Jump to content
Legend91

Места за поставяне на крик и подпори

Recommended Posts

Много тъп въпрос, но къде се поставя крика и къде подпората ако страничните места пред и зад гумите вече са заети от крика (твърде къси са за да поемат и крик и подпора едновременно)? Може ли да се ползва за повдигане мястото където е куката за теглене?

 

QTAYBHf.jpeg

 

e36.jpg

 

img-0659_orig.jpg

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре някъде по окачването - под долния носач примерно. Куката за теглене е изчислена на други натоварвания и ако подпреш там, може да хлътне.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Куката за теглене е бая здрава и принципно нямаш проблеми и там да вдигнеш но крикът трябва да ти е добър, защото вдигаш цялата задница по този начин. Аз лично си купих голям нископрофилен крик - 130/508мм като на гумаджиите и с него на едната кола винаги вдигам на куката. Друг вариант ( отново при добър крик ), вдигаш отпред както си се вдига за смяна на гума но по-високо. Слагаш подпора под предният носач там където е връзката с купето и на задницата където си се слага стандартно. С тези крикове от хранителните вериги много внимавай ( ако си с такъв ) и никога ама никога дори и да си с най-скъпият крик не лягай под колата без подпора!! 

Купи си 4 подпори ( отново не от хранителните вериги ) и ако ще лягаш под автомобила, само с тях.
IMG_20210814_124238.thumb.jpg.ad8ce6420686886f9a819aac3fa03f6d.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз точно от Кауфланд съм купил крик 😆 Вдигал съм на точките до гумите и дори е престоявала така няколко минути, само на крика, нищо не стана. (Не съм лягал под колата)

page_11.jpg

 

А подпората е от Лидл ...😆

Не знам, да взема няколко тухли четворки и колата, барбар с гумите върху тях като на горната снимка? Не съм супер сигурен кое точно да носачите а имам да свърша някои неща които никой майстор не му се занимава

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хем ти се иска, хем не ти се дават пари май :) Майсторите не им се занимава, защото ти искаш да ти свършат нещо за без пари а те няма как да си го позволят. Отделно една част от цената която плащаш при майстор е и за техниката ( голяма част от тях си купуват инструменти не от Кауфланд). Да, нищо не е станало като е била само на крик, то там 1 път става и гледай да не си отдолу ти или някой твой крайник ( ръка, крак). Тия крикчета стават да си смениш гумата, за сериозна работа не ги ползвай и не разчитай на сигурност. Подлагай здрави дъски или някоя нарязана талпа да кажем. Тухлата се рони и чупи лесно. 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаааа, тухли и тем подобни ронливи обекти - категорично НЕ.

 

Местните викат - сейфти фърст!

Вдигането на колата на стойки се прави по двойки. Вдигаш предницата и слагаш две стойки, после задницата ако искаш.

Ако вдигнеш само едното колело, колата става много паянтова.

 

Предницата е най-добре да се вдигне с дълъг, нископрофилен "крокодил", поставен на средата на предния "мост". Задължително дръпната ръчна. По този начин при вдигането се мести крика, а не колата. Отзад, ако не можеш да стигнеш с крика до задния мост, си избираш друга твърда точка по средата. Ако те притеснява куката за теглене, поставяш дебела талпа, или греда под коритото за резервната гума, или там някъде. Освобождаваш ръчната и вдигаш.

 

Свалянето - по обратния ред.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mkilla
Всъщност дори не е ставало дума за пари, просто не искат ако става въпрос за ръжда или други дребни неща.

 

А тези рампи добри ли са?

https://duckduckgo.com/?q=car+ramp&t=fpas&ia=images&iax=images

 

Не мога ли да си купя някакъв по-обикновен модел подемник и да си правя каквото ми трябва под колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата я вдигам с нейния си крик, подпори слагам от горните, купени от Германия. Точките предимно на шасито, както на снимката на Mkilla, по-рядко на носача, зависи как искам да вдигна.

 

Не ми се е налагало да вдигам цялата кола досега обаче.

Затова отзад/отпред на някоя от гумите, които остават на земята задължително слагам камък, цепеница или нещо друго за да не се лашне колата и да тръгне я назад, я напред.

Резервна гума или китук (викат му и дръвник) върши работа за допълнителна подпора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, така и не разбрахме, какво точно искаш да правиш по(д) колата.

Всеки ремонт си има тънкости. От ремонта зависи, как ще повдигнеш колата и, къде ще сложиш стойките. Има вероятност ремонта да изисква подемник, или канал, а не лежешким под колата.

 

Ако нямаш идея, как да се извършва даден ремонт, със съответните тънкости и подходящи инструменти, по-добре не се захващай. Намери си майстор. Колкото и елементарно да изглежда в ютюб, ние майсторите не напразно сме търкали чиновете минимум 3г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Krasi-mir Имам да добоядисвам две гърнета, имам да поправя няколко петна ръжда, да видя дали хидравличния маркуч все още тече и да изчистя маслото там и т. н и т.н. Имам да чистя дросел и всмукателен колектор,  ,все неща за които моля майстори от 2 години, без резултат. А и освен това и преди съм си правил доста неща по колата, и след това ми е повече кеф, като знам че сам съм се справил.

Редактирано от Legend91
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом имаш желание и свободно време, дерзай. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
20 hours ago, Legend91 said:

Не мога ли да си купя някакъв по-обикновен модел подемник и да си правя каквото ми трябва под колата?

В някои градове (виждал съм за София и Варна) се предлага услуга "подемник под наем". 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То си е направо сервиз под наем с всичко необходимо, но като гледам колегата колко неща е планирал, ще трябва да си предвиди трицифрена сума.

Преди имаше доста рампи и канали из междублоковите пространства, но позачезнаха напоследък. В момента даже не се сещам за такава, но гооооглето със сигурност знае повече от мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В софия имаше подемници под наем за под 10лв/час. Мисля, че е отличен вариант за такива неща. Но лично аз не съм ползвал.

 

ПП: или може 12лв да е било. Не помня.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 11/14/2021 at 7:29 PM, xatamoto said:

колко неща е планирал

Идеята е да мога от време на време и да я  мия отдолу, има разни антикорозионни препарати за пръскане, че дори и антикорозионни шампоани. Много неща могат да се направят ако човек има възможност да си вдига колата. Гледах едни пневматични "крикове" които се слагат от двете страни и така повдигат цялата кола, но никаква информация в повече. При положение че Кауфландския крик е за 2 тона толкова ли е непрепоръчително да се вдига (не подпира) с него половин кола, предница или задница? На мен с една водоструйка малко повдигане ми трябва.

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Много автомивки имат подемници за миене  на двигател. Аз ползвах такъв за да намажа с антикор 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
8 hours ago, Legend91 said:

При положение че Кауфландския крик е за 2 тона толкова ли е непрепоръчително да се вдига (не подпира) с него половин кола, предница или задница? На мен с една водоструйка малко повдигане ми трябва.

Нямаш проблем да я повдигнеш половината и подпреш на стойки, стига крикът да има достатъчно височина. Бъди много внимателен с подлагане на неща между крика и колата защото в края на хода си, крикът има голямо хоризонтално изместване, а колелцата му сигурно са тесни и немного лесноподвижни. Подбери твърда и гладка повърхност, за да не потънат колелцата и крикът да остане на място докато вдигаш.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...