Jump to content
AzSum

нехарактерен скърцащ/свирещ щум при студен старт

Recommended Posts

Здравейте, 

Ето че след 2 години каране се появи и първи потенциален проблем.

Колата е CR-V IV 2015 г. бензин с двигател R20 A9 на 87 000 км. Карам я от 2 години и обслужвам всичко в срок, а двигателното масло и по-рано ( на около 7 к)

От около седмица при студен старт в първите 200-300 м се появи скърцащ/свирещ шум .Имах подобен при липса на хидравлична течност на една Тойота. Тук обаче рейката е електрическа и нямам казанче за хидравлична течност. Имам усещане,че когато шума се появи го усещам като държа волана ,но може и да греша.Нямам вибрации и трудности с въртене на волана ,нито индикации по таблото. Сякаш се изразява по-характерно ако при потеглянето изкачвам височина.Шума се появява след първото палене през деня докато мина около 300 м и после изчезва, но на моменти е доста силен.За съжаление няма как да го запиша за момента, но ако се наложи ще опитам. Ако ида в сервиз няма как да им го демонстрирам.Обмислям да изчакам докато стане постоянен, но се страхувам да не влоша нещата.

Чудя се за рейката, но няма хлопане или някакви сигнали макар да не съм специалист.

Ще се радвам ако споделите идеи в какво може да се крие проблема?

Благодаря предварително!

Поздрави

А.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прилича да е пистов ремиък.
Едни майстори преди години ги мажеха/ремъците/ с малко веро и за определено време имаше ефект.....

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога последно е сменян ремъкът? Аз също бих започнал с него като най-елементарна причина. Усилва ли шумът се с вдигане на оборотите?

Отвори капака и като запалиш сутрин се опитай да установиш точно откъде идва.

Рейката бих я отхвърлил като вероятна причина, там по-скоро се появява луфт и тропане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато е на Р или N няма звук,т.е. изключвам възможноста да отворя капака и да чуя звука. Ремъка изглежда наред, но не е сменян никога.Колата е на 87К и я купих в гаранция от първи собственик и по книжка мисля дават само да се огледа визуално ремъка на тия километри. Преди два месеца регулирах клапаните и ги карах да го видят.Оборотите не играят роля за силата на звука. Но може да пробвам да го намажа с някакво веро или да пръсна с WD40 да видим. Ако няма други догадки ще направя опит да запиша звука, но трябва да е в движение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е ремък ще го прави и на P.

Може да потърсиш в Youtube клипчета с подобен звук, аз така направих като ми виеше нещо отзад и открих запис едно към едно.

Освен ремък, източници на скърцане/свирене/жужене може да са колела, окачване, алтернатор, водна помпа, трансмисия (малко вероятно) - т.е. трябва да се чуе и локализира точно.

Вариант е да я оставиш вечерта при майстор, да я чуе сутрин студена.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и една странна причина за скърцане, но при трета генерация:

https://honda.oemdtc.com/150/exhaust-system-squeaks-2007-2011-honda-cr-v

Редактирано от note

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъпдейт.

Установих,че едната накладка на шофьорското колело е много износена.Имаше около 2мм може би.На другото колело може би бе около 4 мм. В същото време спирачния апарат не задържа,провериха го и всичко нормално. Не откриха проблем и казаха,че може би е нещо от самата накладка, която си е оригиналната. Както и да е.Смених предните накладки .В момента 3ти ден го няма противния звук, но все още не смея да се зарадвам.Нека мине известно време , за да разберем.

Замислих се друго.Нашите Хонди нямат ли някакъв датчик на накладките,който да предупреждава,че са износени? На доста по-стари коли го има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сменях наскоро задните накладки. При тях се появява метален скърцаш звук от сигналната пластина за свършила накладка.

Предполагам, че и с предните ще е така. Скърцането е метално и първоначално е само при натискане на педала, след два дни го има постоянно звука и без да натискаш спирачния педал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъпдейт.Закарах колата в сервиза на Хонда.Спирачния апарат си работи нормално,вдигнаха колата на подемник и шофьорското колело се движи малко по-бавно от другите,но не е драстично.Накладките бяха много износени особено тази на същото колело (беше около 2 мм).Смених накладките, а реших да сменя и пистовия ремък,че имаше пукнатини. В крайна сметка от тогава не се е получавал стържещия звук и макар,че не стана ясна причината за него той изчезна. Според майстора е нещо от самите накладки.Сменил ми е и пластинките на накладките не знам дали това е от значение. Въпреки всичко все още съм нащрек при потегляне макар да минах 1000 км от тогава :)

 

P.S. На тръгване към сервиза имах много неприятна изненада.Умря ми акумулатора от раз.Та същия ден се наложи да сменям и акумулатор, но не от Хонда сервиза,че ми предлагаха някакъв Бош за 300 лв :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При толкова износени накладки буталцата излизат доста навън (влиза и влага след първото уплътнение) и се получава леко заклинване при натиск, и съответно понякога трудно отхлабват при отпускане на спирачката. Вероятно е било от това, особено при по-трудно въртящо се колело.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...