Jump to content
ivan047

Волан/"Проблем с поведението на колата при завиване"

Recommended Posts

Добър ден, искам да попитам, като навивам наляво или надявно волана и имам чувството, че колата се залюлява, но не знам от какво може да е, някой ако знае би ли споделил?Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До момента имаш 25 прегледа на темата и нито един отговор. Сигурен съм, че поне 5 от тях имат предположение. Мисля си, че е така, защото темата се казва "Волан", а проблемът всъщност е, че колата се клати.

 

Започни с меки гуми.

После - носачи, амортисьори, накрайници, тампони, шарнири, щанги, рейка ...

 

п.п. "Проблем с поведението на колата при завиване" би било по-добре. Точно обяснение на проблема. Залюлява се отпред, отзад, или цялата? При, каква скорост? По неравности по пътя, например, люлее ли се? ...

 

п.п.п. На съпругата ми предишната кола (Тойота Авенсис) се люлееше, когато предната гума стъпи на осевата линия. Осевата линия в Англия е с дебелина до 1см и повече на места. Оказа се износен лагер и колелото се клати, оттам цялата кола.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи гумите са чисто нови Michelin, преди това я карах просто да я погледнат далии има нещо и казаха, че няма нищо за смяна накрайници, тампони, шарнири и т.н.Само амортисьорите не съм проверил…

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да сложиш зимните гуми по-стабилна ли беше колата?

Ако да и единствената промяна е чисто нови зимни гуми (с еднакъв на летните размер и налягане) , да знаеш че е нормално да я усещаш по-нестабилна при разклащане на волана в движение.

Новите гуми имат технологична вакса (за вадене от формата), която се изтрива за 100-тина км. И при мен бе така, но вече са ОК.

За сега покарай така и виж след отъркването му как ще усещаш колата.

Отделно сместа и рисунъкът на протектора са различни от летните и имат малка склонност към нестабилност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не не, преди да ги сменя също беше така

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно.

Ако използваш коректно думата "залюлява", да питам - като се движиш направо и минаваш през плавни (напречни на платното) неравности, има ли пак люлеене?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът появи ли се изведнъж (евентуално след някоя интервенция) или постепенно се засили? Или винаги си е била така? Карал ли си друга кола, същия модел случайно за сравнение? Опитай също да дадеш малко повече конкретна информация относно как предизвикваш залюляването – прочети пак какво са те питали колегите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз така като гледам хвърлените бобчета ,ще са амортисьорите или имаш скъсана пружина ,ама боба  не е 100 % сигурен в диагностиката .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, то е ясно че ако колегата имаше приличен опит, щеше да има свои хипотези и да ги изследва.

Да гадаем по негови текстове е трудно и бавно, така че стрес тест на амортесйори и оглед/стенд на окачване е наложителен, щом си усеща колата нестабилна. Не вярвам да е от качество и налягане в гумите, щом и с летните е било така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега направи клип на (клатенето залюляването ) за да добием представа  за какво иде реч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето видео на това какво прави колата, някой ако знае защо прави така или има мнение, нека да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак от толкова рязко почукване на волана мисля е нормално да се залюлее колата, все пак не е картинг количка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен и "на око" при такова рязко врътване на волана с четвърт оборот, и при тази скорост, поведението на колата е нормално.

Интересен е въпросът преди новите гуми с какви си я карал?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами гумите са Mischelin предишните бяха същите, но сега взех нови, но само с летни гуми.

Редактирано от ivan047
Дописване

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Меки са им страниците и протектора на гумата бяга по вертикалата спрямо надлъжната ос на джантата.

Нормално е.

И на 4 атмосфери да ги напомпаш - "все тая брат".

Ако искаш колата да вози комфортно - караш плавно и с хубави и меки гуми, като тези.

Ако искаш по-картинг хандлинг слагаш UHP и усещаш всяка фуга по асфалта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен не прави така. Като гледам колегата май е с мъртви амортисьори. При фейса на осмицата от Хонда са променили окачването към по меко и ако колегата е  такава ще трябва да каже друг колега който е с фейс. Виждам, че колата е  дизел а значително по тежкият мотор си иска здрави амортисьори иначе ще се клати то и при рязко спиране ако забива муцуна колата нагоре-надолу също е критерий за тях. Да мине колегата на тест и ще си покаже.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,вижте след като се чукне волана колко време минава докато се успокои. Аз съм с акорд 7 и няма такова нещо. Пипваш и пускаш и се връща плавно в пътя. Струва ми се, че това не е нормално. Ако това е типично за акорд 8 добре, но мисля че не е наред нещо.Дали рейка дали клапана или както каза по горе колегата амортисьори, но нещо не би трябвало да е така.Пробвайте с вашите коли да кажете дали така прави.Много се съмнявам

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седмицата е с хидравлична рейка, а осма генерация с електрическа. Тъй като съм имал седма а сега карам осма генерация, от опит знам, че усещането зад волана на двете коли е коренно различно. На мен лично по-вече ми допада реакцията на автомобила с хидравличната рейка. А по въпроса на автора не мога да дам мнение само от видяното във видеото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...