Jump to content
Sign in to follow this  
boiskii

Изправяне на калник

Recommended Posts

Здравейте, вчера с един колега хондаджия се чукнахме странично и левия калник леко се деформира в предната част откъм фара. Няма щети по боята. Ръчно с натискане на калника надолу и навън оправих луфта между предния капак и калника, както и този между калника и бронята. Остава вдлъбнатото да се изпъне. Дайте съвет с каква техника да го излъжа? Гледам, че има разни вакууми и комплекти с пластмасов/гумен чук и приставки лепящи се с горещо лепило. Вършат ли работа? 

Имам спрей с цвета на колата, така че дори да се появи някоя люпка, мога да замаскирам после. 

IMG_20220112_163353.thumb.jpg.c0a7f051678e019c9c0034c02daee94c.jpg

IMG_20220112_163240.jpg

IMG_20220112_163346.jpg

Edited by boiskii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Закарай колата на човек , който знае за какво иде реч. Според мен не се пробвай въобще сам. Може още повече да се влоши ситуацията. Това без кит и боя няма да мине.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Иди при кадърен тенекиджия и не се занимавай сам. Най-много следващия ти въпрос да е "насочете ме към тенекиджия". 

  • Upvote 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Влушах се в съветите ви и не съм опитвал да матретирам калника повече. Засега си карам така, понеже няма оголен метал. Лятото ще я закарам на бояджия да разпъне калника и да оправи и някои други дребни ръждиви точки. Покрай другата ми кола намерих човек, който предлага цени в средния диапазон и се справя задоволително добре. :honda:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хич не се занимавай с тия глупости. Един калник струва 40-50 лева. Даже може да намериш същия цвят и само с пастиране да се разминеш. Стига с това китосване.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз имам такава ситуация само че отзад.така карам вече 3 година .един комшия ме рънка да я правим.но трябва кит.шкурка.боя и време.интересно ми е колко ще ти вземе за труд майстора.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Поне 150лв. за целия калник. Скоро правихме шоф. врата на Корола Версо - 200лв., с изправяне на подгънат ръб (ръждопреобразувател, грунд, филер, боя).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз пак ще се повторя. Ако е сменяема част, не се занимавайте да изправяте и китосвате. Разбира се ако не нещо много дребно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За мен, това на снимката е "нещо много дребно". Всеки уважаващ себе си тенекеджия, със днешните технологии, ще го дръпне за нула време. Ще се справи по-бързо, отколкото да монтира нов калник.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ми, ръбът на веждата е як и няма да се мине без кит, а и калника така или иначе трябва да се пипа, понеже се е изместил и опира в капака.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако калника се сваля и слага за 30 мин. Този който ще вземе ще го занесе ще му го боядисат както трябва (без облепяне) после ще си го монтира когато му е кеф. Иначе 3 дена колата ще е закотвена. Това е малка вдлъбнатина но е на ръб и там ще се слага кит за изправяне на ръба. От бояджии съм чувал - ако може да се смени - сменяй, Изправяне, изчукване нарушават покритието и после там може да тръгнат ръжди.Това е мое мнение. Всеки сам решава.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

Оборудвах се с калник и капак втора ръка същия цвят (моя капак е натиснат на няколко места). Имат малки забележки, но могат да се монтират и така. Работата е там, че вече имам компресор за въздух и пистолет за боядисване, така че май няма да им се размине новата боя и лак. Със стария натиснат калник мога да си поиграя като го сваля (за целите на експеримента и обучението). В допълнение имам тръгнала ръждичка на веждите на преден десен и заден ляв калник. Там ще го мисля дали ще мине само с локално боядисване или ще правя целите детайли.

IMG_20221005_205223.jpg

IMG_20220928_205656.jpg

IMG_1758.jpg

Edited by boiskii
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какви са забележките по капака, че моят е леко градобитен?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Капака е натискан от паяк в предната част, а откъм стъклото има вдлъбнатини като от едър плод (ябълка). Без разпъване и кит няма да мине. 

Градушковия капак предполагам ще е по-лесен за пълнене с кит и филер. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аа, не, ситни са моите хлътки, но дузина и ще се издърпат с вакуумче, но спецът вика - ако си намериш сив и здрав за 80 лв, ще ти излезе по-евтино. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е, да, ама здрав детайл с читава оригинална боя от кола, която вече е на 25г - трудна работа. Ще е рядко съвпадение. Капака, който взех бих казал е направо отличник за годините си - с оригиналната боя, без ръжда, и все пак има 4-5 хлътвания + една дълбока драскотина. В смисъл, ако искаш да е огледало, няма как без доработка.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...