Jump to content
svetlio80tm

Въпрос за продължителен престой

Recommended Posts

Здравейте! Притежавам ЦРВ 2016 г., фейслифт, бензин 2.0, 155 к.с, автоматик, 4х4. Налага ми се, поради работа в чужбина, да не карам автомобила няколко месеца, като ще гледам през това време да уредя поне да не е на открито.

Въпросът ми може би касае всички автомобили, но понеже имам съмнения за някакви специфики при хондата, реших да попитам тук. Трябва ли да откачам някоя клема на акумулатора, и коя, какви други действия следва да предприема с оглед продължителния престой без движение. Периодът за пример мога да дам, да речем от края на март докъм някое време на август,  няма да се кара колата. След това мисля ще успея да се прибера и ще я покарам, после пак от края на август докъм коледните празници. Принципно мога да ангажирам някого да я припалва от време на време, но незнам дали това ще помогне.

 

Ще се радвам да помогнете със съвети, предварително благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма някакви специфики.

1. Слагаш добавка за стабилизиране на горивото. Например Ravenol Petrol Quality Stabilisator или някаква друга с подобно действие.

2. Вдигаш колата на трупчета (ако е в гараж), за да пазиш гумите от деформации, от продължителния престой.

3. Хубаво е да се припалва, докато загрее до оптимална температура, поне веднъж в месеца. Да се внимава, изгорелите газове да се отвеждат правилно извън гаража! Има много смъртни случаи от неглижиране на тоя факт!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@svetlio80tm   Ако имаш мануел на български за твоя модел там подробно е описано какво трябва да се направи при по продължителен престой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление нямам книжка точно за моя модел, имам за преди фейслифта, и за американските, но точно по този въпрос не можах да намеря нищо. Да разкачвам ли акумулатора, или е противопоказно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не знам, какво да направиш.

Обаче,

Преди 10 часа, svetlio80tm написа:

имам за преди фейслифта

Мисля, че разликата не е космическа. Прочети, какво пише там.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако акумулатора е добре и в колата ти няма регистрирани утечки, може и да не го откачаш.

За гумите са ти писали, но най-доброто за самата кола е да се движи. Престоят скапва повече неща от движението. Помисли дали има кой да я разхожда през 1 - 2  седмици? И не я прибирай мокра в гаража, а ако в него е влажно, по-добре и намери навес.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, за момента нямам грижи с акумулатора, но подозирам, че е фабричният, тоест е на почти 6 години, и е възможно този престой да го довърши. Що се отнася до раздвижването, проблемът е, че нямам човек, на когото да имам доверие в тази връзка, не само че няма да направи някой умишлен золум, ами и да съм сигурен, че ще може да се справи с нея. То всъщност ако имаше такъв човек, директно щях да му я оставя да я кара от време на време вместо своята си кола.

Иначе съм наясно, че престоят скапва всичко, затова отворих и темата, даже съм базикал познати, които си държат новите коли по гаражите и не ги карат:)

Ще гледам гаража или клетката да не са с много влага, като избирам да наемам. Просто варианта с взимането на колата в чужбина го проучих и не е опция, скъпо ще е пребиваването й и ще трябва да сменям табели...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пречи да провериш за утечка все пак, особено ако си я карал редовно.

Ако няма, е без значение дали ще го откачиш, или направо свалиш от колата.

Тя е добре да стои на сигурно и проветриво място и поне под навес и някой да и хвърля по 1 око дали е там и в цялост, защото си има хора за всичко. :(

Провери и дали няма как да я приютят в някое хале на фирма в която те познават и да е безопасно де.

Имам комшия, живее си в щатите, тук си идва само за  лятото, но колата си остави на баща си, а гаражът му е сигурен, но стои празен, за да я движи все пак някой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако е добра колата я продай, сега цените са в пъти, втора употреба няма читави и ще и вземеш добри пари. След това парите в злато, акции или биткойни и като се прибереш живот и здраве си купуваш поредната....))))

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е добра, и точно затова не ми се продава, като знам колко време я чаках да се появи. Освен това ми се ще да имам автомобил като се прибирам от време на време. А и вече не правят такива читави и надеждни автомобили, всичко е даунсайзинг, турбота, пластмаса и електроника....колкото да си изкарат евентуално гаранцията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи трябва да помислиш  за вариант да палят и карат колата.

Не си уточнил колко месеца ,ако са до три мисля че нямаш проблем ,зареждаш батерията ,може и да имаш резервна и ще си ок.

По често сменяш маслото и ще си караш колата дълги години.

За повече от 5 месеца трябва ти друг вариант.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В предложението на колегата за продажба има резон. Сметни колко данъци, такси и др. ще и платиш докато не я ползваш?

А и тя си се обезценява, дори да не се кара.

А има и рент-а-кар докато си тук, а може и друга да си харесаш, докато си "там".

Щом е добра кола - зарадвай някой с нея - не бъди егоист. :)

А и тя ще е по-добре в движение.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Хонда се наложи да стои така една зима в гаража-някъде от октомври до март. Но на 2 седмици се припалваше за по 15тина минути и нямах проблем. Гумите бях напомпал на 2,6 Bar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 5-6 месеца престой, чак пък да си продава колата...

Акумулаторът го зареди напълно! Ако няма да се припалва, откачи му мнусовата клема и го остави така, а колата я заключи ръчно.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако се решиш на продажба в крайна сметка, пусни едно линкче за колата, че така и така си търся подобна в момента :)

 

За престоя, то си е според зависи и особено за гумите наистина е хубаво да се поразвъртат, но - мотора ми му се е случвало да стои цяла зима на паркинг и после пролетта да си запали и да си се кара без проблеми. Зазимен с пълен резорвоар, че инак можел да ръждяса, но това май си е специфично за мотори. Та за 3-4-5 месеца не би било фатално си мисля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та значи и аз да доложа.....престои ми отсъствие от страната за около 6 месеца през летото,колата че се препалва всяка седмица от жена ми😅(мани мани мъка) не смея да и дам да я кара,ще напомпя гумите повечко,ще държа колата в гараж.....та това дали е достатъчно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...