Jump to content
Executor

Лампата за акумулатора не свети

Recommended Posts

Днес колата спря докато се движеше. Оказа се че алтернатора не зарежда. Утре ще го сваля за да видя какво се случва. Странното е че лампата не свети. Свалих таблото за да проверя лампата, оказа се здрава. Намерих стара тема във форума за същата тема там видях за предпазител номер 15 но при мен е здрав. Проверих и останалите бушони и те са здрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как мога да провера диодния блок дали е здрав ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При работещ двигател, мериш напрежението на клемите на акумулатора. Ако не е в границите на 13,6V - 14,5V, значи не зарежда.

Най-често заминават четките.

За алтернатор Bosch е това: 31150-P1K-E03

 

https://www.euavtochasti.bg/chast/as-pl/10666565

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 години съм му направил ревизиране - реле регулатор, четки, колектор, лагери. Само диодния блок не смених. Сега се оказа точно от диодния блок. BOSCH 0 123 315 020 ето това е модела на генератора, регулатора е VR-B225 - тествах го работи. Намотките са здрави, нямат пробив.  Консултирах се и с колега от форума vlado5 (Благодарности). Сега чакам отговор за диоден регулатор ако не намеря ще поръчам втора употреба алтернатор и ще му взема само диодния блок.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл от втора употреба, понеже пак ще е с износени четки. Аз сложих нов, полски, преди години и си работи нормално.

Ето и тук го има https://www.proavto.bg/artikul/AS-PL/rele-regulator-ARE0161_AS

и доставката е по-евтина - със Спиди.

П.П. реле-регулатор, четки, диоден блок, всичко това е 3в1, в горепосочения модул.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената наистина е добра, навсякъде е по 40-45. Сега да кажа какви ги забърках. Намерих от познаг алтернатор (уж работещ). Сложих му моя регулатор защото четките на неговия бяха почти пред свършване. Монтирах го, паля в първия момент тръгна да зарежда (13.9-14.3), по едно време лампата която с предния алтернатор не работеше сега започна да свети. Тоест спря да зарежда. Реших че може да е от регулатора, върнах стария регулатор с който си беше алтернатора, обаче пак не зарежда. Нещо не е както трябва, намерих нов с номер 125.524.070.415 за 190 лева. Гледам обаче е 70 А и ме притеснява да не от колата да е проблема нещо и да поврежда алтернатора или нещо по него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже не ми дава мира пак слизах до гаража, отново свалих тоя алтернатор мерих пак краищата на релето всичко наред. Върнах го обратно и сега зарежда, само че на 13.9-14.1. Не знам какво се случва. Ще поръчам релето което dandilov показа. Ходих до един магазин за авточасти да поръчам диоден блок за моя стария алтернатор, понеже той е със сменени колектори и лагери, но тия от магазина ми казаха че точно същия няма да можем да намерим извадиха ми 2-3 напръв поглед подобни, но с различен брой диоди. На сегашния алтернатор колекторните пръстени са доста вдлъбнати а четките пред свършване.

Редактирано от Executor

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и аз не мога да разбера какви са тия фокуси. Да нямаш някъде късо между алтернатора и инсталацията? Някой протрит кабел, който да цака работата... Не знам.

Втулката с колекторните пръстени се сменя, но изводите й трабва да се запоят със сребърен припой, който е високотемпературен.

Ако след ремонта са ти запоили твоята с обикновен припой, при по-голям ток се нагрява и се разпоява. Обърни внимание и на това!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моя алтернатор всичко е сменено без диодния блок, който всъщност се повреди. Сега не мога да намеря същия диоден блок. Преди 3 години един познат смени лагери, колекторни пръстени, реле. Няма как да позлвам и диодния блок на алтернатора който взех, понеже захващането на краищата на статорните намотки към дидния блок е чрез кримпване и не виждам как мога да разтворя клемите без да ги счупя. Сега пак слизах да видя какво става - зарежд, но ме притесняват изядените колекторни пръстени, няма да изкарат много.

Редактирано от Executor

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Executorи едно волтметърче в купето после...... 😉

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да намеря диоден блок за да сменя на моя стария алтернатор. Ако някой се е сблъсквал с тоя проблем и му се е налагало да търси диден блок, който да пасва за този тип алтернатори.......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...