Jump to content
HistamineSHOT

Проблем с дистанционното отключване/заключване

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Пиша след сериозна фрустрация последните няколко дни. Историята е следната:

От 1-2 месеца дистанционното отключване/заключване не винаги ми работеше и като, че ли имаше някаква

връзка с метеорологичните условия или поне на мен така ми се струваше. Сега от 2 седмици тотално отказва и си отключвам ръчно.

Пробвах многократно обучението на ключа без резултат. Имам и два резервни ключа и те не работят. Сменил съм батерията на ключа.

При натискане на бутоните на ключа няма абсолютно никакъв ефект нито звук, нито да премигнат аварийните. Не работи и отварянето на багажника

от копчето. Един колега от група във фейсбук предпоага, че причината може да е актуатор/машинка на шофьорската врата. Аз по-скоро започвам да се насочвам

към самия ресийвър на дистанционното централно, който се намира в конзолата за управление на прозорци/огледала.

Самия ресийвър е наличен по алиекспрес за нормални пари така, че ако има известна сигурност, че е причината е в него просто ще го сменя.

Ако има свестен сервиз в Пловдив, който да се занимава с подобни неща съм отворен към предложения. В краен случай може и да я оставя в Бултрако поне за диагностика. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро я сменях , блока за централното. Точеше акумулатора. Втора употреба е 45 лв. Важно е да е от същото купе, година и двигател. Иначе не сработва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека някой погледне грешките в модула

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, AMD said:

Нека някой погледне грешките в модула

Какви сервизи се занимават с това? През OBD ли става въпрос или по друг начин се четат?

 

И все пак изключвате ли актуатори за тези симптоми? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зад жабката на тази букса съм хващал сигналите за отключване и заключване. Провери дали ги има. Не, че ще ти е от голяма полза, но поне ще разбереш дали сигналите са налични. Аз съм сменял акуатор на шофьорската врата, но при мен не се заключваше само тя. Другите си функционираха нормално.IMG_20200713_204459.thumb.jpg.cca7ab819c452ac8faf03778038f413f.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диагностика ще свърши работа, но ако ти се заиграва, по метода на Ivan_Ch също можеш(грубо) да се ориентираш към проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, AMD написа:

Нека някой погледне грешките в модула

 

Няма такъв вариант.

 

Машинката си е машинка тя не играе за генералното отключване и заключване.

Бушони провери ли някой.

Друго по вратата спря ли да работи?

С ключът като отключваш и заключваш командва ли останалите врати?

Ресиивър за проба дали ще се обучат или директно ако е от друга кола дали ще командва с неговите дистанционни и така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
11 hours ago, docev said:

 

Няма такъв вариант.

 

Машинката си е машинка тя не играе за генералното отключване и заключване.

Бушони провери ли някой.

Друго по вратата спря ли да работи?

С ключът като отключваш и заключваш командва ли останалите врати?

Ресиивър за проба дали ще се обучат или директно ако е от друга кола дали ще командва с неговите дистанционни и така.

Бушони не съм проверявал все още. По вратата всичко си работи, единствено авто функцията за сваляне/качване (която сваля/вдига докрай) на шофьорския прозорец не ми работи, както трябва -  тръгва да се качва няколко см и след това се  връща обратно. Но това намерих из нета, че също е въпрос на програмиране. Може да е сваляна конзолата преди и да не е нагласено както трябва. 
С ключ всичко се заключва/отключва.

Ако от кола на части изпадне блока за управление може ли да е примерно дизелова?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Имах подобен проблем но при Сивик 6 ген. Във бравата има превключвател отворено/затворено, и сигналите от него се ползват от дистанционото.  Прекъсват при пантите от прегъването на кабелите или от влага във контактните на 525952383_ScreenHunter_01Dec_2813_31.thumb.gif.88b48adb74b247bea6ece6d92e45d7ec.gifпревключвателя. Може при теб да е подобно.

Редактирано от Nic 59

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, docev написа:

 

Няма такъв вариант

С HDS при мен показа грешка в модула за управление (този на шофьорската врата), единият от бутоните се оказа ...

При това положение не сработваше централното управление от ключа.Ако има повреден актуатор ще го покаже .

Управление трябва от същия модел Акорд,пробвал съм с такъв от Али-то не работеше.

Редактирано от AMD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
12 hours ago, AMD said:

С HDS при мен показа грешка в модула за управление (този на шофьорската врата), единият от бутоните се оказа ...

При това положение не сработваше централното управление от ключа.Ако има повреден актуатор ще го покаже .

Управление трябва от същия модел Акорд,пробвал съм с такъв от Али-то не работеше.

Същия модел тоест - година същата, мотор същия, да е седан а не комби? Така ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги намерих в Пловдив от морга блока за управление, но е от комби 2.0 мотор 2004 година. Ще ида да го пробвам. Има ли шанс да работи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, Dennis said:

Колеги намерих в Пловдив от морга блока за управление, но е от комби 2.0 мотор 2004 година. Ще ида да го пробвам. Има ли шанс да работи?

П.С.

Интересно развитие на нещата. Човека от автоморгата предвидливо беше приготвил 3 такива блока за управление да ги пробвам всичките. И при всичките по време на обучението се чува щракане на механизмите за заключване/отключване, но някак си незавършено и в крайна сметка не се получава. Впоследствие процеса на обучение оставаше неуспешен като ключа продължаваше да не работи. Всичките блокове бяха с различни ОЕМ номера. Като не се знае от какви модели дочно са сваляни. Но важното за мен е, че все пак сигнал се получаваше и се случваше нещо. С моя блок никакъв звук не се произвежа по време на обучението. Насочвам се, че това е бил проблема и просто трябва да намеря точната част сега. Вие как мислите?

 

П.С. 2х

В youtube намерих един човек как доста надълбоко се занимава да проучи проблеми с този Multiplex Control Unit (блока за управление) и казва, че при прецакан актуатор може да се развали впоследствие и блока. А сега като се замисля това анемично прещракване при програмиране дали не е точно заради някакъв прецакан актуатор, който сега работещияMCU да се опитва пак да контролира?

Май още диагностициране ще трябва...

Редактирано от Dennis

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Залагам,че някоя машинка се е предала, или по точно помощните и контакти. На диагностика може да се види коя е. Друг вариант е някой от бутоните на вратите за отворена/затворена врата да се е предал(тогава пак не работи дистанционното), но щом не ти се отваря багажникът от бутона залагам на машинка. Винаги го има и варианта за прецакан модул, прекъснати кабели във вратата, но по-вероятно е машинка.

Поне тези които са ми попадали, всички са били за машинка, или бутон.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
19 minutes ago, jijane said:

Залагам,че някоя машинка се е предала, или по точно помощните и контакти. На диагностика може да се види коя е. Друг вариант е някой от бутоните на вратите за отворена/затворена врата да се е предал(тогава пак не работи дистанционното), но щом не ти се отваря багажникът от бутона залагам на машинка. Винаги го има и варианта за прецакан модул, прекъснати кабели във вратата, но по-вероятно е машинка.

Поне тези които са ми попадали, всички са били за машинка, или бутон.

Добре къде да ида на сервиз в Пловдив, където да се направи диагностика и да се подскаже малко от малко какво е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ФТ Моторспорт, но се съмнявам да ти обърнат внимание до края на годината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, jijane said:

Залагам,че някоя машинка се е предала, или по точно помощните и контакти.

 

Добре значи всъщност това означава, че дори и всички врати да се отключват и заключват ръчно с ключа, все пак може машинка да прави проблеми за дистанционните команди. Един вид машинката на вратата да пречи на багажника да се отвори така ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато не се знае в какво състояние е някоя врата(няма сигнал, че е отключена, или заключена) прави точно така. Аз го направих май същия проблем заради некадърен ел.техник, който сменил неработещата машинка на шофьорската врата преди да я купя аз колата. Така я сменил, че се насрал до степен колата да се заключва сама с ключ на таблото.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой от бутоните не работи, няма ли да остават плафоните светнати? И другото, е че лесно може да се провери теорията за бутоните. С ключ 8 или кръстата отвертка се свалят четирите бутона и се изключват от буксите. Тогава те няма да са в уравнението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма логика да е от там проблема при положение, че с друг блок за управление колата влиза в режим на програмиране на ключа, просто не го завършва. Въпроса е дали причината е, че трябва да е същия блок по ОЕМ номер или има и нещо друго прецакано по веригата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още по-тъпо и лишено от всякаква логика е следното - гасиш без да вадиш ключа от патрона, слизаш за малко и затваряш вратата и.. колата се самозаключва. И ти стоиш и гледаш тъпо. Един човек ходи така 3 месеца с 2 ключа в джоба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dennis ! Я напиши точно процедурата която правиш при обучаването, евентуално да ти кажа дали не е в теб грешката.

Редактирано от docev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, jijane написа:

Когато не се знае в какво състояние е някоя врата(няма сигнал, че е отключена, или заключена) прави точно така. Аз го направих май същия проблем заради некадърен ел.техник, който сменил неработещата машинка на шофьорската врата преди да я купя аз колата. Така я сменил, че се насрал до степен колата да се заключва сама с ключ на таблото.

 

Имал съм такъв случай. Не са намерили точният модел и преправяли кабели за да работят. Обаче буксата която следи отключено заключено няма къде да я закачат щото са други мащинките и Хоп, нон-стоп самозаключване.  Реонтирах старите и клиента доволен. Само че ходи еладжията да си оправя и върне кабелите по местата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
14 minutes ago, docev said:

Я напиши точно процедурата която правиш при обучаването, евентуално да ти кажа дали не е в теб грешката.

Няма да е в мен грешката, поне затова има инфо ин нета:

-Давам на контакт и натискам бутона за заключване.

-Връщам на първата позиция ключа

-След това пак на контакт и натискане на бутона

Това се повтаря 4 пъти като на 4-тия път се чува механизма на заключване. Това индикира, че съм в режим на програмиране на ключове. Натискам си пак заключването на ключа и съответно на още 2 може ако искам и тях да ги програмирам в този момент.

Това до сега не се случваше със моят блок за управление. С тези от моргата стигах до щракането на механизмите на 4тия път от процедурата, но нещо пак не беше както трявба защото де-факто само се чу механизма, но вртатите не се заключиха. Впоследствие пак не работеше дистанционното...

Редактирано от Dennis

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 minutes ago, docev said:

 

Имал съм такъв случай. Не са намерили точният модел и преправяли кабели за да работят. Обаче буксата която следи отключено заключено няма къде да я закачат щото са други мащинките и Хоп, нон-стоп самозаключване.  Реонтирах старите и клиента доволен. Само че ходи еладжията да си оправя и върне кабелите по местата.

Аз също на този етап клоня да търся някой, който да е навит да преправя евентуален друг блок, за да работи. Не е много вероятно да си намеря такъв със същия ОЕМ номер...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...