Jump to content
h5rov

Понякога сутрин не иска да запали все едно и пада акумулатора

Recommended Posts

Здравейте,

От няколко месеца сутрин пали на магия.

Ако е стояла една нощ, почти винаги пали. По принцип паленето сутрин и е малко трудно, трябват и 2-3 секунди за да завърти за да запали.

Имах случай, сутринта пробвах 2-3 пъти, не запали. Все едно и е паднал акумулатора. Зарязах я и след 2-3 часа се върнах, врътнах и от веднъж запали все едно нищо не е имало.

Обаче по някаква причина ако не съм я карал 1-2 дена, все едно акумулатора го „няма“. Завърта, таблото позагасва и почва да цъка. Колкото и опита да направя, същия резултат. Ако и дам ток, завърта 2-3 секунди и пали. След това колкото и опита да правя, винаги пали. После цял ден да я карам, гася, паля, няма проблеми. Само сутрин.

Бях сигурен, че е акумулатор. Зареждах го. След няколко дена пак не запали. Гаранционен е, отидох от където съм го купил. Зарежда на 14,15V. Сложиха му вилката, първо започна да спада, стигна до 10.5V и там започна да ги държи без да пада към 20тина секунди. Констатация, акумулатора е ОК. Качих се, врътнах и запали на без проблеми на 10.5V.

Обаче сутрин е драма.

Чудя се дали нямам някаква консумация нощем, прословутия блутут модул е спрян с години.

Колата има и газ, изпарителя е рециклиран, но и да изпуска газ, на сутринта трябва да се е изпарила вече.

Някакви идеи? Може би има и вариант да е някаква техническа повреда в стартер или нещо друго?

Редактирано от h5rov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж си клемите на акумулатора и масата към купето.

Щом "таблото позагасва и почва да цъка" - не достига ток, но това не винаги значи слаб акумулатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клемите са стегнати. Пръскани са даже с няква лилава грес за проводник. Дори на лявата "+" понеже не се стягаше хубаво сложиш медна пластина за да бъде стегната. Това го направих още като купувах акумулатора, понеже е с малко клеми и му сложиха втулки. Десния кабел, който е "-" е една педя и е занулен за купето, изглежда здраво захванат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре сутрин, преди да палиш, пусни фаровете за 10-тина секунди и виж дали после ще запали от раз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших подобен проблем с смяна на минусовата кабел клема от Audi a6 , като на снимката + на двете маси сложих 10 квадрата от електрожен, направих го културно крипнати как си трябва, на първо четене разкачи и със шкурка мини клемите + полюсите на батерията . Естествено първо си замерих акумулатора преди да взема това решение ....  сутрин едно тегаво , все едно няма никой , и като видиш масите и добиваш представа защо...

s-l400.jpg

275565885_461731382329530_8836835270343328078_n.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 42 минути, jungles написа:

275565885_461731382329530_8836835270343328078_n.jpg

 

Бих казал, че моите изглеждат точно по този начин :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи не е лошо да помислиш за смяната им ,при мен определено имаше ефект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата пролет имах такъв проблем със Зафирчо  до като отказа тотално да завърти, оказа се четкодържател на стартера. 

Най сигурно се проверява като се пробва на бутане да запали колата но колегата е с АТ и ще трябва да търси друг начин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето такова е паленето на "магия" днес сутринта. Температурата беше към 1 градус. След първото палене вече няма никакви проблеми и чудения.

Редактирано от h5rov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен стартера върти по-енергично, но съм ръчка и може да са различни. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@h5rov Не мисля че имаш някакъв проблем, според звук, показания на уреда и отчасти скорост на въртене.

Все пак е студено, а и при първо (за деня) палене, електрониката събира прясно инфо от датчиците. Тоя К24А3 така си пали (след няколко оборота) - не е "чакмак"

Вече, ако таблото гасне и щрака, а след паленето светва като "коледна елха", или въобще не запали, тогава е неприятно и причините са споделени нагоре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Стартера му смени четкодържателя с четките, почисти и смажи, и ще има осезаема разлика. При мен беше подобно, но винаги палеше, в крайна сметка свалях колекторите заради нок сензор и реших да обслужа стартера и генератора, та върти в пъти по-добре в момента и то по всяко време.

Редактирано от sashua
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.03.2022 г. at 9:29, h5rov написа:

Клемите са стегнати... Дори на лявата "+" понеже не се стягаше хубаво сложиш медна пластина за да бъде стегната. Това го направих още като купувах акумулатора, понеже е с малко клеми и му сложиха втулки.

Втулките са 2 размера като за "+"е по-голяма от тази на "-".Аз карах 4г.така с медна пластина като теб и сега на 2-3 месеца чистя от патина,понеже се събират 3 метала и тръгва реакция.Клемата от едната страна е като отхапана вече.Това за размера стана случайно като се загледах в един върнат акумулатор с втулки.След като сложих "правилната"втулка няма проблем с стягането.Вземи си втулка и махни медната пластина,да не береш ядове по-нататък като мен.Дано оправиш и основния проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята така пали сутрин. Мисля, че е коментирано в други теми и е нормално за този двигател. Нямам пресвяткане на таблото и други драми. Само веднъж в големите студове не я бях палил около седмица и се наложи да върти повече и светна таблото. Той и акумулатора ми е за смяна..... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обслужи стартера,отвърти зачисти и пак стегни масите и клемите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Моята каляска я имам от 2 години и половина, преди това близо година търсих точно такава, с този мотор. Колкото бройки пробвах все така си палят че и по-зле, през периода пробвах и няколко бройки 8-ма серия с K24Z и същата работа. От като притежавам моята така си пали, имам почти постоянно наблюдение на още 2 такива екземпляра които са си същите. Аз лично се считам за "зелен" притежател на модела но тук има хора които са притежавали такава доста години и може да споделят впечатления дали примерно мотора като по-нов е пак така. Допускам че може да е хроничен недостатък или проблем в стартера, но така и не съм попаднал на екземпляр който да пали за по-малко от 3 секунди на студен мотор. Моята в студа е на 3-4 сек. а лятото на 2-3 сек., топла си е "чакмак", и мен ме дразни защото досега не съм имал автомобил да пали така, но пък има предимства с които превъзхожда другите.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега (тези дето искате моторът ви да пали от половин оборот), затворете очи и си представете къде се намира маслото му след 7-8 часа покой, и как му е по-добре - да пали след 5-6 оборота, или веднага?

Понятието студен старт не включва само температурна стойност.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Запазих час за ремонт на стартера.

На клипчето се вижда как първия опит за запалване е несполучлив и се налага втори. Това ми го прави вече трети път. Явява се развитие на предходните проблеми с паленето. Според мен се дължи на стартера и заминава за ремонт. Сутринта си беше -1С , но пък акумулатора си въртеше.

Редактирано от h5rov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда. Вероятно е стартера, или слаб ток към него, а не акумулатор.

Моят е слабичък (вижда се по "клякането" на стрелката за горивото), но при 2 седмици само градско е нормално.

Иначе, това което по-горе се опитвах да обясня е че моторът прави няколко оборота преди да запали. Вижда се как врътвам и пускам ключа, а стартера продължава да върти, докато си провери системите и тогава пали.

Същото е и с колите имащи старт бутон - цъкваш копчето и пускаш, а другото се случва програмирано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На служебното бенве правихме стартер на 54хил км заради стоп старта, нормално е за 10+ години палене по няколко пъти на ден да се измори.

Редактирано от isullivan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстора не иска да разглобява. Каза, че за него проблема е акумулатора. На първи опит за палене мултицета пиказал 8v, на втори 10 и тогава стартера върти и пали. Върнах го гаранционно и ми сложиха оборотен. За сега с него е ОК. Имам няколко дена до становище от сервиз, но с оборотния ще разбера реално къде е проблема.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново съм в изходна позиция. Този път със заместващия акумулатор. Днес ще запиша отново час за ремонт на стартер. Две сутрини пали абсолютно идентично като клипчето от пост #18.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно логично, те две от четките са опирали направо на магия.

Целия четкодържател ли се сменя, или само четките?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Поздрави на майстора който отказа да ги смени преди тва. Целият четкодържател е към 10-15 лв. Може да се сменят само четките за лев два, но при демонтажа често се чупи едно като палец, а новият идва комплект именно с него, точно защото се случва.

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 3/18/2022 at 7:15 PM, h5rov said:

Майстора не иска да разглобява. Каза, че за него проблема е акумулатора. На първи опит за палене мултицета пиказал 8v, на втори 10 и тогава стартера върти и пали. Върнах го гаранционно и ми сложиха оборотен. За сега с него е ОК. Имам няколко дена до становище от сервиз, но с оборотния ще разбера реално къде е проблема.

Не ходи повече при този майстор,явно доста го мързи,цялото ходене по мъките щеше де приключи с смяна на четките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, h5rov написа:

 

Вече съм с ревизиран стартер. Колата пали нормално.

На снимките е проблемната част.

 

 Същото. На Зафирчо беше на въглен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 8-ма генерация 2.4 същия проблем с трудно въртене.

Смяна на износените четки на стартера и почистване - сега ще изхвръкнат буталата от въртене направо!

Категорично мога да кажа вече, че стартера НЕ е нормално да върти като на клипа.

На който му върти така мудно, препоръчвам да си обслужи стартера. Ефекта е умопомрачителен.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...