Jump to content
Tqnata

Legend KB1 избор и мнения за 17-ки летни гуми

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Отскоро съм собственик на Legend KB1 и с наближаването на топлите месеци започвам да се сблъсквам с един от обичайните "проблеми" - изборът на гуми.
В моят случай автомобилът е оборудван с 8Jx17 OEM джанти.
Оказа се, че намирането на 18-ки OEM джанти е доста по-трудно от самите гуми, затова желанието ми за втори комплект започна постепенно да се изпарява.

 

Препоръки на производителя за 8Jx17 са:
- 235/50ZR17 100W (диаметър 668мм)
- 245/50R17 98V (диаметър 678мм или 10мм по-висока гума)

 

100W (800kg, 270км/ч)
98V (750kg, 240км/ч)

 

Както знаем проблемът тук е в ограниченият избор на пазара.

Като алтернативни възможности според калкулатора са:
- 225/55R17 (диаметър 680мм или с 12мм по-висока) - лично аз не бих си го причинил, особено за лятото.
- 245/45R17 (диаметър 652мм или с 16мм по-ниска) - най-голям избор, аз съм по-скоро не поради пътищата ни и това, че прави иначе ниският Legend още по-нисък
 
Имайки предвид, че изключвам бюджетния клас, а почти всичко от премиум марките е 96W/96Y, вариантите остават:
- NEXEN N'FERA Primus (235/50R17 XL 100W)
- GENERAL ALTIMAX SPORT (245/50R17 99Y)

 

Знам че някои от Вас карат и с други размери, но поне за мен е важно да се спазват препоръките от производителя и алтернативните варианти биха били по-скоро компромис.


Ще се радвам да споделите Вашите мнения, препоръки, както и размер/марка с които карате.

Мисля, че това ще бъде полезна информация за бъдещите собственици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, с 18" оригинални джанти е трудно, а алтернативни са още по-трудно откриваеми заради 4 буталните стационарни предни спирачни апарати.

Препоръчителните размери гуми са тези, а както се вижда има разлики за европейската и щатската версии.

Legend KB1: https://www.wheel-size.com/size/honda/legend/2006/

Acura RL: https://www.wheel-size.com/size/acura/rl/2006/

Аз лете съм с 245 45 18, а зиме с 235 50 17. Между тези размери, 18-ките са + 4.5мм като клиренс, спрямо 17-ките.

И с 2-та размера не съм опирал никъде, но при теб може да е различно. Височината която си писал е диаметър, така че делиш на половина.

И 2-та ми сета са с товарен индекс 100, защото ми е омръзнало да се панирам заради дупки. Влитал съм в големи и нямам демиджи по гумите и джантите.

Летните са скоростен индекс Y и макар пролет и есен да им е студено, извънградско им трябват 10-тина км да се разгреят и държат чудесно. Предимството на високоскоростната гума е и че е по-прецизно произведена и се балансира с по-малко тежести.

Малко са твърдички за бавни градски скорости, но там предните карам на 2.0 атмосфери. Излизайки извънградско обикновено минавам да заредя и ги допомпвам на 2.2.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само искам да добавя едно нещо, в случай че има объркване:

 

Quote

- 235/50ZR17 100W (диаметър 668мм)
- 245/50R17 98V (диаметър 678мм или 10мм по-висока гума)

Диаметърът е с 10мм разлика, но гумата практически ще повдигне с неповече от 5мм колата.

 

Аналогично е и за другите сравнения на височини на гуми.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КонтиСпорт контакт5 в размер 235/50/17, го има за 330 лева бройката, което е ок като цена, имайки предвид колата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимай Nexen смело,аз съм такива и нямам проблеми вече трета година.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз трябва да взимам летни тая година, но съм с 18ки и там избора ми се струва по-голям не съм сигурен дали е така.

 

За сега съм се насочил към PIRELLI P ZERO PZ4 245/45 R18 100W XL FR VOL

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Аз така или иначе ще трябва да купувам зимни гуми 235/50/17, та какво ще кажете за гумите марка Toyo ? Има ги на по- достъпни цени както летни, така и зимни, че дори и всесезонни в рамките на 200- 250 лева за бройка. 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споменавано е из форума, но ще го оставя отново: https://tyrereviews.co.uk/. Има както мнения и ревюта от крайни потребители за най-различни видове гуми, така и обективни тестове от различни организации, откъдето е по-вероятно да добиете по-обективна представа за избраната гума.

 

Конкретно Тойо не съм виждал да правят добре представящи се гуми в сегментите за по-широка употреба.

  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента със зимни Toyo и съм много доволен,с оригиналния размер 200 лева бройката.Идеални са

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.03.2022 г. at 12:16, jijane написа:

КонтиСпорт контакт5 в размер 235/50/17, го има за 330 лева бройката, което е ок като цена, имайки предвид колата.

Ако са с нов дот става. То вече има SportContact 7 от тази година. Ама е цифромания. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой мнение за 235/55/17 ? На 50 избора е по-малък от на 55

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърде голяма разлика в диаметъра + 22мм - несъвместими са.

245 50 17 по биват но няма.

225 55 17 има, но пък са тесни.

255 45 17 също е вариант, но от към диаметър е по-удачно 265 45 17, обаче са прекалено широки за джанта 8 J.

Та или оригиналния размер 17-ки, или 245 45 18, които са масови, но пък джанти пасващи на предните ни апарати почти няма.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разправия е с тея Легендарни гуми.

За Хамериката стандартен мин. размер е 245 50 17, но в Европа такива не се предлагат

За тук и Азия стандарт си е 235 50 17, но са редки.

От друга страна за 18-ките има 235 45 18 и 245 45 18, но защо вторите са писани като стандарт, при положение че разликата в диаметъра е 9 мм, а с първите е 1 мм и ширината им е еднаква със серийните 17-ки?

Голема загадка е тая история. Отделно 245 са с тегловен индекс само 100, а 235 има и 98, което е по-близо до комфорта.

Мислех и това лято да карам с вехтите 245 45 18, но ми е мерак да си реновирам джантите (поожулени са) и да обуя нови гуменки, ама не мога да реша 235 45 18, или 245 45 18 - има и от 2-та вида. Вероятно с по-широките ще спира и завива 1 идея по-добре, но е относително от сместа и ширината на водоотводните канали, а такова инфо няма никъде. Всеки пише ширина на балона и не се споменава реалната ширина на протектора, а от нея се вадят и каналите, за да се получи реалното контактно петно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От моя скромен опит с този размер гуми 245/45/18 - това са най-добрите с които съм карал :

GOODYEAR EAGLE F1 SUPERSPORT

уникално счепление на сухо, на мокро не толкова, запазиха си характеристиките за трите лета на ползване. Не търсете кой знае какъв комфорт и ресурс на износване, но кефа от шофирането с тях е абсолютен! Другите супер добри с които съм карал са

MICHELIN PILOT SPORT 4, ама са доста по скъпи, а представянето не е по добро!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с едни китайци AEOLUS AU01 Steering Ace 245/45 R18 100 Y XL

Взех ги за проба като купих колата (че бе с всесезонки Вредещайн, които не ми харесаха) и съм толко доволен, че още не ми се изхвърлят, а нови не се предлагат. На сухо и жега държат страОтно, но на мокро са просто добри. Абе китайци - в едно са велики, в друго не, ама нали са "без пари". :)

За 17К км намаляха с около 2 мм радиус. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента последен сезон карам с Унироял 3 Rain Expert и мисля за догодина да заложа отново само че с новия Uniroyal 5.

Сегашните сами 225/55/17, но за следващите може да взема 235/55/17, мисля че това беше размера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

235 50 17 е стандартния.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Есента си взех 17-ки джанти и нови зимни гуми.

До сега винаги съм карал Ледженда (зиме/лете) с 245 45 18, а сега за сефте минах на стандартния за модела размер 235 50 17 и усетих някак по-комфортна возия, но може и да е внушение. Първата чуденка е защо за Хонда https://www.wheel-size.com/size/honda/legend/2007/  и Акура https://www.wheel-size.com/size/acura/rl/2007/ модела има различни препоръки, при положение че е една и съща кола?

Иначе препоръчителни размери гуми много, даже някои са абсурдни https://www.automobile-catalog.com/tire/2006/1147835/honda_legend_3_5_vtec_v6_sh-awd.html

Естествено забелязах и разлика в показанието на километрите. При еднакъв маршрут (Монтана - В. Търново) с 235 50 17 излезе 250км (според навигацията 250,3км), а с 245 45 18 е бил 247км. Според калкулатора разликата в диаметрите е + 9мм за 245 45 18 и е нормално да има разминаване. Реших да сметна колко всъщност е то. Периметърът на 245 45 18 е 2125,78мм, а на 235 50 17 е 2097,52мм. Сметнато в км, по-малките правят 6,34 оборота в повече за 1 км и съответно + 1585 оборота за 250км.

Имаше и разлика в обичайния разход на гориво (логично - по-висок, заради повечето обороти на гумите по маршрута), но това е трудно преценимо заради комплексност и от други фактори. Сега е по-студено, а и каучука на зимните гуми е по-мек, но ми хрумна да премеря и реалните ширини на протекторите, както и да извадя надлъжните дренажни канали, за да получа действителното "петно на контакт" с асфалта. Това е моят случай, но рисунък на протектори има много. На снимките се вижда разликата в ширините гумите.

При стандартна ширина на балона 235, протектора е 195мм, а петното е широко 154мм, като вероятно е и по-малко - не съм смятал минусите за ламелите, а само извадих основните канали на зимните гуми.

За по-големият опционалният размер 245 тези стойности са 210мм протектор и 167мм контактно петно, вадейки водоотводните надлъжни канали.

За мен бе лека изненада колко по-малко е контактното петно спрямо познатите ни цифрови ширини на гумите.

И сега чуденката ми е за летните 18-ки джанти 235, или 245 да си търся? Разликата в диаметрите на 235 50 17 и 235 45 18 е +1мм за 18-ките, а за 245 45 18 е + 9мм. Има ги и двата типоразмера 18", но по-тесният е по-рядък. Колата е достатъчно тежка и контактното петно дори да намалее с 10мм - пак 157мм ми се струва достатъчно и ще е повече от на зимните. Другото което ме блазни в 235 е че имат тегловен индекс 98, а на 245 е само 100, а ми се ще да вози малко по-меко.

Относно нараняването в дупки не се тревожа, а и до сега не съм патил, ама все на 100 съм карал, а заводски препоръчителният за 245 45 18 е 96, което е малко парадоксално, но го компенсира по-високото препоръчително налягане.

Иначе височините на гумата отвъд джантата са както следва: 235 50 17 - 95мм / 235 45 18 - 83,2мм / 245 45 18 - 87,7мм.

Предимствата на по-тесните са по-леки гуми, по-малко аеродинамично и пътно съпротивление при търкаляне, а за по-широките е обратното, но пък във виражите и на екстремно спиране ще държат по-добре. А и визуално някак повече ми харесват вертикалните им страни, а не бъчвообразните, като на по-тесните (сравнени на 1 от снимките) - лятната е 245, а зимната в калника е 235. И 2-те джанти са еднакво широки - 8 J.

Не гоня икономия - няма да ставам хипермайлър (извънградско ми харчи около 10,5л газ на 100), но все пак над 95% от времето една кола се движи направо и почти без право или обратно ускорение.

Та, какво ви е мнението по казуса ми?  Знам че повечето от вас карат на 17-ки, но за мен на 18-ките колата е по-управляема във виражите, а и визуално изглежда по-лека с тях, така че лятоска ще съм на 18-ки.

Въпросът е 235 45, или 245 45? Доволни ли сте от 235, или търсите повече сцепление?

На картинката с 3-те странични снимки съм симулирал реалната визия на гумите, където разликата между 2-те 18-ки е почти неусетна.

Малко длъжко стана това постче-въпросче (сори), ама може да е полезно. :)

IMG_20211113_193359.jpg.dbbf510750f213a44f7c230ad77ebbf1.jpg

IMG_20211113_194133.jpg.98625a147ec22052eeca8d4d7e3322c7.jpg

IMG_20211113_194219.jpg.1af3c96ab38b5c84c04299dfd424d936.jpg

IMG_20211114_103140.jpg.08a205025732ed3a5534ae5c2e1f8a7c.jpg

IMG_7063.gif-кроп-235-245-45-18.gif

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Цецо, директно по питането, което имаш: никога няма да мога да ти отговоря адекватно на въпроса... успех с избора на размери и гуми :)

По- нагоре в темата един колега пишеше, че за Honda Legend се препоръчват гуми с тегловен индекс 100- прав е ! Но аз вече забравих къде го прочетох, може би в книжката... ааа не, в Legend SERVICE MANUAL 2007, KB1, от 15.04.2009 г. е диска. 

Поздрави 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за включването.

Знам какво се препоръчва, а и в текста ми по-горе има линкове.

По скоро събирам впечатления от реално каращите този модел и точните им данни на гумите, както и доволни ли са от сцеплението на летни 235, при нормално и по-екстремно шофиране?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амии на сестра ми ЦР-Вто е с 235 широки 18ки. Но няма как да се съпостави с легена. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се спрях на оригиналният размер и си взех NEXEN N'FERA Primus 235/50R17 XL 100W с пресен ДОТ от началото на годината. Засега нямам забележки, колата се държи доста прилично. Гумите са много тихи и спрират отлично на сухо, на мокро нямам пречатления все още. Трябва им малко време докато загреят, но то навън си е направо студено :angry:.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка заложих на сигурното - 245 45 18, а и си запазих 2 от старите гуми - за всеки случай.

Гледах в нета снимки, а говорих и с търговеца, който също потвърди, че на различните широчини, дренажните канали са еднакво широки.

Избрах си здрави и бюджетни гуми с добро реноме и показатели, които ме устройват, щото "марковите" със същите са с доста по-висока цена за гума. https://4gumi.com/245-45-r18-100y-gripmax-suregrip-pro-sport-summer-pr41420?filter_type=S&width=245&profile=45&diameter=18

Междувременно песъкоструйнах и пребоядисах джантите, та се преобух за лятото.

IMG_20220416_165527.jpg

Покарах ги малко на околовръстното (с 3500 об/мин. на 5-а), да им ошлайфам консервационната паста и отивам да им врътна празнична хилядарка. :)

За съжаление снимки с важните малки надписчета не мога да кача, защото "You have used all of the attachment space you are allowed", та ако може някой МОД. да съдейства?

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми честито :)

 

Не знам как точно се трията снимките, като отидеш в Моите файлове в профила. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Изтрих няколко скорошни снимки, нотова не помогна, а и е нелепо - към тях обикновено има текст.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са както казват  "малките буквички в текста". :)

 

278874416_1246323405904342_5943062189695716374_n.jpg

278650653_956910474991864_1581245951427981872_n.jpg

278652207_703711890954444_8440361724085708084_n.jpg

278732949_1191217951633866_1239858550241327243_n.jpg

278895725_770167683883728_5610885174607922888_n.jpg

278930111_288299486829269_291517273918774418_n.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се държи кораба с гумите, какви са ти първоначалните впечатления? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко по тежички са и звучни на абразивен асфалт.

Другото е чудесно, като на премиум гума, но на половин цена.

Бях писал и в друга тема:

Държат (на сухо и мокро) в завоите страхотно и не свирят, нито мажат траекторията.

Точно каквото ми трябва, защото не обичам да намалявам - велосипеден тип на каране, за да не ускорявам после.

Загряват достатъчно. Мерих налягането преди да потегля и веднага след като спрях. Качва се с 0.3 атмосфери, което също ме устройва. Градско ще ги карам мекички (за комфорт на малки скорости), а извън, ще си ги донапомпва по предписание.

Страниците са здрави и не люлее странично тежкия кораб. 

За съжаление по наще пътища осеяни с неравности и капани не искам да карам скъпи гуми.

Като нови протектора им е 8 мм, па ако след 4 сезона слязат дори до 4мм - доволен ще остана.

Бих ги препоръчал, но не виждам в БГ стандартния размер 235 50 17, който принципно е "рядка птица", но го има за зимни и съм пак с тази марка 17-ки.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.04.2022 г. at 18:07, Tqnata написа:

Аз се спрях на оригиналният размер и си взех NEXEN N'FERA Primus 235/50R17 XL 100W с пресен ДОТ от началото на годината. Засега нямам забележки, колата се държи доста прилично. Гумите са много тихи и спрират отлично на сухо, на мокро нямам пречатления все още. Трябва им малко време докато загреят, но то навън си е направо студено :angry:.

Колега, добре ли е Nexen-a? И аз им се чудя...Може ли да качиш снимка. Интересува ме как е страницата. Има ли борд? Прави ли голям балон. Последно бях с Kumho. Стоеше много стабилно на пътя, но се изкривиха. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

https://diana-ltd.com/tire?43202
Който превари.., гледам че налични дава 4 броя.

Редактирано от rszm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, задължително ли е гумите да са с усилен борд, съответно ако не са: какви са преимуществата и недостатъците на обикновени такива? 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително, но е препоръчително. Страничния борд ограничава щетите които най-често се появяват когато почти два тона автомобил срещне бордюр при паркиране или друго препятствие.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е само при паркиране.

На няколко пъти съм влитал в големи дупки извънградско и ако моите не бяха с борд и XL, не ми се мисли.

Гумите с борд обикновено са с усилени страни и колата се държи по добре с тях. Най-вече реагира по-точно на рязко врътване на волана и по-бързо променят траекторията и.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://medina-med.com/guma/0-01-53-0-0-03-1-0182/gumi-debica-245-45r18-100y-presto-uhp-2-xl-fp/

 

Харесал съм си ей тези гумички и мисля утре да ходя да ги слагам. 

Някой има ли пряко мнение от марката? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. От бюджетните марки са сред малко по-добрите. Но са далеч от всичко среден клас и нагоре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дайте някаква предложения за зимни гуми! За R17 освен 235/50 и 245/50 някой тествал ли е нещо друго, по възможност по-масово на пазара?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен посочените от теб размери единственият избор за 17-ка е 225/55/17 който е доста по-масов от останалите. Взех колата преди година с чисто нови зимни гуми на този размер и смятам да карам с тях и тази зима. Нямам забележки за сега, но все пак си е един вид компромис.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имайки предвид писаното пролетта (пост 19) и вече реалните си впечатления от 245 и 235, на 225 не бих минал никога. Тази ширина си е за Акорд.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

245/45 R17 Също има сравнително по-голям избор. Някой има ли мнение за тях?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...