Jump to content
Sign in to follow this  
noemis

Акорд 2008, въпрос за турбото

Recommended Posts

Здравейте колеги, 

 

Забелязах нещо при ускорение, но не съм сигурен дали е проблем. Примерно на 4та, на 2000 оборота натискъм газта до долу и започва да си ускорява нормално. Оборотите стигат до към 2500 примерно и изведнъж падат до към 2200 и пак почват да се вдигат плавно. 

 

Според вас има ли някакъв проблем с турбото?

 

Колата е 2.2 idtec, ръчни скорости 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честита нова година колега, постоянно ли го прави твоята кола?

 

И аз съм с 2.2 idtec комби 2009 и преди няколко дена ми се случи същото нещо. Бях натиснал педала почти до долу и оборотите бяха около 2800 и изведнъж гледам как стрелката падна до 2600 оборота и после пак започна да се вдига. Всичко това стана за приблизително 1 секунда. Самият аз си мислих, че си въобразявам нещо защото слушах силно музика, но май не съм си въобразявал.

 

Някой да каже от какво може да се получава?

Share this post


Link to post
Share on other sites

За много години!

 

Значи, точно както си го описал е същото и при мен.

 

Относно дали постоянно го прави - като че ли не, но тия дни ще тествам пак и ще пиша

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да не ти приплъзва съединителя? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

До колкото знам, когато започне да приплъзва съединителя оборотите се вдигат, в нашия случай оборотите падат.

Edited by didokal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги за много години!и аз имах същия проблем и със смяна на съединителя вече го няма!смених го със luk!

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, didokal said:

До колкото знам, когато започне да приплъзва съединителя оборотите се вдигат, в нашия случай оборотите падат.

Те се вдигат, когато приплъзне, и като зацепи си падат. Това са симптоми на заминаващ съединител. 

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 3 часа, ДичоЗлатев написа:

Колеги за много години!и аз имах същия проблем и със смяна на съединителя вече го няма!смених го със luk!

Често ли ти го правеше този номер?

 

Преди 3 часа, Ceco85 написа:

Те се вдигат, когато приплъзне, и като зацепи си падат. Това са симптоми на заминаващ съединител. 

Въпроса е че, аз не усетих форсиране или оборотите да са скочили внезапно. Оборотите се покачваха съвсем платно и колата имаше напън през цялото време.

 

При мен специално само 1 път се е получило, така че не мога да правя изводи все още.

 

Edited by didokal

Share this post


Link to post
Share on other sites

От началото го правеше от време на време когато сме 4.5човека вътре и я натисна на 6 скорост!но така я карах близо 5 години!като почне да ти прави така постоянно тогава го сменяй! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

И на мен ми са е случвало подобно нещо 2 – 3 пъти. Аз си мислех, че е от автомата нещо. Най–интересното е, че колата си набира през цялото време. Ако не бях погледнал оборотите нямаше да разбера.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така е ,като се говори за вятърна мелница и те питат от къде тече водата

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Малко прясна информация.

 

Вчера давам пълна газ на около 2500 оборота(4та скорост), колата започна да набира и в един момент гледам как стрелката скочи до 2900-3000 оборота и после се върна на 2700. Нямаше тресене и форсиране.

 

Връщайки лентата назад, точно преди да ми направи за първи път проблема, в същият ден карайки на магистрала превключих доста грубо скоростите пускайки съединителя много бързо(колата придърпа гадничко). Та започвам да си мисля, че има нещо общо. Може би нещо свързано със система за самонастройване на съединителя. Какво мислите вие?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако първо стрелката ти е скочила рязко на по-високи обороти и после се е върнала обратно, където трябва да е, то тогава най-вероятно ти приплъзва съединителя.

Но ако при нормално ускорение, т.е. покачване на оборотите на двигателя, стрелката изведнъж свали оборотите с няколко стотици надолу, и пътниците не се залепят на предното стъкло, то може проблемът да е друг, примерно електрически при отчитане на оборотите на двигателя.

 

Направи си следния експеримент: спираш колата на преден да опре на сравнително висок бордюр, без да рискуваш да закачиш бронята; слагаш на скорост и отпускаш съединителя (може да опиташ първо с 4-та, после и 3-та). Ако двигателя загасне, значи съединителя би трябвало да е добре. Ако пък продължи да работи, значи приплъзва.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Този тип съединители като се износват започват да приплъзват на висока предавка като се подаде р́́язко газ,друга специфика е че има автоматично нагласяващ механизъм на притискателния диск,четох в испанския форум че понякога буксуването може да е и от този механизъм ( при прехвърляне на следващ зъб,или от прах не сработва добре).
 Мой съвет е да припомпаш съединителя да видиш дали ще се намести и ако продължава да буксува не го напъвай да провокираш буксуване защото ще го загрееш и ускориш напълното му умиране,гледай да не набиваш газта под 2000 оборота и може да се кара още доста врме докато програмираш смяната.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...