Jump to content
Sign in to follow this  
Redman

Honda Accord 8 2,0 автомат динамика

Recommended Posts

колеги, доста четох по форума, ама повечето мнения са за 2.4 бензин с автомат. Интересува ме 2.0 автомат, каква е динамиката. Знам че мотора е общо взето безпроблемен, автомата също, но ме притъеснява че колата ще е доста мудна и ще е проблем ускорението и изпреварването по магистрала например. Моля за мнения.

P.S. предишния автомобил беше акорд 7 2.2 дизел, доста добър като динамика, но реяих че ще сменям концепцията. Бензина ми харесва повече. Гледам 2.4 акорди, но конкретна бройка 2.0 ми е хванала окото. Благодаря предварително.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Трудно ще ти свършат работа нечии дори добронамерени споделяния.

Най-читавият вариант за преценка е тест драйв. Да усетиш лично теглото и габаритите на колата с конкретните мотори и автомат.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да кажем ме търся субективно мнение на собственици.  За тест драйв няма кой да ми даде да я опъна на дълго.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом си от София, може някой да се отзове.

Шофирането си е въпрос на темперамент и адаптация към конкретната енерговъоръженост, а винаги ще има моменти в които ще искаш повече.

Но както е казал мечо Пух - между 2.0 и 2.4, най-добре е 3.5. :)

  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

е то камьон тогава да е. Легенда!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-вероятно ще ти се стори малко мудна. Пробвах три такива преди да взема моята. Не останах доволен от динамиката. Никога не бях карал дизел и не исках. Реших да търся 2.4 бензин, но попаднах на една красавица 2.2 дизел. Качих се и... я купих. Само автомати съм пробвал. Ти не искаш дизел. Моят съвет е да потърсиш 2.4 бензин. Най-добре пробвай и ще решиш. Успех!

Share this post


Link to post
Share on other sites

блаходаря, ще я тествам, Става въпрос че конкретна бройка ми хвана окото.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Понякога това е най-важното. С динамиката (или липсата и) се свиква.

Виждам че за добър демараж си имаш мотор - трудно ще го надскочиш с нещо 4-колесно.

Акордите винаги са били с доста балансирани потребителски качества + нотка живец, но всяко нещо си има "ред лайн". Въпросът е преди него да те устройва.

Share this post


Link to post
Share on other sites

от динамиката на дизела бях особено доволен. Имам и црв рд1 128 коня също е удоволствие да я караш, но ръчка. Сега карам едно служебно БМВ 530 д 200 коня автомат което също да си кажа че не е особено пъргаво.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мен "немската тройка" не ме кефи. Имат добри модели, но звукът от моторите им е някак измъчен. И 400 коня да е, като го настъпиш все едно му искаш кой знае какво - няма го онзи Хондов жизнерадостен звън дори на 150-те японски кончета.

Но Акорд 2.0 АТ е все някаква радост - на 1-ва / 2-ра и тук-таме 3-та. - нагоре си е "ютилити кар", а не "наказателен" апарат.

Но не пречи да тестваш и някой Ледженд - сега са по-добра оферта от Акорд 8, а е съвсем друг клас кола.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бе квото и да си говорим,2,0АТ е страшно мъртъв кон.Ще ти скъса нервите.Аз така се поддадох на мантрата,че се свиква,но истината е,че с времето все повече почва да дразни липсата на динамика.Стига се дотам,че ще намразиш колата.То не че и 2,4 е няква страшна сила,но върши работа.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кола с над 8 кила на 1 конска сила става само за "от точка А, до точка Б". Aкорд 8 с 2.4 е на границата, а с 2.0 мотора е 10 кила на кон!

Под 6 кила на кон тракшън контрола така или иначе "гаси" мотора при старт от място, а полезната сила е над 100 км/ч.

Все пак говорим за семейна кола.

Чудесата са другаде - не търсете живец от мъртвец.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redman, обзалагам се, че няма да останеш доволен от динамиката. Наистина е мъртъв коня на 2.0, независимо дали ръчка или автомат. Не че 2.4 е голяма резачка де, но 201 коня на 1450 кг приблизително са под въпросното магическо число 8 кг на конска сила, тъй че бива.

Понеже си писал конкретно за ускорението и изпреварването на магистрала (явно не си състезател). Какво точно те притеснява в ускорението на 2.0? Ускорява си съвсем нормално умрелия кон, все пак нямаш насрещно на магистрала.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Утре ще я покарам и ще споделя мнение. Трябва ми за семейна кола. Малко багаж, понякога и разходка ИЗ Европа. По важно е да бъде приятно пътуването, автомобила да не изпотява и натоварва, но все пак, при изпреварване да не създава рискови ситуации, не на магистрала;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Redman said:

[…] но все пак, при изпреварване да не създава рискови ситуации, не на магистрала;)

 

Рисковите ситуации могат да се случат, ако шофьорът не си познава добре колата. Или ги търси. По-скоро въпросът при теб би бил да не намаля броят възможности за безопасно изпреварване.

 

Но и на мен ми е интересно да споделиш впечатление.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Привет! Аз съм с 2.4 супер е автомобила, много му е хубава динамиката, изпреварвам без проблем, бързо ускорява, така че си помисли за този вариант както е казал Мечо Пух "Колкото повече, толкова повече"! Хондака е трепач!  ;)  :thumbs1:

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Redman said:

Утре ще я покарам и ще споделя мнение. Трябва ми за семейна кола. Малко багаж, понякога и разходка ИЗ Европа. По важно е да бъде приятно пътуването, автомобила да не изпотява и натоварва, но все пак, при изпреварване да не създава рискови ситуации, не на магистрала;)

Искаш семейна кола ама от филма Бързи и яростни.

Рисковите ситуации ги създаваш ти,или се набутваш в тях,когато си с семейство ги избягваш.

Семейна кола навсякъде по-света е бавна и обемиста кола,все пак возиш семейството и искаш да стигнеш там за където си тръгнал.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е баш така. Всеки иска да стигне и времето не за всички е приоритет, а и себепреценката идва с практиката.

Обемна добре, но бавна също може да е рисково. Ще затапва попътния трафик, а в него винаги има и нетолерантни сангвиници.

Възможността за нормално изпреварване на движештите се по-бавно от попътния трафик също си е вид спокойствие. Кофти за нервите е да "изпъваш вратни жили" при изпреварване, все едно ти теглиш колата.

А по федералните ни шосета има дни в които направо "не върви".

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 13 часа, ceco_accord написа:

@Redman как мина теста?

Да кажем добре. Стегнат автомобил, запазен за възрастта си, с нормалните забележки. Но ми се стори че на директна спрял под наклон колата върна назад малко. Иначе като ускорение за градски автомобил, съвсем нормално. Може би на дълго с багаж и пътници ще се усети липсата на кончета под капака по баирите. За возене става.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, CARPERA написа:

Искаш семейна кола ама от филма Бързи и яростни.

Рисковите ситуации ги създаваш ти,или се набутваш в тях,когато си с семейство ги избягваш.

Семейна кола навсякъде по-света е бавна и обемиста кола,все пак возиш семейството и искаш да стигнеш там за където си тръгнал.

 

Не искам нито бързи, нито яростни. Но автомобила при нужда е необходимо и малко характер да покаже.  Не е необходимо да те бърза ама а малко повече мощност никога не е излишна, по добре да я имаш и да не ти трябва отколкото да ти потрябва и да я нямаш. Вероятно на магистрала ще е ок, след като си набрал , но представи си завои и тръгнеш да изпреварваш. И точно тогава кола се задава а на теб не ти стига да се изнесеш бързо. Не става въпрос за рискови изпреварвания. А нормална ситуация. Да вярно, че ти взимаш решение , но се случва преценката да не е напълно обективна. 

Edited by Redman
  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

За градско всяка кола става - там критерият не е меродавен. На магистрала също нещата са поносими - няма насрещен трафик и всеки си намира мястото.

Дори в по-прагматичните журналистически тестове, освен старт 0-100 има и доускорение 60-100 и 80-120 и именно те са по-показателни.

Намери за проба и 2.4 АТ. Смятам че повече ще ти пасне, а и критерият ти за по-споконо изпреварване е напълно резонен, имайки предвид пренаселеността с автомобили по шосетата ни, където трафикът нормално се движи със 100-110 и участниците с по-слаба енерговъоръженост застигайки някой ТИР в баир, просто остават зад него и се натрупва колона, защото всеки следващ в нея е все по-немощен да ги изпревари наведнъж. И се почва с ограничените видимост и разстояние, дебнене, мрънкане, газ-спирачка с предреждане, напрежението се покачва и минутите в колоната стават бавни. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако правилно съм разбрал, автоматикът е 5-степенен.

Ако правилно съм разбрал позициите на лоста са S D N R P.

 

Това, което не мога да разбера е:

Как се изключва O/D? Има ли бутон "O/D OFF"?

Коя предавка е директна, 3-та или 4-та?

Позиция S, до коя предавка ограничава?

 

Мисълта ми е:

Досега съм карал само 4-степенни автоматици (Хонда и Тойота), при които 3-та е директна, а 4-та е O/D. Всичките 5 коли са били под 2.0 и под 150 коня.

Тааа, до момента не съм имал проблем с изпреварване. Цъкам бутончето O/D OFF, или местя лоста на D3, оборотите в "лютеницата" иии ... тетака. Същото се получава и със рязко натискане на газта, т.нар. "кикдаун", ама с една идея по-бавно от бутона.

 

п.п. Казвал съм многократно две неща:

Много е важно да знаеш, какво караш и, как да го караш!

"Колкото повече, толкова повече!" - Мечо Пух.

Edited by Krasi-mir
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В отговор на някои от въпросите ти:

Да, автоматът е 5-степенен. Няма точно директна 1 към 1 предавка, но най-близката е 3та. Няма бутон оувърдрайв. 4та и 5та реално са оувърдрайв. Контролираш предавката или с регулиране на натиска на педала, или с ръчния режим, или с D3 (ако го има, но май при 8ма серия вече е само S). S-режимът не съм го ползвал, но мисля, че просто превключва по-горна предавка на по-високи обороти и съответно е по-склонен да сваля предавки. Като цяло държи колата в по-високи обороти.

Edited by Pavel_Pavlov
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

За Акорд 8 АТ:

5-Speed Automatic Transmission Gear Ratios:

1st: 2.652

2nd: 1.614

3rd: 1.082

4th: 0.773

5th: 0.566

Reverse: 2.000

Final Drive Ratio: 4.440

S или D3 е едно и също - автомата изрежда до 3-та, а в ръчен режим може да "висиш в лютеницата" на всяка от 5-те предавки - кутията няма да превключи нагоре.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Реален случай от вчера,на първокласен двулентов път настигам две коли и камион тип тир.Скоростта е около 70кm ч,идва прав участък и тръгвам да изпреварвам,изравнявам се с камиона и о,изненада-пред него два буса и камионче натоварено с бира и правещо тапата.Насреща вече се вижда кола,а аз няма къде да се прибера.За пореден път бях благодарен на 300-те к.с. и 650нм.Та по нашите неадекватни на реалността пътища,си трябва адекватна по мощност кола,за да те измъква от ситуации,а не за "Бързи и яростни"

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spoiler

Тук няма да променим мнението един на друг. Аз като започна изпреварване гледам да имам план къде точно ще се прибера и какво точно ще направя в случай че веднага се покаже кола в насрещното. Като нямам видимост към колоната напред, не излизам. Но съм напълно съгласен, че мощност в резерв е полезна и помага и за безопасността по пътищата. Най-малкото ще имаш повече възможности да изпревариш някой и да намалиш колоната, което от своя страна може да доведе до по-малко напрежение у шофьорите. А и грешки се случват на всеки, включително и другите участници по пътя, а в определени ситуации си помага да имаш резерв от мощност. Хипотетичен пример:

 

Пръв съм в колоната, зад мен коли и някой изпреварва отзад отдалеч. Но се появява кола в насрещното и изпреварващия няма възможност да завърши изпреварването и трябва бързо да се прибере. Съответно скачам на газта, за да му направя място, а този зад мен, ако може – на спирачката.

 

ПП: и за да не говорим само за безопасност, повече мощност често прави пътуването по-малко натоварващо, а и по-приятно. Защо да не си направим пътуването по-приятно само защото на „семейна кола не ѝ трябва да е бърза“?

 

Edited by Pavel_Pavlov
  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Принципно не става дума за бързане, а именно за бързо изнасяне и спокойствие през повечето време.

Парадоксално, но тежкият (но и мощен) автомобил се усеща много по-бавен, а това именно носи спокоиствието.

Двете от подписа ми са антиподи относно възприемането на една и съща скорост и маршрут/трафик, а Акордите които съм имал са били нейде по средата.

Бялото е чудесно за забавление, но в края на пътуването фразата е - Най-сетне стигнахме.

Черното е 2,3 пъти по-тежко и 3 пъти по-мощно и фразата е - Жалко но вече пристигнахме.

Стилът ми на каране винаги е бил еднакъв - не се задържам зад МПС през което не виждам напред, но откак возя фемилито в черното, жената не е мрънкала за рискови маневри. с Акордите току рече - Цеци, нали не бързаме? :) Ноо любимка и е бялата, както и на синковеца. В този апарат (805 кила на 101 коня) има толкова много "живец"!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Цецо, при мен е обратното, забележката е преди изпреварването, щото си ме знае. В момента, в който настигна някой "турист" на опасен за изпреварване участък - "Нали няма да го изпреварвш точно сега?". Мнооооого мрази да я лепя за седалката с кикдаун. :D

 

Edited by Krasi-mir
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

А, моята се вози отзад кат директор, ама мен това ме устройва. :)

Преди надзърташе чат/пат да следи обстановката, сега спи или зяпа пейзажа.

От нейното място скоростомера не се вижда, а самата скорост не се усеща.

Автомата е мек и не я стряска, дори кикдауна вече не я буди на тоа диван отзаде.

Ама много я дразни баса, та намалям задните говорители - нема пълно щастие.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Като начинаещи англичани ... карам си Ровърчето по прекрасната магистрала със 120, е така, да пробвам, колко може. Карам си аз, докато ... "Абе идиот, е сега се усетих, че това е 120 MPh, а не 120 км/ч. :D

 

Edited by Krasi-mir
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

За моята 3-цифровото изражение в км няма голяма стойност, а и синковеца вече ми е съюзник и я успокоява - Маме, това не е голяма скорост. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 10.12.2021 г. at 12:57, Redman написа:

Да кажем ме търся субективно мнение на собственици.  За тест драйв няма кой да ми даде да я опъна на дълго.

 

Мнения от поне двама-трима собственика на Акорд 8 - 2.0 АТ събрахме ли досега?

Share this post


Link to post
Share on other sites

К'о?! Нееее!

Такива нема! Никой неще да кара такъв мрътвак!

 

Пръво - Акорда е кола за пенсионери.

Второ - Автоматикът е кутия за пенсионери.

Трето - Аз лично съм кандидат пенсионер и пишман бойрейсър.

Така че - обороти и нютони ми дай на мене. :D

Тезатва реших да пробвам дизелче на стари години.

Edited by Krasi-mir

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, dindin написа:

 

Мнения от поне двама-трима собственика на Акорд 8 - 2.0 АТ събрахме ли досега?

В конкретика не!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Redman

Твоето CR-V ръчка ли е?

Акорда, дето си тествал, как е в сравнение със RD-1? За динамика питам, комфорта ми е ясен.

Иначе, извън конкретиката,

Съпругата ми имаше Сивик 9, 1.4 i-vtec ръчка, 99 коня. Пълен, ама чак тотален мъртвак. Смени го със абслютно същата 9-ка, ама 1.8 i-vtec ръчка, 142 коня. Разликата във вървенето беше огромна, а разхода на гориво еднакъв. 

Тааа, ако не ти е много на зор, оглеждай се за 2.4, зае%и 2-ката.

 

п.п. Много ми се ще и аз като теб да добавя двуколесно возило в подписа. Мерак ми е за Honda Deauville (да поддържам пенсионерския имидж, все пак :D), ама семейния съвет казва "Забрави".

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 32 минути, Krasi-mir написа:

@Redman

Твоето CR-V ръчка ли е?

Акорда, дето си тествал, как е в сравнение със RD-1? За динамика питам, комфорта ми е ясен.

Иначе, извън конкретиката,

Съпругата ми имаше Сивик 9, 1.4 i-vtec ръчка, 99 коня. Пълен, ама чак тотален мъртвак. Смени го със абслютно същата 9-ка, ама 1.8 i-vtec ръчка, 142 коня. Разликата във вървенето беше огромна, а разхода на гориво еднакъв. 

Тааа, ако не ти е много на зор, оглеждай се за 2.4, зае%и 2-ката.

 

п.п. Много ми се ще и аз като теб да добавя двуколесно возило в подписа. Мерак ми е за Honda Deauville (да поддържам пенсионерския имидж, все пак :D), ама семейния съвет казва "Забрави".

Рд 1 е уникален автомобил. Евтин за поддръжка носи на много обороти. Ръчката е уникална. Само поддръжка. ЦБ е уникална машина , Сали це 400, 500 или 1100 все тая. Не е нервна , ЗС спокойни персони. Дуавила също не е лоша машина.  За спокойно возене много километри. 
акорда в древен ние с рД1 някак си е по пъргав. Всъщност обективни не мога да кажа точно…

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, Redman написа:

В конкретика не!

Добре е колата , става.

Абстрахирай се от мнения на колеги които се самонавиват и така професионално се изказват за нещо което  си мислят но не опитали. - Е нЕма такава държава! 

 Довери се на усещането си, гледам, че вече си направил тест и ако още не си взел решение да знаеш, че на магистрала колата е още по добра. 

Чета ти и твоите мнения и като гледам колко плахо стъпваш имам чувството, че ще се разминеш с 8ка, не излизат често бройки на малко километри с доказана история, толкова плахо стъпваш, че колегите взеха да се бъзикат с темата ти. Търсиш хулиган ама ако може да ползваш удобството на акорда, ми огледай се на друго място има си модели за тази работа.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нека пробва и 2.4 - от опит глава не боли!

Има 1 приказка:

Лесно е да направиш каквото трябва, трудното е да решиш какво трябва да направиш.

Смятам че авторът е наясно с нещата, но се надява и ние да наклоним везните. :)

Видях днес и пресни обяви за 2.4 АТ, така че - искренно успех му желая!

Кола се купува в 1 ден, но се кара с години и е желателно да е с кеф!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, даже трябва да пробва и двата, иначе няма как да види каква е разликата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...