Jump to content
Dachev

Автоматична скоростна кутия загуба на задна

Recommended Posts

От около 20 000км се забеляза (невинаги) мудно превключване от 3-та на 4-та, както и забавено включване на задна. Последните 5 000 км ефекта започна да зачестява. Последните 2 000 км превключването на 4-та вече е внимателно контролирано събитие от мен. Гледам да е на ниски обороти, защото понякога забавянето е няколко секунди. Имало и моменти в които изобщо не включва 4-та. Задната също започна да включва с голямо забавяне.

До тази вечер, в който задната отказа за постоянно. Избутах я позорно на мястото за паркиране. Нямам идея дали има 4-а. Утре ще разбера, ако стигна до нея скорост.

Въпроса ми е някой дали е изпитвал подобни приключения с кутията?

Или просто идеи какво може би се е случило или да очаквам.

Днешния ден, бе очакван от момента в който реших да купя колата. Винаги съм имал параноя, че кутията ще се скапе в един момент. Е! Все пак стана след 300 000 км.

 

 

Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Днешния ден, бе очакван от момента в който реших да купя колата. Винаги съм имал параноя, че кутията ще се скапе в един момент. Е! Все пак стана след 300 000 км.

@Dachev

Ако ти си изминал тези километри  колко пъти опресни маслото на автомата за тях.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според аналите ми - 4-и пъти, но явно един път съм пропуснал да отбележа. Тоест 5 пъти. Имам история на колата от 8 години в fuelly.com. А я кормувам от 13.5 години.

Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво масло си използвал.

Трябва диагностика на автомата ако има кой да го направи в Варна.

Може да е заминал някой соленоид и да иска подмяна,или вече е дошло времето за ремонт на кутията.

Сподели инфото ако намериш решение,и фирма която го диагностицира.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само с оригинално масло на Хонда е опреснявано. Утре ще видя докъде ще стигна. Един сервиз ме покани да си пробва диагностиката, която до сега на кутии не е тествана. Дано стигна до там. Но е добре да имам и аз идеи предварително.
Просто питам дали някой не е минал по подобен път вече и има желание да сподели.

Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Механично на кутията нищо и няма. Проблема е от ниско налягане на маслото.

Просто има затлачени маслени магистрали, или соленоиди, и то на определени предавки, щом на другите си работи нормално.

Тревожното е че си я покарал доста с тези симптоми. Ниското налягане води до некатегорично притискане на пакетите фриксиони и дисковете с феродо са се ошлайфали, а прахоляка е затлачил каквото може.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В най-добрия случай чистене на цедките на клапаните ще реши проблема.Иначе може да ти е заминал съединителя вътре, който отговаря за задна и четвърта и ще трябва да се разглобява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се почне с чистене на гняста от соленоидите.

Принципно са еднакви на хондовите автомати и са отвън на кутията.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес, както предполагах нямаше четвърта скорост.
Проверка със софтуер не показа грешки. Както и при смяна на предавки отчиташе правилно всичко. Бяха проверени два от соленоидите (тези които се виждат от шота на второто видео Ceco. Изглеждаха много по добре от видеото и нямаха проблеми. Имаше идея да мерим налягане на 4-и съединител който върти вала на задна и четвърта предавка, но не се намери преходник за мястото на мерене.
Направи ми впечатление, че когато колата беше изстинала, на много лек наклон напред, при включване на задна задържаше придвижването на колата напред и падаха оборотите. Но толкова само. Иначе се форсираше смело газта без ефект.
Може би ще посмея да сваля двете двойки соленоиди, които имат гарнитури, въпреки риска да се прецакат.

Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих и двата двойни соленоида. Имаха прекрасен вид. Почти никаква мръсотия на едната цедка на тези с гуменото уплътнение. Хартиената гарнитура на другия двоен оцеля. Мерене на налягане на 4-и съединител показа 1.5 bar. А трябва да е 8-9 bar.
Явно кутията е за сваляне. Сега дилемата е дали да се търси друга кутия или да се ремонтира тази. Нямам идея как е пазарът на такива кутии.
Все още няма някой който да сподели подобни проблеми. Явно не се чупят често. Пък и в форума не се намират подобни теми.

Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да минат години преди да се оплаче някой, а онзи ден, с твоята тема се появи още една!

Щом това което си проверил е наред, остава малкият шанс да е строшена някоя пружинка в масления лабиринт-компютър. Отварянето ще покаже, а пътем ще се видят пакетите фриксиони. Ако някой от барабаните в които са поместени е лилав или черен - за скраб и вече не си струва да се ремонтира. А може просто вътрешният филтър да е затлачен, но там симптомите са други. Огледай за ударени Акорд 6 автомати, и търси добър майстор да отвори и рециклира твоята с пълна промивка и нови пакети. Ще е чакане и 4 цифрена сума.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мислиш да караш колата, аз бих й направил ремонт. С кутия втора ръка винаги има риск от това дали ще работи (надали някой ще ти гарантира, че кутията е работила преди демонтажа), а може да се провери чак след като я монтираш и и сипеш ново масло.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам готовност да ѝ правя ремонт лично аз с помощник, но не е много ясно още дали се намират части и от къде. Оригинални има, но е безумие от цени. В нета има ремонтни комплекти, но само за щатската версия и от щатски сайтове. Тук възниква въпросът дали са еднакви кутиите или подобни.
Ако някой знае поне означението на кутията за да видя дали има съвпадение с щатските?
Приемам и предложения от търговци за резервен комплект, който ако се намери, само след разглобяване на кутията, и ако няма нещо проблемно различно от само смяна на съединителни, гарнитури и уплътнения, ще бъде поръчан.
В общи линии се очаква да има износен о пръстен на 4-и съединител или задържал клапан или друго износено уплътнение.
Чета едно ръководство от 200 страници с името "Аз лежа под автоматична скоростна кутия на Хонда".
Има и много добри клипове в YouTube по темата.

Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде на кутията имаше набит кода и, както и хартиен стикер с баркод - ако е оцелял.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно това пишех, колегата сeco_accord ме изпревари, примерно така изглежда, от лявата страна е, моята е ръчна (снимката), също така ако това може да помогне, тук са означенията за автоматите от тия години:

1995–2002 B7XA — 4-speed (a.k.a. B7TA/B7VA/B7YA/M7ZA/MPZA)

Honda Accord, Acura CL, Honda Odyssey/Isuzu Oasis, Acura TL

Gear_box.jpg

Редактирано от kvd74
Не цитирайте предходно мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж в amayama.com дали не са ти по-изгодни цените - по принцип са сравними с щатските, а ако търсиш по VIN, би трябвало да ти се предложи правилната част

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помолих собственика на бившия ми Акорд 6 2.0 АТ за снимка, но за съжаление почти нищо не се вижда - "теснотия до шия".

received_1280063065812447.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мдаа при автомата явно е по-нагъчкано, но с разни огледалца))) ще стане работата/, стига стикерът да е на място

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година питах варналии колко ще вземат за рециклиране на моята и казаха 2500 лв. Сега може и да е повече.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги, не съм писал и чел от векове тук! И то не, защото Акордът не ми е създавал сериозни грижи през изминалите 7 години, а защото се бях отдал на сигурните двуколесни, задвижвани с жива тяга. Нямаше и да пиша, но е добре да добавим още един случай в статистиката на компрометираните автоматици. При мен от месец няма 2ра скорост и добре, че е ръчният режим с който скачам от първа на трета та да не провокирам постоянно клаксони. Накратко втора включваше със забавяне, сега вече буксува. Сменял съм маслото по книга, чистих няколко пъти всички външни соленоиди, ефект нула. Останалите скорости работят перфектно. До тук разговор с майстора в Мартен, отговорът: Не ги ремонтираме, специфични са, няма части или се оказват несъвместими след пристигането и висят с месеци. Още един разговор със специализирания сервиз във Варна като тук имаше и подхвърляне от моя страна за вариант за употребявана кутия. (доколкото знам трябва да е същия код на кутията, но не съм сигурен дали само буквеното или и цифреното означение). Горе долу същия отговор получих и тук с добавка "Помислете добре дали си заслужава ремонта". Та за съжаление Акордът явно "гордо" се е устремил към скрапа след 7 години прилична служба. Добре, че бях предвидил тази вероятност при първоначалната инвестиция...

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се че се върна, но не ми допада лошата ти вест.

Любо е правил такива автомати, но защо сега не иска - не знам. :(

Старичка е колата, но моят бивш 6-так още си е ОК.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно имаш проблем с налягането на маслото (запушена магистрала или някое уплътнение) или износен съединител (което ме съмнява от по-горе написаното).

Като цяло такива сериозни ремонти са невъзвръщаеми, но ако има достатъчно силен сантимент, не ти е омръзнало да си караш колата, и няма някакви други проблеми, накланящи везната към раздяла с нея, си струва ремонта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адмирации за ентусиазма, колега! Бих дошъл лично до Варна на три или по-малко скорости да ти стисна ръката като приключиш ремонта! То няма и как след толкова години споделено време с тези брутално здрави двигатели F-серия, още по брутално окачване и сравнително здрави ламарини и интериор. Моята кутия е със същия буквен код, има разлика в цифрите само, като в добавка имам и шум като от лагер на неутрална, който на скорост изчезва. Явно тези кутии си имат някакъв потенциал от кумулиращи се проблеми които в крайна сметка водят до поетапно излизане от строя. При CR-V автоматите май не съм попадал на подобни проблеми дори и след 300 000км пробег.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично на мен, двигателя не издържа. На 275 000 извадих от 4-и цилиндър, отхапано бутало. Като живо беше като го гледах, до момента в който го наклоних леко и 1/5 от горния край на буталото, се плъзна грациозно настрани - счупено парче. На трети цилиндър каналите на сегментите се бяха свили, и сегментите не се движеха свободно. След смяна на буталата на 3 и 4 -и цилиндър и нови сегменти на всички цилиндри, изкара вече почти 100 000 км. Ама сега - нови сопи. Като цяло, нямам намерение да се разделяме за сега. Има си всички екстри които ме удовлетворват. Не е изгнила. Има беупречен вътрешен и незначителни забележки за външен вид.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя 6-так жената повече го харесваше от 7-мака и тайничко не одобри смяната, но за пред хората разправяше че го сменям понеже не мога да сменя нея. :) Карах го 11 години без проблеми, но ми омръзна. Странно и неочаквано добра кола.

Дано несгодите са разрешими.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Теоретично при равни други условия би следвало ресурсът на двигателя на автоматите да е с около 15-30% по-голям  в резултат на по ниските обороти извън града при равни други условия. При разговор с човек от автоморга за изкупуване на моя акорд по-скоро ме пита дали е наличен катализатора отколкото дали е здрав двигателя, че нямало търсене и не се били разваляли двигателите. Интересно е да снимаш състоянието на филтъра на скоростната кутия, набеден за главен виновник поради невъзможност за обслужване. През годините ако изобщо е трупала някаква гняс по цедките на външните соленоиди е било само на този двойния мисля се води Solenoid A и само на средното цилиндърче на другия под акумулатора.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомата пази мотора не просто заради по-ниските обороти (в нормални скоростни диапазони), а и защото не го натоварва рязко в обратната посока - в режим моторна спирачка. За 11 години е получил веднъж нови свещи, предна ламбда сонда и нов автърмаркет катализатор. Другото по него си е сток и ОК.

Но за него и особено за кутията зависи как са карани и обслужвани от предния собственик, ама аз моя го взех 4 годишен и слава Богу като нов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вътрешния вид на кутията изглежда безупречно от към мръсотия. Имаше някакви скромни утайки под плочата на "главното тяло" на разпределителните клапани. Явно където няма движение на масло. Соленоида под акумулатора беше чист. Другия двоен, в едната от "цедките", имаше леки наслоявания в единия край, не повече от 15%. Няма снимки или видео, защото бяха проверени и почистени преди ремонта на кутията. Филтъра като цяло изглежда чист. Още не съм му обърнал по сериозно внимание. Но не мисля че може да има проблем с него, като го огледах.

Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брутално видео, колега! Като серия от Д-р Хаус на операционната маса е. Остава да се прекръстим и да кажем "Акорд Воскресе"!

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре,  най-вероятно ще стане ясно за "...Воскресе!" -то или за смъртта, безвъзвратно. Че и разни маншони и накладки реших да сменям. Малко безсмислено за евентуален "мъртвец".

Ако не е сполучлив ремонта, явно ще имаме нужда от още опит. Тогава - пращай твоята кутия! Като си ни гледал и слушал на видеото - стиска ли ти? :D

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адмирации ти поднасям, макар да е слабо казано!

Както винаги проблемите на хонда автомата са от слабо налягане, а вдигнатата утайка при загряване на маслото е нормална причина.

Жив и здрав за ентусиазма и че заслужено ще си караш супер шестицата!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тея боклуци са от хидротрасформатора, не само от филтъра. Дано да е само от това.

Сменяхте ли хидрото или го чистихте?

Препоръчвам ти да смениш хидравличната течност...точиш отдолу.. и доливаш отгоре, караш 3000км и пак така. Пак чистиш цедката.

Провери си буксите на датчиците за налягане. Това също е причина за ритане.

При приритване не караш...или караш само на D2...пак чистиш и сменяш течността.

Какво масло наляхте в кутията?

Изчисти ли магнита вътре при разглобяването?

Клапаните вадихте ли ги от клапанното тяло?

Мерихте ли общата дебелина на новите фрикционни пакети при монтажа?

Скъсания О-пръстен е последствие от прегарянето на фрикционния пакет, а не причината.

 

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боклуците са вече история. Имаше ритане само първите дни както съм го описал. Сега няма проблеми, но сравнително рядко включва по троснато на 3-а. Което предполага пак почистване.
Хидротрансформатора го свалих внимателно и пак така го монтирах, без никаква интервенция. Дори си остана с маслото.
Маслото беше опреснено два месеца преди ремонта и съответно след ремонта долях пак два литра.
Кутията беше изчистена безупречно цялата, включително магнита.
Клапаните само ги проверихме за свободен ход. Два - три ги отворихме за по обстойна проверка. Нямаше никой проблем.
Пакетите на съединителите ни отнеха най много време. Голямо мерене падна. Всички станаха по "учебник". Дори още помня допуските на четирите съединителя. За "О" пръстена съм съгласен че е последствие, а не причина.
Има планувано опресняване на маслото и то точно на 3000 км, както препоръчваш.
Маслото разбира се е само оригинално Хонда. Гарантирано.
А въпроса ти за приритването е история от първия и втория ден след ремонта. Мисля че на първа се прибирах до бокса. Бях и трите пъти близо. Това бяха общо първите 30-40 км.
За датчиците ще помисля, но не мисля че има причина да ги проверявам. Ако имат проблем, със сигурност би светнал чека.

Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната на хидротрансформатора и цялата хидравлична течност е задължителна при такъв ремонт, както и промивката на радиатора заради боклуците от износените фрикциони.  За радиатора още не е късно да го направиш..там се утаява по дъното.

По така описаното най-добре да смениш цялата хидравлична течност през тръбите на радиатора.

След това като вадиш да чистиш цедките продухай клапаните с въздух под налягане.

И двата ти датчика за налягане са извън норми след две десетилетия..може да ги премериш на какво налягане включват и изключват. 

Не съм фен на honda atf dw1/z1 не само заради цената. За промивка може да ползваш и dexron III, а след това да налееш каквото искаш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dachev, кажи сега на какъв адрес да ти изпратя и моята кутия  :D. При мен има проблем само втората, мисля, че е О пръстен.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, Vancho написа:

Смяната на хидротрансформатора и цялата хидравлична течност е задължителна при такъв ремонт, както и промивката на радиатора заради боклуците от износените фрикциони.  За радиатора още не е късно да го направиш..там се утаява по дъното.

По така описаното най-добре да смениш цялата хидравлична течност през тръбите на радиатора.

След това като вадиш да чистиш цедките продухай клапаните с въздух под налягане.

И двата ти датчика за налягане са извън норми след две десетилетия..може да ги премериш на какво налягане включват и изключват. 

Не съм фен на honda atf dw1/z1 не само заради цената. За промивка може да ползваш и dexron III, а след това да налееш каквото искаш.

 

Всичко това звучи много хубаво, но до колко си струва? Или пък колко ще струва? И до колко е необходимо?

Маслото в кутията общо е 6 литра. При смяна (или по-точно опресняване поради спецификата на кутията) се сменя 2.6 литра. Аз малко преди ремонта съм правил смяна и след ремонта съм долял 2 л. Дори не помня дали не бяха три литра. Старото масло което върнах бе прецедено. Не се забелязваше да има отлагания по филтъра при прецеждането. Самото износване на съединителя е станало най вероятно бавно и при всяка смяна на масло по едрите частици са си отивали със старото масло. Тази промивка и смяна на масло, която предлагаш, би ми струвала поне 300 лв само за оригинално масло, при условие , че ще бъде смесено с другото което предлагаш Dextron III, в някакви пропорции, които винаги ще имат сянка на съмнение, че не си сложил оригинално масло, а смесено с друго. То колко още ще ми струва струва - няма значение. В този ред на мисли, за чистене на радиатора (който го сменях преди 2-3 години), ще ми е по евтино да го сменя пак целия. Струваше към 160 лв.

Относно хидротрансформатора - не съм търсил за колко се намира в БГ, но в щатските сайтове излизаше към 400-500$. Разбира се афтърмаркет. Имах консулт с един от корифеите на автоматични скоростни кутии във Варна (който е и преподавател по темата). Той каза, че новите хидротрансформатори са калпави и не издържат много в сравнение със старите, в които се включва моят. Каза да си карам с него. А очакваната цена в БГ (било то и да си го извикам извън БГ), не предполага ентусиазъм да го сменя.

При ревизията на всички соленоиди винаги съм продухвал с въздух каналите към кутията, разбира се и самите клапани!

Относно датчиците за налягане най-вероятно би ми излязла грешка, ако не работят. Ако не сработват на време (по точно по налягане, което имаш ти най-вероятно в предвид), най вероятно ще има дискомфорт, но предполагам, че самите датчици са направени с голям хистерезис и съответно поемат големи отклонения от необходимото налягане за включване и изключване.

Докато говоря за налягане, да вметна че след ремонта мерих налягането на 3-и 4-и съединител (на другите два ме домързя). И двата бяха в норма. Единият беше на долна граница. Не помня кой, защото не беше притеснително.

Та да се върна в началото на поста. До колко си струва да се прави това което предлагаш на кола, която има ниска пазарна стойност, поради годините си и без значение състоянието и?! По принцип нямам намерение за сега да се разделям със нея, защото не виждам с какво по добро би ме впечатлила друга кола. Но не виждам и причина да влагам пари за скъпи ремонти, защото все пак е достатъчно стара. Ако беше кола на 8-9 години не бих правил компромиси и бих направил всичко което предлагаш, но за съжаление реалността е друга - колата е 23 годишна и пазарната и стойност е много ниска.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно ще интересно за четящите темата колко ми е струвал ремонта? Ами за частите на кутията 250 лв. От магазина за части ми направиха (много мило) отстъпка на цената за гарнитурите, защото не предполагаха че продават на краен клиент.

Като цяло ремонта мина малко над 1000 лв. Кутията бе свалена и монтирана в сервиз. В цената платих и смяна и продажба на предни накладки, прахоуловители на предните амортисьори и маншон на рейката. А! И подаръци на сърцатото приятелче, което ме нави да го направим заедно за да разберем дали можем да правим ремонт и на автоматични скоростни кутии. Предния ни опит с кутии на автомобили бе само негов и то на негова лична с ръчни скорости. При ремонта и си пукна (или счупи не се разбра) 1-2 ребра. Все пак да е ясно че имаме много голям опит в ремонт на други машини и съоръжения различни от автомобилни. Специални благодарности на Александър, без който това не би могло да се случи. Всички ремонтни дейности бяха на негов терен и с негови инструменти и с голям ентусиазъм от негова страна.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...