже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...