Jump to content
ceco_accord

Ремонт АКПП Хонда Легенд КВ1

Recommended Posts

Макар и рядко - случва се.

Просто да се знае какво има вътре.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онзи ден нямах време за описание - в случай че някой не е разбрал повествованието.

 

Та, колата е спряла да се движи след загряване на маслото в кутията и е докарана с репатрак.

Собственика е споделил че последните 2 месеца е лашкала при превключване, но явно не го е взел на сериозно.

Първа хипотеза - загуба на масло, но всичко външно било сухо и маслото по норма.

След отварянето се виждат състоянието му, износените фрикционни пакети на скоростите и затлачения филтър. Разрязват и хидротрансформатора, където откриват изобщо липсващ фрикционен диск на съединителя и ожулена работна пътека на "тавата". Всичко това (метални стружки и парченца феродо) е затлачило филтъра, което води до падане на работното налягане в маслените магистрали. От там - по-слаб натиск и скоропостижно доошлайфване на фрикционите и естествено нисък или никакъв въртящ момент към колелата. Хипотеза - износен регулатор на налягането.

Ремонта включва нови: гарнитури, пакети фрикциони, нов регулатор на налягането, рязане на хидрото + нов съединител / заваряване на тавите и задължителната му балансировка (което спестиха във видеото).

 

Принципно това си е класическият хондов автоматик (не CVT - вариатор) и във всички модели работи еднотипно. Просто са различни кутии заради размери, крепежи към мотор и купето, както и заради въртящ момент. Принципната схема е еднаква от десетилетия и е проверена с времето. :)

Добре е при симптоми различни от нормалното и функциониране да се търси диагностика от спец без отлагане, защото в случая от видеото е щяло да се спести време и пари, ограничавайки се само до ремонт на хидрото.

 

Проверката на лок-ъп е лесна - трябва да заключва "тавите" и да осигурява твърда връзка между мотора и кутията при движение над 80 км/ч, освен когато се иска рязко ускорение и кутията първо отключва съединителя, а ако се налага, сваля и предавки.

Тества  се като леко се натиска и отнема газта последователно и се следи дали стрелките на оборотомера и скоростомера се движат синхронно надолу, или нагоре. При минаване в ръчен режим (за кутиите които имат тази функция) може да се тества и в лек баир с малко газ. Кутията се опитва да осигурява по-високи обороти на мотора, но при минаване в "М" след 2-3 секунди заключва "тавите" на хидрото, а при минаване обратно в "Д" пак ги отключва - при същия натиск на газта.

 

Добре е при купуване на стара кола да се тества кутията, но и да има проблем - прави се - процедурата е видна от видеото.

Ако в документите по вноса пише "проблем с автоматика" - да не ви плаши, ако тя си работи нормално. Просто на видимо здрава кола така се сваля цената по вноса пред митницата.

 

Тоя тип кутия е неубиваема като здравина и механика, без значение от стил на каране. Единствените и проблеми са от лошата кондиция на маслото и съответното му по-ниско налягане в системата. Не я плаши многото газ (тя обича налягането на маслото), а зверското каране не износва нищо в нея (зъбчатките са като на механична и няма друго триене освен в тях), а просто амортизира по-бързо тампоните и, като и тези на мотора. Когато е в оф-роуд модели и се буксува с тях, просто маслото се опреснява по-често, заради угара в него от наднормената температура. То си се охлажда през сектор във водния радиатор и за това нивото му се мери на топъл мотор и след вкл. на всички позиции на лоста (и отново слагане на "Р") - за да е темперирано и влязло навсякъде, което се гарантира от толеранса на измерване (60-90 сек след гасене на мотора), което просто си е с цел безопасност.

 

Enjoy the ride!

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега и ако кажеш къде е тоя спец за диагностиката....в България...още една купа ще вземеш.

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познавам само 1 (от миналия век) - не ми се е налагало да го ползвам. В гр. Мартен - дузина км източно от гр. Русе.

ЛИВ ООД

088 892 7614

https://maps.app.goo.gl/Z75vn4LhC6FL5Lqt5-5-

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...