Jump to content
beby2010

Екостикер

Recommended Posts

Линк към въпросният репортаж: Link . 2:40-3:30мин ако не ви се гледа целият.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това вече е пълен абсурд! Нали газовете са ок, какво значение има пробега?!?

Една добре поддържана кола и над 500К може да даде резултати близки на заводските. 

Не мога да разбера тези тикви, защо се опитват да измислят на ново колелото, като в цяла Европа се използват Евро категориите...

 

Аз все пак никъде не намерих по различните сайтове някъде пробега да е фактор.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята скромна кола мина на преглед преди 20 дена. Накрая бай Здравко вика:

- Давам ти еко 2, ама да знаеш догодина еко 1.

- И какво значи 2 ?

- Ами, можеш да ходиш където си искаш.

- А газовете как са? 

- А, добре са, ама колата ти е стара.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах репортажа с човека с Волвото. Дори той се оплака че критериите не са ясно дефинирани за клиентите.

Моята Легенда е 2007-ма, с Евро 4 в талона и като минавах преглед миналия август не споменаха че 330 000 са им много, но казаха че въпреки покриването на нормите им за ЕКО 4, повече от 3-ка не могат да и пишат. :bash:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не намерих място, където да се казва, че пробегът оказва влияние на еко категорията. В репортажа обаче казват друго(или поне аз разбирам друго).

В крайна сметка е ясно, че нищо не е ясно. 🙂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо, сега попаднах на следната информация за немските стикери:

http://technotest.bg/еко-стикери-зелени-зони-германия/

Как Ханс е решил, че всички бензинови МПС-та след 1993г. могат да имат зелен стикер, а Ганьо във вмирисаната си канцелария някъде в министерството на транспорта е решил, че е по-мъж и разбира повече, та си налага неговото неподплатено разбиране...

 

Интересно също, че на Газ-ката не могат да ми сложат стикер, щот' няма такава графа в таблицата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Моята Легенда е 2007-ма, с Евро 4 в талона и като минавах преглед миналия август не споменаха че 330 000 са им много, но казаха че въпреки покриването на нормите им за ЕКО 4, повече от 3-ка не могат да и пишат

 

Точно така, група Еко 4 е само за ЕВРО V и VI. Няма пряка кореспонденция в номерацията. И моето CRV е по същия начин.

Иначе това за пробега е някаква глупост, ма като знаем какви са по някои пунктове - не ме учудва. Предният път бяха забравили да ми сложат обратно щеката за маслото, добре, че се усетих навреме!

PS. Може колата от репортажа да е дизелак Евро 3, тогава попада в първа група независимо от годината или пробега.

Редактирано от note
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от кадрите се вижда че е дизел 2005-та, аз затова оставих колата без евро категория в талона гледат само година на първа регистрация, и оттам ми дават 3-та катогрия :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Препратка от тук:

За съжаление не можах да видя,тъй като за първи път минавам преглед (канала),с такава скорост.Предните спирачки били добре,но задните,като на колело:tooth:!Да кажем 10-12мин. и колата беше от другия край:plane:.Били нови правила и се ядосваше,че газовия комп., бил "лепнат" вурху лявото бомбе и не виждал добре ном. на рамата.Преди да почне да го повдига и напъва,му казах,че не е "vag"  и че може да го снима,от долния ляв край на предното стъкло.Нови правила и наредби имали,двама човека едновременно провеждаха прегледа и ми лепнаха "еко 3".Та ги питам защо 3,колкото "астрата" 99год.,а те ми разправят за някаква таблица,с годината на производство на колите и нея ползвали.

Та не се учудвам вече на нищо,като в същото време не можеш и да промениш нищо!

По малко нерви,по добре:thumbs1:!

 

ПП...Незнам дали за показанията на спирачките,не оказа влияние и това,че задния протектор на летните гуми е само 4мм.?

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 38 минути, JHM написа:

Предните спирачки били добре,но задните,като на колело:tooth:

 

ПП...Незнам дали за показанията на спирачките,не оказа влияние и това,че задния протектор на летните гуми е само 4мм.?

 

Тея не са карали колело отдавна. МТВ с висок клас хидравлични дискови спирачки спира зверски и няма кола която да го бие на спирачен път.

Дълбочината на протектора не играе, но ако гумите са високоскоростни и студени, може да нямат необходимото сцепление по ролките. Но те си знаят как да прекарат кола с неефективни задни спирачки - едновременно с натиска по педала придърпват и ръчната спирачка. :) Не си само ти така - това е масова практика, а и задният мост проектно винаги спира по-слабо.

ЕКО стикера не го мисли - едва ли някога ще влезе в употреба.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абсолютна глупост е това с тия екостикери!

Еко 3 влизат всички бензини произведени между 1998 -2009г. и всички дизели до 2010 вкл. На жената сивика е еко 3 (края на 2005 с изправен катализатор) , пред нас едно изпушило БМВ 5-ца  с три литров дизелов агрегат и без ДПФ , произведено 2001г пак, Еко 3. Всичко масово е еко 3. Поне стикера ми го дадоха да си го залепя аз, където исках зад огледалото!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не всички дизели до 2010 г. са в кат. Еко 3. Моят е Еко 2, което най-вероятно се дължи на над четвърт милионното показание на километража. Още не мога да го преживея това, но както @ceco_accord казва, тези лепенки няма да изтраят още много.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствения им + е че вече имаш колата си в системата и следващите прегледи няма да са чуденка "тава какво е", че Легенда у наше село не бЕа виждАле. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера минах за пръв път за стикер. Без катализатор и ДПФ - ЕКО 3. Но според мен не покрива нормите. Много зависи къде се ходи на ГТП. Манипулации винаги ще се измислят, освен ако оборудването не се предостави от държавата, заверено, капсуловано и с техен софтуер ;) 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е Гранде Тъпа Простотия, ама нейсе - съгласни сме, като не можем да сме гласни.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не съм искал да правя цигании, но какво да направя, да сложа катализатор и ДПФ? Аз лично не съм ги карал да правят нищо.

Като правих турбото наскоро разбрах, че нямам и катализатор. Преди това не знаех. 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този газовете и еко категорията са му най-малкия проблем.

https://nova.bg/news/view/2022/07/05/374735/бусът-движил-се-само-по-ламарини-в-софия-е-минал-технически-преглед/

 

  • Харесвам 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 25.05.2022 г. at 7:46, JHM написа:

Препратка от тук:

За съжаление не можах да видя,тъй като за първи път минавам преглед (канала),с такава скорост.Предните спирачки били добре,но задните,като на колело:tooth:!Да кажем 10-12мин. и колата беше от другия край:plane:.Били нови правила и се ядосваше,че газовия комп., бил "лепнат" вурху лявото бомбе и не виждал добре ном. на рамата.Преди да почне да го повдига и напъва,му казах,че не е "vag"  и че може да го снима,от долния ляв край на предното стъкло.Нови правила и наредби имали,двама човека едновременно провеждаха прегледа и ми лепнаха "еко 3".Та ги питам защо 3,колкото "астрата" 99год.,а те ми разправят за някаква таблица,с годината на производство на колите и нея ползвали.

Та не се учудвам вече на нищо,като в същото време не можеш и да промениш нищо!

По малко нерви,по добре:thumbs1:!

 

ПП...Незнам дали за показанията на спирачките,не оказа влияние и това,че задния протектор на летните гуми е само 4мм.?

Ваг имат и на стъклото ;) 

 

Аз още не съм минавал преглед, чудя се къде да отида септември месец.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.06.2022 г. at 12:33, ceco_accord написа:

Това е Гранде Тъпа Простотия, ама нейсе - съгласни сме, като не можем да сме гласни.

Идеята си е много добра даже! И би свършила чудесна работа, ако се прилага както трябва!

Но!

Както всичко в БГ, така и тая идея за еко-стикерите, се изопачава, неглижира, "замита се под килимчето" и се използва само и единствено да се пълни касичката на Някой.

Кой?

Ми тоя, който има под "шапката си" повече пунктове за ГТП. Тоя си е поръчал законовата разпоредба и тоя си пълни гушката!

И съвсем не му дреме за екология, тровене на народа, стриктно минаване на ГТП, контрол, реално състояние на автомобилите и т.н., и т.н.

И се връщаме на въпроса: "Кой?"

Е докога ще си питаме все "Кой?"

Трябва да рипнем най-накрая!!!

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Говори се че тея стикери ще отпаднат.

"Той" сигурно е изкарал някой лев, освен ако не са му вкарали некой десен.

@dandilov Не съм против законите, а против малоумието на някои от тях, както и на безконтролността им от самите институции.

Човек не обича да е ограничаван, но ако е ЧОВЕК, сам съзнава къде и кога неговата свобода навлиза в територията на нечия друга!

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, мен ме прегледаха миналата седмица и вижте какво се получи: 

 

20231207_093000.jpg

 

Да не се чудите кое не е наред (освен мен): по талон съм Evro 4 и миналата година получих ECO 3, а тази година съм вече ECO 4- развиваме се значи...

Поздрави

Редактирано от JoroHondata
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.07.2022 г. at 3:40, ceco_accord написа:

Човек не обича да е ограничаван, но ако е ЧОВЕК, сам съзнава къде и кога неговата свобода навлиза в територията на нечия друга!

По тази дефиниция, уви, сме заобиколени от не-ЧОВЕЦИ :(

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не човеци са, а служители в бъгава система. И пак има "човешки фактор".

Същата кола (от пост 182), 2007-мо ЕГН, на 351000 км с изрядни катализатори.

На пункта казаха - Перфектна е, ама е стара. ЕКО 3 и се полага.

А моята е и на газ, но и тва нямало значение. Нищо от таз регулация няма значение.

Няма да има оправия, без значение дали са "тия, или ония". Все им е изгодно да ни "трият, доят и стрижат".

Нямам против нормите, ама за КО ние те и прилагането им ... "мамата / бравата".

IMG_20231207_113717.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи ли са грешка. Няма регламент, който да позволи, кола Евро 4 да получи Еко 4 категория.

Но то и без друго няма никакъв смисъл от тези глупости към момента.

Единствено Еко 1 и Еко 2, могат евентуално да бъдат застрашени да не могат влязат в чудния столичен център.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е грешка. Към момента на бензинови коли с евро 4  им дават еко категория 4. Отново няма нищо общо с изгорелите газове, които бълва колата ти. На един пункт за ГТП коментираха служителите, че щели да променят системата и няма да може да се прави врътка с газоанализатора. В тази връзка са правили тестове и се оказало, че бензиновите коли не минават теста, без значение колко са нови. За сметка на това дизелите с и без катализатор били ок. След пробите изводът бил, че ако се зареди със скъпия бензин (98 океана и т.н.) всичко си идва на мястото. Явно качеството на горивото е решаващо. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.01.2022 г. at 16:51, kvd74 написа:

И моята скромна кола мина на преглед преди 20 дена. Накрая бай Здравко вика:

- Давам ти еко 2, ама да знаеш догодина еко 1.

- И какво значи 2 ?

- Ами, можеш да ходиш където си искаш.

- А газовете как са? 

- А, добре са, ама колата ти е стара.

След този преглед минах още два, един пак при бай Здравко:D, и ми тури еко 2, но за последния ме подразниха и направо в друг пункт.

-Може ли да се даде еко 2 на тази кола?

-Дизел ли е?

-Бензин, без газова у-а.

-Има ли катализатор?

-Има и работи, газовете са добре.

Резултата- еко 2 и забележка, че задните спирачки са малко слаби. Последва цялостна смяна на сп.течност. 

В последствие разбрах, че и при бай Здравко съм можел да мина, защото имало някаква +наредба за бензиновите коли.

Положението е- тормоз да има.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А правила нЕма!

Сивика (6-та - хеч / префейс / Д14А3 / 99-та родом) на синковеца е без катализатор и е ЕКО 3, колкото и Ледженда / 2007-ма, с 3 работещи катализатора.

Смешна история.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София, на Сивик-а, 2 години подред, ми дават Еко 3. Казваха, че по емисии е за Еко 4, но годината на производство  не позволява по-висока от Еко 3.

Този месец баща ми я мина на ГТП във Враца. Учудили се колко добре работи двигателят и колко ниски емисии има. Но накрая лепнали Еко 2. Защо - не знам... И никой не може да обясни...

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почвам да се притеснявам, че катализатора на едната кола хвана крака.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@ceco_accord и на мен така, онзи ден на Aerodeck-a, ЕКО 3 :D Аз съм доволен ама и другата която е 2007-ма също е ЕКО 3. Абе.... Проблем е ако по местоживеене не си в центъра, иначе ако имаш адресна регистрация в център си влизаш ако ще да е 1965-та. Ще видим тази година в краят как ще е.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...