Jump to content
Sign in to follow this  
inspektora

Въпрос за демпферна шайба за CR-V 3 GEN дизел

Recommended Posts

Колеги, днес сменях пистов ремък и лагер на ролката на обтегача. При огледа майстора ми каза, че и демпферната шайба на коляновия вал е за смяна, като ми демонстрира, че като я напъне, външната ѝ част мръдва с няколко милиметра по посоката на въртене (не мога да разбера дали превърта или просто гумата поддава леко). По гумата няма напукано или скъсано и нямам някакви оплаквания. Дали наистина е за смяна и как се разбира? Колата е на гарантирани 165К.

В една варненска фирма Соларей продават оригинална (според тях) шайба 13810-RBD-E01 за 351 лв. Някой купувал ли е от тях и читави ли са?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, inspektora написа:

Колеги, днес сменях пистов ремък и лагер на ролката на обтегача. При огледа майстора ми каза, че и демпферната шайба на коляновия вал е за смяна, като ми демонстрира, че като я напъне, външната ѝ част мръдва с няколко милиметра по посоката на въртене (не мога да разбера дали превърта или просто гумата поддава леко). По гумата няма напукано или скъсано и нямам някакви оплаквания. Дали наистина е за смяна и как се разбира? Колата е на гарантирани 165К.

В една варненска фирма Соларей продават оригинална (според тях) шайба 13810-RBD-E01 за 351 лв. Някой купувал ли е от тях и читави ли са?

 

Аз моята си я взех от там, оригинална е шайбата. Вече 2 години си е ок. 

Иначе и моята на външен вид нищо и няма, но явно си имат методи а проверка.

Само че един приятел скоро си взе и той и са му казали, че е последната на тази цена и цената вече ще е 700+ лв.

Трябва да провериш все пак.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Bizzito написа:

Иначе и моята на външен вид нищо и няма, но явно си имат методи а проверка.

А имаше ли някакви симптоми?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз тогава имах много симптоми. Може би имаше някакъв шум, но майстора беше казал, че има луфт.

Те са доста сериозни шайби тежат към 2-3 кила. Сигурно има начин да се тества с повече сила. 

Аз старата си я пазя,  има някакъв живот още в нея, но тези шйби е хубаво да се сменят навреме защото се водят втори демпфер, а и оставят на пътя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще се доверя на майстора, а и съм педант по отношение на поддръжката, така че щом намеря оригинална шайба на добра цена, ще я сменя. Благодаря за съветите!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В намалени авточасти където дава колега има и оригинална на 350 пак.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А покрай шайбата нещо друго сменя ли се - болт, семеринг и т.н.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не.

Но сега се замислих пистов ремък на колко км се сменя🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моят беше оригиналния (имам пълна сервизна история) на 165К и нищо му нямаше, но така и така се сваля заради ролката, реших да го сменя. Не се сещам да има някаква рекомендация за определени километри.

Edited by inspektora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-сетне открих може би единствената налична оригинална демпферна шайба в България на нормална цена - 364 лв. За изненада се оказа в Бултрако Пловдив. Тъй като ще ходя на Цигов чарк за няколко дни, ще си я взема направо от там, като за целта я платих по банка, за да ми я пазят. Попитах и за акцията за подмяна, но тя била само за автомобили до 7 г. Малко се притеснявам, защото отвреме навреме се появява един смущаващ стържещ звук от двигателя, заради който ходих в сервиз и ми смениха лагера на обтегача. Смятахме, че шумът е от него, но и след смяната го има. Проблемът е, че се появява много рядко и няма как да се хване. Възможно ли е демпферната шайба да го причинява :wacko:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Доколкото знам може от нея да е да.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 7 часа, inspektora написа:

.„„„„„ появява един смущаващ стържещ звук от двигателя, Възможно ли е демпферната шайба да го причинява :wacko:

 

Не.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-вероятно е тръгнала шайбата на алтернатора. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз за нея си мисля, но я провериха, както и всичко, което се върти от ремъка и не откриха проблем. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тая ролка/шайба на алтернатора е доста коварна. В началото ту шуми, свири, стържи, после няма нищо. И аз така смених първо лагера на обтяжната ролка, но за късмет при втория майстор се появи шума точно като бях там и след смяна на ролката на алтернатора всичко е ОК. При мен шума се появяваше най-често когато вкл. климатика, но само в началото докато тръгва компресора и се натоварва всичко което върти ремъка и след това няма шум. Моя шум беше по скоро като свирене, доста силно се чува, когато го има, след това изчезва и така до следващия път.

Edited by goga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Общо взето същата работа. Появява се при включване на климатика или друг ел. консуматор, но много рядко. Чудя се какво предизвиква звука. Може би превърта ролката, но не ми светва лампа за акумулатора. Дяволска работа. А да се сменя без сигурност не е вариант. Прекалено голяма работа е. 

Edited by inspektora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Поне при акорда не е голяма работа. За 3-4 часа я смениха - цялата ролка марка Ина. Провериха и четките, бяха добре. Също не ми е светвала никаква лампа. Със сигурност ролката плюс труда е доста по евтино от демпферната шайба.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@inspektora ходи ли при Варненските майстори - Дидо 1 Дидо 2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така стана, че отидох в Бош сервиза под КАТ. Там ми смениха лагера и ремъка и т. н. Сега като ми сменят и демпферната шайба ще прегледат всичко отново. В този сервиз имат известна Хонда специализация - инструменти и др. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Оуууу, по-добре да не казвам нищо. 😂 

Всъщност аз май съм казвал не един път. Там я закарах за преглед при покупка. Нито демпферната шайба ми хванаха, която смених след два месеца, нито веригата, нито окачването. Казаха колата е перфектна, а после знаеш че налях няколко хиляди.  После се напатих и от още един сервиз във Варна.

 

Затова казах повече експерименти със сервизи не. При единия ходя от 10 години, а при другия, откакто имам ЦРВ и никога не са ме подвеждали. Винаги е ясно какво е за смяна и колко струва.

Edited by Bizzito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Взех шайбата от Бултрако:

IMG_20210929_200638.thumb.jpg.e77e0139d15572fc83a41d39ee8d2a33.jpgIMG_20210929_200706.thumb.jpg.2ed4696cb4abd0807eefcfeb47c6b2a4.jpgIMG_20210929_200722.thumb.jpg.0aac272717a03b4f2e9804b8fda38261.jpg

Всъщност това е ремонтен кит за смяна по акция и включва шайбата, някакъв пластмасов протектор и нитове. ОЕ номерът му е 06130-R06-305. Парадоксално, но струва двойно по-малко от само шайбата, ако я поръчаш по ОЕ номер.

Днес ми я смениха и като гледам старата, не мога да открия някакви проблеми по нея. Имам неприятното усещане, че смених здрава част :hmmm: Не усещам и разлика в работата на мотора. Ще видим като покарам, дали пак ще се появи този стържещ звук, но съм 90 процента сигурен, че не е от шайбата.

@Bizzito Може и да си прав :wacko:

Edited by inspektora

Share this post


Link to post
Share on other sites

И моята на външен вид и нямаше нищо и я пазя за черни дни, там натоварванията са много големи и ако видимо е зле, тя най-вероятно е нямало да издържи. 

Така или иначе си е изкарала живота като км. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 47 минути, Bizzito написа:

Така или иначе си е изкарала живота като км. 

Дано да си прав, че се чувствам малко прекаран. Като и захвана оста на менгеме и напъна, външната част се завърта леко, но нали затова е демпферна :huh: Според майстора, не трябвало да поддава на ръка. Все пак съм чувал и други мнения, че демпферната шайба трябва да изкарва доста повече от 165К, колкото е при мен.

Edited by inspektora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Попринцип да, но при положение, че е имало сервизна акция може да се очаква по-малко да изкара.

Казаха ми, че с тази пластмаса, която я предпазва от мръсотия кара повече, така, че надали втори път ще ги сменим. 

Монтираха ли ти я? На мен също ми я дадоха и майстора я занити, тъй като няма точно предвидено място за нея.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 15 минути, Bizzito написа:

Монтираха ли ти я?

Не.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 20 часа, Bizzito написа:

Монтираха ли ти я?

Всъщност днес ходих да си завъртя/разместя гумите и забелязах, че този пластмасов протектор си го имам оригинално. Затова не са го монтирали :thumbs1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е добре, значи може и да е минавала акция. Тя нали от България беше?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, и сега като ме пита, проверих в Бултрако и се оказа, че на 54К, колата е минала през акция. Тоест, шайбата е на 110К и най-вероятно всичко и е наред, разбирай съвсем съм в набутвация :wacko:. Ако продължи проблема със стърженето (както вероятно ще стане), ще отида при Дидо за диагностика и ще го помоля да оцени и състоянието на свалената шайба. Още първоначално смятах да отида при него, но тогава нямаше свободни часове, а аз бързах и ми предстоеше пътуване ...

Edited by inspektora
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз смених моята, но с неоригинална купена от ebay в комплект с нов болт, ремък и семеринг за коляновия вал. Поръчах и ключ за нея. Смених я сам. Вече 50000км е ок. Предишната яко сдаде багажа направо чукаше 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 28.09.2021 г. at 13:15, Bizzito написа:

При единия ходя от 10 години, а при другия, откакто имам ЦРВ и никога не са ме подвеждали

Дай някакви координати на тези майстори.  Може и на лично

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пратих ти ги.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Минах вече 1800 км. след смяната на демпферната шайба и проблемът със стържещия звук, заради който смених шайбата не се е проявявал. Бях скептичен, че ще е от нея, но това са фактите. Имам и обосновано предположение от какво може да е било стърженето - поради омекване на гумения демпфер при загряла кола, външната част на шайбата се посуква от напрежението на ремъка и леко опира в капака на ангренажната верига (стържейки метал в метал). Гледах снимки и видеа за смяна на шайбата на различни коли и на някои се виждат следи в полукръг от такова опиране в метала зад шайбата.

Така че, към симптомите за износена демпферна шайба може да се добави и това стържене.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...