Jump to content
Sign in to follow this  
Guest AwesomeFreak

Премахване на портокалова кора и полиране с подръчни средства

Recommended Posts

Guest AwesomeFreak

Здравейте колеги и фенове на марката!

 

Имам стара хонда сивик, доста вярна машинка която си обичам и се грижа за нея. За съжаление ми изгоря на места лака до боя на предния капак и реших домашно да се заема да го ошкуря, боядисам и лакирам. Първите две задачки - супер се получиха, но с нанасянето на спрей лак работата се о*ра. Стана мътен с ефект на портокалова кора и колкото и да се опитвах да коригирам не се получи. Майсторите в моя град ми се смеят и ми искат доста пари за да го обработят и искат наново да го лакират, което за мен е излишно. Из тези дни гледайки екстра мазния и на петна преден капак си викам не мога ли да го полирам ръчно както си полирам фаровете - изреждам водни шкурки от 1500, 2000, 2500, 3000 и след това пастирам с полираща паста. Знам, че ще е доста работа все пак капака не е мъничък но постепенно за седмица с доста свободно време дали няма да получа задоволителен резултат без полираща машина, че не разполагам с такава? В случая за полиране използвам едно препаратче на Магуаър Ултимат Компоунд май беше, извинявам се не мога да си сменя езика и за тва на шльокавица. Дали ще ми се получи? Не търся перфектни резултати, достойни за шоурум, а просто да не дразни окото че сега количката ми изглежда като полята с олио обилно ;/

 

Ще се радвам да споделите опит, съвети и мнение как да постъпя? Благодаря!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пробвай се, щом имаш времето, матералите и желанието, бояджийте няма да избягат.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз си взех поуката с портокаловата кора...! Изводът ми е, че ще трябва да се мине още веднъж отначало 🙈😉☺️ Грешките, които се допускат в края са: 1.Правилната температура

2. Непременно помещение без прашна среда ( много чисто и затворено) 

3. Движението на ръката при нанасяне на слоевете( има достатъчно уроци в YouTube) 

4.Достатъчно време между пръсканията

.... И ТЪРПЕНИЕ🙏😊😜👍

Edited by mitaka0007
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съгласен съм с посочените по-горе условия за да се получи задоволителен резултат, но не съм съгласен с портокаловата кора. Заличава се доста успешно с подходящите шкурки и полиращи гъби и с машина. На ръка.... трудно ще е. Вече за местата, на които стои замъглено и ако е в следствие на недостатъчно нанесен лак - няма спасение - или наново или надлакиране, но тук крайния резултат пак е под въпрос. Дали ще се свържат стария и новия лак, колко време е минало от последното пръскане и тръгнала ли е оксидацията и т.н. А и според мен, без да съм профи, пръска ли се със спрей особено на големи участици "резултатът" е налице.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 9 часа, mitaka0007 написа:

И аз си взех поуката с портокаловата кора...! Изводът ми е, че ще трябва да се мине още веднъж отначало 🙈😉☺️ Грешките, които се допускат в края са: 1.Правилната температура

2. Непременно помещение без прашна среда ( много чисто и затворено) 

3. Движението на ръката при нанасяне на слоевете( има достатъчно уроци в YouTube) 

4.Достатъчно време между пръсканията

.... И ТЪРПЕНИЕ🙏😊😜👍

Аз имам своите изводи от моите боядисвания. Мога да кажа, че вече боядисвам много по-добре от разни идиоти, които скоро ми осраха Хондичката.

Не стига, че нямаха техника, а явно бяха и далтонисти. Идиоти-далтонисти!😀

Та първо и много важно! Как си разредил боята. Тук е ключа за "портокаловата боя". От тук трябва да тръгнеш. По-гъста ли е, си готов. Ползва се линийка и се взема предвид температурата. След това с какви разтворители и втърдители работиш- бързи или бавни.

Ако пръскаш с високо налягане отново си с "портокал".

Не говоря за липсата на обезвлажнител или смотан компресор или пистолет. Ненастроен, с гадна или липсваща метла. 

Много са нещата и наистина много се кефя на хубаво боядисан детайл. Заглеждам се и във фабрично/роботско/ боядисани коли и има страшно много забележки. 

Не случайно добрите бояджии дерат кожи. Има защо.

Успех 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имам приятели автобояджии. Изкарвал съм с часове при тях и знам че "касапин с гледане не се става". Практика с години ежедневна работа трябва, за да усещаш кое не е наред и до какво ще доведе.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AwesomeFreak, според мен не се чуди много, а подготвяй капака за лакиране отново. За ден ще го подготвиш, на другият ще го напръскаш. И аз съм си играл с моята няколко пъти, резултата е плачевен на места (мехури), ама не се отказвам. Като му дойде времето, при добри условия, пак ще я метна. Не ме дразни как изглежда толкова колата, колкото че искам да подобря собствените си умения. Щом от сега виждаш портокала, след време на какво ще мяза? Скептичен съм, че едно полиране ще реши въпроса генерално. Гледах преди време един американец мацаше лака с валяк, добре му се получи, но аз бих опитал от любопитство само.

Успех!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Познавам бояджия, който винаги пръска лака на "портокал", но на дебел слой. 

Умишлено го прави, като след това полира.

Нещата му се получават отлично, но е намерил цаката на метода. 

Клиентите му, са супер доволни. 

Виждал съм коли след като ги е изпръскал на "портокал", след това  след полиране и изглеждат по-добре от завода. 

Така че - пробвай. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

И "моят" така прави.

Казва че лак трябва да има обилно, за да има за сваляне при полиране няколко пъти през годините.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...