Jump to content
Paradigma

Спешно ми трябва информация. Автоматична скоростна кутия - филтър.

Recommended Posts

Здравейте колеги, 
Спешно се нуждая от информация колко точно събира автоматичната кутия при бензинова 3-ка - 150к (2008-преди фейса) и къде се намира филтъра за смяна. 
Ако правилно съм се ориентирал - филтъра е под кутията на въздушния филтър - така ли е ?

Редактирано от Paradigma

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IMG_20190706_131659.jpg.7540c6ab56af6b807812327a4467181c.jpg

IMG_20190706_131744.jpg.cb5655f2418dd73b2d69a4231b16124b.jpg

IMG_20190706_131827.jpg.57905da949ea5a0b4816b12e746c23a2.jpg

@Paradigma

Точно под въздушния филтър е филтъра за автомата.

Само оригинален за там.

4л ще ти стигнат побира 3,5л при опресняване, следиш си на щеката нивото,от там се и налива.

Колегата е показал маслото.

83573730_1284611448394424_2110582160871129088_n.jpg.849c7f4b36ed21d3d795d4a90ab14aa6.thumb.jpg.c596eb32f28b0f728a6176f4e9672fa7.jpg83885359_171246110850130_8864080181250228224_n.jpg.65ce1d690c6b9b95f287a20bc35fe28a.thumb.jpg.eafea77732a832f03f9fc86a91ce00e1.jpg

 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за протокола:

Преди 9 часа, Paradigma написа:

колко точно събира автоматичната кутия

... не знам, но е много повече от 3.5 литра. Това, ако искаш да сменяваш цялото масло.

Източването и наливането на 3.5 литра се нарича опресняване. Така не се сменява цялото масло.

 

п.п. Ако само ще опресняваш, недей да наливаш точно 3.5 л.

Точиш, колкото изтече и наливаш, колкото събере. Количеството, което ще налееш се мери по щеката, на загрят и загасен двигател.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги. Сколасахме я днес - влязоха около 3200 и е сменен филтъра. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Жоро 123,

 

Защо реши да сменяш филтъра на автомата? Имаше ли някакви симптоми, които да те накарат да го смениш?

 

Знам, че задавам може би тъп въпрос, но в мануала пише, че се сменя при ремонт на кутията, а едно опресняване на маслото съвсем не е ремонт.

 

Аз съм пред същата дилема сега, колата е на 170к реални, при мен от 95к. Маслото е опреснявано 2 два пъти при мен ( на около 30 к км пробег), и сега според мен е пак за опресняване. Усещам я при ниски обороти (под 2к) че се чуди да включи ли следващата или не. Не съм гледал цвета на маслото, доколко е потъмняло.

 

При теб как се държи автомата? Не е кой знае каква работа или разход да се смени този филтър, въпросът е дали е необходимо да се прави обезвъздушаване някакво след смяната или нещо друго?

 

Поздрави

 

Редактирано от tanas4o_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@tanas4o_

В мануала пише но за филтъра които е вътре в автоматичната кутия,затова е при ремонт тоест отваряне на кутията.

Това е разликата.

Ако не е сменян никога е крайно задръстен твоя филтър и тея придърпвания може да се оправят.

Това е да прецениш за маслото в автомата.

masla-cvetove-avtomatici-1024x525.png.d567e471fec2e5dc2fc53a11bcd482e4.thumb.png.868feb6fdb598d3f7249e3b1354df6ca.png

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, tanas4o_ написа:

Усещам я при ниски обороти (под 2к) че се чуди да включи ли следващата или не

Аналогичен случай - моята е на 180 хил. км., редовно обслужвана кутия, но го има това на ниските обороти, на първа и втора, особено когато колата е по инерция и подадеш съвсем леко газ. Не си спомням дали винаги е било така. Според мен е нормално - бяхме коментирали в една друга тема, но така или иначе дойде ред и съм си поръчал масло за опресняване и външен филтър. Като ги сменя ще докладвам дали има разлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Много е важно да е маслото на ниво  на щеката.

Тоест мери се на загрял двигател.

Спираш  колата на равно изчащваш 1-2 мин и вдигаш щеката ,трабва да е на макс,и според мен мм над резката.

Скоро имаше един познат с CRV3 такъв проблем и доля 0.500 мл и се оправи всичко.

Това е от недостиг на масло при загрял двигател и няма налягане в соленоида  .

@note ако имаш останало масло пробвай да долееш.

Както и споменах при задръстен външен филтър автомат ,допълнително се усложнява проблема,с налягането на маслото в соленоидите.

п.п.

Изпробвано на моя автомат въпреки че е до макс на щека, имаше забавяния и придърпвания ,долях и се успокоиха нещата.

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дойде ред и опресних течността на скоростната кутия. Изтекоха 3.2 литра, съответно сложихме същото количество Honda ATF DW1 и стигна до макс. на щеката. В сервиза смениха и въпросния външен филтър с оригинален такъв.

Предходното обслужване беше на 135 хил. км. без смяна на филтър, сега на малко над 180 хил. Съкратих интервала, тъй като колата се кара доста градско.

С течение на времето се беше появило едно леко придърпване в ниските предавки и на ниски обороти - особено се усещаше след каране по инерция или след легнал полицай. Проблемът е обсъждан и в други теми. Не знам кое точно помогна, но с въпросната смяна симптомите отшумяха.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moже да срежеш и снимаш въпросното филтърче, ако не е изхвърлено.

Иначе това са симптоми на лек първоначален недостиг на налягане в маслените магистрали при превключването на предавките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
26 minutes ago, note said:

Дойде ред и опресних течността на скоростната кутия. Изтекоха 3.2 литра, съответно сложихме същото количество Honda ATF DW1 и стигна до макс. на щеката. В сервиза смениха и въпросния външен филтър с оригинален такъв.

Предходното обслужване беше на 135 хил. км. без смяна на филтър, сега на малко над 180 хил. Съкратих интервала, тъй като колата се кара доста градско.

С течение на времето се беше появило едно леко придърпване в ниските предавки и на ниски обороти - особено се усещаше след каране по инерция или след легнал полицай. Проблемът е обсъждан и в други теми. Не знам кое точно помогна, но с въпросната смяна симптомите отшумяха.

 И двете неща са помогнали особено смяната на задръстения филтър,които навсякъде пропускат да сменят.

Как е на макс на щеката при загрял двигате,както съм описъл горе.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Moже да срежеш и снимаш въпросното филтърче, ако не е изхвърлено.

Честно казано, не се сетих и е изхвърлено.

 

Преди 1 час, ceco_accord написа:

Иначе това са симптоми на лек първоначален недостиг на налягане в маслените магистрали при превключването на предавките.

Според теб на какво се дължи? Този филтър е на кръга за охлаждане на маслото и не мога точно да си представя как влияе на налягането.

 

Преди 1 час, CARPERA написа:

Как е на макс на щеката при загрял двигате,както съм описъл горе.

Преди смяната съм го мерил няколко пъти и понеже е много бистро и течно не мога добре да се ориентирам, но не ми е правило впечатление да е под средата. В момента е на максимум и превключва плавно.

Редактирано от note

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не всички хондови автомати имат такъв външен филтър.

И да не влияе пряко на работното налягане, симптомите с лашкането са от ниско налягане, а то се предизвиква от затлачване на цедки по соленоидите и др. финни каналчета, така че смяната му е полезна.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някой да обясни как по-ниско ниво на маслото влияе съществено на налягането? Допускаме, че все пак е над МИН.

 

Също така филтърът играе по-скоро роля на утайник отколкото филтър. Няма никаква причина и той да влияе на налягането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...