Jump to content
dandara93

Чек еднжин и лампа за смяна на масло

Recommended Posts

Здравейте,

 

По заглавието може би се ориентирате горе-долу за какво става въпрос. Видях, че има доста теми за ламбда сонди, но не точно такава. Накратко проблемът ми:
След закупуването на хондичката (ЦРВ 3 генерация, 2 бензинз АТ) направих около 400-500 безпроблемни километра, смених всичките масла и филтри с оригинални и дойде време за реглаж на клапаните, който за съжаление направих в Бултрако. Около 30 километра след това ми светнаха и чек енджина, и датчика за маслото (свети в оранжево и премига, като започва да свети обикновено след като загрее колата, при палене не свети. Масло в двигателя си има и е почти на макс, сложих оригинално на Хонда 5 на 30). Съответно се върнах в Бултрако, защото помислих, че нещо са омазали положението (и все още мисля, че нещо не е окей с тях) и ми казаха, че грешките ми са съответно P0135 (първа ламбда сонда) и P0250A (датчик за маслото). Изключвам факта, че при първото ходене им платих за цялостен преглед, който очевидно не бяха направили. Отговорът им след връщането ми на място беше, че първата сонда е за смяна и нова струва 600 лева, а датчикът за маслото или свети защото видиш ли имало нагари в двигателя (които трябваше да видят и първият път, ако бяха направили пълния преглед) или защото просто не работи правилно и съответно също е за смяна. След кратка консултация с фенабг по телефона, той ме насочи към смяна на първата сонда, което се надявам и че ще реши проблема.

Въпросът ми е следният, има ли значение дали ламбда сондата ще е оригинална (съответно втора ръка, защото 600 лева не ми се давата, особено ако проблемът си остане след това) или мога да поръчам и такава на Денсо примерно (номера на содната е 36531-RNA-003) и дали изобщо да бързам със смяната й? Преди карах една мазда, при която трябваше да се слага само и единствено оригинална сонда, та се чудя да не би тук случаят да е подобен?

Някаква идея дали цялата тази драма може да е породена от некомпетентно свършена работа или просто след реглажа на клапаните са излязли тези замаскирани проблеми, които колата така или иначе си е имала?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както го описваш Бултрако са осрали нещо,няма да си признаят.

Ходенето вече при тях е само да дадеш още много пари.

Намери читав сервиз да видят какво се е случило.

След реглаж нищо не се случва от това описаното.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам да чуя за проявилите се проблеми.

Относно датчика за нивото на маслото - според мен засега не го пипай и виж дали ще се обади пак. При мен един-два пъти годишно се случва да светне в жълто при нормално ниво на маслото, но като загася колата се оправя. Чувал съм, че проблемът му може и да е софтуерен.

Относно сондата, наистина е по-добре второ мнение.

Може да пробваш с втора употреба сонда. Ако не е спешно, има и алтернативни доставки на оригинални части на цени, доста под тези на БТ - разбира се на поръчка. Ако ти трябват координати, пиши на лично.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече намерих и втора употреба, и алтернативна чисто нова сонда. Втора употреба цената е 120 лева, а алтернативната чисто нова е 180 лева. Не съм сигурен коя от двете да избера просто, затова питамз а второ мнение тук, някой случайно да я е сменял тая сонда? Предпочитам чисто новата, но ме е страх да не би да я сменя и да се окаже, че трябва само оригинална и съответно да дам общо 300 лева, вмето веднъж 120.

А лампата за маслото си светва почти всеки път като карам колата, в началото паля и не свети, минавам 10тина км и пак светва и така до края на деня (докато колата не изстине пак).

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Масло в двигателя си има и е почти на макс, сложих оригинално на Хонда 5 на 30).

Здравей колега @dandara93 увери се до къде точно е маслото,и го напълни на MAX на щеката.

Оригиналното на Хонда 5W30  далеч не е най-доброто съотношение цена качество, особенно ако си го взел от тук на тази цена.

Сериозно вярвам че нещо са се омазали в Бултрако, ти сам избра да ходиш там.

Намери друг  сервиз с читава диагностика да зачистят грешките и огледат хубаво буксите на сондата и датчика.

Сериозно като гледам как се натрисаш от трън та на глог на майстори,внимавай.

Пусна тема и за газово което пак ти си избираш сам,въпреки съветите и препоръките.

Бях ти предложил да се обадиш,щеше да си спестиш доста от главоболията,но колата е твоя ти решаваш какво да правиш.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега абсолютно всички масла са ми от общите поръчки и са оригинални, не виждам тук кое е сбърканото, що се отнася до газовото съм пуснал информативна тема и все още не съм решил какво ще е точно и къде ще го монтирам, гледам, че повечето хондаджии препоръчват Романо. Как разбра къде и кога съм се натресал като единственото, което съм направил е смяна на масла, филтри и реглаж на клапани в официален сервиз или по-добре да отида при Бай Тошо в квартала?? Все пак съм запазил час при Слави, за който ще си почакам до е 26 април, а до тогава не мисля да барам нещо повече. Оценявам ви мненията и събирам информация от където мога, но не ми давай наклон моля те, просто ми кажи еди си кой сервиз е читав и така, а не просто "намери си", еми нали затова пиша тук.

По темата: маслото си ми е на макс, от вчера двете лампи изгаснаха и не са светвали повече, въпреки всичко ще си отида на преглед в Овча Купел, тъй като не знам друго читаво място в София.

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно ламбда сондата. Ако не й е изгорял подгрева, а само е зацапана, тогава я развий и почисти със спрей за почистване на карбуратори. Пръскай във всички отвори (на самата сонда), докато спре да излиза мърсотия. Провери и буксата дали прави добър контакт.

След това сипи в резервоара OXICAT (https://carprofi.bg/bg/katalog/original/12368634,1/) и напълни с бензин догоре. Карай, препоръчително на дълги разстояния, докато изразходиш резервоара. Така ще почистиш и катализатора. Пробвал съм го и върши работа.

Това мога да предложа на първо време.  Успех! :thumbs1:

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Оценявам ви мненията и събирам информация от където мога, но не ми давай наклон моля те

Ок ....... не ми се отговаря в този тон,не бих се принизил до това.

Успех в избора ти.

:honda:

 

 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, CARPERA написа:

Ок ....... не ми се отговаря в този тон,не бих се принизил до това.

Успех в избора ти.

:honda:

 

 

 

Off Topic

Абе колега по-нагоре ти нападаш човека сега нямало да говориш в този тон. То е ясно, че всеки сам си взема решение и после си носи кръста. Няма нужда от "ти си решаваш" . Човека се чуди как да спести някой лев, и иска мнение от хора които са минали през подобни проблеми. Но не е длъжен да взема всяко мнение за чиста монета.

Защо твоето или моето да е най-правилното (мнение).

Според мен дай си мнението и ги остави хората да си действат както сметнат за добре. 

Сега няма нужда да го играеш ощипаната булка.

Приятелски ти пиша с най-добри чувства.

Не ми отговаряй! 

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера оправих Р0134 грешката след като колата беше при майстор. Оказа се че е откачал сондата откъм куплунга и после не го е щракнал както трябва. Предполагам (надявам се) че проблемът при колегата е същият. За да светне точно след реглажа...

  • Харесвам 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито. Значи у Бултракото не стига че са окъсили някъде нещо изгоряли са релето и предпазителя но и са се пробвали да ощавят  клиента с нова лабда сонда е те на това аз му викам свинщина.

  • Харесвам 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.04.2022 г. at 23:39, dandara93 написа:

бушон в двигателния отсек и реле

Здрасти и честито за лесното решение и добрия резултат! 

Ще бъде много полезно ако споделиш кои точно си сменил. :)

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А по повод сондата - принципно:

Преди години на Акорд 6 2.0 ми светваше чека - проверката показа изгорял подгрев на първата сонда. Колата не е забивала, или да харчи повече. Взех универсална и 2-та симптома се появиха. Тогава не знаех номера на @dandilov , та я смених в крайна сметка с оригинална.

Но добре че всичко се е оправило с "малко кръв" и нерви.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 4/20/2022 at 12:27 PM, dindin said:

Здрасти и честито за лесното решение и добрия резултат! 

Ще бъде много полезно ако споделиш кои точно си сменил. :)

В моя случай се оправи само със смяна на релето, но може проблема да изисква и смяна на бушон. Ето и какво смених аз:

 

0487FB42-3609-44B0-B533-10FA7B027B4F.jpeg

  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...