Jump to content
jt26

Преден капак

Recommended Posts

Привет на всички.

Както се досещате съм скорошен собтвеник на акорд и едно от нещата, които ми направи впечатление е, че предният капак доста подскача и вибрира осезаемо при неравности точно под чистатките при 80-100 км. Сякаш саия капак е от някаква тънка ламарина. Не се забелязва да е проблем със захващането. Или поне аз не го определям като такова. От шофьорското място се вижда, че това е предимно в дясната част на колата, но от пасажерското сякаш пред шофьора не е така. 

Вярно, че капака е доста голям като площ, но е малко притеснително.

Дали е нормално такова поведение или има поводи за притеснения и да се огледат захватите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

При мен също е така. В началото когато купих колата и на мен ми напраави впечатление и доста се притеснявах дали няма да се отвори в движение. След вече седем години експлоатация, каране в различни условия и скорости никога не е имало проблем и вече съм му свикнал.
Предполагам е така при всички бройки и не е нещо за което да се притесняваш.

Поздрави

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го има но когато е на място и автомата е на D, също го наблюдавам при скорост от над 140 км. трепери като лист. Капака не е никак лек и едва ли е от тънка ламарина липсата на капак на мотора който да насочва въздушната струя се поема от капака на колата и ей го резултата. Капак на мотора се слага не за красота а си има своето предназначение  и е много важна част от охладителната система но от Хонда явно не смятат така. Регулирал съм предните тампончета които отговарят за капака но не помага.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти на всички коли, в зоната между капака и долната част на челното стъкло се получава завихряне и подналягане при движение на средна и висока скорост. Това е аеродинамичен ефект с който всеки производител се бори някак - някои с вятъра, други с тенекиите, но няма как самият капак да хвръкне, ако е (а дори и да не е) добре затворен.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 16 часа, ceco_accord написа:

...но няма как самият капак да хвръкне, ако е (а дори и да не е) добре затворен.

има, има! ако не е затворен добре се отваря порядъчно с доста сериозни последици за автомобила, а в зависимост от пътната ситуация може и да е живото-застрашаващо. Лично ми се е отварял преден капак с около 80км/ч и добре че беше на прав участък и имах възможност бързо да отбия в страни...

@jt26, провери си болтовете на захващане на капака към пантите, ако всичко е притегнато, няма какво да се притесняваш, само гледай всеки път да затваряш плътно капака

@Митко Йотов, Двигателя е с водно охлаждане, въздушната струя няма почти никакво влияние върху охлаждането, а капака на двигателя има предимно естетична функция и да ограничи достъпа на неоторизиран персонал. Дори и въздуха да има някакъв ефект, наличието на капак върху двигателя би задържало циркулацията на въздуха. Неслучайно най-новите коли имат тенденция закриват целия кош и да оставят отвор само за течност на чистачки.

Вибрациите на двигателя, както и вихрите при висока скорост са причина за треперенето на предния капак и причината е в конструкцията.

 

Редактирано от Terje

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключения винаги има, но по закон, всеки капак се конструира така че при пускане, да заключи поне обезопасителния чоп на ключалката, дори да е с газови опори, вместо "пръчка" за подпиране в отворено положение.

Случвало ми се е да не го затворя и така съм минавал известно разстояние (в десетки км.)  преди да го видя че вибрира от челния поток. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Според описанието на проблема аз разбирам че клатенето и вибрациите на капака се получават в задния край откъм чистачките и от страната на пасажера, Там капака се уплътнява чрез едно гумено уплътнение като лента опънато от левия калник до  десния, та това уплътнение понякога се налага да бъде извадено и в някой от случаите е възможно да е забравено да се сложи или да е монтирано не точно на мястото си. Друг възможен вариант е разхлабени болтове от пантите или не добре регулиран капак след някаква интервенция по захващането му но тогава би си личало по фугите м/у капак и калници. А може и просто разбита панта в шарнирните връзки.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Terje написа:

 

@Митко Йотов, Двигателя е с водно охлаждане, въздушната струя няма почти никакво влияние върху охлаждането, а капака на двигателя има предимно естетична функция и да ограничи достъпа на неоторизиран персонал. 

 

Това абсолютно не отговаря на истината.

Не искам да го коментирам повече за да не влизам обяснителен режим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз като новак да кажа,тънка тенекия.Като напомпя музиката и огледалото в купето почва да тънцува.П.С и моя капак вибрира на неравности,точно там между чистачките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Хонда признават, че стъклата на Акорд 8 са по тънки с цел олекотяване на конструкцията което са го счели за грешка и при фейслифта вече са по дебели.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отзивите. Няма да го гледам и няма да сепритеснявам :afro:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.03.2022 г. at 21:19, Митко Йотов написа:

 

Това абсолютно не отговаря на истината.

Не искам да го коментирам повече за да не влизам обяснителен режим.

Защо? Може и на други хора от форума да е интересно освен на мен какви с аргументите зад тезата ти?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна тема :afro:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен капака силно влияе на аеродинамичните показатели, като моя след 160 почва доста да играе, което го отдавам на горното заключване и най- вече, че предната решетка не е част от него. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, да споделя и моят опит, наскоро преди път София-Варна прегледах нивото на течностите и явно после не съм затворил много добре предният капак, но на външен вид нищо не личеше! Сигурен съм защото спирайки на ОМВ във Велико Търново огледах колата, не забелязох нищо необичайно. На около 50км от Варна, на неравности/дупки по Хемус нещо издрънча силно и явно капакът се е отворил, за щастие, защитният механизъм все пак е сработил. Забелязах че в края към чистачките, започна да се тресе, вибрира, подскача на магистралата. Помислих че е от неравностите, като паркирах колата, веднага видях че е отворен, все едно при затваряне само си го подпрял, вместо добре блъснат. :( 

 

Досега не бях забелязал капакът да вибрира, така че не мисля че е нещо нормално. Може, би трябва да се провери превантивно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един от гениалната фамилия Бернули (по точно Даниел) е описал защо ви трепери капакът ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм така с вибрирането при скорост над 130 км. Вече свикнах.

Изпратено от моят MAR-LX1A с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже @Митко Йотов не исказа аргументи, за да защити своята теза, аз прилагам едно видео относно предназначението на капаците на двигателя. В описанието на клипа има и линкове към известни източници на изложената информация:

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега много на вътре си взел нещата, давай го по весело. Имаш вид на сериозен колега, аз мога поне дузина линкове да покажа но нека мир да е. И да ти кажа нещо като по голям - в спора се ражда истината и ако ние имаме такъв стига да се спазва добрият тон то това е много продуктивно както за нас двамата така и за целият форум, аз нямам претенция  да съм капацитет просто такова съм завършил и ми е страшно хоби, много се радвам, че пак се включи липсваше на колегите си. Жив и здрав да си. :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Аз не виждам, да съм използвал някъде лош тон в постовете си, просто очаквах аргументи на твоите твърдения. Дай примери и ако са адекватни, може и да се заформи спор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой колега с дизел забелязва ли трептене на капака когато е над 140км на магистрала при равен път? Имам усещането, че е само при бензиновите мотори този феномен, по неравности е ясно при равен път как стоят нещата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и при дизела, от там тръгна темата ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...