noemis 0 #1 Posted December 24, 2021 Здравейте колеги, Забелязах нещо при ускорение, но не съм сигурен дали е проблем. Примерно на 4та, на 2000 оборота натискъм газта до долу и започва да си ускорява нормално. Оборотите стигат до към 2500 примерно и изведнъж падат до към 2200 и пак почват да се вдигат плавно. Според вас има ли някакъв проблем с турбото? Колата е 2.2 idtec, ръчни скорости Share this post Link to post Share on other sites
didokal 1 #2 Posted January 1 Честита нова година колега, постоянно ли го прави твоята кола? И аз съм с 2.2 idtec комби 2009 и преди няколко дена ми се случи същото нещо. Бях натиснал педала почти до долу и оборотите бяха около 2800 и изведнъж гледам как стрелката падна до 2600 оборота и после пак започна да се вдига. Всичко това стана за приблизително 1 секунда. Самият аз си мислих, че си въобразявам нещо защото слушах силно музика, но май не съм си въобразявал. Някой да каже от какво може да се получава? Share this post Link to post Share on other sites
noemis 0 #3 Posted January 1 За много години! Значи, точно както си го описал е същото и при мен. Относно дали постоянно го прави - като че ли не, но тия дни ще тествам пак и ще пиша Share this post Link to post Share on other sites
Ceco85 32 #4 Posted January 2 Да не ти приплъзва съединителя? Share this post Link to post Share on other sites
didokal 1 #5 Posted January 2 (edited) До колкото знам, когато започне да приплъзва съединителя оборотите се вдигат, в нашия случай оборотите падат. Edited January 2 by didokal Share this post Link to post Share on other sites
ДичоЗлатев 1 #6 Posted January 3 Колеги за много години!и аз имах същия проблем и със смяна на съединителя вече го няма!смених го със luk! Share this post Link to post Share on other sites
Ceco85 32 #7 Posted January 3 22 hours ago, didokal said: До колкото знам, когато започне да приплъзва съединителя оборотите се вдигат, в нашия случай оборотите падат. Те се вдигат, когато приплъзне, и като зацепи си падат. Това са симптоми на заминаващ съединител. 1 Share this post Link to post Share on other sites
didokal 1 #8 Posted January 3 (edited) Преди 3 часа, ДичоЗлатев написа: Колеги за много години!и аз имах същия проблем и със смяна на съединителя вече го няма!смених го със luk! Често ли ти го правеше този номер? Преди 3 часа, Ceco85 написа: Те се вдигат, когато приплъзне, и като зацепи си падат. Това са симптоми на заминаващ съединител. Въпроса е че, аз не усетих форсиране или оборотите да са скочили внезапно. Оборотите се покачваха съвсем платно и колата имаше напън през цялото време. При мен специално само 1 път се е получило, така че не мога да правя изводи все още. Edited January 3 by didokal Share this post Link to post Share on other sites
ДичоЗлатев 1 #9 Posted January 4 От началото го правеше от време на време когато сме 4.5човека вътре и я натисна на 6 скорост!но така я карах близо 5 години!като почне да ти прави така постоянно тогава го сменяй! Share this post Link to post Share on other sites
martito 5 #10 Posted January 4 И на мен ми са е случвало подобно нещо 2 – 3 пъти. Аз си мислех, че е от автомата нещо. Най–интересното е, че колата си набира през цялото време. Ако не бях погледнал оборотите нямаше да разбера. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 736 #11 Posted January 4 Колега, ти определено ме разсмя. Share this post Link to post Share on other sites
niko75 46 #12 Posted January 4 Така е ,като се говори за вятърна мелница и те питат от къде тече водата 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
didokal 1 #13 Posted January 10 Малко прясна информация. Вчера давам пълна газ на около 2500 оборота(4та скорост), колата започна да набира и в един момент гледам как стрелката скочи до 2900-3000 оборота и после се върна на 2700. Нямаше тресене и форсиране. Връщайки лентата назад, точно преди да ми направи за първи път проблема, в същият ден карайки на магистрала превключих доста грубо скоростите пускайки съединителя много бързо(колата придърпа гадничко). Та започвам да си мисля, че има нещо общо. Може би нещо свързано със система за самонастройване на съединителя. Какво мислите вие? Share this post Link to post Share on other sites
Terje 165 #14 Posted January 10 Ако първо стрелката ти е скочила рязко на по-високи обороти и после се е върнала обратно, където трябва да е, то тогава най-вероятно ти приплъзва съединителя. Но ако при нормално ускорение, т.е. покачване на оборотите на двигателя, стрелката изведнъж свали оборотите с няколко стотици надолу, и пътниците не се залепят на предното стъкло, то може проблемът да е друг, примерно електрически при отчитане на оборотите на двигателя. Направи си следния експеримент: спираш колата на преден да опре на сравнително висок бордюр, без да рискуваш да закачиш бронята; слагаш на скорост и отпускаш съединителя (може да опиташ първо с 4-та, после и 3-та). Ако двигателя загасне, значи съединителя би трябвало да е добре. Ако пък продължи да работи, значи приплъзва. Share this post Link to post Share on other sites
niko75 46 #15 Posted January 11 Този тип съединители като се износват започват да приплъзват на висока предавка като се подаде р́́язко газ,друга специфика е че има автоматично нагласяващ механизъм на притискателния диск,четох в испанския форум че понякога буксуването може да е и от този механизъм ( при прехвърляне на следващ зъб,или от прах не сработва добре). Мой съвет е да припомпаш съединителя да видиш дали ще се намести и ако продължава да буксува не го напъвай да провокираш буксуване защото ще го загрееш и ускориш напълното му умиране,гледай да не набиваш газта под 2000 оборота и може да се кара още доста врме докато програмираш смяната. Share this post Link to post Share on other sites