Jump to content
Ivanov0322

Как се кара автомобил с бензинов двигател?

Recommended Posts

Здравейте! На 18 г. съм и отскоро (около 4 месеца) притежавам свидетелство за управление на МПС или накратко - шофьорска книжка. Проблемът е следния - млад и неопитен шофьор съм и се притеснявам от мисълта, че един ден може да ми се наложи да карам бензинов автомобил и да не успея да го подкарам, камо ли нещо друго.

 

В момента карам дизелов автомобил (Ауди А4 Б7 2.0 TDI), а докато бях в курсовете карах пак дизелова кола (Ауди А4 Б8 2.0 TDI). Баща ми има още една кола (Хонда Акорд 7-ма генерация 2.0 i-VTEC) и затова пиша в този форум. Нямам предишен опит с шофирането, преди да вляза в шофьорските курсове. Най-много да съм карал 4-5 пъти по 10-20 км. (извънградско, разбира се), което е нищожен опит, затова не го и зачитам. В началото изпитвах затруднения, както почти всеки друг курсист, сядал зад волана, но постепенно започнах да се отпускам. Инструкторът ми не беше един от най-добрите, не ми хареса особено начинът му на преподаване, млад е (което не го оправдава), но въпреки това се научих криво-ляво, поради голямото ми желание да се науча.

 

По същество... Бих искал да ви помоля да ми дадете някакви съвети, насоки и като цяло да споделите опита си с мен относно това как се кара бензинов автомобил, какво е по-специфичното при тази горивна система в сравнение с дизела... Дори би ми било от голяма полза, ако ми споделите как се потегля на наклон (освен с ръчна спирачка). При дизела горе-долу са ми ясно нещата. За бензиновите коли, доколкото знам и съм чел по форумите, е че се припомпва малко повече газ и се отпуска плавно съединителят, а в случай, че не се подаде достатъчно газ - гасне. Интересно ми е на наклон как става, защото процесът ми се струва малко бавен и си мисля, че колата ще потегли назад, отколкото напред (ако се потегли без ръчна спирачка). Пиша в този форум и искам да споделите опита си с мен, защото притесненията ми се засилват и мислейки за това, шофирането за мен се превръща в нещо от сорта на кошмар, отколкото да ми предоставя удоволствие.

 

Да не говорим, че ще карам десен волан, което прави нещата още по-трудни (не е изключено да карам и ляв волан). Дори с дизела съм правил грешки - гасил съм я; когато сменям предавките леко забива муцуна, защото сменям след 2000 оборота и отпускам малко по-рязко съединителя; одрасквал съм я (заради лоша преценка и маневриране). Като цяло съм склонен да виня себе си и до известна степен инструктора си, но пък от друга страна за 30 часа няма как да се научиш да шофираш. Лошото при мен е, че съм перфекционист - искам да мога, ако не всичко, то много неща, сред които е и шофирането. Също така притеснението е голям проблем при мен, защото дори с дизела се притеснявам - когато съм на наклон и някой се е забил зад мен, ме е страх, тръгвайки, да не я отпусна назад и да го ударя, камо ли ако съм с бензин. Знам, че практиката му е майката, но както казах - ако ми споделите някакви техники/опит, бих бил благодарен и бих могъл да ускоря процеса си на развиване. Надявам се да няма обиди и иронизиране от ваша страна. Благодаря ви предварително!

Редактирано от Ivanov0322

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си дошъл!

Основната разлика между 2-та типа ДВГ е че дизела има по-висок върнящ момент на по-ниски обороти, спрямо бензина, за което се налага да потегляш с малко повече газ, бензин де.

С колко, зависи от кубатурата.

А иначе и при двата си е въпрос на уцелване момента на зацепване на съединителя.

Но всичко идва с усета към техниката и с практика.

Като изгориш 1 цистерна с гариво, вече ще си по-спокоен и ще се радваш на шофирането.

Не почвай стажа си на "десен" волан!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря за съвета! Ще помисля наистина над това, защото би било доста опасно, както за мен, така и за другите участници в движението. Просто се притеснявам, защото може и да ми се наложи да замина в Англия и баща ми може да иска да ми вземе кола с десен волан. От друга страна съм леко скептичен, защото знае, че съм неопитен и не би ми дал да карам десен волан на този етап. 

Редактирано от Honda_Z
Както Ви е писал колегата, цял предходен пост не се цитира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1-во - не цитирай пост, ако е над твоя! Ясно е че отговаряш на него, а и не е нужно.

2-ро - десен волан в Англия си е нормален за тамошното движение. Обратният волан е опасен когато не е до осевата линия на движението, а до банкета.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено не е добра идея да започваш с десен волан! Относно притеснението за другото гориво и изобщо шофирането, сигурен съм, че има и други неща, с които си бил неопитен в началото, но си свикнал нетолкова трудно. Разбирам, че конкретно те притеснява потеглянето на равно и под наклон. Просто въпрос на баланс в натискането на газта и отпускането на съединителя и бързото изпълняване. С практиката ще го усетиш и ще стане без да го мислиш. Дотогава ще имаш тук-там неуспехи, ще отнесеш някой клаксон от нетърпелив шофьор зад теб – хич не се впрягай, нормално е. Ако колата зад теб е близо, просто тръгвай с ръчна докато добиеш увереност, за да нямаш ход назад. Няма нищо срамно 👍

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Разликата между дизела и бензина при потегляне и шофиране с неголямо ускорение е много малка. Малко повече газ и така...Бензинът иска повече обороти, но това за по-нататък. По-важното е да свикнеш със съединителя на конкретния автомобил.

А най-добре да вземете автоматик!

Шофьор се става бавно, с много каране, много грешки и много нерви, докато се събере достатъчен опит и рутина. Говорим за десетки години, така че спокойно, умната и полека.

 

Редактирано от note
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тръгни с колата, ускори, смени скоростите и като си вече на 3-та отпусни педала на газта и не го пипай повече. 

Направи това и с двете коли и сподели каква е разликата. 

И според мен не добра идеята да се учиш на десен волан, освен ако не го правиш в Англия... или Япония. :)

И разликата между TDI и атмосферен 2.0 е голяма.

Карай спокойно и не поддавай на тези, които ти дават зор на пътя или за паркиране (там ще ти е най-трудно смятам). 

Като цяло гледай да се движиш "с трафика", не влизай от почти спряло положение там, където се очаква да влизаш на скорост. :)

 

И най-важното - не сипвай нафта в бензиновия и обратното :D

 

Поздрави и успех! 

Редактирано от dindin
  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като научиш Закона за движение по пътищата и Правилника за прилагането му, всичко опира до ежедневна и системна тренировка. Както е и със всичко в живота... В случая - каране му е "майката". Добър шофьор се става с каране. Една, две, три години каране (на някои им трябва и повече), и неусетно ти става като условен рефлекс.

Ако не караш седмица или месец, след това ще се чувстваш като "новобранец" зад волана. Загубил си тренинг... като във спорта. Спираш да тренираш - и ти пада формата. Тренираш системно и напредваш със формата.

Колата няма особено значение дали е бензин или дизел. Всичко е до "тренинг-а" и "спортната форма". ;)

Успех! :thumbs1:

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А добър ще станеш чак след като започнеш да шофираш ментално на "авто пилот" и да не си спомняш нищо от процеса, докато си пропътувал километрите си за деня.

Аа, и колкото и да си добър - съмнявай се в това - и пилотите правят грешки, а какво остава за нас, редовите шофьори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Карай,карай,карай,каквото и да прочетеш тук нищо няма да те подготви от пътя и реалната обстановка,всичко е практика.

Колкото по-бързо се качиш на колата и караш токова по-добре.

Притесненията бензин дизел са ти вятър работа,само опитен щофьор може да усети ,за теб сега няма значение и едва ли ще направиш разлика,ако очакваш някъква ще се объркаш.

Спазваш всички правила на движение по пъртищата,забравяш филма "Барзи и яростни" това става само там,и всичко ще се нареди.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя инструктор, като карах ми казваше, че най-трудното нещо е да се научиш да караш бавно. След около 5-6 месеца или година ще придобиеш една фалшива увереност, че си станал много добър зад волана, усещаш колата и т.н. - не се подлъгвай и винаги имай едно на ум, че може да спреш веднага както в същия момент слушаш музика в колата или си мислиш някакви неща. Може както караш по спокоен път в провинцията с леки завои изведнъж да ти олекне волана ( личен опит и тогава ме спаси бързата реакция и наличието на ESP в колата, самата кола куатро за което си мислех, че да се занесе е почти невъзможно, но нлаичието на black ice бързо ме върна в реалността), по същия спокоен път може изведнъж да ти излезе диво прасе, лисица, дете с шейна и т.н. Тоест трябва да си на 100% на пътя, да - механично вече ще сменяш скорости, тръгваш , спираш и т.н., но трябва да си готов за всякакви ситуации без предупреждение.

С дизел се тръгва мнооооооооооооооооооооооооого по-лесно, изпреварва се много по-лесно и т.н.Аз имам и дизелов автомобил и бензинов с газ.Личните ми предпочитания обаче са бензин автомат.Ако можеш директно си вземи бензин автомат, така доооооооооооооста голяма част от вниманието ти при смян ана предавките, тръгване на скорост и т.н. ще бъде насочено към пътя, не случайно вече почти всички нови автомобили се продава и във версия автоматици. Ръчната кутия не е лошо нещо, лично а зне съм и фен и по-скоро е колкото да знаеш, че има коли и с ръчна кутия. Ако мислиш да оставаш в Бг си вземи кола с ляв волан иначе комбинацията нов шофьор с десен волан е опасна, ако ще ходиш в Англия там си вземи кола с десен волан.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Ivanov0322Хехехе не очаквах да има подобна тема, някой да пита..Как се кара бензинова кола, било то и дизелова...Значи Мен , ако ти е изправен съединителя или нов ,ама абсолютно няма какво да му мислиш..Щом си изкарал книжка и не ти е подарена, значи основите ги имаш. Знаеш кои педал за какво служи и посоките ляво ,и дясно..Не виждам ,да имаш повод за несигурност ,чудене, притеснение "Как се кара бензинов агрегат" Кара се както дизеловия..Мн зависи и каква кубатура кола ще караш, ако караш 1.2 ще трябва да препомпиш газчицата и отделяш съединителя на баиро, но ако караш 3ка 200 коня е друга бира. То си е до усет, ги няма какво да сбъркаш, стига да не си пиян 😁 В кръга на шегата! Качвай се смело, няма подгряваш свещи, бензиновата кола не е капризна. Ако беше питал за самУет или влак тогава ще го мислим. Имаш книжка, имаш някаква представа за МПС, знаеш педалите къде са и скоростния лост, значи е песен. Поздрави и Успех!

Редактирано от mysticchannel33
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

два съвета от мен:

- не карай кола с десен волан

- и не бъди като идиотите, които се лепят за бронята на предната кола

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, electric28 написа:

- и не бъди като идиотите, които се лепят за бронята на предната кола

Най-вече това ще правя. Принципно си имам едно наум и почти винаги оставям разстояние на 1-2 метра пред мен (ако съм на наклон), защото има и други шофьори, които отпускат колите си по няколко сантиметра назад, преди да тръгнат. Обаче явно си има идиоти, които не се замислят, че пред тях може да има неопитен шофьор и се забиват и като ги удариш ти се правят на бабаити. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорите за различни неща. 2 метра са напълно достатъчни като разстояние, да се оставят на колата отпред, когато се налага потегляне по наклон.

2 метра по време на движение е друга бира и е освен че е опасно и неразумно, е признак на неудолетвореност от размера на някои израстъци по тялото.

 

@Ivanov0322, едно от най-важните неща е да бъдеш толерантен и търпелив към останалите. И не виждам проблем с десния волан, освен че трябва да си особено внимателен при изпреварване и ще ти е трудно да ходиш сам до Мола :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е по преценка на "задкормилното устройство".

То (ако може) се адаптира и самообучава с времето. 😉

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги ми е било любимо това с карането на задната броня. Онзи ден при мокра и заснежена магистрала един убавец ми се беше лепнал по този начин, а пред мен имаше още 15 коли :D 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си измие колата напролет и види дзънките по предния капак и бронята от камъчките, ще се научи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.03.2022 г. at 17:54, Drone написа:

Онзи ден при мокра и заснежена магистрала един убавец ми се беше лепнал по този начин, а пред мен имаше още 15 коли :D

Я си чипосай аудито,да видим дали ще стои,на тоя "думан" отзад:tooth:.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Въпросите ти колега показват ,че си отговорен. Освен това показват че малко те е страх. Отговорът е,че всичко ще се изясни с практиката ти. Курсовете не са това което са били едно време по соца. Говорете с баща ти (или майка ти) ,че имаш нужда от помощ и да ходите да карате заедно някъде в негово присъствие, за да ти дава съвети и наставления . Освен това ще се чувстваш може би по сигурен. Може да питаш и някой приятел или друг роднина с опит. И задължително полигон с колчета , понеже не съм сигурен ,че е правено особено. И аз изпитвах страх да се качвам на колата след като взех книжка. Баща ми взе ролята на инструктор и ми помагаше.

Редактирано от ivailopp
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 9.03.2022 г. at 17:54, Drone написа:

Винаги ми е било любимо това с карането на задната броня. Онзи ден при мокра и заснежена магистрала един убавец ми се беше лепнал по този начин, а пред мен имаше още 15 коли :D 

И на мен ми е смешен този манталитет на шофиране. Всички важни и скъпи неща са в предницата на автомобила. За кеф, от време на време удрям спирачки на такива тъпанари, за да ги видя в огледалото, как им се изправят косите. Голям смях.

Редактирано от dimkaraganchev
  • Харесвам 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ако е за кеф е неразбираемо! И опасно е! Задният може да не успее и като те подпре, може да ти промени траекторията и става ...

Просто "пипни" спирачката без натиск. Стоп машинката за светлините сработва преди помпата.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.03.2022 г. at 8:44, ceco_accord написа:
  Скрий съдържанието

Ако е за кеф е неразбираемо! И опасно е! Задният може да не успее и като те подпре, може да ти промени траекторията и става ...

Просто "пипни" спирачката без натиск. Стоп машинката за светлините сработва преди помпата.

 

Точно за това говоря. Просто да светнат стоповете. Все пак, не съм пъпчив тинейджър...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 8.03.2022 г. at 17:01, electric28 написа:

два съвета от мен:

- не карай кола с десен волан

- и не бъди като идиотите, които се лепят за бронята на предната кола

Колега, мястото на волана не те прави шофьор. Идиота си е идиот и от ляво, и от дясно. 
И към автора на темата: Пич, с питане няма да стане, трябва си рутина и време зад волана ;)

Редактирано от policeman
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 3/5/2022 at 8:54 PM, Ivanov0322 said:

Да не говорим, че ще карам десен волан

Недей, особено пък започва, с десен волан. Виждал съм как опитен шофьор пред мен не смее и не смее да изпревари, защото нищичко не вижда напред. Накрая, като ми писна, изпреварих и него и колата отпред накуп...  2то: при паркиране до бордюр също ще си много прецакан. Отделно от това дипа (наклона) на фаровете е също в обратната посока, което означава че нощем ще заслепяваш останалите и товa нещо не се оправя с реглаж, а само със смяна на фаровете с такива за ляво движение. Ще трябва да сменяш предавки с лявата ръка, което в случай че не си левак е по-трудно. И т.н. и т. н. ... Десен волан: за дясно движение само. Що се отнася до потеглянето на наклон, аз бях същия и ти казвам, че с опита ще свикнеш, но не мисли че дизелите са застраховани срещу потегляне назад. Тук въпросът е по-скоро до кубатурата на двигателя. На достатъчно стръмна улица дори дизел, ако е мъничък, лесно гаси мотор ако не се ползва ръчната.

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...