Jump to content
Sign in to follow this  
bbozhanov

Звук при спиране от задно дясно колело

Recommended Posts

https://www.youtube.com/watch?v=99HodL9uMrQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=1YQ1tAs6f7M

 

https://www.youtube.com/watch?v=XlShGQlxmzU

 

 

Невинаги, а след като е покарана колата известно време, при натискане на спиракчата със сравнително усилие, се чува този звук. 

Дискове, накладки, водачи и спирачна течност съм сменял с чисто-нови преди 15к км/7 месеца. Няма общо с ръчната, защото я дърпам малко по време на движение и звукът не се променя. Спирачната течност е на максимум.

Идеи къде да си търся проблема и - най-важното - как да го диагностицирам, за да съм сигурен, че е там?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Супер неприятно и странно звучи, второ такова црв карам, вече почти 150к км общо и не ми се е случвало. Успех с ремонта. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

По спомен, Бранко беше писал за някакъв проблем (дефект/недомислица) , свързан с пружините, които държат накладките за ръчната спирачка. 

Ако намериш темата, прочети я, или направо ги виж тези пружини. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Бош 🤮

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хубава тема,само пропусни последното мнение.Ръчната не се натяга от купето,а от самите барабани.Става много лесно,има и клипчета,гумената тапичка на барабана е за това.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 На мен ми се струва все едно се местят накладките ама на диска не на барабана виж държачите ако не сте ги гледали вече де.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Защо не свалиш колелото и провериш накладките,за 10 мин.работа е.Може ламаринените пластинки да не са закопчани правилно,понякога от ръжди и калпави майстори става.Накладките да се посукват и тракат.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз тези челюсти, барабар с всички пружини, съм ги разглобявал и сглобявал на ум пак като сменях дискове и накладки. А ламаринките на накладките са нови и те. Преди да пусна темата отново махнах диска за да стигна до тези пружини и да ги разгледам за някакво износване следствие на потенциално триене, но не ми направи нещо видимо впечатление. Затова и затворих.

Освен ще отворя отново и ще прегледам по-обстойно дали съм наредил пружините правилно, дали правят прав ъгъл, както Бранко говори (между другото какво стана с този човек, за последно сме се чували/писали преди 2-3 години). Тогава ще видим.

Но пак не мога да си обясня как намалявам, чувам звука, дърпам ръчната допълнително към крачната спирачка  през това време, а звукът грам не се променя. Остават тези ламаринки на накладките да са, в друго не виждам логика.

Иначе за ръчната съм си свалял поне 5 пъти колелото и диска докато я направя точно толкова обтегната, колкото на мен ми се иска. 

Сега нямам гайковерт под ръка, бих се хванал да си поиграя още по-усръдно. :)

 

Послепис: много ме радва тая Хонда, не я продавам да си купя по-млада само защото не ми прави проблеми, била ми е вярна и никога не ме е оставяла на път. А имам добър пробег.

Това тук е някакво изключение и е нещо дребно. Разбирам защо държи цена...

Edited by bbozhanov
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG-132ae0df021b0d799b3969e0d8339a2e-V.thumb.jpg.3158b42b3dae0583149dd19c88122f4e.jpgIMG-bae816b0b06937bc4a036f28ae4636a5-V.thumb.jpg.3b7d6d4152ee8a113701764bc8248d39.jpgIMG-bd08e4a39ca2939cf5f80f485427a01e-V.thumb.jpg.7b700ce69937199a1e04bbcd1c0d3a39.jpg

 

Сега не знам кое от двете реши проблема - дали отнемането на главата на нитовете на външната (откъм гумата, не купето, нищо че я има и нея на снимката, реално нямаше нужда) накладка или добавянето на 3M лента върху ламарината, където контактува с накладката и от другата ѝ страна, която се опира в държача/супорта. Залагам на второто поради износването на ламаринките, което забелязах.

 

Малко ме притеснява какво ще се случи с тази 3M лента като се нагрее до висока температура, но ще покарам малко и ще помисля дали да не върна старите ламаринки или пък върху тези да положа тънък слой високотемпературен силикон например. Или пък нещо по-добро, което не ми идва на ум сега :)

 

Иначе случаят е разрешен, остава само реализацията му да е малко по-сериозна :) Мога и да си поиграя да кажа кое точно от двете е, но просто днес нямах достатъчно време, а и не се очертава следващата седмица да имам възможност.

Edited by bbozhanov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Махай тази измислена лента, а цапни малко на тънко  грес/вазелин/ или някаква смазка .

Какви са тези ковани накладки с тези нитове ??? АТЕ не правят такива измислици.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Можеш да пробваш това https://www.ate-na.com/products/ate-plastilube-brake-lubricant/

наскоро сменях накладки предни и ползвах тази смазка. Намажи м-у буталото и накладката както и накладката в 2та края където контактува с пластините които си снимал горе.

Edited by b0reto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наскоро сменях накладки точно с АТЕ взети от Аутодок и поне пластините в комплекта нямат нищо общо с тези.Самите накладки не мога да разгледам подробно,но не е изключено да си попаднал на менте и дори размерите да не са точни и да хлопат.При мен пластините бяха с меден цвят и полирани,тази черна ламарина не вярвам да е на оригинални накладки.Това двойнолепящо го махни най-скоро да не стане работата по-зле,може да се разтече от температурата и да стане мазало дори по диска.Аз направо бих сменил комплекта накладки,не са толкова скъпи,друго,че тези не се знае дали ако са менте няма да смениш диска преди тях.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето как изглежда оригинално според мен Ate.Меки са,не шумят и спират отлично.Тези са предни,но това намерих набързо,обърни внимание на пластините.

h-preview.jpg

Edited by zograffa
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 6 часа, bbozhanov написа:

IMG-bd08e4a39ca2939cf5f80f485427a01e-V.thumb.jpg.7b700ce69937199a1e04bbcd1c0d3a39.jpg

 

Сега не знам кое от двете реши проблема - дали отнемането на главата на нитовете на външната (откъм гумата, не купето, нищо че я има и нея на снимката,

Коя от двете накладки  всъщност е външна и коя вътрешна, защото аз не виждам на нито една от двете да се е отпечатало  буталцето?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лявата на снимката е вътрешната, вижда се акустичната пластина. Толкова ли са скъпи задните накладки за това ЦРВ, че да им се кове феродо, като на ладите едно време.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Купувал съм от avtochastiteonline24, което си е reseller на autodoc. Пристигнаха от Германия. У нас ги имам на същата цена с отстъпки, но, точно за да не попадна на менте, си ги внесох.

IMG_20210723_094035.thumb.jpg.2e9674a1ad8304df2de4d04da7333b86.jpg

 

Преди 2 часа, b0reto написа:

Можеш да пробваш това https://www.ate-na.com/products/ate-plastilube-brake-lubricant/

наскоро сменях накладки предни и ползвах тази смазка. Намажи м-у буталото и накладката както и накладката в 2та края където контактува с пластините които си снимал горе.

Тази смазка я имам от предходни смени и точно нея съм ползвал да намажа гърба на накладките преди да ги сложа. Обаче не върши много работа тя. Където контактува забелязвам, че е изчезнала при следваща проверка, затова си мислех за високотемпературен силикон.

 

Преди 6 часа, Emicha написа:

Махай тази измислена лента, а цапни малко на тънко  грес/вазелин/ или някаква смазка .

Какви са тези ковани накладки с тези нитове ??? АТЕ не правят такива измислици.

Нитовете държат системата против свирене/скърцане.

Бих си сложил старите ламаринки да пробвам с тях, но не са при мен. А и малко се уморих да свалям и качвам това колело. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) От твоята снимка, изглеждат като ковани :D.

Иначе смазката се използва, не за да мажеш гърба на накладките, а да мазнеш малко , точно въпросните ламаринки, там  където контактуват с апарата и малко там където контактуват със страниците на накладките.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 23 часа, jijane написа:

Лявата на снимката е вътрешната, вижда се акустичната пластина.

Това е така по принцип, но  аз попитах него, защото е писал, че е отнел нитовете на външната, а гледам, че е пилил точно лявата на снимката. Имам съмнения, че просто е разменил местата на накладките.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, mar_tod написа:

Това е така по принцип, но  аз попитах него, защото е писал, че е отнел нитовете на външната, а гледам, че е пилил точно лявата на снимката. Имам съмнения, че просто е разменил местата на накладките.

Пипах и двете. И както написах, има нужда само на тази от външната страна, която пък по-малко си личи.

На 23.07.2021 г. at 12:14, Emicha написа:

:) От твоята снимка, изглеждат като ковани :D.

Иначе смазката се използва, не за да мажеш гърба на накладките, а да мазнеш малко , точно въпросните ламаринки, там  където контактуват с апарата и малко там където контактуват със страниците на накладките.

Ползвах медна смазка и махнах тази 3М лента да видим как ще е. На 100км градско и 400 извънградско не се забелязва проблем. Дали заради смазката или заради нитовете не знам. Да видим...

 

Благодаря на отзовалите се!

 

Edited by bbozhanov
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Там където си сложил тази 3Млента  на ламаринките по тази повърхност контактува и   се движи накладката.

  Ти си блокирал  това  движение, добре си направил че си я махнал,там единствено тънък слой  грес.

 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

След още 1500 км извънградско и 500 градско проблеми няма.

Или отнемането на главите на нитовете, или добавянето на медна смазка по ламаринките, които държат накладките.

Може да е специфичен за тези накладки проблем, не знам. Обаче и дискове, и накладки (както показах) съм внесъл от Германия и са висок клас - ATE.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето една тема полезна и с доста споделен опит

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...