Jump to content
Trayan Yordanov

Вода на шофьорското място

Recommended Posts

Здравейте, вече месец се боря с вода в краката на шофьорското място когато вали дъжд. Колата е акорд 8,2009г. 2,4 бензин. Случва се само при дъжд, поне не ми е направило впечатление след автомивка да капе. Още когато ми се случи за първи път махнах кората която е под волана и на нея има една дунапренена възглавничка която беше подгизнала, залегнах и мисля че видях да е някъде от към основата на волана. Странното е че като запаля и тръгна прикапва върху краката ми но след изминати около 10км спира да капе. Изгледах всички клипове по темата, проверих и отводнителните канали на люка (с въздух и вода), решетката отпред е чиста, ходих в сервиз където махнаха решетката на чистачките както и самите чистачки и майстора ми обясни че освен в двата края има и един отвор точно между чистачките под моторчето и той е бил запушен. Пода беше яко подгизнал, сума вода съм попил и изхвърлил от там. Странно ми е защото на никое клипче в нета и на никой в мненията не видях и не пух и не прочетох проблема да идва от това отворче. Когато наливам вода се изтича от двата подкалника, не тече от шибидаха. 

Ако някой е имал същия проблем и го е решил моля за съвет, дали има някое място което е останало непроверено. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички симптоми са за проблем с уплътнението на предното стъкло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стабилно трябва да е разлепено за да пълни така... При мен не беше залепено добре при смяната и свистеше след 80-90 нагоре, но никога не ми е мокрило

толкова много. Само по леко засъхнали капчици отвътре по стъклото се личеше все едно конденз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има логика да е от него две сутрини ккато вляза в колата отпред на стъклото в ъгъла където е залепена гражданската е запотено. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А има ли възможност да не е изпуснало уплътнението с което е залепено стъклото за колата, а да влиза вода в купето от това че е леко деформирана решетката която е под чистачките и която има една гума която би трябвало да прилепва към стъклото, не бях обръщал внимание, но сега като започнах да я оглеждам ми направи впечатление че никак не прилепва напротив има може би 1-2мм разстояние между нея и стъклото,но това е по цялата дължина а капе само от моята страна. 

Това е номера на въпросната решетка 74208-TL0-G00

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да е от решетката. Тя е "декоративен елемент".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стъклото ляга върху металната рамка и се лепи непрекъснато. Обикновенно тази рамка е леко повдигната, така че дори и някъде да не е залепнало добре, да не влиза вода. А и както @Jenti е написал по-горе, ако някъде не е залепено добре, ще чуваш шум/свистене при движение с по-висока скорост.

Ако имаш възможност, обливай колата с маркуч за по-дълго време, свали кората под волана и огледай откъде може да се стича/капе върху кората.

А дори и да е проходимо отичането от люка, може да е леко запушено и да не успява да поеме достатъчен дебит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наливах доста вода и нищо не се задържаше, а и ако беше от тези отводнителни канали нямаше ли да капе от люка на главата ми. Друг вариант който си мисля е и че може някой от маркучите да е скъсан или нещо подобно. Ще се прави по дълъг воден тест явно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е ръчкано да се чистят каналите може да са ги скъсали и от там да изтича една част от водата. Трябва да се разглоби така или иначе. Щеше да капе от люка, ако е задръстен канала и не изтича водата. А ти си изтича, ама не там където трябва. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, Trayan Yordanov написа:

Наливах доста вода и нищо не се задържаше, а и ако беше от тези отводнителни канали нямаше ли да капе от люка на главата ми. Друг вариант който си мисля е и че може някой от маркучите да е скъсан или нещо подобно. Ще се прави по дълъг воден тест явно. 

 

Колега те тези дренажи са аварийни в случай, че забравиш люка и завали дъжд и няма кой да затвори люка. На повечето коли така и така никога ама никога не се налага да минава вода през тях за това остави си люка на мира и се огледай на друго място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и ще направя, днес ходих при един познат със силна прахосмукачка и излезе още вода от пода, после включи една машина за сушене и уж вече мокета е сух. Изляхме две кофи вода, едната директно върху решетката пред чистачките и си се изтече безпроблемно на силна струя и от двете страни на подкалниците и втората директно върху предното стъкло и нямаше нищо в купето. В събота ще я измия на автомивка да видим от там дали ще се случи нещо и последния тест ще е следващата седмица като завалят пак дъждовете. Дано да е бил наистина само този отводнителен канал който е под чистачките и който според майстора е бил запушен. Ако пак протече вече ще ходя на вариант при стъклар да привери уплътнението в долния му край на прозореца, но не съм сигурен че от леко прецакано уплътнение може да събере толкова вода на пода, на и под мокета. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И автомивката и кофите са много краткотрайно обливане, което надали ще ти репродуцира теча. Или дъжд или опитай друг вариант за обливане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като абсолютно всичко беше сухо отидох да измия колата. Веднага след това смъкнах въпросната пластмаса под волана и имаше капки вода и тази възглавничка имаше мокро петно. Погледнах какво се случва и видях, че има капки по една много дебела сива тръба, мисля, че е нещо като греда която държи таблото, погледнах по нагоре и видях, че има капки и на кормилния прът, може и над него да капе, но как подяволите стига вода до там като той е на около 20см от стената от която започва двигателния отсег. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стича се от някъде, прокапва, после пак се стича и може да стигне на невероятни места. Хубаво е, че поне си успял да симулираш теча и сега остава само да откриеш първопричината.

Какво има вертикално нагоре над мястото, където е капало върху кормилния прът?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има най различни кабели които излизат от таблото и други тръбички. Във вторник имам уговорка да видим да смъкнем табло, километраж и да погледнем отгоре надолу,а и да е полено да се види точно какво има ма него. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свали рамената на чистачките, свали кората където се крие механизма с моторчето на чистачките и почисти хубаво страничните отвори от кал, прах и какво ли още не, там се събира много гняс. Защо тръгваш от зад на пред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го направих преди седмица. Отворихме и там имаше три отвора като този в средата е с обратен наклон към купето и наистина другите два бяха ок, а този средния беше задръстен,но вече е чисто там и въпреки това пак прокапа. 

Редактирано от Trayan Yordanov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започвам да си мисля, че е възможно колата да е имала тежка катастрофа при предишния собственик и да не е оправена като хората. 

Познат имаше подобен случай с една Тойота Авенсис. След всяка автомивка му се пълнеше багажника с вода и така и не можаха да открият какво става и така я продаде.

Беше намерил отнякъде връзка с някаква застрахователка, мисля че тези които дават кредит за кола. Която не знам как беше изровила, че колата е претърпяла ПТП в чужбина и даже снимка му беше намерила.

Не можех да повярвам, че това е същата кола, която караше. На снимката беше събрана на хармоника, тотал щета. Как я бяха изпънали да не личи не знам.

Само това с пълненето на багажника с вода издаде, че нещо не е наред...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама аз я карам вече три години и много дъжд и сняг е видяла и е карана в дъжд и винаги е била паркирана на открито. Това чудо за пръв път ми се случи сега преди около месец и половина два. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 25.10.2021 г. at 18:04, Trayan Yordanov написа:

 

 

Колега как се развиват нещата с водата в купето, реши ли проблема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление, не. Проверих всички тръбички за отводняване. Разкачахме таблото да гледаме и нищо. Всичко изглежда наред като наливаме вода на отделните места няма прокапване, но след всеки дъжд си е мокро и ако е по продължителен направо капе в краката. Прикачвам няколко снимки на които се вижда един ръждив цвят там има капчици като вали. Това е една дълга тръба, която върви точно под кормилния прът. Над нея се виждаха следи от капки, но е пълна загадка как вода е стигнала до там, тъй като вертикално нагоре няма нищо има си само изолациите, таблото, кабели, но не и елементи, които да са как да кажа гранични с външната среда за да имат връзка с водата отвън. 

IMG_20211106_171857.jpg

IMG_20211106_171851.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От снимките може да се види, че водата се стича по тази тръба, а не капе директно отгоре. От първата снимка е видимо, че водата се стича от лявата страна - даже има леки оранжеви петна при болтовете горе в ляво. Разтапицира ли А-конзолата от ляво, да погледнеш дали там няма някакви следи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такъв теч бе причината да продам същия автомобил.

- Колата бе почти разглобена - нищо;

- Два или три пъти презалепвах челното стъкло и в интерес на истината течът спря;

- За късмет, камъче спука стъклото, което наложи да го сменя с ново и познай какво..... - пак потече.... отнякъде;

- Продължението го разбра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде около страничните лайсни на стъклото май ще е проблема. Тази кола минала ли е сервизната акция за тях?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ходила на сервизна акция, но като проверявам по номер ми излиза пе няма активни за нея. И аз залагам да е от предното стъкло, но не знам. Ако беше от А конзолата нвмаше ли да има следи по нея, видими, отвън, някакви петна или нещо такова, количеството вода което влиза не е малко и щеше да е мокро и отвън. Продължавам да търся, няма да я оставя така. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да няма следи по тапицерята на конзолата, зависи от къде влиза водата и как се стича. Може от мястото, където влиза да се стича по метала до тази тръба зад таблото, и от там - върху кората.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Trayan Yordanov написа:

 Продължавам да търся, няма да я оставя така. 

 

Е такива колеги харесвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих тръгнал отгоре....шевовете при тавана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах колата на сервиз като преди това минах през автомивката, за да може да се види от къде идва водата. Разглобиха таблото, махнаха кори, пластмаси и нищо, всичко им изглежда нормално вижда се че има капки, но не могат да определят от къде са дошли, не могат да проследят. Обливахме на мивката само предното стъкло. Майсторите заключиха, че може да е от уплътненията на предното (челно) стъкло. Четох в други теми че е напълно възможно ако е сменяно или просто от слънцето да се е съсипал материала и да започне да пропуска. Предупредиха ме че при презалепване трябва да се смъкне, силиконира и залепи отново, но има голяма вероятност да се спука при демонтажа. Стъклото е маркирано и е оригинално, но не знам дали е "оригиналното" или е сменено с оригинално. Имам няколко въпроса: как може да се разбере дали е оригиналното? Действително голяма ли е вероятността да се спука при демонтажа? Има ли вариант да се доуплътни от стъклари без да се демонтира? Може ли някой да ми препоръча читава фирма която да изпълни манипулацията? Извинявам се за лошото каество на снимката! 

IMG_20211117_193710.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятноста да се спука е голяма но по голяма е да излезе здраво иначе нямаше да има втора употреба. Не знам колега дали си виждал как се лепи стъкло но аз съм сменял два пъти и става за 15 минути. Погледни в тубата как се прави и ще придобиеш представа. Полага се силикона и тогава се спуска стъклото. На твоята кола сервизната акция не са само лайстните но до колкото разбрах и прелепват стъклото на ново точно от двете му страници (явно знаят за проблема). За това бих те посъветвал да отидеш в Бултрако и да споделиш проблема, може да те запишат за акцията тъкмо ще прилепят и стъклото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След няколко разговора днес с бултрако ми обясниха любезно, че колата не попада в обхвата ма сервизна акция за подмяна на лайсни. Обясниха ми любезно и че за презалепване на челното стъкло използват външна фирма и не гарантират че описания проблем ще е решен. Казаха пе са имали случай в който пак така на един акорд му течало, те извършили тея манипулаци плюс му подменили всички уплътнения, подложки и щипки и проблема си е останал. Като след време въпросния колега им е казал че е открил проблема в гредата която слиза към стъклото отвътре и сложил силикон и се е оправило. Аз им казах че няма видими мокри петна и че се просмуква под ттаблото, а те казаха и че при въпросния не е имало, както писа колега по горе, явно зависи накъде поема водата. Посъветваха ме да потърся специализиран сервиз за стъкла и докато не съм напълно убеден да не предприемам манипулацията. Някак си все не ми се иска да мисля че е от тази греда тъй като при дъжд количеството вода е много а не само да покапва все си мисля че при толкова голямо количество би избило някакво петно пи тая греда. Следващото което мисля да направя е гледам че има някакви фирми за установяване на течове във автомобил с някакви инфрачервени уреди и термонещо си. Дано се устснови, за всеки случай мога да се опитам да разкача тази греда, има ли нещо сложно и дали ще се справя сам? 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук може да видиш какво значат маркировките на стъклото: https://carglass.ee/en/carglass/automotive-glass-marking-2/

Успя ли да направиш снимки при свалени кори/табло?

Водата си намира път от невероятни места, които понякога са вън от логиката. Аз лично не смятам, че е от стъклото, защото тогава много вероятно е да се стича по самото стъкло отвътре.

Ако говориш за кората на А-конзолата (гредата, която слиза към стъклото), в service manual-а, свален от тук намерих следните инструкции:

1105171943_Accord8A-Pillar-1.thumb.jpg.0c9d2f8d9249c9e3c5250a2d74963aab.jpg1338642388_Accord8A-Pillar-2.thumb.jpg.2a1c8ccfcdaf25437d6975d3668d2648.jpg20106164_Accord8A-Pillar-3.thumb.jpg.68fd2aad2af91446ad9310c980b52aca.jpg273070030_Accord8A-Pillar-4.thumb.jpg.823399537f49325f0cd0d4a80946c86f.jpg

 

Провери, дали тези инструкции са релевантни за твоята кола и ако смяташ, че сръчността ти е на нужното ниво и имаш подходящи инструменти и увереност, няма нищо лошо да опиташ. Алтернативно може да отидеш в Бултрако и да ги помолиш да ти свалят кората и да покараш така известно време.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Идея за тест: опитай проба-грешка. Облепи ръбовете на стъклото и всички потенциално рискови места със стреч фолио (мисля,че най-удобно за работа ще е с домакинско от супермаркета) и започни да махаш докато не се появи отново теча.

Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запазил съм си час за следващата седмица в събота при такава фирма от която ми обясниха че в контролирана среда, разбирайте сервиз, се вкарва в купето безвреден пушек (флуид) който под налягане ще се види от къде излиза и реално там е мястото на теча. Обнадежден съм, че това е най сигурния и безболезнен начин за проверка. По този начин ще се спестят разглобявания и чупения на щипки, което най накрая води до разочарованието че не се открива нищо. 

Благодаря за предложението с кухненското фолио, само че за да я облепя това означава че трябва да махна всикли лайсни, подложки и решетки, от друга страна дори и да го направя при мен няма да има резултат тъй като от малко количество вода (една кана, чаша, бутилка, кофа) не се случва нищо, трябва й минимум автомивка, а с фолио няма как да вляза там. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...