ivan047 3 #1 Posted December 13, 2021 Добър ден, искам да попитам, като навивам наляво или надявно волана и имам чувството, че колата се залюлява, но не знам от какво може да е, някой ако знае би ли споделил?Благодаря! Share this post Link to post Share on other sites
Krasi-mir 1318 #2 Posted December 13, 2021 (edited) До момента имаш 25 прегледа на темата и нито един отговор. Сигурен съм, че поне 5 от тях имат предположение. Мисля си, че е така, защото темата се казва "Волан", а проблемът всъщност е, че колата се клати. Започни с меки гуми. После - носачи, амортисьори, накрайници, тампони, шарнири, щанги, рейка ... п.п. "Проблем с поведението на колата при завиване" би било по-добре. Точно обяснение на проблема. Залюлява се отпред, отзад, или цялата? При, каква скорост? По неравности по пътя, например, люлее ли се? ... п.п.п. На съпругата ми предишната кола (Тойота Авенсис) се люлееше, когато предната гума стъпи на осевата линия. Осевата линия в Англия е с дебелина до 1см и повече на места. Оказа се износен лагер и колелото се клати, оттам цялата кола. Edited December 13, 2021 by Krasi-mir 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
ivan047 3 #3 Posted December 13, 2021 Значи гумите са чисто нови Michelin, преди това я карах просто да я погледнат далии има нещо и казаха, че няма нищо за смяна накрайници, тампони, шарнири и т.н.Само амортисьорите не съм проверил… Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 3466 #4 Posted December 13, 2021 Преди да сложиш зимните гуми по-стабилна ли беше колата? Ако да и единствената промяна е чисто нови зимни гуми (с еднакъв на летните размер и налягане) , да знаеш че е нормално да я усещаш по-нестабилна при разклащане на волана в движение. Новите гуми имат технологична вакса (за вадене от формата), която се изтрива за 100-тина км. И при мен бе така, но вече са ОК. За сега покарай така и виж след отъркването му как ще усещаш колата. Отделно сместа и рисунъкът на протектора са различни от летните и имат малка склонност към нестабилност. Share this post Link to post Share on other sites
ivan047 3 #5 Posted December 13, 2021 Не не, преди да ги сменя също беше така Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 3466 #6 Posted December 13, 2021 Ясно. Ако използваш коректно думата "залюлява", да питам - като се движиш направо и минаваш през плавни (напречни на платното) неравности, има ли пак люлеене? Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 964 #7 Posted December 13, 2021 Проблемът появи ли се изведнъж (евентуално след някоя интервенция) или постепенно се засили? Или винаги си е била така? Карал ли си друга кола, същия модел случайно за сравнение? Опитай също да дадеш малко повече конкретна информация относно как предизвикваш залюляването – прочети пак какво са те питали колегите. Share this post Link to post Share on other sites
borko 30 436 #8 Posted December 13, 2021 Аз така като гледам хвърлените бобчета ,ще са амортисьорите или имаш скъсана пружина ,ама боба не е 100 % сигурен в диагностиката . Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 3466 #9 Posted December 14, 2021 Е, то е ясно че ако колегата имаше приличен опит, щеше да има свои хипотези и да ги изследва. Да гадаем по негови текстове е трудно и бавно, така че стрес тест на амортесйори и оглед/стенд на окачване е наложителен, щом си усеща колата нестабилна. Не вярвам да е от качество и налягане в гумите, щом и с летните е било така. Share this post Link to post Share on other sites
karchoto 6 #10 Posted December 14, 2021 Колега направи клип на (клатенето залюляването ) за да добием представа за какво иде реч. Share this post Link to post Share on other sites
ivan047 3 #11 Posted June 8 Ето видео на това какво прави колата, някой ако знае защо прави така или има мнение, нека да сподели. IMG_0947.MOV Share this post Link to post Share on other sites
kvd74 533 #12 Posted June 8 Чак от толкова рязко почукване на волана мисля е нормално да се залюлее колата, все пак не е картинг количка. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 3466 #13 Posted June 8 Според мен и "на око" при такова рязко врътване на волана с четвърт оборот, и при тази скорост, поведението на колата е нормално. Интересен е въпросът преди новите гуми с какви си я карал? Share this post Link to post Share on other sites
ivan047 3 #14 Posted June 8 (edited) Ами гумите са Mischelin предишните бяха същите, но сега взех нови, но само с летни гуми. Edited June 8 by ivan047 Дописване Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 3466 #15 Posted June 8 Меки са им страниците и протектора на гумата бяга по вертикалата спрямо надлъжната ос на джантата. Нормално е. И на 4 атмосфери да ги напомпаш - "все тая брат". Ако искаш колата да вози комфортно - караш плавно и с хубави и меки гуми, като тези. Ако искаш по-картинг хандлинг слагаш UHP и усещаш всяка фуга по асфалта. Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 769 #16 Posted June 9 При мен не прави така. Като гледам колегата май е с мъртви амортисьори. При фейса на осмицата от Хонда са променили окачването към по меко и ако колегата е такава ще трябва да каже друг колега който е с фейс. Виждам, че колата е дизел а значително по тежкият мотор си иска здрави амортисьори иначе ще се клати то и при рязко спиране ако забива муцуна колата нагоре-надолу също е критерий за тях. Да мине колегата на тест и ще си покаже. 1 Share this post Link to post Share on other sites
karchoto 6 #17 Posted June 23 Колеги,вижте след като се чукне волана колко време минава докато се успокои. Аз съм с акорд 7 и няма такова нещо. Пипваш и пускаш и се връща плавно в пътя. Струва ми се, че това не е нормално. Ако това е типично за акорд 8 добре, но мисля че не е наред нещо.Дали рейка дали клапана или както каза по горе колегата амортисьори, но нещо не би трябвало да е така.Пробвайте с вашите коли да кажете дали така прави.Много се съмнявам Share this post Link to post Share on other sites
DAN_DAN 141 #18 Posted June 24 Седмицата е с хидравлична рейка, а осма генерация с електрическа. Тъй като съм имал седма а сега карам осма генерация, от опит знам, че усещането зад волана на двете коли е коренно различно. На мен лично по-вече ми допада реакцията на автомобила с хидравличната рейка. А по въпроса на автора не мога да дам мнение само от видяното във видеото. Share this post Link to post Share on other sites