Jump to content
Sign in to follow this  
kvd74

Загуба на цилиндър

Recommended Posts

Привет на всички,

колата остана на 3 цилиндъра, изведнъж🙄. Лошото е, че тъкмо стигнах морето, когато стана това. За проба/грешка ми пратиха старите ми кабели и свещи, но няма оправяне. Проблима е в трети цилиндър. Свещта е омазнена. Дава ток на свещта, проверих го, но не знам дали е достатъчен. Има ток на буксата за дюзата, самата дюза има съпротивление 16,5 ома, колкото другите три. При откачане на буксата на дюзата мотора изобщо не променя работа.

И така според мен проблемите може на са три:

1. Запушена дюза

2. Издухали сегменти

3. Счупен клапан/и. 

Колата пали и върви с намалена мощност, мотора тресе, отзад не пуши нищо при изфорсиране, компресията не е мерена. Така минах около 50 км., но ме чакат още 500 обратно и не знам дали е възможно да се прибера така.

В Созопол минах в един сервиз, питах дали може да ми премерят компресията, защото от една стара тема подобно нещо се дължеше на счупен клапан. И се почна един бъзик за компресия в кофи, предложения за смяна на кабели, свещи и делко.

Като писах делко също свалях дистр.капачка, нямаше нагар, но с фина шкурка зачистих леко пъпките и палеца. Имал съм и теч от о- пръстена. Дали маслото там може да е дало нещо накъсо?

Ако имате предложение за още някаква проверка, съвет, и някой сервиз в Бургас, може би. Мисля 470км. са доста да карам така, да не се скапе още повече работата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей,

 

Имах подобен проблем с моята D15-ка след като направих основния ремонт. Симптомите бях еднакви с твоите. И аз бях загубил 3-ти цилиндър. С две думи - описваш моя проблем.

Как го реших:

Под горивната рейка, на самия всмукателен колектор има капаче, захванато с няколко болта. Там се намират пътищата на EGR-а. Свалих горивната рейка с дюзите и внимателно отвих болтовете и махнах капака. Ето какво видях:

WP_20170107_001.thumb.jpg.64251cfd948c410f437ba61685da0222.jpg WP_20170107_002.thumb.jpg.7d4223d87d55165bc153e3f59f06409b.jpg WP_20170107_003.thumb.jpg.1516ab074d103c039c4c4d79aec40444.jpg WP_20170107_004.thumb.jpg.37f2fbb3b3f7ad263a04793d8dff7a3b.jpg WP_20170107_005.thumb.jpg.64ad1122862c342b4473decc5f9ae4f0.jpg WP_20170107_006.thumb.jpg.10087deab97686cb1596fae912152d70.jpg    WP_20170107_007.thumb.jpg.6a4e5a210930228a84d8ba5b7a904d48.jpg WP_20170107_008.thumb.jpg.d11d958135439900e93f85952b5c2a6a.jpgWP_20170107_009.thumb.jpg.79e4c699a7ef42858cbd556831c510dd.jpgWP_20170107_010.thumb.jpg.6720a07759f83a5ca592279cac78871f.jpg

 

Почистих всички пътища внимателно. Ще видиш и отвори на всмукателния колектор - четири на брой. Тях прочистих с подходяща по размер бургийка. Много е важно да не ги пропуснеш!

Гарнитурата, която ще видиш като отвориш, е метална (виж 4 и 6 снимка). Почистих и нея внимателно. Тъй като гумата, служеща за уплътнение, се бе скапала, сложих на нейно място високотемпературен силикон.

Затворих. Запалих. Моторът заработи перфектно и е така до днес.

Провери как е при теб ситуацията.

Стискам палци това да е проблемът.

 

Поздрави!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Онзи ден махнах и капака на клапаните, да видя пружините на клапаните дали няма някоя счупена на въпросния трети цилиндър. Здрави са всички. Освен това премерих хлабините на клапаните, няма натегнати никъде. Погледнах и ремъка дали е правилно зацепен.

След това отидох, след уговорка, в съседното сервизче на това, което спомена по-горе за мерене на компресия. Свалих на 2 и 3 цилиндър свещите. Оказва се, че на трети няма никаква компресия. Според майстора, беше възпитан към 60 г. човек, е прегорял клапан.

Клапаните са на 38 000км. от последното регулиране, свещите са също на толкова, колата само на бензин.

От тази подобна тема колегата @mar_tod отново позна.

Благодаря на колегата @emod за предположението, на адаша @SR-71 за съдействието и още един извън форума.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Иначе под капака на клапаните изглежда така, на 280 000км:

IMG_20210806_160632.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Неприятна ситуация. Моторът изглежда отлично. Вижда се, че е обгрижван с внимание. При редовен преглед и реглаж си щял да хванеш натегнат клапан. Възможна е умора на материала и отчупване.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Редовно ги проверявам, още са в срок 38 000 км., записвам го, на бензин. И сега при проверката нямаше натегнати.

Маслото го сменям редовно и тъкмо се зарадвах, че с едно от тези, който ми предложи даде мин.разход.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това имах предвид, но съм се изразил неточно. Редовните ти проверки изключват възможността да си имал прекалено натегнат клапан, което да създаде условия за лесното му прегаряне и ерозия на леглото на клапана. Не си имал оплаквания относно работата на мотора = работил е с нормални смеси. Нямаш газова. Прилича на натрупване на умора на метала, водещо до внезапна повреда.

Карал съм кола на газ със спукани клапани и имам представа за развитието на проблема - от първите симтоми до загубата на цилиндър. Живот и здраве като отвориш мотора ще се види какво е породило проблема.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Премерете компресията и ще изключите почти всички всички механичи проблеми.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мерили са я още онзи ден. В 3-ти цилиндър 0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм разбрал  , дано е само клапан че надолу пък само с бутало не се минава . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пак привет.

И така, колата мина ремонт. Оказа се изгорял клапан, ама това изгаряне си е направо стопяване на метала, като от рязане с оксижен.

Уж, толкова години си пазя клапаните от газта, а то какво стана. Сега спокойно ще си сложа и газова. :D

Та, смених всички клапани, 16 бр. с италиански Freccia, другите неща основно на Елринг, болтове, гарнитури и уплътнения. Частите бяха около 350лв., работата 320лв.

IMG_20210914_183739.jpgIMG_20210914_183715.jpgIMG_20210914_183705.jpgIMG_20210914_183659.jpg

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

А как точно си пазиш клапаните от газта, за един прЕАтел питам .🤔

Да не е с оня лубрикант, дето не изгаря в такта горене и смазва изпускателните клапани в следващия такт? 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Шегувам се. Още като я купувах преди много години,  звънях на газаджията да питам става ли обикн.газова на нея. После, поради ниския разход си я тикам на бензин и до днес.

И ти благодаря за съветите и съдействието по телефона.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...