Jump to content
didokal

Съединителя приплъзва - 2.2 idtec

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

До вчера само подозирах, че съединителя приплъзва, но днес направих около 15-20тина проби на 4та скорост с пълна газ винаги след 2500 оборота и ето ги резултатите:

- когато има лек наклон нагоре, съединителя приплъзна почти всеки път, да речем от 10 опита приплъзна 8 пъти.

- когато няма наклон, приплъзна само веднъж от 3-4 опита.

- когато наклона е надолу, няма приплъзване.

Когато приплъзва няма тресене и леко форсиране се усети само 1-2 пъти.

 

Та, повече от очевадно е, че съединителя приплъзва, но а̀джеба как от днес за утре започна да приплъзва тооолкова много. Буквално преди седмица нищо му нямаше на съединителя, а днес при почти всяко ускорение приплъзва.

 

Връщайки лентата назад, преди седмица карайки на магистрала превключих доста грубо скоростите пускайки съединителя много бързо(колата придърпа гадничко). Един ден по-късно започна да приплъзва. Възможно ли е системата за самонастройване на съединителя нещо да се е побъркала след тази случка? Какво мислите вие?

 

Някъде бях чел, че ако проблема е в самонастройването на съединителя, може да се оправи ако бързо се натиска-пуска съединителя. Проблема е, че не знам дали мотора трябва да е запален и дали се прави в движение или не. Някой да го е чел/пробвал?

 

Поздрави!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Отговорил съм ти в другата тема,с тези екцперименти май си му взел живеца.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, niko75 написа:

 Отговорил съм ти в другата тема,с тези екцперименти май си му взел живеца.

 

Благодаря колега! Каквото такова... тези дни ще пробвам това, което сподели в другата тема и ако не се оправи, ще го сменям след няколко месеца... Само не знам къде. Гледам, че си от Мадрид. Някакви препоръки?

 

Относно припомпването, в спряло положение ли трябва да се прави? Бързо или бавно да натискам/отпускам педала? Би ли разказал малко по-подробно?

 

Поздрави!

 

 

Редактирано от didokal

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, niko75 написа:

... май си му взел живеца.

 

 

Колко да му е взел живеца..., все пак разликата между оборотите на двигателя и съединителя при неговите тестове е сравнително по-малка от тази, при потегляне на автомобила. Да, правени са тестове един след друг, може малко да е позагрял, но не мисля, че това го е износило окончателно.

Явно съединителя е поизносен, и ако не е проблем с саморегулирането, то тогава в близко бъдеще ще трябва да се смени.

 

А и при описаните тестове се симулира максимално натоварване на съединителя - т.е. пълна газ на най-висока предавка. Ако започне да приплъзва на наклон (изкачване) с нормална газ, тогава вече със сигурност му е дошло времето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има значение, всичките 15-20 проби бяха направени за около общо 20 минути.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 57 минути, Terje написа:

 

Колко да му е взел живеца..., все пак разликата между оборотите на двигателя и съединителя при неговите тестове е сравнително по-малка от тази, при потегляне на автомобила. Да, правени са тестове един след друг, може малко да е позагрял, но не мисля, че това го е износило окончателно.

Явно съединителя е поизносен, и ако не е проблем с саморегулирането, то тогава в близко бъдеще ще трябва да се смени.

 

А и при описаните тестове се симулира максимално натоварване на съединителя - т.е. пълна газ на най-висока предавка. Ако започне да приплъзва на наклон (изкачване) с нормална газ, тогава вече със сигурност му е дошло времето.

Еми обикновенно при прегряване и натоварване най вероятно е и кристализирал,затова и коментирам, че излишни натоварвания не са необходими,и моя на 7-ма буксува ама ще кара още,защото го прави от време на време ,пазя го защото не мога да остана без кола ,колата ми трябва ежедневно да ходя на работа и в удобен на мен момент ще влезе за смяна.Не мога да се оплача защото са 356000 км с оригиналния съдинител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, didokal написа:

Благодаря колега! Каквото такова... тези дни ще пробвам това, което сподели в другата тема и ако не се оправи, ще го сменям след няколко месеца... Само не знам къде. Гледам, че си от Мадрид. Някакви препоръки?

 

Относно припомпването, в спряло положение ли трябва да се прави? Бързо или бавно да натискам/отпускам педала? Би ли разказал малко по-подробно?

 

Поздрави!

 

 

Еми не знам колега какво да ти препоръчам,гледам че и ти си в Мадрид.Требе да е при хора които са сменявали такива съединители,на много места въобще не използват  специализиран инструмент какъвто препоръчва ЛУК ,аз съм питал механици които бачкат в сервиз и са ми отговаряли че този инструмент го ползват само за яки мотори на поршета  и Ауди-та,демек само за яки мотори и за некакъв Акорд немало нужда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам едно място в Griñon CHS специалисти на Хонда, но щеше да е хубаво да има конкуренция.

Относно припомпването на съединителя, би ли разказал малко по-подробно?

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми поне в Испанския форум говорят добре за този сервиз,специализирали са се с Хонда,може да ти вземат малко повече от квартален сервиз ама ще е монтиран правилно.Пиши по темата къде ще го монтират да знам и аз да се подготвям в близко бъдеще.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A това приплъзване съпроводено ли е с издаване на специфичен звук?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.01.2022 г. at 8:26, niko75 написа:

Еми поне в Испанския форум говорят добре за този сервиз,специализирали са се с Хонда,може да ти вземат малко повече от квартален сервиз ама ще е монтиран правилно.Пиши по темата къде ще го монтират да знам и аз да се подготвям в близко бъдеще.

Когато събера информация ще споделя.

 

На 13.01.2022 г. at 8:50, Cyreon написа:

A това приплъзване съпроводено ли е с издаване на специфичен звук?

Не звук няма никакъв.

 

Днес пробвах да напомпя около 6-7 пъти бързо съединителя в спряло положение и нямаше резултат.

После пробвах да натиснах/пуснах 3-4 пъти бързо съединителя докато карах с 90км/ч и отново нямаше резултат.

Остана да пробвам когато правя смяна на скорост на магистралата(от 4-та на 5-та на пример) да пусна бързо съединителя, но това вече е малко по-агресивно и ще го пробвам само 1-2 пъти. 

 

Явно съединителят му е дошло времето и няма нищо общо със системата за самонастройване на съединителя.

Въобще не приплъзва ако си карам нормално, ако натискам газта на половина в нанагорнище всичко е ок.

 

Днес обаче ми се случи нещо странно, което май май ми се е случва за 2ри или 3ти път за последните 2 месеца. Трябваше по-бързичко да се изнеса в едно кръгово и подавайки газ на 2ра скорост(да речем че съм бил на около 2200 оборота) цялата кола започна да тресе, когато погледнах оборотомера вече бях стигнал на 3000 оборота, в момента в който натиснах съединителя тресенето спря. Не знам дали е имало приплъзване по време на тресенето. Идеи? Това от износеният съединител ли трябва да е? 🙄🙄🙄

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, спри да малтретираш колата а си смени съединител в комплект с маховика и долната помпа. Това е консуматив и на определени километри си иска подмяната му. Разбирам, че търсиш варианти това да го прескочиш но е неизбежно. С това тресене което причиняваш на мотора най много да влезнеш в такъв разход, че свят ще ти се завие (съсипваш тампоните на мотора, демпферната шайба, късаш тръбата на ЕГРа и отиват и лагерите на скоростната кутия) но ти си знаеш всеки си носи кръста.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търси сервиз и го сменете,не я напъвай колата,ясно е че е съединител.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Митко Йотов написа:

Колега, спри да малтретираш колата а си смени съединител в комплект с маховика и долната помпа. Това е консуматив и на определени километри си иска подмяната му. Разбирам, че търсиш варианти това да го прескочиш но е неизбежно. С това тресене което причиняваш на мотора най много да влезнеш в такъв разход, че свят ще ти се завие (съсипваш тампоните на мотора, демпферната шайба, късаш тръбата на ЕГРа и отиват и лагерите на скоростната кутия) но ти си знаеш всеки си носи кръста.

 

Колега, в никакъв случай не искам да прескоча смяната на съединителя защото ми е пределно ясно, че става на въпрос за консумативи. По-скоро от самото начало си мислих, че приплъзването има нещо общо със системата за самонастройване заради случката, която имах няколко дена преди първото приплъзване, но явно не е така.

 

Няма да си правя повече експерименти 🤪, вместо това ще проуча нещата за цени, сервизи и тн.

Редактирано от didokal
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, didokal написа:

Няма да си правя повече експерименти 🤪, вместо това ще проуча нещата за цени, сервизи и тн.

 

Точно така. 

Всяка една система за саморегулиране може да обере минимален луфт и да регулира педала да отиде до средата на хода си, системата влияе на позицията на аксиалният лагер нищо повече. Щом е почнал вече да приплъзва няма вариант хода на педала да помогне защото съединителят ти приплъзва когато педала не е активен и помощ от него не може да се очаква. 

Ще се оправи колата но си иска своето.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да актуализирам темата с прясна информация, мисля че всеки които попадне в тогавашната ми ситуация може да му е полезно.

 

Обобщавам историята от самото начало:

Януари месец започнаха проблемите с приплъзването на съединителя.
Пробвах най-различни начини да задействам системата за самонастройване на съединителя, в случай че е бъгнала, но без резултат.
Карах си колата нормално няколко месеца без да я натискам много и докато се реша къде, кога, и тн. да сменя съединителя + маховик, изминах около 8000км.

Най-накрая се реших и записах час при майстора.
Три(4) дена преди да закарам колата при майстора имах едно ходене с колата до морето. Тръгвах към морето и докато бях още на околовръстното, без да искам превключих доста грубо скоростите пускайки съединителя много бързо(колата придърпа гадничко) - помните ли това изречение от първият пост на темата?

Продължих да си карам към морето и в един момент трябваше да изпреварвам на магистралата в голямо нагорнище използвайки цялата мощност на колата. Веднага се усетих, че съединителят не приплъзна грам и ми стана супер странно.

Казах си ок, дай ще пробвам пак, и така в продължение на 300 километра и около 10 проби съединителят не приплъзна нито веднъж.

Днес около 6000км по-късно съединителят си работи перфектно.

 

Говорих с механика и ми каза следното. Системата за самонастройване е със 7 зъба, ако тя се бъгне и не скочи на следващият зъб(има доста случай при модела), се получава това приплъзване.

 

Естествено ако е износен съединителят и е на последният зъб вече няма на къде, това е ясно, но не е този случаят.

Така както се беше бъгнала системата, така се оправи след около 8000км и точно 4 дена преди смяната.

 

 

 

Редактирано от didokal

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приплъзва ли - приключил е. Между другото, като го сменяш, задължително смени и маховика! Причината защо го казвам е, че когато купих моят акорд, миналия собственик беше сменил САМО съединителя и след точно 3 месеца хвърли кърпите заради маховика и трябваше пак да го сменям, но поне смених всичко. 

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, nikolay.vardolov написа:

Приплъзва ли - приключил е.

Ок, няма начин да не е така. Май дори не си прочел последния пост, но както и да е. :blink:

 

И последно, човека от тази тема и той ли трябва да сменя съединителя след направени безпроблемни 40.000км? :unsure:

 

Редактирано от didokal

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...