Jump to content
gire_91

Спукана тръба на всмукателен колектор

Recommended Posts

Здравейте колеги!


Преди два дни ми се случи нещо доста странно, както си карах Сивика по черен път, изведнъж започна да прегрява супер много, спрях и имаше доста теч, но помислих, че е от парата, тъй като беше студено навън.
След като изстина колата, прибрах я "на магия" без да прегрява много и забелязах, че по всмукателния колектор има теч, който се оказа, че е антифриз.
Видях, че тръбата, която излиза от термостата и отива в двигателя е счупена. Тръбата води до пластмасова приставка и точно там се е счупило, което обяснява теча на антифриз.
В сервиза ми казаха, че трябва да сменя целия колектор и да търся стар такъв, че по магазините нямало и да стискам палци да не съм изкривил гарнитура.
Някакви съвети или да ме насочите дали само тази тръба може да бъде сменена? Дори и не знам какво може да е причинило счупването.
Прикачвам и снимки за по-детайлно обяснение, тъй като не съм много "на ти" с частите и автомобилите.

IMG_4698.jpg

IMG_4695.jpg

IMG_4694.jpg

IMG_4693.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Д14а8 двигател с пластмасов колектор?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, AMD написа:

Д14а8 двигател с пластмасов колектор?

 

1.4i 75ps 55kw Fastback / англичанка
мисля, че е D14A7

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е японска и там колекторът е метален и тази тръбичка върви заедно с него.

Най-добре да провериш с VIN номер какъв е твоя колектор и съставните му части (Japancars.ru или в сайтовете за оригинални части на хонда). Аз успях да намеря следното, където се вижда, че тази тръбичка е отделна (под номер 14 в списъка) и дори я има по българските сайтове - 15-20 лв. или пък тук. В такъв случай си изтеглил дългата клечка, но все пак трябва да се свали колектора за нейната смяна.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз минах по този път моята беше Англичанка 1.4/90 Д14А8. Не се сменя колектора,но трябва да се свали за да се монтира новото. Само коляното е както каза колегата около 15 лв.

8155292_originalnyiy-patrubok-vodyi-kollektora-honda-civic-97.jpg

185104672_oe-honda-patrubok-radiatora-kollektora-civic-vi-1-4-1-6.jpg

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега.
Свързах се с ФенаБГ и той има такава част. Ще взема обезателно. За момента почистих маркуча и я нахлузих на останалата част от тръбата.
Има много странни изпарения и леко пуши от долната част на двигателя, със странна миризма. Най-вероятно от доста разлетия антифриз, докато я карах със спукана тръба.

Благодаря на всички отзовали се, ще пиша, ако има ъпдейт.

Редактирано от kvd74
Не цитирайте последен пост.
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!
За много години на всички!
Тъй като още са празници и не съм успял да поръчам и заменя частта, продължавам да карам хондата с така нахлузената тръба.
Колата не прегрява, но се държи доста странно.
Ако я оставя на място да работи или върви на ниска предавка и ниски обороти -> загрява.
В момента, в който я засиля или изфорсирам, температурата пада отново на 90 градуса за секунди.
Въпросът ми е, нормално ли е това нещо, тъй като преди този проблем, не мисля, че така загряваше в ниски обороти.
Факт е, че след като сложих маркуча обратно се появи парното и спря прегряването, но днес ми направи този номер няколко пъти в градски условия и се чудя от какво е. Когато спрях, двата маркуча от радиатора бяха бая топлички.

Редактирано от gire_91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При прегряване, обикновено първо заминава термостатът. В едни случаи остава частично отворен, а в други - затворен. Може при теб да е вторият вариант. Смени го обезателно. 

Друго - водната помпа, ако не е сменяна досега, също ги прави точно такива номера.

Трето, понеже си карал колата прегряла, е възможно да си причинил и по-големи поразии на двигателя. Но само можем да гадаем.

Почни с тръбичката и термостата. Ако след това загрява, или почне да харчи много масло, или антифриз, значи отиваш на ремонт двигател. 

Дано да е малкият дявол.

Успех! :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мнението, колега!

от няколко дни я гледам и няма никакви течове ... за радост.
Единственото е това превишаване на 90до100-110 градуса и при натискане на газта веднага спада.

Редактирано от kvd74
Не цитирайте предходно мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да нямаш въздух в системата?при мен след работа по изпарителя дръпна въздух и за пръв път от 90000 км от както я карам  дигна температура.оправи се сама .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам представа.
Днес пак ми направи този номер, на място тръгна да вдига над 90градуса, на пътя при даване на газ към 3-4-5хиляди оборота веднага охлади.
Смених термостат и се надявам да е по-добре от утре.
Явно стария отваряше със забавяне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, gire_91 написа:


Смених термостат и се надявам да е по-добре от утре.
Явно стария отваряше със забавяне.

А обезвъздуши ли системата след като смени термостат и сложи нов антифриз? Често се получава ако не е добре обезвъздушена да вдига и качва температурата за секунди, буквално. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли развитие по темата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е стара, но някой може ли да каже от къде да купя това коляно ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фена може би , Бултрако , магазин за авточасти. Щуцер всмукателен колектор мисля ,че се водеше .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...