Jump to content
beby2010

Екостикер

Recommended Posts

Дали някой е минал през ГТП с новите екостикери  и каква категория са му сложили на - бензин, газ и дизел съответно?

Untitled-1.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акорд 6, 1.8 бензин на LPG, без катализатор е, дадоха трета. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес висях един civic 5D с екостикер беше продупчен на 4ката. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълна пародия са тези стикери,отново да вземат парите на хората.

В моя град няма камери,по кръстовищата и как ще разберат коя кола с коя Еко категория е.Явно после ще се изгражда системата за засичане.

Приятел мина прегледа,CRV1 gen147k  с газ ,ЕКО  3 категория  но прегледа го мнаваш на бензин ЗАЩО.

Изобщо неясноти и май пак да напълним хазната.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледа трябва да е на газ, не на бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз минах с Type R-a, Евро 4 и стикер Еко 3. Вдигаха и гледаха за катализатор и стикера накрая го залепиха криво. Приятел с VW Polo 3-та генерация ( 1994-2001) също е Еко 3. Не ги разбирам нещата много ама нЕкак си ми е странно.
ECO3.thumb.jpg.22c029ce7eadcf792208909c7f3eb0b9.jpg

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
19 minutes ago, mirott said:

Прегледа трябва да е на газ, не на бензин.

Ти на газ ли го мина прегледа.

Приятеля ми при прегледа са го накарали на бензин да кара.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тия бастуни в средата на стъклото ли ги лепят, това ,че те карат да минеш на бензин с газова означава , че въобще не им дреме за ЕКОлогията - целта им е кинти с по-ниската еко оценка за да те снимат в Еко зоната.Ако имаш кора пак ли ще ти видят (на Civic 5D) катализатора (плюс това, че в пунктовете за ГТП нямат подемници)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямат подемници, но имат канали :) И според мен те минават на бензин, за да ти засекат вредните емисии в най-лошия вариант защото не можеш да гарантираш, че като влизаш в еко зоната ще си бръмчиш на газ или пък на бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, трябва да мерят и на газ, и на бензин и трябва и двете да покриват изискванията. А и не винаги на газ емисиите ще са в норма (например при липсващ кат и/или недобре настроена газова).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, трябва да се мерят и на двете и категорията да се определя от по-вредния вариант.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 11 часа, CARPERA написа:

Ти на газ ли го мина прегледа

Да, на газ. В наредбата го пише изрично. Поискаха на бензин, но ги накарах на газ. Не били знаели за промяната...а за промяната от 40 на 55 лв знаете, нали?

Редактирано от mirott

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Pavel_Pavlov написа:

Не, трябва да мерят и на газ, и на бензин

Не, трябва да мерят само на газ и да използват този резултат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже на теб ти е по-готино или? Ако ти свърши газта и си в центъра какво правиш? Ще буташ ли до бензиностанцията или ще мине на бензин? Не целя да се заяждам, според мен мисленето ти е грешно.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 25 минути, inspektora написа:

ще се прилага вероятно само в София

Вероятно. Но все още не е ясно. Ясно е прибирането на пари! Аз питам-имам кола, която не излиза от село. Няма и винетка. За чий ми е еко стикер? За пари! Нали лаеха, че 3-4 лв ще е увеличението? 55 е вече прегледа...

Редактирано от mirott

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, thelastbonbona написа:

Понеже на теб ти е по-готино или?

Понеже в наредбата за ГТП така пише. Както ме задължават да имам ненужен за мен стикер, така аз ги задължавам да спазват наредбата. Ако я променят-нека я спазват отново. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам защо да ти е ненужен, отново пример - ако ти се наложи да идеш до "ууу столицата, центъра т.н" ще минеш ли преглед, за да си вземеш ненужния стикер :) Относно наредбата - не съм запознат, би ли ни показал извадка където го пише? Затова е форума, да обсъждаме и да помагаме.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Защото имам кола, която я карам само в село. И в София има коли, които никога няма да идат в центъра. И не съм само аз. И тя никога няма да излезе от там. Нужен ли ми е?

Наредбата всеки може да я открие в нета. Никой не е задължен да го прави, дори във форумите. Аз съм се постарал и съм попрочел. И го знам. И ви го казвам. Търсете и четете.

Редактирано от mirott

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезно, благодаря ти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагуна 3 фаза 1 , 08.2009г. Евро 4

2.0Т бензин ми лепнаха еко 3

Взеха 45лв за 15 мин с един кабел в ауспусите, нито капаци отваряха нито отдолу гледаха. Попитах единия от момчетата влизам ли в норми ,на живите данни ,казаха вс е точно и си мислих че ще съм с Еко 4 ,но уви...

Нашия град е пълен с нови камери, на един стълб са наредени по 4-5 ,нз какво точно ще се гледат и следи-_-

По-средата на стъклото го лепнаха. Нова измишльотина за пари и горене на бензин по халетата ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Някой може ли да даде смислено обяснение на това:

Преди 1 час, peterk написа:

проверките се извършват при работа на двигателя с ВНГ или СПГ.

 

 

ЗАЩО?!

 

Аз лично не виждам логика, защото

Преди 2 часа, thelastbonbona написа:

Ако ти свърши газта и си в центъра какво правиш?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Krasi-mir

А тогава защо има отделна категория за хибридите? Ако ти свърши тока и си в центъра, какво правиш?

 

Отделно - защо се гледат годините на производство на автомобила, а не се ползват само данните от анализа на газове? Изобщо много набързо ги приеха тези промени и системата е опорочена, ама това е друга тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Krasi-mir написа:

Някой може ли да даде смислено обяснение на това:

Много ви бъркат газовите коли да не казвам къде...! Защото когато имаш газ, 99% от времето си на газ. Никой не слага газ, за да кара по-голяма част от времето на бензин. И е по-малко вероятно да ти свърши газта в центъра, отколкото на хибрид да му се включи бензиновия двигател. Така или иначе хибридите харчат 4-5-6 и нагоре литри бензин на 100 км. По принцип. Аз за последните 4000 км съм изхарчил под 5 литра...

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз примерно от време на време карам и на бензин. Хем да не се застоява много, хем да поработва и с оригиналното си гориво, но откак я имам, съм сипвал по веднъж месечно за 10лв (при минати 21000км), защото при всяко първо палене за деня, около 2 мин. стартира и работи на бензин. Сигурно при всички е така и не виждам проблем да се мерят газовете и на 2-те горива, а логично е да се вписва в измисления им стикер само показанията от АГУ-то.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт е, че днес в пункт на СБА ми мериха емисиите и на двете горива. Човекът каза, че така се правело. Каза също, че към момента резултатите се въвеждат ръчно в системата и контрол над фалшиви резултати практически няма. Но от нова година натам се планира измерването да се случва с подаване на данни в реално време и тогава нямало как да се мине метър.

 

Другото по-интересно е, че изискванията за минаване на ГТП не са променени, а именно: няма как да минеш гтп със Екокатегория 1 или 2, ако колата ти е Евро 4. Ако не покриеш Евро 4 изискванията, не минаваш прегледа. А покриеш ли ги, покриваш и изискванията за Екокатегория 3.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 19 минути, Pavel_Pavlov написа:

Човекът каза, че така се правело.

Човекът няма място там. Трябва да продава банички...ако може...

Защото до вчера не мереха нищо, ако мереха го правеха на каквото им падне, сега така се правело. Помия пълна.

Те нека си мерят на каквото искат. Важното е да ползват правилните данни. Не да ми пишат каквото си искат, щото така са си решили.

Редактирано от mirott

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
14 minutes ago, Pavel_Pavlov said:

Факт е, че днес в пункт на СБА ми мериха емисиите и на двете горива.

 

 

 

 

На бензин и на газ еднаква ли беше ЕКО категорията и коя ти вписаха.

Явно никой не е чел наредбата от тези които проверяват,и си правят каквото там смятат за добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Човекът каза, че и двете се въвеждат и каквото покажела системата, това пишат като Еко категория.

 

ПП: писаха ми 3та категория.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ужас! Покажи му наредбата на човекът. Мери се само на едното, газта. И от там се вземат данни. Шайка некадърници.

Редактирано от mirott

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
10 minutes ago, Pavel_Pavlov said:

Човекът каза, че и двете се въвеждат и каквото покажела системата, това пишат като Еко категория.

Тайна ли е ЕКО категорията която ти въведоха, не знаеш какво е показало на различните горива.

Явно са те подложили като нещо с джуркането на тото,да се разбъркат там и квото компа покаже.

Да пълни некадърници,не искащи дори да прочетат това което е по наредбата.

Написано ясно.

2073168721_.thumb.png.b802eb2829a66a8f4a50a7a71cea98c0.png

П.П .написал си го 3 ЕКО

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, mirott написа:

Защото до вчера не мереха нищо, ако мереха го правеха на каквото им падне,

 

Ама никой не мрънкаше, щото така ВИ изнася. Карате си технически неизправните коли и не ви пука за екологията. Под неизправни да се разбира - коли с премахнати катализатори и емисии в пъти над допустимите норми. Бухаш евтина газчица и си свиркаш. Щото и на оня в ГТП пункта не му дреме и няма да те върне.

Говоря по принцип, а не точно за @mirott Твоята кола може и да е изправна. ;)

Ама я кАжи сега, когато монтирА ГИ-то, каква беше целта - да помогнеш на екологията, или на джоба си?!

 

Кола, излязла от завода на бензин трябва да покрива на бензин допустимите вредни емисии. Ако не - няма място на пътя, щото е технически неизправна. Ако ще и 18 газови да има.

 

Преди 3 часа, Pavel_Pavlov написа:

Но от нова година натам се планира измерването да се случва с подаване на данни в реално време и тогава нямало как да се мине метър.

Това нещо съм го правил преди 15г. Закачвам машината за измерване на емисии към ECU на колата (през OBD) и следвам инструкциите на монитора. Не въвеждам данни ръчно. И да - кола с ГИ задължително минава теста на бензин.

  • Харесвам 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой да има идея какви са конкретните стойности на СО и др. за въпросните категории?

Питам понеже в моята кола има 1,5 двигателя. :)

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно спора за измерванията - екологичната група се определя на газ, но:

 

3. (Нова – ДВ, бр. 80 от 2020 г., в сила от 12.11.2020 г.) Когато превозното средство е с повече от една горивна система (допълнително оборудвано с уредба, която позволява
работата на двигателя с ВНГ или СПГ), проверката на емисиите в отработилите газове се
извършва за всички видове гориво. Моторното превозно средство се допуска до движение по
пътищата, отворени за обществено ползване, когато при измерванията се установи, че
показанията за емисиите на всички видове гориво са в границите на допустимите стойности.
Тези проверки не се прилагат за FCEV, E-REV или PHEV.

 

Относно стойности на СО - отваряш наредбата и търсиш "ІІІ. Вредно въздействие":

 

Ако не ти е попълнен талона:

 

на празен ход:

за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 юли 2002 г. – съдържание
на СО – 0,3 % обемни.

 

на празен ход с повишена честота на въртене най-малко 2000 min-1:

за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 юли 2002 г. – съдържание
на СО – 0,2 % обемни

 

 

 

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми е много ясно как тея стендове мерят грамове в минута, а ги интерполират в гр/км, при положение че се мери на място, а в движение всеки си кара на каквито обороти иска / се налага. Отделно това евентуално биха били стойности за извънградско, а в града (където са по-важни), те са в пъти по-високи, заради пъпленето и поне 3 пъти по-ниската средна скорост.

Моят шлеп - родом 2007-ма (3471 кубика), бидей EURO 4, как би се вписал с неговото каталожно 282 g/km в:

СО на празен ход 0,3% и СО високи обороти 0,2%?

Ако някому е любопитно:

https://www.energy.eu/car-co2-emissions/honda.php

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord

Телевизора е произведен преди '92-а.

Не знам, как е в България, но в Англия се гледа г на производство, а не г на регистрация.

Кола произведена преди '92-а минава тест без катализатор. Начинът на провеждане на теста е друг и лимита за емисиите е по-висок от кола с катализатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 9 часа, Krasi-mir написа:

Ама никой не мрънкаше, щото така ВИ изнася.

Аз и сега не мрънкам. Колата ми покрива всички норми, просто е логично да се мери на по-използваното гориво. Нещо противниците на газовите се размрънкаха, че на бензин евро 4 излиза по-ниска категория от на газ евро 3. Ама то е логично.

 

Преди 9 часа, Krasi-mir написа:

Бухаш евтина газчица и си свиркаш.

Да, има проблем ли в това?! 

 

Преди 9 часа, Krasi-mir написа:

Ама я кАжи сега, когато монтирА ГИ-то, каква беше целта - да помогнеш на екологията, или на джоба си?!

Разбира се, че на джоба. Никога не съм бил еколог. Що, да не мислиш, че си по-еколог като караш на бензин или хибрид, а пък за дизел да не говорим. Айде моля. А да не мислиш, че еко стикерите и категориите се правят за екология?!

 

Преди 9 часа, Krasi-mir написа:

И да - кола с ГИ задължително минава теста на бензин.

Данните се вземат не от на бензин обаче. И се вписват само каквото покаже на газ. 

Редактирано от mirott
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Krasi-mir написа:

Карате си технически неизправните коли и не ви пука за екологията. Под неизправни да се разбира - коли с премахнати катализатори и емисии в пъти над допустимите норми.

Значи само колите на газ са без катализатори? Масово. Не на място ти е поста.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...