Jump to content
Sign in to follow this  
fam

Катализатор- 2003г. бензин 2.0

Recommended Posts

Здравейте,

За жалост днес при запалване на колата установих, че катализатора ми е бил откраднат..
Бихте ли ме посъветвали кое е най-удачното да се направи в случая-  да се търси втора ръка оригинален, закупуване на друг от магазин за авточасти или друг вариант?

Също така, ако е закуване на друг- коя марка бихте препоръчали?

 

Благодаря предварително!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не, че има значение, но как е бил откраднат? Под колата, на улицата отрязан?

Не знам доколко фланците са еднакви за различните катализатори, но и дължината трябва да е точна или майстор трябва да реже/заварява...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нали тези не ги крадат по принцип?

Изпратено от моят Mi Note 3 с помощта на Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Крадат ги, как да не ги крадат.

 

Оригинален втора ръка ще ти е много скъп и не се знае в какво състояние ще е – никой няма да даде гаранция.

 

Моят съвет е да говориш с център за испускателни системи (но проучи кой, за да няма лоши изненади) и да ти препоръчат универсален катализатор.

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Pavel_Pavlov said:

Крадат ги, как да не ги крадат.

 

Оригинален втора ръка ще ти е много скъп и не се знае в какво състояние ще е – никой няма да даде гаранция.

 

Моят съвет е да говориш с център за испускателни системи (но проучи кой, за да няма лоши изненади) и да ти препоръчат универсален катализатор.

Благодаря за отговора,  набелязал съм си един сервиз и утре ще се свържа да проуча нещата.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

 

Аз закупих колата с липсващ катализатор. Без да изпадам в подробности. Сложих алтернативен много евтин. До скоро бях без проблеми докато не минах технически преглед и не се оказа, че катализатора не е ефективен. Сега мисля по въпроса какво да правя. Щом ги крадат оригиналните вариант да слагам оригинален нов / втора употреба отпада. 

 

Съвет за алтернативен катализатор и  къде биха ми го монтирали качествено?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Honda JAZZ_2007 и аз се сблъсквам с този проблем. Колата я взех без катализатор. Отидох и ми сложиха универсален - 400 лв. Минах регистрацията в КАТ. След около 5 - 6 к. км. си загубих рег. ном. Пак ми се наложи да минавам през КАТ и греда - не мога да покрия изискванията за изгорели газове. Сложих 20 л. високо октанов бензин и излязох на магистралата. Като се върнах минах прегледа с перфектни показания за изгорели газове. Преди няколко дни минах ГТП. Пак не мога да покрият изискванията за изгорели газове.... Катализатора е навъртял 7 - 8 к. км. Не съм правил схемата с магистралата. Ще пробвам по нататък да направя тест дали ще се получат пак нещата. Може тия евтините да искат малко по - сериозно пържене да влязат в работен режим. А карането в градско да ги задръства или да не може да ги вкара в нормален режим. Интересното е, че не ми е светнал чека на таблото.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Каква марка универсален сложи?

Edited by kvd74
Не цитирайте предходно мнение.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за споделената опитност.

Не съм питал каква марка е.  Доверих се  на сервиза. В последствия разбрах че покривал критерия за  Евро 2. При диагностиката, след като ми светна чека след една година каране без проблем с този катализатор, на компютъра излезна, че му трябва време за да заработи в режим. При високите обороти май има някакво разминаване. Не ги разбирам тези неща , но май ще ми се наложи.

 

Искам да си платя някъде, и да изчезне този проблем.

 

Трябва да се забрани слагането на стари катализатори. И да се разследват всички Джамбази. Заради тях сме на това положение.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом е Евро2, нормално да му е „трудно“ да покрие изискванията. Напълно ок е да се слага универсален, но трябва да покрива евро-категорията на колата, защото изискванията се определят от нея.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fam не съм питал каква марка е катализатора. Скоро пак трябва да ходя при същия майстор, че ми се появи дупка преди едното гърне. Ако не забравя ще го питам. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някъде във Фейсбук групите на Хонда Акорд в България, едно момче беше писало, че може да прави нещо, което възпрепятства краденето на катализатора но не беше писал какво точно прави. И не се разви повече този въпрос.  Може и да е нещо подобно. Макар, че този щит само ще ги позабави малко :) Но пък може и да ги откаже 😁

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
преди 21 минути, Г.Писаров написа:

Но пък може и да ги откаже 😁

Ако не търсят точно от този модел, ще ги откаже, на съседната е по-лесно... :)

Edited by JapCar
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Винаги търсят конкретен модел, че и си набелязват колата предварително. Самото изпълнение е бързо, без оглеждане и мислене. Точно там – в набелязването, може да помогне евентуалната защита. Но не съм се ровил и интересувал тъй като съм с афтърмаркет кат и ако някой реши да го краде, добре е дошъл – няма да изкара много лев :D

Edited by Pavel_Pavlov
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 4.04.2022 г. at 16:50, Pavel_Pavlov написа:

Щом е Евро2, нормално да му е „трудно“ да покрие изискванията. Напълно ок е да се слага универсален, но трябва да покрива евро-категорията на колата, защото изискванията се определят от нея.

 Съвет от къде може да се закупи такъв катализатор и къде може да ми го монтират ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честно казано нямам. Това, което аз направих е да си поръчам от amazon.de с доставка през ggbg и монтаж в сервиз за ауспуси, където знам, че работят кадърно и нескъпо. Но не мисля, че в сервиза продават катализатори, затова не съм препоръчал.

 

Чувал съм добри неща за ем комплект, но бях веднъж при тях за смяна на крайни гърнета и не останах впечатлен от отношение и това, което ми предложиха.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Зависи от човека/сервиза с ауспусите.

Преди да продам 6-тия си Акорд, му се раздрънча катализатора - натрошена пита.

Питах 1 местен занаятчия, намери ми и монтира заместител, приспадна от цената му стария (който му оставих) и така приключих занимавката. Това беше преди 7 години и Акорда още си е ОК.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вижте в ибей или Амазон . Type approved е ключова фраза към търсенето. Така ще ви излязат като резултат болт он вариантите, които са си точно за модела и не им трябва преправяне/ заваряване по тръбите. P0420 също е начална фаза преди да приключи и втората ламбда сонда. Като приключи тотално грешките са P0135 или P0138, ако не ме лъже паметта. При мен беше така. Първо смених катализатора с такъв от ибей. После грешката продължи да излиза ама по рядко и най накрая излизаше в комбинация с p0135 май. Смених и задната ламбда с най евтината нова възможна и нещата заспаха. Вече 4 години ще станат. И катализатора си е добре все още. Много добре за парите си.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...