Jump to content
seisivan

Смяна на акумулатор

Recommended Posts

Здравейте колеги. Има ли нещо по специфично при смяна на акумулатора на ЦРВто или мога да си го сменя сам в гаража? 2017та 2.0 бензин със старт стоп система. Искам да си сложа нов на Варта, че оригиналния нещо почна да издиша....60Ah е, харесъл съм на Варта 60 пак за старт стоп, 170 евра тук

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз сложих Варта.За старт-стоп изискванията са по-завишени но ти знаеш.Няма нищо сложно освен да имаш нужните инструменти ,понеже има там хиляди кори,кабели и тем подобни. За тва ги накарах да го сменят от там дето го купих.

Оригиналния ми изкара 6год и половина и една сутрин(още беше топло) просто светнаха всички лампи и не можах да запаля,че както бях спрял до една ограда и даването на ток си беше приключение.От тия в сервиза разбрах,че различните на цвят Варта се правят в различни страни,т.е. уж всички Варта,ама не съвсем.3 години гаранция взех.Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега, понеже си в чужбина, както и аз, бих те посъветвал да си купиш акумулатор с монтаж. Така ще имаж документ, че е купен и монтиран еди-къде-си. В чужбина (поне в Англия) това е важно не само за гаранцията на акумулатора, а и за застраховката на колата.

Нямам идея, дали 4-та ген губи кодове и настройки при откачване на акумулатор. По-принцип, тези, който монтират акумулатори трябва да имат една "джаджа", която се слага в ОБД буксата и после не се налага кодиране и обучаване на, каквото там има.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтажа в БГ (освен ако не купуваш от интернет) си влиза в цената. Добре, че колата не губи кодове и настройки щото чичкото от магазина дето ми го сменя изобщо нито имаше подобна джаджа нито и да имаше мислеше да я ползва :D

Надявам се,че в Германия ще са по-професионални нещата.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще я закарам на място тогава- благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих и аз Варта. Оригиналният показа 70 процента след 350км каране. За мен не беше ок. Да видим новият колко ще изкара. 3 години гаранция ми дадоха

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото оригиналният акумулатор беше EFB а Варта е AGM. Казаха ми, че е по добре за коли със старт стоп- дали е така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да по-добър е AGM.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
11 hours ago, seisivan said:

Между другото оригиналният акумулатор беше EFB а Варта е AGM. Казаха ми, че е по добре за коли със старт стоп- дали е така?

Изключи си старт - стоп системата и си вземи обикновен акумулатор.

Доста е изписано за старт-стоп системата, повечето мнения са, че вреди на автомобила.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не я използвам никога- винаги я изключвам преди потегляне, но старият акумулатор беше започнал постоянно да ми съобщава, че е слаб и старт стоп не работи. С новият това съобщени изчезна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При мен е изключена винаги. Нужно е да се активира при желание, което е голям плюс за Honda. При друки марки е обратното, нужно е при всяко палене да се изключи, което е досадно.

При теб не е ли изключена, при палене?

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен при палене за съжаление винаги е вкл и трябва да се изключи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, здравейте,

Нов съм в форума и все още се ориентирам.

 

Споделете, как да си направя, старт-стоп системата да ми е перманентно изключена и при желание да я включа?

 

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При работещт двигател се изключва от копчето еднократно. При всяко следващо палене си е изключена системата и не се налага, ако решиш след време си я активираш от копчето. При повечето марки автомобили системата се активир под дефоулт при всяко палене, при нас е по добрия вариант, само ако решиш си я активираш.

Не си писал коя година ти е CRV, за 2013г е както описах.

Редактирано от Plamen_Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря колега, НО при мен, с всяко палене се налага да го изключвам. Ще пробвам с задържане и дано стане.

Иначе колата е 20014г. 2.0i

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж линка пишат, че могат да го изключат софтоерно. Нямам отзиви за тях.

https://smg-auto.eu/uslugi/izkliuchvane-na-start-stop-sistema/

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След палене старт-стопа се включва по подразбиране, така е фабрично с повечето марки. Чувал съм, че се правят някакви доработки за да е изключен перманентно. Сега карам Субару Аутбек и при него има много елегантно решение за проблема: при плавно спиране с леко натискане на спирачката мотора не спира, ако се натисне педала по-силно, спира. Така шофьора избира дали да го задейства. Не съм го виждал при други марки за сега.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, светна ми лампата за акумулатора и старт/стоп с-мата. За нов акумулатор ли съм? 

20221018_135809.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо го зареди  акумулатора хубаво.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 3/30/2022 at 9:17 AM, Plamen_Honda said:

Изключи си старт - стоп системата и си вземи обикновен акумулатор.

Доста е изписано за старт-стоп системата, повечето мнения са, че вреди на автомобила.

Може ли да кажеш, как се изключва при ЦРВ 2104г?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен става, както съм писал в пост 14 с натискане на бутон ECON

Моята е CRV 4 - 2013г, незнам за 2014г дали е същото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега няма такова нещо с натискане на econ или с този който се спира при всяко палене старт стопа.

Твоята или е модвана и е правено нещо бях чел с някаква готова малка платка с известен чип се слага под бутона за изключване на старт стопа и се взема захранване на платката от запалката и след като се задържи бутона за изключване на старт стопа остава изключено което го прави самата платка. Ако искаш да го активираш задържаш пак същичт бутон.

Моята е дизел 2014 и няма такова спиране на старт стопа изпробвал съм го. 

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да си прав с модването. Аз така я взех от борсата.

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.05.2022 г. at 8:00, Plamen_Honda написа:

Виж линка пишат, че могат да го изключат софтоерно. Нямам отзиви за тях.

https://smg-auto.eu/uslugi/izkliuchvane-na-start-stop-sistema/

Бензиновите не могат да се изключват 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

След 2г и два месеца акумулатор ENRG 77Ah, 780A, отказа да запали при 0 градуса. Преди това палеше мудно. След зареждане със умно зарядно, на второто палене приключи. Акумулатора беше обикновен. Колата ми е със start-stop системата, която е изключена (така я закупих с изключена система и никога не съм опитвал да я включа). Днес сложих акумулатор Bosh Power AGM 70Ah, 760A (според книжката трябва да е 74Ah,но не се уточнява, ако е AGM, дали е същия), по препоръка на продавача. Независимо, че е изключена start-stop системата, по-добре било да се сложи AGM Акумулатор. Времето ще покаже дали е прав. Колата я взех с обикновен и след като се изтощи взех отново обикновен акумулатор, незнаех че има значение при изключена система.

Прочетох за Audi, че при смяна на AGM акумулатор се налагало обучение, за CRV не намира инфо. Да заключа ли, че се самоубучава :D.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата от AGM и такъв обикновен е доста голяма,вложени материали технологии и тн.

 AGM направени са да издържат на много повече  натоварвания по-просто казано.

Все пак за сигурност провери на колко зарежда алтернатора,не по малко о 14.5v  и дали имаш утечка.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 4 часа, Plamen_Honda написа:

 Независимо, че е изключена start-stop системата, по-добре било да се сложи AGM Акумулатор. Времето ще покаже дали е прав. Колата я взех с обикновен и след като се изтощи взех отново обикновен акумулатор, незнаех че има значение при изключена система.

 

Един път проектирана кола за AGM Акумулатор цял живот само такъв. Остави акумулатора но цялата електроника включително ЕКУТО е направена да подържа точно такъв, генератор, шалтери, релета, кабели и какво ли още не е направено да подържа точно такъв акумулатор както и самите системи да се подържат от такъв. Нямаш избор, и не, не е по хубав.

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатори предвидени за старт стоп сиcтеми са EFB ,при всеки производител.

Едно добро предложение е на YUASA

akumulator-yuasa-ybx7000-efb-12v-65ah-600a-r-63a56b5866f17_600x600.thumb.jpeg.9b5b03e8ce003165f9fcd2968ba7863b.jpeg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят оригинален беше също EFB и го смених с AGM. Колата я карам рядко и разликата е голяма. Препоръчвам AGM.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...