Jump to content
Dzhandzhev

Теч от горивната помпа, 2.2 дизел

Recommended Posts

Здравейте,

10г. карах бензинов 1.8 Акорд 6 от 2001-ва и така и не писах във форума. Толкова беше здрав, че трябваше да си правя нов акаунт, понеже старият е изтрит за неактивност. :)

 

От два месеца смених Акорд-а с 8-ма генерация, 2011-та, 2.2 дизел, 150 магарета. Всичко е супер, но почна да ме мъчи миризма на нафта в купето. Не на изгорели газове, а на чисто дизелче. Изчетох всички теми във форума още преди да го купя, тръбата на ЕГР-а е сменена с нова още от предния собственик и т.н. Седях да душа като куче под капака и си мирише откъм горивната помпа отгоре. И така реших да я водя на доктор в крайна сметка.

Преди малко си взимам колата от Юби-Ко в Горубляне. Седя при тях цяла сутрин и още докато бях там и те видяха теч от помпата. Същата явно е сменяна от предния собственик, понеже очевидно е нова. И тук почват странностите - по нищо не си личи откъде е течът. Не са маркучи, не са щуцери, не се вижда нещо по корпуса, но отнякъде сълзи. Познавам ги, така че няма да ме претупат, а и пари дори не ми взеха. И те самите не се наеха с "диагноза" и предложиха, че имало фирми, които с това се занимават - тестване и ремонт на помпи (ако има нужда).

Та ето и питането ми - някой сблъсквал ли се е с подобна мистерия досега? И съответно търся препоръка къде мога да закарам колата и да разчитам, че ще я тестват и отремонтират адекватно. Поздрави!



 

1.jpg

2.jpg

Редактирано от Dzhandzhev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не мога да разбера, как не се вижда теч, а се твърди, че има такъв. Махни капака, освети хубаво с фенерче, пипни с пръсти и помирисвай, където си пипнал. Няма как да не се види, а да го има. Горивото не е невидимо. 

Редактирано от Ceco85

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.03.2022 г. at 9:40, Ceco85 написа:

Не мога да разбера, как не се вижда теч, а се твърди, че има такъв. Махни капака, освети хубаво с фенерче, пипни с пръсти и помирисвай, където си пипнал. Няма как да не се види, а да го има. Горивото не е невидимо. 

 

Някъде отзад на помпата е, откъм купето, където няма видимост. Бършеш, подсушаваш, след малко пипаш и имаш нафта по пръстите. И с някакви огледалца бъркаха да го гледат, ама не е ясно откъде точно се появява. Вероятно ако се демонтира ще стане по-лесно, но там отивахме на друга процедура вече, а и те самите не тестват/рециклират помпи (ако се наложи), затова и не искаха да почват да разглобяват (с което съм съгласен).
 

На 19.03.2022 г. at 12:29, Митко Йотов написа:

Това от някоя дюза идва.


В общи линии целта на заниманието беше да открием откъде идва тази миризма, та сега по-скоро ми трябва специализиран сервиз, където да я тестват. След висене и душене под капака и сам бях се насочил натам "на нос", така че изглежда да е от помпата наистина. Иначе и дюзите ги имам предвид, понеже вече четох и за тях като проблем в разни стари теми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

До Ловеч има едно село Продимчец. Там има добър майстор на помпи. Човека има стендове и разбира.

Редактирано от policeman
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, policeman написа:

До Ловеч има едно село Продимчец. Там има добър майстор на помпи. Човека има стендове и разбира.


Благодаря! Ако не намеря нещо на местно ниво ще се свържа с тях. За този сервиз става дума предполагам?

Дизел Инжекцион Сервиз

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С предишната си кола бях много доволен от НН сервиз в промишлената зона Искър - ул. Неделчо Бончев. Bosch сервиз е и колата ми беше с такава система, но съм виждал и други автомобили там, така че може да ги имаш предвид

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.03.2022 г. at 18:30, Dzhandzhev написа:


Благодаря! Ако не намеря нещо на местно ниво ще се свържа с тях. За този сервиз става дума предполагам?

Дизел Инжекцион Сервиз

Това е, да, на влизане от към Ловеч в дясно

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 22.03.2022 г. at 9:49, Terje написа:

С предишната си кола бях много доволен от НН сервиз в промишлената зона Искър - ул. Неделчо Бончев. Bosch сервиз е и колата ми беше с такава система, но съм виждал и други автомобили там, така че може да ги имаш предвид

 

Та оставих я аз там колата вчера и преди малко получих щастливото обаждане, че помпата е "тотал щета" и трябва нова. 2500лв струвала, предлагат ми я на ТОП цена от 1795лв. И тук идва питането (понеже карам дизел за първи път в живота си и не започваме добре) - заслужава ли си да търся някакви рециклирани, втора ръка и тем подобни или да пия една студена вода и да им казвам "Давайте"?

Търся чисто колегиален и пратичен съвет. Ясно ми е, че новото си е ново, по-скоро се колебая дали взимането на нещо на старо или уж рециклирано (при все, че тия "ЦеПе4-ки" или там както я нарекоха не се ремонтирали) е оправдан риск. Нееднократно съм се убеждавал вече, че евтиното излиза скъпо и от тази гледна точка просто търся мнение на хора, дето може да са минавали през същото вече. :)

Редактирано от Dzhandzhev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, като писа че си изкарал 10 безгрижни години с Акорд 6 и не се сдържах да драсна два реда, още повече, че и аз съм от тия дето от време оно си мечтаят да превключат на дизел. Неволите ти обаче ми секват ентусиазма за пореден път, а това което се чудя е как на пръв поглед нова помпа пак ще е "тотал щета." Има ли вероятност течът да е от друго място и предишния собственик да е минал по същия път мислейки, че решава проблема със смяна на помпа? Може би е добре да потърсиш второ мнение.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да повярвам, че не се ремонтират. Това е механична помпа и вътре има един вал с две пружини и две бутала. Не е нищо кой знае какво, но се чудя, какви са тея цени, които им слагат.. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В крайна им казах да я сменят и толкова. Направих справка за спорта в Юби-Ко и е около 5600лв оригиналната помпа. :D Хората в Bosch сервиза дават година гаранция след това и с повече късмет (ако дойде навреме утре) може до вечерта да си я взема.

Междувременно се свързах и със стария собственик (понеже е много свестен пич), но човекът каза, че помпа не е сменял досега. Реално доводът, че може да е сменяна беше просто, че е чиста и "свети" (както почти всичко под капака обаче). А това, че не се сервизира ми го потвърдиха от три "независими източника".

Всичко друго по колата иначе е супер, а предният собственик видимо е бил педант. Дори ми даде Ексел-а си, в който сам си е водил записки кога и на колко километра я е обслужвал и е правил ремонти (тип смяна на тръбата на ЕГР-а). Както сам ми каза - "Не си длъжен да му вярваш, ама ти го давам ако искаш". В общи линии - малшанс за мен, а за него 6-ца от тотото, че съвсем скоро след сделката се появи това. И със сигурност го нямаше и да сме го проспали, защото работи поне 15 минути на място още на първия оглед, понеже държеше да ми покаже, че климатикът бачка супер, а и да загрее, понеже седеше в гаража му. И в сервиз я гледахме обстойно, диагностика - нищо. Нито миришеше, нито имаше теч, ама стават и такива работи. Надявам се за следващите няколко години това да ѝ е ходенето в сервиз, встрани от смяната на консумативи. :)

Остава само като си я взема да споделя какво е чувството да не се друсаш с нафта в купето, а и дали случайно няма да се усети някаква разлика в работата на двигателя (динамика, ускорение). Поздрави!

Редактирано от Dzhandzhev
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая помпа е еднаква за всички дизеляци ли от 2005 насам и колко чест проблем е това според колегите с повече опит?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е еднаква. На DTEC помпата е друга.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еднаква е с 70-80% от дизеловите автомобили след 2007-2008г. Общо взето почти всяка дизелова кола, която видиш на улицата и е произведена в периода 2008-2013-4г. е с такава помпа.

 

П.С. Търси втора употреба и... каквото стане. Дано да имаш късмет.

 

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка използвах момента, че сменям работата и ми изплатиха 27 дни натрупана отпуска, та преди малко си я взех колата готова, със сменена нова помпа и горивен филтър. Доста по-приятно е да не мирише на нафта в купето. Да видим как ще е занапред, надявам се това да ми е последният сериозен ремонт. Стискам палци като цяло да не са отишли никакви стружки и към дюзите, които също да се обадят по-натам (защото така ставало като не се хване навреме помпата). Иначе персоналът изглежда приветлив и адекватен, а и без предварително записан час (просто им се натресох) за три дни успяха да я приемат, прегледат, да видят проблема, да поръчат части и да я оправят. Стандартана им гаранция на BOSCH е една година.

@Terje, благодаря за насоката.

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър избор, въпреки, че втората употреба са няколко пъти поо-евтини, винаги се крие риска да направи подобен проблем.

Аз си направих миналия ден труда да проверя, но не успях да пиша в темата. Предлагат се рециклирани помпи за този модел, дори се продават и ремонтни комплекти за тях, но зависи какъв е бил проблемът при теб. Разликата между рециклирана и нова на Бош беше около 150 евро, така че по-добре нова от рециклирана, въпреки, че рециклираната си е почти нова.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...