Jump to content
Sign in to follow this  
prissnr

Затегна компресора на климатика

Recommended Posts

Здравейте колеги

 

Вчера в най-голямата жега запече компресора на климатика. Както си карам извънградско се чу стържещ шум отнякъде. Спрях да проверя да не би да съм закачил нещо отдолу и като видях, че няма, запалих да потегля, но в момента в който климатика заработи колата почти изгасна. После пак и това се повтаряше през 4-5 секунди.

Отворих капака и усетих миризма на феродо и гума. Съответно изгасих климатика веднага и двигателя заработи нормално. Според мен нещо в компресора е напълно спекло и не може дори да се завърти ролката, като съединителчето и ремъка превъртат.

 

Та въпроса ми е: някой сблъсквал ли се е с този проблем и какво да очаквам като ремонт?

 

П.С. Не е готино без климатик на черна кожа

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей,

Най- вероятно блокирал лагер на компресора или самия компресор е запекъл. Както го описваш съединителя на компресора е ОК! Трябва да се сваля и да се разглобява компресора, само че преди да се свали отиди да ти дръпнат фреона.

  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не че нещо , ама се приготви за смяна. 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бях в Елбатрон. Стефан само погледна под капака, видя че в момента в който зацепи съединителя ролката блокира и си каза диагнозата - компресора тотал щета. Подозирах го, разбира се, но се надявах да е нещо по-просто и евтино.

 

Сега чакам нов компресор Denso и радиатор за да ги сменят. Тъпо, че в най голямата жега се случи, но каквото такова. 
 

Благодаря за отговорите

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега колко ти струват компресор а и радиатора

Share this post


Link to post
Share on other sites

Компресор Denso около 600. 

Радиатор NRF с дехидратиратор около 160. 

Поръчах и един ремък защото този е превъртал и не знам колко е разумно да го оставям. 

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, наскоро и аз смених компресора, поради повреда. Имам отстъпка от една фирма за авточасти и ми излезе малко под 400 лв. на Valeo. Разбира се като отидох при майстора се оказа, че не е същия. Отворите за тръбите са на малко по различно място. Благодарение на майстора, който реши на своя глава да преправя тръбите, всичко мина благополучно. Иначе трябваше да го връщам, да чакам да ми върнат парите и т.н. Други ме съветваха да взимам втора употреба, на цени от 250-300 лв., но реших, че не се знае колко ще изкара и дали ще работи въобще. Отделно други майстори ми обявяваха цени от рода на 7-800 лв. и нагоре. Та всичкото, което исках да споделя е, че ако взимате компресор на Valeo, ще трябва да се преправят двете тръби, да се огъне едната, а другата също минава от друго място. Просто попаднах на читав майстор, който главно се занимава с електроника. Успех.

Edited by Thierry Henry
ГрешКа
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 16 часа, prissnr написа:

Компресор Denso около 600. 

Радиатор NRF с дехидратиратор около 160. 

Поръчах и един ремък защото този е превъртал и не знам колко е разумно да го оставям. 

Благодаря,колега добър избор на сносна цена.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...