Jump to content
Guest AwesomeFreak

Премахване на портокалова кора и полиране с подръчни средства

Recommended Posts

Guest AwesomeFreak

Здравейте колеги и фенове на марката!

 

Имам стара хонда сивик, доста вярна машинка която си обичам и се грижа за нея. За съжаление ми изгоря на места лака до боя на предния капак и реших домашно да се заема да го ошкуря, боядисам и лакирам. Първите две задачки - супер се получиха, но с нанасянето на спрей лак работата се о*ра. Стана мътен с ефект на портокалова кора и колкото и да се опитвах да коригирам не се получи. Майсторите в моя град ми се смеят и ми искат доста пари за да го обработят и искат наново да го лакират, което за мен е излишно. Из тези дни гледайки екстра мазния и на петна преден капак си викам не мога ли да го полирам ръчно както си полирам фаровете - изреждам водни шкурки от 1500, 2000, 2500, 3000 и след това пастирам с полираща паста. Знам, че ще е доста работа все пак капака не е мъничък но постепенно за седмица с доста свободно време дали няма да получа задоволителен резултат без полираща машина, че не разполагам с такава? В случая за полиране използвам едно препаратче на Магуаър Ултимат Компоунд май беше, извинявам се не мога да си сменя езика и за тва на шльокавица. Дали ще ми се получи? Не търся перфектни резултати, достойни за шоурум, а просто да не дразни окото че сега количката ми изглежда като полята с олио обилно ;/

 

Ще се радвам да споделите опит, съвети и мнение как да постъпя? Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай се, щом имаш времето, матералите и желанието, бояджийте няма да избягат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си взех поуката с портокаловата кора...! Изводът ми е, че ще трябва да се мине още веднъж отначало 🙈😉☺️ Грешките, които се допускат в края са: 1.Правилната температура

2. Непременно помещение без прашна среда ( много чисто и затворено) 

3. Движението на ръката при нанасяне на слоевете( има достатъчно уроци в YouTube) 

4.Достатъчно време между пръсканията

.... И ТЪРПЕНИЕ🙏😊😜👍

Редактирано от mitaka0007
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с посочените по-горе условия за да се получи задоволителен резултат, но не съм съгласен с портокаловата кора. Заличава се доста успешно с подходящите шкурки и полиращи гъби и с машина. На ръка.... трудно ще е. Вече за местата, на които стои замъглено и ако е в следствие на недостатъчно нанесен лак - няма спасение - или наново или надлакиране, но тук крайния резултат пак е под въпрос. Дали ще се свържат стария и новия лак, колко време е минало от последното пръскане и тръгнала ли е оксидацията и т.н. А и според мен, без да съм профи, пръска ли се със спрей особено на големи участици "резултатът" е налице.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, mitaka0007 написа:

И аз си взех поуката с портокаловата кора...! Изводът ми е, че ще трябва да се мине още веднъж отначало 🙈😉☺️ Грешките, които се допускат в края са: 1.Правилната температура

2. Непременно помещение без прашна среда ( много чисто и затворено) 

3. Движението на ръката при нанасяне на слоевете( има достатъчно уроци в YouTube) 

4.Достатъчно време между пръсканията

.... И ТЪРПЕНИЕ🙏😊😜👍

Аз имам своите изводи от моите боядисвания. Мога да кажа, че вече боядисвам много по-добре от разни идиоти, които скоро ми осраха Хондичката.

Не стига, че нямаха техника, а явно бяха и далтонисти. Идиоти-далтонисти!😀

Та първо и много важно! Как си разредил боята. Тук е ключа за "портокаловата боя". От тук трябва да тръгнеш. По-гъста ли е, си готов. Ползва се линийка и се взема предвид температурата. След това с какви разтворители и втърдители работиш- бързи или бавни.

Ако пръскаш с високо налягане отново си с "портокал".

Не говоря за липсата на обезвлажнител или смотан компресор или пистолет. Ненастроен, с гадна или липсваща метла. 

Много са нещата и наистина много се кефя на хубаво боядисан детайл. Заглеждам се и във фабрично/роботско/ боядисани коли и има страшно много забележки. 

Не случайно добрите бояджии дерат кожи. Има защо.

Успех 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам приятели автобояджии. Изкарвал съм с часове при тях и знам че "касапин с гледане не се става". Практика с години ежедневна работа трябва, за да усещаш кое не е наред и до какво ще доведе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AwesomeFreak, според мен не се чуди много, а подготвяй капака за лакиране отново. За ден ще го подготвиш, на другият ще го напръскаш. И аз съм си играл с моята няколко пъти, резултата е плачевен на места (мехури), ама не се отказвам. Като му дойде времето, при добри условия, пак ще я метна. Не ме дразни как изглежда толкова колата, колкото че искам да подобря собствените си умения. Щом от сега виждаш портокала, след време на какво ще мяза? Скептичен съм, че едно полиране ще реши въпроса генерално. Гледах преди време един американец мацаше лака с валяк, добре му се получи, но аз бих опитал от любопитство само.

Успех!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познавам бояджия, който винаги пръска лака на "портокал", но на дебел слой. 

Умишлено го прави, като след това полира.

Нещата му се получават отлично, но е намерил цаката на метода. 

Клиентите му, са супер доволни. 

Виждал съм коли след като ги е изпръскал на "портокал", след това  след полиране и изглеждат по-добре от завода. 

Така че - пробвай. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И "моят" така прави.

Казва че лак трябва да има обилно, за да има за сваляне при полиране няколко пъти през годините.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...